Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Brammiej
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 18 bijdrage(n) van Brammiej (Pagina: 1 van 2)
Topic: Reloop Digital Jockey (5-2-2010 16:13:00)Hier heb je uiteraard ook gelijk in. Was al van plan om langs de winkel te gaan, en zal meteen nog wat gaan informeren qua kaarten, mixers etc.Topic: Nieuwe geluidskaart, help! (9-1-2010 15:01:00)
Ik zou nog even willen opmerken dat interne geluidskaarten dezelfde "problemen" hebben als onboard: ruis en spookgeluiden. Ik wil hier dus zeker niet beweren dat een aparte geluidskaart zinloos is, maar niet elke aparte geluidskaart gaat een beter kwaliteit opleveren, of zelfs maar dezelfde kwaliteit. Maar een interne is naar mijn bescheiden mening zinloos.
Een andere goede optie zou zijn om een externe DAC aan te schaffen. Dan ga je vanaf je pc met een digitale coax of fiber kabel naar die DAC, en van daaruit naar je mixer.
Om eerlijk te zijn zou ik persoonlijk wel naar een externe geluidskaart kijken als je effectief dingen wil gaan opnemen.Oké, bedankt voor het advies. Zo te zien hebben we dus bijna dezelfde computer, een voordeel van een externe geluidskaart is dus dat je minder ruis en spookgeluiden krijgt, wat je sowieso altijd wel een beetje zal hebben bij pci kaarten?
Wat is een DAC? Ik ga het nu zelf even uitzoeken natuurlijk, maar advies kan nooit kwaad.
Verder hoeft er geen rekening mee gehouden te worden qua dingen opnemen.Topic: Nieuwe geluidskaart, help! (9-1-2010 14:53:00)De speakers zijn, in mijn oren wel hoogwaardige kwaliteit, maarja, wat is hoogwaardig.
De speakers hangen bij ons in de kelder, die ongeveer 11 bij 7 is.
De speakers waren ook niet goedkoop, 4 topjes a 380 euro per stuk en 1 sub a 400 euro.
Toen we voor speakers zijn gaan kijken hebben we ze vergeleken met de JBL EON15-G2, Mackie SRM 450 en Samson DB300A en ik moet zeggen dat deze speakers, alhoewel ze waarschijnlijk niet zo hard zullen gaan als bovenstaande, deze qua geluidskwaliteit echt beter waren.
Maar zijn dit dan ''hoogwaardige'' speakers te noemen en heeft het dan nut om een geluidskaart te kopen, dat weet ik dus niet.
Of de Behringer een bottleneck is weet ik ook niet,zie dat ie nu nog 2e hands voor 125 euro verkocht word. Daarnaast wil prijs vaak helemaal niets over een product zeggen.
Er kan later altijd nog een betere komen, als jullie zeggen dat deze echt niets waard is. Dan verkoop ik deze gewoon en koop ik iets anders.Topic: Nieuwe geluidskaart, help! (9-1-2010 14:42:00)
Ben nu zo ver dat ik alle bevestigingen (muisklik) over de controller heb, maar youtube doet het nog steeds niet.
Weet iemand waardoor dit komt?
Groeten
ps. nederland.fm doet het dan weer wel, youtube nog steeds niet.
pps. heb het denk ik gefixed. Heb youtube via HTML5 geopend ipv de flash player, nu doet ie het!
Topic: Reloop Digital Jockey (29-1-2010 23:53:00)Weet iemand waardoor dit komt?
Groeten
ps. nederland.fm doet het dan weer wel, youtube nog steeds niet.
pps. heb het denk ik gefixed. Heb youtube via HTML5 geopend ipv de flash player, nu doet ie het!
Oké, zo had ik het nu ook aangesloten. Ik kreeg er nu echter nog geen geluid uit. Ik zal de handleiding nog een keer goed doorlezen, wat ik al wel gedaan heb... Ik heb de interface trouwens
Topic: Reloop Digital Jockey (29-1-2010 21:07:00)Hey, vraagje,
Heb ook sinds kort de reloop digital jockey. Nu luister ik echter ook best vaak radio of youtube. Maar hoe kan ik dit dan via de rdj doen?
MVG,
Bram Dekkers
Topic: Nieuwe geluidskaart, help! (12-1-2010 16:04:00)Heb ook sinds kort de reloop digital jockey. Nu luister ik echter ook best vaak radio of youtube. Maar hoe kan ik dit dan via de rdj doen?
