Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Pjotr dynacord
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 19 bijdrage(n) van Pjotr dynacord (Pagina: 2 van 2)
Topic: dun laagmid (12-8-2005 16:00:00)
Ik heb er nu nog geen dsp tussen,maar die is op bestelling.
Als ik nu 1 l2400 met 4 bassen per kant gebruik zit ik aan 2 ohm te draaien.
Vind dat niet mooi klinken.
De versterker krijgt het behoorlijk zwaar en toch hoor je dat.De feesten die ik doe zijn house,meerdere stijlen,waarbij de bas al snel rommelig wordt
De pca2544 gaat waarschijnlijk gewoon op de 4x 2122 toppen van 600wat in 4ohm.
En daaronder dan 2xl1600,maar dan wil ik punchy bas hebben minimaal 2 vd 4 kasten.
Dus zou ik bijv frontloaded 18ers kunnen doen.Die gaan alleen niet zo ver.
Op de xa zet ik dan 4 f18pwh en 4 f12cwh.
Dat is dan in ieder geval al een positieve uitbreiding voor mn laag-mid,lijkt me.
En ik heb er weer een paar db bij.
Gr Pjotr
Topic: dun laagmid (11-8-2005 22:14:00)Als ik nu 1 l2400 met 4 bassen per kant gebruik zit ik aan 2 ohm te draaien.
Vind dat niet mooi klinken.
De versterker krijgt het behoorlijk zwaar en toch hoor je dat.De feesten die ik doe zijn house,meerdere stijlen,waarbij de bas al snel rommelig wordt
De pca2544 gaat waarschijnlijk gewoon op de 4x 2122 toppen van 600wat in 4ohm.
En daaronder dan 2xl1600,maar dan wil ik punchy bas hebben minimaal 2 vd 4 kasten.
Dus zou ik bijv frontloaded 18ers kunnen doen.Die gaan alleen niet zo ver.
Op de xa zet ik dan 4 f18pwh en 4 f12cwh.
Dat is dan in ieder geval al een positieve uitbreiding voor mn laag-mid,lijkt me.
En ik heb er weer een paar db bij.
Gr Pjotr
Dat denk ik dus ook!
Voor de topjes is dat genoeg.Die zijn wel bezet.In gebruik of hoe zeg je dat?
Maar de bas duwt niet.
Je begrijpt wat ik bedoel of niet?
No power.
Dus 2xl1600 r onder.Rammelt dat al minder?
Gr Pjotr
Topic: dun laagmid (11-8-2005 21:57:00)Voor de topjes is dat genoeg.Die zijn wel bezet.In gebruik of hoe zeg je dat?
Maar de bas duwt niet.
Je begrijpt wat ik bedoel of niet?
No power.
Dus 2xl1600 r onder.Rammelt dat al minder?
Gr Pjotr
een pca2544 heeft 4x500watt in 4 ohm,en je kunt m crossoveren.2,of (3weg,maar dan heb je 1 kanaal over voor n monitor of fullrange speaker).Ben er niet blij mee.Heb 2x 600watt tops +4x500 wattbas r aan hangen (2weg).Nu zegt Dirk van nederland muziek dat dat zo wel kan.Hij heeft m pas nog ns afgesteld,dus k heb de crossover 12db octaaf ongeveer op 100hz staan.Die versterker is van Hemzelf geweest,dus hij heeft wat filters en prullaria verwijderd.Zal dan wel zeker 600 watt duwen denkt hij.Ik denk dus van niet.Begrijp zowiezo niet wie die versterker heeft bedacht.Evenveel bas als hoog vraagt toch om problemen!Dus nu dacht ik,als k r ns n l2400 of 2x l1600 onder hang.En dan 4 toppen op de 2544.En 3 of 4 subs per kant.Maar ik houd weer niet zo van minder als 4 ohm draaien.Dus de 2Xl1600 lijkt me n betere optie,vraag me alleen af of de toppen dat bijhouden.Dichtbij wel,maar verder af.. Dus dan zou ik 4x f12cwh ipv 2 toppen van mij kunnen doen.En 2 van mij.En dan nog 2 van mij op de xa2600.Vat je hem nog???
Topic: dun laagmid (11-8-2005 16:26:00)Ik wil de set vergroten tot 10kw per kant.
Nu heb ik die speakers daar staan,en ik mis nog een beetje laag-mid.
Kan ik er wel een paar evm15pl tussen hangen,maar dan krijg ik problemen met mn dsp224.Dus zoek ik een topkast,die die frequenties ver,hard en mooi neemt.Daarbij vind ik het laag gedeelte van een pca2544 niet echt denderend,waarbij ik dat bij de xa2600 wel zeer goed vind.Dus kan ik gaan voor meerdere settings om mn set verder op te bouwen..Kan gaan voor meerdere xa2600's.Kan gaan voor een L2400 en de pca2544 alleen op de topkasten zetten,maar dan zit ik nog altijd niet op mn 20Kw en heb ik voor de xa2600 grote topkasten nodig van ca 700watt rms.Daarbij kan ik ook weer moeilijker setjes breken,want ik heb dan 4topkasten en 8 bas minimaal nodig op die 2amps.Dat lukt nog wel,maar dan mis ik,als ik die op de main stage zou zetten,nog altijd dat stukje laag-mid,dat ik graag van die grote nieuwe xa2600 toppen krijg.Valt trouwens niet veel te patsen met die paar kw.Hoop dat ik het nu een beetje verduidelijkt heb.
Gr Pjotr
Topic: dun laagmid (8-8-2005 16:50:00)Nu heb ik die speakers daar staan,en ik mis nog een beetje laag-mid.
