Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van DJ-Marcuzz
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 29 bijdrage(n) van DJ-Marcuzz (Pagina: 2 van 3)
Topic: lichtcontroller vs. pc sturing (22-5-2006 18:36:00)
Wat het inbouwen betreft: Kijk wat je zelf het handigst vindt. Je gaf zelf al aan om beide versterkers in een aparte case te bouwen. Zeker een voordeel. Je hoeft niet steeds 1 zware case te sjouwen. Kijk eens hoe Victor Junior van dit forum z'n amps heeft ingebouwd. Lijkt me ook ideaal voor jou.Ok bedankt man,
Ik dacht zelf een zware verterker te nemen, omdat ik er dan ok nog wat meer aan zou kunnen hangen, maar op zicht zou ik ook pas later een 2000 kunnen kopen,
Een 1200 is wel maar 2x 400 Watt RMS - 8 Ohm, en het is niet helmaal duidelijk hoeveel watt die B1520 zijn, ik gloof 200watt rms, dan zou ik er misschien 4 van aan kunnen hangen
Alleen het verschil kwa prijs is niet zo groot tussen de 2000 en de 1200
Ik zal nog even dat andere topic van Victor Junior zoeken, dan hbe ik weer wat leesvoer
Edit: De zoekmaschine kan mij geen topic van Victor Junior geven met zoektermen zoals amp of rack, beetje jammer :P
Weet jij de topic naam nog?
Aan Andre: staan die normale B1520 nog in de webshop? wnat ik zie elke keer alleen die pro,
Ik snap het verschil niet helemaal tussen die 2 buiten dat de pro claimt 800watt te zijn
Groeten, MarcusTopic: behringer setje (16-5-2006 23:06:00)Ok ok, dat hbe ik dus helemaal gelezen, mar daar word ook alleen vermeld dat je een versterker KAN gebruiken die 1.5 a 2x zo sterk is, maar er staat geen reden warom je dat zou doen, wnat die dingen zijn stinkend duur :S
En dat was meer de vraag
Groetjes, MarcusTopic: Aanschaf Sub's (14-5-2006 20:36:00)
Qua amp, die 1,5 tot 2 maal zoveel vermogen "moet" leveren in vergelijking tot je speakers, is er genoeg te vinden met de zoekfunctie.Hoezo moet die amp dan 1.5 tot 2x zo veel vermogen leveren?
iets stond me bij dat je amp altijd minder dan je boxen moest zijn :S
Groetjes, MarcusTopic: Aanschaf Sub's (14-5-2006 20:29:00)
Ik denk aan:
www.new-line.nl/v/13098
www.new-line.nl/v/15678
www.new-line.nl/v/15679
www.new-line.nl/v/13104
En nu zit ik nog in de budget/semi pro catogorie te kijken wanneer je een *echt* merkje wilt kun je die gemiddelde 1000 makkelijk x 3 doen. Natuurlijk is dit alles geheel afhankelijk van welke speakers het zijn, een 800 watt dap subwoofer is in mijn ogen anders dan een eaw sub van 800 watt.Naja, ik ben een budget figuur, dus ik zouk ook wel iets in me preis klasse,
Alleen waarom is bij jouw de versterker 1.5 keer zo sterk als de box?
Dat had ik eerder andersom verwacht
Maar is er een manier om dit in een wat kleiner budget te doen? wnat subjes op zich vallen wel mee, voor 200 euro heb je al wat (jah 2e hands jah, budget he :P), maar om daar dan versterkers van 800 euro aan te hangen :S
Groetjes, MarcusTopic: Aanschaf Sub's (14-5-2006 20:18:00)
Beter is inderdaad om 2 aparte versterkers te kopen met een actieve ( bv behringer cx2300 ) crossover ertussen.srry, ben vandaag ff nie zo wakker,
Ik hbe 500Watt 8ohm fullrange boxen
En subjes zullen wel iets van 500 of 800 watt worden
Wat voor versterkers zouden hier dna bij horen?
Groetjes, Marcus
Hoi Geit,
Ik ben wel handig met computers maar een paar tips waar het precies heen gaat (legaal, illegaal, en wat precies) zijn wel handig, en is het al eens gedaan?
