Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Brammiej
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 18 bijdrage(n) van Brammiej (Pagina: 2 van 2)
Topic: Nieuwe geluidskaart, help! (9-1-2010 13:36:00)
Maar zoals ik al zei, op demoparties gebruiken we altijd de onboard sound, en dat werkt altijd goed genoeg. En laat naast beeldkwaliteit het geluid toch wel het belangrijkste zijn daar.Hier kun je op de laatste pagina de specs. zien van het mengpaneel. Kun je zelf oordelen of het nut heeft, mij lijkt van wel. Maar jij denkt dus dat het geen enkel nut heeft om een aparte geluidskaart te kopen?Topic: Nieuwe geluidskaart, help! (9-1-2010 12:56:00)Ik geloof zelf, ook al heb je geen ruis etc. dat de geluidskwaliteit er zeker op vooruit gaat als je een geluidskaart erbij koopt.Een externe heeft niet mijn voorkeur omdat, zo als ik gelezen heb, deze meer vraagt van mijn videokaart (correct me if i'm wrong).
Daarnaast gaat het om een vaste installatie en ik vind het net zo makkelijk als hij gewoon vast in mijn pc zit, daar zitten immers ook mijn harde schijven in met alle muziek etc.Hier heb ik eerst ook na zitten kijken. Maar zijn deze kaarten niet meer voor hifi en gamen gemaakt? Daarnaast denk ik dat de geluidskaarten waar ik nu naar kijk meer gemaakt zijn voor dit doeleind, gekeken naar de outputs + ik heb een voordeel als ik ooit nog iets opnemen qua zang dat ik dit met zo'n kaart wel kan.Topic: Nieuwe geluidskaart, help! (8-1-2010 23:28:00)
Ook misschien wel belangrijk.
Dit is de onboard geluidskaart van mijn moederbord.
Als nu dus echt blijkt dat het verschil niets of miniem is spaar ik liever de 100 euro uit voor bijv. verlichting! Graag jullie advies!
Topic: Nieuwe geluidskaart, help! (9-1-2010 13:12:00)Dit is de onboard geluidskaart van mijn moederbord.
Als nu dus echt blijkt dat het verschil niets of miniem is spaar ik liever de 100 euro uit voor bijv. verlichting! Graag jullie advies!
DJefke schreef:
Een creative is zowiezo weggegooid geld. Daarmee ga je echt geen hoorbaar verschil hebben tov de interne soundcard van een p55. Met een betere, duurdere kaart, zal je wel een verschil kunnen horen, maar of je dat verschil nog kan horen als je het door een Behringer mixer jaagt is nog maar de vraag.Maar zoals ik al zei, op demoparties gebruiken we altijd de onboard sound, en dat werkt altijd goed genoeg. En laat naast beeldkwaliteit het geluid toch wel het belangrijkste zijn daar.
DJefke schreef:
Misschien stomme vraag, maar waarom gebruik je niet gewoon de onboard soundcard? [citaat van Malle Pietje schreef:Waarom in een mixer? Op deze manier valt er weinig te mixen toch?
De reden dat er een mengpaneel tussenzit is omdat ik er nog een microfoon op heb aangesloten, er ook nog een kanaal van de xbox afkomt die mijn mengpaneel in gaat en omdat mijn speakers zijn verbonden met xlr pluggen dus is het net zo makkelijk om die mijn mengpaneel in te sturen.Malle Pietje schreef:
Voor een geluidskaart zou je ook een externe kunnen pakken: MAYA44 USB deze dus, kan je ook nog eens je laptop meenemen als dat eens nodig zou zijn.Daarnaast gaat het om een vaste installatie en ik vind het net zo makkelijk als hij gewoon vast in mijn pc zit, daar zitten immers ook mijn harde schijven in met alle muziek etc.
DJ Delay schreef:
Waarom niet een simpel Creative kaartje? Deze geven al snel beter geluid dan de standaard onboard kaarten. Mocht je het iets hogerop willen zoeken dan zou ik kijken naar geluidskaarten met betere componenten, zoals de Auzentech X-fi Prelude of een ASUS Xonar D2. Een wat duurdere Creative kaart zoals een uit de X-Fi serie is misschien ook al een leuke optie voor je?Ik heb eens even rond zitten kijken.