MVG,
Bram Dekkers
Nog even over de ruis:
De ruis zit al in het mengpaneel wanneer ik alleen de ''main'' open doe en de rest dicht laat, dus dat ligt dan denk ik aan het mengpaneel? Heb nog niet gekeken of dat het erger word wanneer ik een kanaal open doe, dit zal ik straks nog even kijken. Wat voor soort ruis het is weet ik niet, het is iig geen brom
Topic: Nieuwe geluidskaart, help! (9-1-2010 16:48:00)De ruis zit al in het mengpaneel wanneer ik alleen de ''main'' open doe en de rest dicht laat, dus dat ligt dan denk ik aan het mengpaneel? Heb nog niet gekeken of dat het erger word wanneer ik een kanaal open doe, dit zal ik straks nog even kijken. Wat voor soort ruis het is weet ik niet, het is iig geen brom
De installatie staat idd vast. Nu de kelder een beetje een kroeg begint te worden (lees: Bar, pooltafel, beamer etc. etc.) En de geluidsinstallatie er hangt en ik een nieuwe computer heb gekocht, wilde ik ook de geluidsinstallatie ''zo goed mogelijk hebben''.
Wat ik nu heb weet je al, ik dacht alleen zo,, je ziet al dat veel mensen op de computer een aparte geluidskaart kopen (creative, asus xonar etc.) voor alleen een 2.1 of 5.1 setje van een paar honderd euro.
Daaruit trok ik de conclusie, en ook na het lezen van andere posts, dat het zeker de moeite waard zou zijn, om een geluidskaart te kopen voor mijn geluidssysteem, aangezien deze toch wel wat hoogwaardiger is.
Het is nu wel zo dat er best wat ruis in zit, maar ik werk nu nog met verloopjes waarvan ik vermoed dat deze niet heel degelijk zijn. Daarnaast moet ik binnenkort nog een keer alle xlr kabels aflopen i.v.m. slecht gesoldeerde pluggen en ook de output van de oude computer vertrouw ik niet helemaal.
Blijkt nou dus dat wanneer ik 1. De kabels nagelopen heb, 2. Er geen verloopjes meer tussenzitten en 3. de nieuwe computer met de nieuwe onboard geluidskaart aangesloten is, nog steeds ruis is of slechte kwaliteit muziek weergeeft, zal ik zeker eens een andere mixer ertussenzetten (bijv. Reloop RMX40?) of een geluidskaart proberen wanneer dit probleem zich dan nog steeds voordoet.
Het is immers mooi meegenomen als ik daar geen geld aan hoef uit te geven, want een nieuwe geluidskaart + mixer is toch al gauw weer 4 a 500 euro, terwijl ik dit nu dan liever aan verlichting of andere dingen uit zou geven.
Topic: Nieuwe geluidskaart, help! (9-1-2010 15:26:00)Wat ik nu heb weet je al, ik dacht alleen zo,, je ziet al dat veel mensen op de computer een aparte geluidskaart kopen (creative, asus xonar etc.) voor alleen een 2.1 of 5.1 setje van een paar honderd euro.
Daaruit trok ik de conclusie, en ook na het lezen van andere posts, dat het zeker de moeite waard zou zijn, om een geluidskaart te kopen voor mijn geluidssysteem, aangezien deze toch wel wat hoogwaardiger is.
Het is nu wel zo dat er best wat ruis in zit, maar ik werk nu nog met verloopjes waarvan ik vermoed dat deze niet heel degelijk zijn. Daarnaast moet ik binnenkort nog een keer alle xlr kabels aflopen i.v.m. slecht gesoldeerde pluggen en ook de output van de oude computer vertrouw ik niet helemaal.
Blijkt nou dus dat wanneer ik 1. De kabels nagelopen heb, 2. Er geen verloopjes meer tussenzitten en 3. de nieuwe computer met de nieuwe onboard geluidskaart aangesloten is, nog steeds ruis is of slechte kwaliteit muziek weergeeft, zal ik zeker eens een andere mixer ertussenzetten (bijv. Reloop RMX40?) of een geluidskaart proberen wanneer dit probleem zich dan nog steeds voordoet.
Het is immers mooi meegenomen als ik daar geen geld aan hoef uit te geven, want een nieuwe geluidskaart + mixer is toch al gauw weer 4 a 500 euro, terwijl ik dit nu dan liever aan verlichting of andere dingen uit zou geven.
DJ Delay schreef:
Het is heel simpel, als je een betere geluidskwaliteit wilt dan moet je het zwakste apparaat uit de schakel verwijderen, hoe? Testen. Leen of huur ergens eens een Midas mixer of een A&H oid en kijk eens of het een stuk beter klinkt. Leen van een vriend eens een geluidskaart of hele computer, en probeer het eens uit? Bij onze lokale computerzaak kon ik ook vaak kaartjes meenemen om te testen of het verschil maakte. Hoor jij met een andere geluidskaart meteen een verbetering, dan heeft het zin om een nieuwe aan te schaffen. Anders uiteraard niet.Ik moet wel zeggen dat het me nog niet echt duidelijker word
De een zegt dat het wel de moeite is, de ander niet. Daarom denk ik ook dat er wel gekeken moet worden naar wat ik nu heb.
De speakers staan sowieso vast, het mengpaneel zou ik altijd nog kunnen vervangen door een hoogwaardigere, de pc staat ook vast.