En ik gloof dat sunlite geen gratis software is, en dashlite is helemaal niet te betalen.
Dus ik zoek gratis software, en kan het ook visualisatie, wnat ik wil de show van te voren programeren en een beetje zien waar het heen gaat is wel heel fijn ;-)
Groeten, Marcus
Topic: lichtcontroller vs. pc sturing (22-5-2006 17:48:00)Ik ben wel handig met computers maar een paar tips waar het precies heen gaat (legaal, illegaal, en wat precies) zijn wel handig, en is het al eens gedaan?
En ik gloof dat sunlite geen gratis software is, en dashlite is helemaal niet te betalen.
Dus ik zoek gratis software, en kan het ook visualisatie, wnat ik wil de show van te voren programeren en een beetje zien waar het heen gaat is wel heel fijn ;-)
Groeten, Marcus
Hallo,
Ik zie aardig wat topics over light sturing via de pc, en zie door de boompjes het bos niet meer.
Dus ik hoop dat als ik hier me doel ner zet dat iemand mij op het goede spoor zou kunnen zetten
Doel:
Light shows in elkaar zetten op me laptop, en zien zonder de lampen aangesloten te hebben. Omdat ik bijv al weet welke muziek er gedraait word, dat ik er al een show bij in elkaar kan zetten en later dan pc aansluiten op de dmx kabel, adressen invoeren en afspelen (wel onder mijn controle dus sommige stukken verlengen of lopen)
Later wil ik wel een controller aan de pc met wat knoppen en misschien wat faders, waarmee ik de show an sturen. mag ook een midi apparaatje zijn
Het budget voor de software: 0 tot 100 euro
Het liefste gratis software.
Voor de dmx controller ben ik wel bereid wat geld uit te geven, maar zeker niet meer als 200 euro
En een conttrollertje met knoppen en miss wat faders mag oook niet als te duur zijn. het programma moet wel kunnen werken zonder zo een controller
Alvast bedankt, Marcus
Topic: Filmpje lichtset (18-5-2006 22:56:00)Ik zie aardig wat topics over light sturing via de pc, en zie door de boompjes het bos niet meer.
Dus ik hoop dat als ik hier me doel ner zet dat iemand mij op het goede spoor zou kunnen zetten
Doel:
Light shows in elkaar zetten op me laptop, en zien zonder de lampen aangesloten te hebben. Omdat ik bijv al weet welke muziek er gedraait word, dat ik er al een show bij in elkaar kan zetten en later dan pc aansluiten op de dmx kabel, adressen invoeren en afspelen (wel onder mijn controle dus sommige stukken verlengen of lopen)
Later wil ik wel een controller aan de pc met wat knoppen en misschien wat faders, waarmee ik de show an sturen. mag ook een midi apparaatje zijn
Het budget voor de software: 0 tot 100 euro
Het liefste gratis software.
Voor de dmx controller ben ik wel bereid wat geld uit te geven, maar zeker niet meer als 200 euro
En een conttrollertje met knoppen en miss wat faders mag oook niet als te duur zijn. het programma moet wel kunnen werken zonder zo een controller
Alvast bedankt, Marcus
Dat is echt absurt veel!
Word je wel heel erg jaloers van :P
Topic: behringer setje (17-5-2006 16:03:00)Word je wel heel erg jaloers van :P
hi
inderdaad mooie flightcase, heb je we zelf gemaakt? of de case gekocht ?
en zouden die nieuwe pro serie speakers het ook goed doen voor de drive-in?
ik wie namelijk dat je de topjes niet meer kan bi-ampen :-(, subjes opens wel :-S
maar deze speakers zijn wel zwaarder kwa wattage gloof ik
welke versterker zou dan beste zijn? (palladium serie) voor 2 of 4 topjes (of 2 topjes en 2 subjes voordat ik extra versterker dan heb)
Topic: behringer setje (16-5-2006 23:42:00)inderdaad mooie flightcase, heb je we zelf gemaakt? of de case gekocht ?
en zouden die nieuwe pro serie speakers het ook goed doen voor de drive-in?