Op het eerste oog viel me de ESI Maya 44 voor 99 euro op
Specs:
- Up to 24-bit / 192kHz output and 96kHz input
- 4 analog input and 4 analog output channels
Ik zal enkel de output nu nodig hebben, later misschien nog meer, maar kan nu simpelweg nog niets verzinnen.
99 euro is een mooie prijs voor mij.
Nu is mijn vraag, zijn er hier mensen met ervaring met deze kaart of hebben mensen betere ideeen?
Thanks
Topic: Nieuwe geluidskaart, help! (6-1-2010 21:32:00)Op het eerste oog viel me de ESI Maya 44 voor 99 euro op
Specs:
- Up to 24-bit / 192kHz output and 96kHz input
- 4 analog input and 4 analog output channels
Ik zal enkel de output nu nodig hebben, later misschien nog meer, maar kan nu simpelweg nog niets verzinnen.
99 euro is een mooie prijs voor mij.
Nu is mijn vraag, zijn er hier mensen met ervaring met deze kaart of hebben mensen betere ideeen?
Thanks
Sorry, heb het al veranderd!
Ik denk dat ik Virtual DJ ga gebruiken mits onder de volgende voorwaarden.
Mijn computer zal met 1x een 24'' Beeldscherm aangesloten en als 2e scherm een beamer. Nu zou ik dus graag dat ik naast alleen audio files in de lijst heb staan, zoveel mogelijk videoclips erbij hebben staan. En dan wanneer ik een liedje aanklik waardat dan ook de videoclip bij zit,(hoe ik deze ga verkrijgen weet ik nog niet)dat deze op de beamer weergegeven zal worden.
Deze post zal waarschijnlijk wat meer duidelijkheid geven. Maar zoals ik gelezen heb moet dit mogelijk zijn met virtual dj, kan iemand mij hier meer over vertellen?
En deze drive-in show maakt hier gebruik van! Maar misschien is het makkelijker om hier een nieuw topic over te beginnen.
Topic: Nieuwe geluidskaart, help! (6-1-2010 21:20:00)Daarnaast nog 1 vraag, Als dit allemaal aangesloten is wil ik hiermee gaan draaien. Welk programma raden jullie mij hiervoor aan? Ik zal me er nu even in gaan verdiepen, zie veel BPM studio staan, heb zelf al veel goede reviews over Traktor Pro gelezen.
Hierop terugkomend,Ik denk dat ik Virtual DJ ga gebruiken mits onder de volgende voorwaarden.
Mijn computer zal met 1x een 24'' Beeldscherm aangesloten en als 2e scherm een beamer. Nu zou ik dus graag dat ik naast alleen audio files in de lijst heb staan, zoveel mogelijk videoclips erbij hebben staan. En dan wanneer ik een liedje aanklik waardat dan ook de videoclip bij zit,(hoe ik deze ga verkrijgen weet ik nog niet)dat deze op de beamer weergegeven zal worden.
Deze post zal waarschijnlijk wat meer duidelijkheid geven. Maar zoals ik gelezen heb moet dit mogelijk zijn met virtual dj, kan iemand mij hier meer over vertellen?
En deze drive-in show maakt hier gebruik van! Maar misschien is het makkelijker om hier een nieuw topic over te beginnen.
Hoi,
Ik heb een nieuwe geluidskaart nodig zoals de titel al zegt.
De geluidskaart zal enkel gebruikt worden om naar mijn mengpaneel te gaan en verder niet voor opnames.
Vanaf mijn geluidskaart zal ie naar mijn mengpaneel gaan (Zie beneden) In mijn mengpaneel zullen ze dan op ''Kanaal 5/6'' aangesloten worden (zie foto) d.m.v. jack pluggen. Nu heb ik geen goede ervaringen met verlooppluggen etc. Dus ik zie het liefst dat dit zo min mogelijk gebruikt kan worden. Daarna gaan ze vanaf mijn mengpaneel via 2 kanalen (links en rechts) met xlr aansluiten naar mijn speakers, op het linker kanaal 2x top en 1 sub en op rechts 2x top (Zie beneden voor welke speakers). Over het budget durf ik nu nog niets te zeggen maar dit zal hoogstwaarschijnlijk niet boven de 200 euro zijn.