Nouja, met elk antwoord kom ik een beetje dichterbij
Topic: Nieuwe geluidskaart, help! (9-1-2010 14:58:00)
De een zegt dat het wel de moeite is, de ander niet. Daarom denk ik ook dat er wel gekeken moet worden naar wat ik nu heb.
De speakers staan sowieso vast, het mengpaneel zou ik altijd nog kunnen vervangen door een hoogwaardigere, de pc staat ook vast.
Nouja, met elk antwoord kom ik een beetje dichterbij
DJefke schreef:
Ik heb dat ook heel lang geloofd (en vroeger was het ook zo). Maar intussen heb ik ondervonden dat deze regel lang niet altijd op gaat. Ik heb een aantal maanden geleden een i5/750 gekocht (maw, ik heb exact dezelfde onboard sound). Ik heb toen vergeleken en tot de conclusie gekomen dat de geluidskwaliteit beter is dan van mijn Hoontech (ondanks dat deze laatste zijn DAC/ADC's extern heeft, en niet bepaald een consumer kaartje is).Ik zou nog even willen opmerken dat interne geluidskaarten dezelfde "problemen" hebben als onboard: ruis en spookgeluiden. Ik wil hier dus zeker niet beweren dat een aparte geluidskaart zinloos is, maar niet elke aparte geluidskaart gaat een beter kwaliteit opleveren, of zelfs maar dezelfde kwaliteit. Maar een interne is naar mijn bescheiden mening zinloos.
Een andere goede optie zou zijn om een externe DAC aan te schaffen. Dan ga je vanaf je pc met een digitale coax of fiber kabel naar die DAC, en van daaruit naar je mixer.
Om eerlijk te zijn zou ik persoonlijk wel naar een externe geluidskaart kijken als je effectief dingen wil gaan opnemen.
Wat is een DAC? Ik ga het nu zelf even uitzoeken natuurlijk, maar advies kan nooit kwaad.
Verder hoeft er geen rekening mee gehouden te worden qua dingen opnemen.
DJ Delay schreef:
Hifi staat vaak ook voor goed geluid, en gamen.. Ja, dat is bij de X-Fi kaarten inderdaad wel een extraatje waar je niks aan hebt. Maar bijvoorbeeld die Xonar kaart van Asus is voorzien van hoogwaardige componenten, waardoor je geluidskwaliteit aanzienlijk beter wordt dan met de gemiddelde creative kaart. Echter als er een Behringer mengtafel en simpele speakers (lees: speakers waarop het verschil niet hoorbaar is) achter hangen zou ik eerder overwegen nieuwe speakers te kopen ipv een geluidskaart, denk dat je daar meer winst uit haalt.De speakers hangen bij ons in de kelder, die ongeveer 11 bij 7 is.
De speakers waren ook niet goedkoop, 4 topjes a 380 euro per stuk en 1 sub a 400 euro.
Toen we voor speakers zijn gaan kijken hebben we ze vergeleken met de JBL EON15-G2, Mackie SRM 450 en Samson DB300A en ik moet zeggen dat deze speakers, alhoewel ze waarschijnlijk niet zo hard zullen gaan als bovenstaande, deze qua geluidskwaliteit echt beter waren.
Maar zijn dit dan ''hoogwaardige'' speakers te noemen en heeft het dan nut om een geluidskaart te kopen, dat weet ik dus niet.
Of de Behringer een bottleneck is weet ik ook niet,zie dat ie nu nog 2e hands voor 125 euro verkocht word. Daarnaast wil prijs vaak helemaal niets over een product zeggen.
Er kan later altijd nog een betere komen, als jullie zeggen dat deze echt niets waard is. Dan verkoop ik deze gewoon en koop ik iets anders.
De link werkt idd niet, zal hem straks even fixen,
Ik ben een absolute noob op het gebied van geluidskaarten en p.a. systemen. Ik heb een passie voor muziek en hoe harder hoe beter.
Daarom vraag ik ook jullie advies, alhoewel deze nogal tegenstrijdig zijn.
Het maakt me niet uit om 100 of zelfs 200 euro uit te geven voor een geluidskaart, maar het moet zich ook wel lonen.
Maar jij zegt dus dat het die 100 euro zeker waard is om uit te geven?
BVD!
ps. liever 4 kanalen, je weet nooit wanneer ze nog een keer van pas kunnen komen!
Ik ben een absolute noob op het gebied van geluidskaarten en p.a. systemen. Ik heb een passie voor muziek en hoe harder hoe beter.
Daarom vraag ik ook jullie advies, alhoewel deze nogal tegenstrijdig zijn.
Het maakt me niet uit om 100 of zelfs 200 euro uit te geven voor een geluidskaart, maar het moet zich ook wel lonen.
Maar jij zegt dus dat het die 100 euro zeker waard is om uit te geven?
BVD!
ps. liever 4 kanalen, je weet nooit wanneer ze nog een keer van pas kunnen komen!