Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Knuffel

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 25 bijdrage(n) van Knuffel (Pagina: 2 van 3)

Topic: XLR naar tulp vraagje (5-4-2003 00:38:00)
Voor Victor , de verbinding is/was bromvrij , maar na de ganse uitleg van Dré vind ik het misschien wel beter om enkel 3 te gebruiken ipv 1 & 3 , of 1 alleen ...
Dan voor nijhuisr , jullie zijn hier blijkbaar allen technische knobbels happy :) , ik zou al tevreden zijn als ik weet of mijn versterker ( JBSystems A600 ) al dan niet gebalanceerd is.
Maar wat ik eigenlijk wil weten , is zonder té technisch te benaderen, het verschil tussen de twee , en de voor-of nadelen. Lijkt misschien een domme vraag voor sommigen , maar die materie is nieuw voor mij , en ik wil gerust wat meer op de hoogte zijn over bepaalde zaken wink ;)

Grt.
Topic: XLR naar tulp vraagje (4-4-2003 23:53:00)
Okee dan maar , dan zal ik morgen ff de verbinding tussen 1 & 3 weghalen , dus enkel 2 & 3 in gebruik houden.
Maar nu weet ik nog het verschil niet tussen gebalanceerde en niet gebalanceerde versterkers sad :(
Misschien iemand een link waar één & ander uitgelegd staat ? Liefst in Nederlands ... wink ;)

Alvast bedankt voor de info & moeite !
Topic: XLR naar tulp vraagje (4-4-2003 01:49:00)
Oei oei , wordt behoorlijk technisch voor mij sad :( , maar toch bedankt voor de info happy :)
Misschien mag ik het in mijn situatie simpel stellen , ik soldeer enkel de + ( pin tulp ) aan pin 2 , en de - ( shield kabel ) aan pin 3 , dan zou alles optimaal werken ?
Maar als ik pin 3 & 1 verbonden laat kan het eigenlijk ook geen kwaad , aangezien het zoveel gebruikt wordt ?

Maar dan was mijn oud kabeltje eigelijk totaal verkeerd , want daar kwam pin 3 eigenlijk niet aan bod ...

Zo , alvast bedankt voor de opheldering / geruststelling , maar het is ondertussen al weer véél te laat shocked 8O .
Topic: XLR naar tulp vraagje (4-4-2003 01:11:00)
Hmm , als ik het goed begrijp , zou het dan in principe ook zonder pin 1 kunnen , nochthans was het oude kabeltje enkel pin 1 & 2 aangesloten. Ik laat het dan maar zo , trouwens , signal ground komt toe op 3 , en is doorgelust naar 1, maar dat blijft eigenlijk hetzeldfe hé happy :)
Moest iemand hier nog een link hebben waar wat uitleg staat over het verschil tussen gebalanceerde & ongebalanceerde versterkers , altijd welkom , nooit te oud om wat bij te leren laugh :D
Topic: XLR naar tulp vraagje (4-4-2003 00:57:00)
Hoi , alvast al bedankt , ik was al zover dat ik vermoedde dat het geen kwaad kon , kabeltje kwam eigenlijk zo uit de winkel, maar het was gewoon uit zekerheid dat we eens die pluggen openden , vandaar ...
Ik had er eigenlijk het type van mijn versterker bij vermeld omdat ik niet weet of die gebalanceerd is of niet laugh :D
Misschien moet ik maar eens het forum uitpluizen naar het verschil daartussen wink ;)

grt
Topic: XLR naar tulp vraagje (4-4-2003 00:30:00)
Hoi ,

Een vriend had even mijn versterker , mixer en bijhorend XLR-tulp kabeltje meegenomen , alles terug , maar het kabeltje had een & ander te verduren gehad sad :(
Nu , hij had er gelijk een nieuw mee , maar bij mijn oud was in de XLR fiche enkel contact 1 ( min ) & 2 ( plus )aangesloten, nu bij dat nieuwe ligt 1 ook doorverbonden met 3.
Kan dat ergens kwaad voor , of heeft dat voor- of nadelen ?
PS , versterker is een JBSystems A600 , en van dit www.new-line.nl/default.asp?i=34 snap ik eerlijk gezegd niet zo veel sad :(

Alvast bedankt.
Topic: Moeilijke keuze in PA boxen (30-3-2003 23:43:00)
Bedankt voor alle reacties , maar ik heb me vandaag een set tweedehands JBSystems Pro 15 live gekocht , was wel wat duurder dan hetgeen ik oorspronkelijk wilde investeren , maar eigenlijk zijn geld méér dan waard !

Gr.
Topic: Moeilijke keuze in PA boxen (27-3-2003 04:06:00)
Aha Maarten , klinkt goed , maarre ... waar heb je die gevonden aan die prijs ?
Topic: Moeilijke keuze in PA boxen (24-3-2003 12:35:00)
Hmm , mag ik vragen waarom Stefano ?
Mijn persoonlijke mening gaf in volgorde die set met Eminence , dan de DAP , en dan pas de JB Systems, die klonken mij nu net de minste van de 3 .... wink ;)
Topic: Moeilijke keuze in PA boxen (23-3-2003 23:08:00)
In het weekend heb ik eens de DAP MC-15 & de JB Systems TS-15 naast elkaar gehoord , en ik moet zeggen die MC-15 is echt wel een aanrader volgens mij , mijn insziens beter dan die TS-15.
Maar ik heb tevens ook een set gehoord met eminence drivers , is toch nog een stukje beter happy :) , en de prijs was er ook naar natuurlijk sad :(
Nu , ik denk me volgende week wel zo'n set van 180/st te halen , eerst ff luisteren natuurlijk , moest dat tegenvallen , wordt het ongetwijfeld die MC-15 , naar mijn budget en vereisten een redelijk goede set.
Misschien een dom vraagje, kun je met een minimum aan kennis & apparatuur die gevoeligheid eigenlijk uitmeten of is daar nogal wat voor nodig ?