ik wie namelijk dat je de topjes niet meer kan bi-ampen :-(, subjes opens wel :-S
maar deze speakers zijn wel zwaarder kwa wattage gloof ik
welke versterker zou dan beste zijn? (palladium serie) voor 2 of 4 topjes (of 2 topjes en 2 subjes voordat ik extra versterker dan heb)
Groovelover schreef:
Allereerst. Je weet zeker dat je ook nog een setje subs wil gaan aanschaffen in de nabije toekomst? Anders geef je nu geld uit aan een veel te zware versterker. In mijn ogen is het logischer om eerst een wat minder zware amp te kopen (P1200) in combinatie met die B1520. straks als je verder wil kun je gaan denken aan een P2000 en B1800x. Neem verder die praatjes op de Behringer site maar met een korrel zout. 100 man vindt ik wel erg veel. Hou het maar op 50 tot 75 max.Wat het inbouwen betreft: Kijk wat je zelf het handigst vindt. Je gaf zelf al aan om beide versterkers in een aparte case te bouwen. Zeker een voordeel. Je hoeft niet steeds 1 zware case te sjouwen. Kijk eens hoe Victor Junior van dit forum z'n amps heeft ingebouwd. Lijkt me ook ideaal voor jou.
Ik dacht zelf een zware verterker te nemen, omdat ik er dan ok nog wat meer aan zou kunnen hangen, maar op zicht zou ik ook pas later een 2000 kunnen kopen,
Een 1200 is wel maar 2x 400 Watt RMS - 8 Ohm, en het is niet helmaal duidelijk hoeveel watt die B1520 zijn, ik gloof 200watt rms, dan zou ik er misschien 4 van aan kunnen hangen
Alleen het verschil kwa prijs is niet zo groot tussen de 2000 en de 1200
Ik zal nog even dat andere topic van Victor Junior zoeken, dan hbe ik weer wat leesvoer
Edit: De zoekmaschine kan mij geen topic van Victor Junior geven met zoektermen zoals amp of rack, beetje jammer :P
Weet jij de topic naam nog?
Aan Andre: staan die normale B1520 nog in de webshop? wnat ik zie elke keer alleen die pro,
Ik snap het verschil niet helemaal tussen die 2 buiten dat de pro claimt 800watt te zijn
Groeten, Marcus
Hoi
Ik heb de zoekmaschine eens flink laten werken en ben dan ook hier uitgekomen,
Mooi topic met veel info en zonde om verloren te gaan.
Na dit topic leek het mij een goed idee om eerst een Dap Pelladium 2000 te kopen en daar me huidige boxen aan hangen, en daarna mijn boxen te vervangen door 2x Behringer B1520
En daarna nog een 2e versterker (waarschijnlijk ook een dap pelladium, en dan ergens tussen de 1200 en 2000) en daar dan de B1520 aan te hangen en er subjes bij te kopen (2x Behringer B1800x) en die aan de Pelladium 2000
Lijkt men dit ook slim plan of is dit niet zo slim? (verkeerde versterker, enzovoorts?)
Ik draai namelijk alle stylen, maar net wat er gevraagt word
En nu nog niet zo erg groot, eerst maar eens 100 man max (en dat lukt volgens de Behringer site ook met 2x B1520)
//optional//En dan de vraag hoe ik die amps het beste zou kunnen inbouwen, ik dacht aan elke amp in apparte flightcase met een limiter erbij en een blind plaatje met de connectors erin
Zodat ik ze ook appart mee kan nemen, want niet elke fuif heeft alles nodig.
Maar misschien heeft iemand een betere tip want jullie zijn daar ervaren in.
Meer info over het bouwen ervan en die patch plaatjes ga ik nog even zoeken\\optional\\
Ik hoop dat ik een advies kan krijgen zonder flame
En de vraag is simpel dus een simpel andwoord zou voldoende zijn, dan draait dit ook niet weer uit op een slotje
En dan kan ik van de week een Pelladium 2000 kopen, deze zall ik niet vol open kunnen zetten, anders blaas ik me arme boxjes weg (met piezo tweeter enzo)
Vriendelijke Groeten, Marcus
Topic: Aanschaf Sub's (14-5-2006 20:58:00)Ik heb de zoekmaschine eens flink laten werken en ben dan ook hier uitgekomen,
Mooi topic met veel info en zonde om verloren te gaan.