De PC:
Besturingssysteem: Windows 7 64-bit
Moederbord: MSI P55-GD65 (waarschijnlijk niet belangrijk)
Processor: Intel i5 750
Geheugen: OCZ Gold Dual Channel Kit - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB )
Videokaart: Sapphire Radeon HD 5770
Mengpaneel: Behringer Eurorack UB1204fx Pro
Speakerset (actief):
''Top'': 4x Proel EX15A
Subwoofer: 1x Proel EX18SA
Daarnaast nog 1 vraag, Als dit allemaal aangesloten is wil ik hiermee gaan draaien. Welk programma raden jullie mij hiervoor aan? Ik zal me er nu even in gaan verdiepen, zie veel BPM studio staan, heb zelf al veel goede reviews over Traktor Pro gelezen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Topic: installeren, afstellen, regelen apparatuur (2-6-2007 19:52:00)Ik heb een nieuwe geluidskaart nodig zoals de titel al zegt.
De geluidskaart zal enkel gebruikt worden om naar mijn mengpaneel te gaan en verder niet voor opnames.
Vanaf mijn geluidskaart zal ie naar mijn mengpaneel gaan (Zie beneden) In mijn mengpaneel zullen ze dan op ''Kanaal 5/6'' aangesloten worden (zie foto) d.m.v. jack pluggen. Nu heb ik geen goede ervaringen met verlooppluggen etc. Dus ik zie het liefst dat dit zo min mogelijk gebruikt kan worden. Daarna gaan ze vanaf mijn mengpaneel via 2 kanalen (links en rechts) met xlr aansluiten naar mijn speakers, op het linker kanaal 2x top en 1 sub en op rechts 2x top (Zie beneden voor welke speakers). Over het budget durf ik nu nog niets te zeggen maar dit zal hoogstwaarschijnlijk niet boven de 200 euro zijn.

De PC:
Besturingssysteem: Windows 7 64-bit
Moederbord: MSI P55-GD65 (waarschijnlijk niet belangrijk)
Processor: Intel i5 750
Geheugen: OCZ Gold Dual Channel Kit - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB )
Videokaart: Sapphire Radeon HD 5770
Mengpaneel: Behringer Eurorack UB1204fx Pro
Speakerset (actief):
''Top'': 4x Proel EX15A
Subwoofer: 1x Proel EX18SA
Daarnaast nog 1 vraag, Als dit allemaal aangesloten is wil ik hiermee gaan draaien. Welk programma raden jullie mij hiervoor aan? Ik zal me er nu even in gaan verdiepen, zie veel BPM studio staan, heb zelf al veel goede reviews over Traktor Pro gelezen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Ik heb een aantal vragen namelijk, want ik snap nog steeds niet hoe je je versterker en mixer op elkaar af moet stellen. HOe begin je?
1. begin je met je versterker (2 knoppen) open te draaien terwijl je je kanaal fader en je main mix faders op 0DB hebt staan, of alleen je kanaal fader, of alleen je main mixer, of je gain. ( want als ik mijn main mix op 0Db zet heb ik nogal veel ruis.
2 begin je met gain, terwijl je je kanaal fader en main mix op 0Db hebt staan of maar 1 vd 2 en daarna versterker?
En als je wilt afstellen, wil dat dus zeggen dat je op een gegeven moment je geluid op maximaal hebt staan waardoor iedereen in huis gek word? Dat lijkt me niet.
ZOu iemand mij nog van het begin af aan kunnen uitleggen hoe dat je je mixer samen met je versterker af kunt stellen.
Topic: CD-R's, Buma, Muziekrechten etc. (29-8-2006 16:55:00)1. begin je met je versterker (2 knoppen) open te draaien terwijl je je kanaal fader en je main mix faders op 0DB hebt staan, of alleen je kanaal fader, of alleen je main mixer, of je gain. ( want als ik mijn main mix op 0Db zet heb ik nogal veel ruis.
2 begin je met gain, terwijl je je kanaal fader en main mix op 0Db hebt staan of maar 1 vd 2 en daarna versterker?
En als je wilt afstellen, wil dat dus zeggen dat je op een gegeven moment je geluid op maximaal hebt staan waardoor iedereen in huis gek word? Dat lijkt me niet.
ZOu iemand mij nog van het begin af aan kunnen uitleggen hoe dat je je mixer samen met je versterker af kunt stellen.
en als je nou de liedjes hebt gedownload op een legale site waar je
moet betalen om te downloaden??
Hoe willen ze dat controleren??
moet betalen om te downloaden??
Hoe willen ze dat controleren??