Na dit topic leek het mij een goed idee om eerst een Dap Pelladium 2000 te kopen en daar me huidige boxen aan hangen, en daarna mijn boxen te vervangen door 2x Behringer B1520
En daarna nog een 2e versterker (waarschijnlijk ook een dap pelladium, en dan ergens tussen de 1200 en 2000) en daar dan de B1520 aan te hangen en er subjes bij te kopen (2x Behringer B1800x) en die aan de Pelladium 2000
Lijkt men dit ook slim plan of is dit niet zo slim? (verkeerde versterker, enzovoorts?)
Ik draai namelijk alle stylen, maar net wat er gevraagt word
En nu nog niet zo erg groot, eerst maar eens 100 man max (en dat lukt volgens de Behringer site ook met 2x B1520)
//optional//En dan de vraag hoe ik die amps het beste zou kunnen inbouwen, ik dacht aan elke amp in apparte flightcase met een limiter erbij en een blind plaatje met de connectors erin
Zodat ik ze ook appart mee kan nemen, want niet elke fuif heeft alles nodig.
Maar misschien heeft iemand een betere tip want jullie zijn daar ervaren in.
Meer info over het bouwen ervan en die patch plaatjes ga ik nog even zoeken\\optional\\
Ik hoop dat ik een advies kan krijgen zonder flame
En de vraag is simpel dus een simpel andwoord zou voldoende zijn, dan draait dit ook niet weer uit op een slotje
En dan kan ik van de week een Pelladium 2000 kopen, deze zall ik niet vol open kunnen zetten, anders blaas ik me arme boxjes weg (met piezo tweeter enzo)
Vriendelijke Groeten, Marcus
barbara schreef:
Ik zei toch, even zoeken?En dat was meer de vraag
Groetjes, Marcus
barbara schreef:
Dat krijg je bij deze hobby
Qua amp, die 1,5 tot 2 maal zoveel vermogen "moet" leveren in vergelijking tot je speakers, is er genoeg te vinden met de zoekfunctie.
iets stond me bij dat je amp altijd minder dan je boxen moest zijn :S
Groetjes, Marcus
arne schreef:
Hmm nog niet de geweldigste informatie, maar als de subs 800 watt rms per stuk worden heb je toch een flinke amp nodig! 800 x 1,5 = 1200 watt rms @ 8 ohm 2 keer. Tenminste als ze 8 ohm zijn, als ze 4 ohm zijn heb je een versterker nodig rond de 1200 rms @ 4 ohm 2 keer, die zijn nog enigsinds betaalbaar, maar wanneer het op 8 ohm is kun je je bankrekening flink gaan leeghalen!.Ik denk aan:
www.new-line.nl/v/13098
www.new-line.nl/v/15678
www.new-line.nl/v/15679
www.new-line.nl/v/13104
En nu zit ik nog in de budget/semi pro catogorie te kijken wanneer je een *echt* merkje wilt kun je die gemiddelde 1000 makkelijk x 3 doen. Natuurlijk is dit alles geheel afhankelijk van welke speakers het zijn, een 800 watt dap subwoofer is in mijn ogen anders dan een eaw sub van 800 watt.
Alleen waarom is bij jouw de versterker 1.5 keer zo sterk als de box?
Dat had ik eerder andersom verwacht
Maar is er een manier om dit in een wat kleiner budget te doen? wnat subjes op zich vallen wel mee, voor 200 euro heb je al wat (jah 2e hands jah, budget he :P), maar om daar dan versterkers van 800 euro aan te hangen :S
Groetjes, Marcus
arne schreef:
Hier hebben we dus totaal 0,0 helemaal niks aan, zeg eerst eens welke subs je van plan bent te halen, welke full range speakers het zijn dan kunnen wij kijken welke versterkers geschikt zijn, 1 versterker op 2 subs en 2 tops kan wel degelijk, alleen moet je dan subs hebben met een passieve crossovers ingebouwt waarop je je top kan doorlussen.Beter is inderdaad om 2 aparte versterkers te kopen met een actieve ( bv behringer cx2300 ) crossover ertussen.
Ik hbe 500Watt 8ohm fullrange boxen
En subjes zullen wel iets van 500 of 800 watt worden
Wat voor versterkers zouden hier dna bij horen?
Groetjes, Marcus