Kan ik er wel een paar evm15pl tussen hangen,maar dan krijg ik problemen met mn dsp224.Dus zoek ik een topkast,die die frequenties ver,hard en mooi neemt.Daarbij vind ik het laag gedeelte van een pca2544 niet echt denderend,waarbij ik dat bij de xa2600 wel zeer goed vind.Dus kan ik gaan voor meerdere settings om mn set verder op te bouwen..Kan gaan voor meerdere xa2600's.Kan gaan voor een L2400 en de pca2544 alleen op de topkasten zetten,maar dan zit ik nog altijd niet op mn 20Kw en heb ik voor de xa2600 grote topkasten nodig van ca 700watt rms.Daarbij kan ik ook weer moeilijker setjes breken,want ik heb dan 4topkasten en 8 bas minimaal nodig op die 2amps.Dat lukt nog wel,maar dan mis ik,als ik die op de main stage zou zetten,nog altijd dat stukje laag-mid,dat ik graag van die grote nieuwe xa2600 toppen krijg.Valt trouwens niet veel te patsen met die paar kw.Hoop dat ik het nu een beetje verduidelijkt heb.
Gr Pjotr
Niet veel reacties meer,maar dat zal dan wel aan mijn taalgebruik liggen of zo.
Zaterdag n setje gedraaid.G1 oordopjes bij me,dus.....
Zo'n xa2600 duwt toch heerlijk.2toppen en 4 subjes binnen,mn trommelvlies trilde gewoon buitensporig.
Buiten in tent.2 toppen,4 fullrange,en 4 sub.Maar toen kwam de politie.
Topic: dun laagmid (31-7-2005 13:02:00)Zaterdag n setje gedraaid.G1 oordopjes bij me,dus.....
Zo'n xa2600 duwt toch heerlijk.2toppen en 4 subjes binnen,mn trommelvlies trilde gewoon buitensporig.
Buiten in tent.2 toppen,4 fullrange,en 4 sub.Maar toen kwam de politie.
Nou,ja in ieder geval ben ik er nog niet uit,vind de 12'speakers voor stem altijd best wel indrukwekkender dan een 15 er.En een evx155 lijkt me toch wat laag in de frequenties om echt in een topkast te bouwen,maar het moet wel kunnen.Zoek meer iets van een gescheiden systeem,4weg of zo.Zijn daar nergens tekeningen van te vinden.
Gr Pjotr
Topic: dun laagmid (27-7-2005 18:27:00)Gr Pjotr
Het zijn oude types.Ik het je een foto gemaild,
hoop dat die een beetje duidelijk is.Weet niet of ik die x-tro top wel in elkaar geknutseld krijg,en of er ev speakers in thuishoren.Want ik wil het graag ev/dynacord houden.Het geluid daarvan bevalt me wel.
Gr Pjotr
Topic: dun laagmid (25-7-2005 17:00:00)hoop dat die een beetje duidelijk is.Weet niet of ik die x-tro top wel in elkaar geknutseld krijg,en of er ev speakers in thuishoren.Want ik wil het graag ev/dynacord houden.Het geluid daarvan bevalt me wel.
Gr Pjotr
Er staat hier toch in de boekjes van dynacord pro music concertsound 2005 dat ze wel degelijk evx180b gebruiken in een cp18-1sub,f17pwh,f18pwh enz enz....
een 100lo is een 15"bashoorn zeg maar.en de topjes zijn 2*evm12 proline en n 2"driver.
Maar ze zijn heel smal en best hoog.weinig kastvolume zeg maar.Ken f12cwh wel,maar krijg nix meer voor de oude set terug,terwijl ze wel echt hard gaan en nog redelijk ver ook.Wil er gewoon nog een masieve top naast knutselen die de frequenties die deze missen wat overbrugd.Bijv 2*15''+ 4*6.5' +2*1a2" en dat dan in 2 kastjes of zo ala 1153.Maar die gooien niet zo ver.Moet iets ronds hebben dat te bouwen valt.En ver knalt vanaf 80 hz.
Gr Pjotr
Topic: dun laagmid (23-7-2005 12:36:00)een 100lo is een 15"bashoorn zeg maar.en de topjes zijn 2*evm12 proline en n 2"driver.
Maar ze zijn heel smal en best hoog.weinig kastvolume zeg maar.Ken f12cwh wel,maar krijg nix meer voor de oude set terug,terwijl ze wel echt hard gaan en nog redelijk ver ook.Wil er gewoon nog een masieve top naast knutselen die de frequenties die deze missen wat overbrugd.Bijv 2*15''+ 4*6.5' +2*1a2" en dat dan in 2 kastjes of zo ala 1153.Maar die gooien niet zo ver.Moet iets ronds hebben dat te bouwen valt.En ver knalt vanaf 80 hz.
Gr Pjotr
Heb hier 4xf18pwh,2xf100lo,2xc180 en 4xsrx2122 alles van dynacord.
xa2600,en pca2544 en aan hangen,maar ik vind het laagmid niet echt denderend,het is net of de speakers niet echt op elkaar aansluiten.Als ik er nu nog een paar 100lo's bij zou zetten,zou het dan beter aansluiten=En heeft iemand misschien tekeningen van dynacord speakers,ben trouwens wel fan vd evx180b.Draai maar ns n drum and base feestje,of flinke house.Ben net nieuw hier,en heb er nog niet zo veel verstand van,maar mn oren doen het nog wel!Graag tips.
Gr Pjotr
xa2600,en pca2544 en aan hangen,maar ik vind het laagmid niet echt denderend,het is net of de speakers niet echt op elkaar aansluiten.Als ik er nu nog een paar 100lo's bij zou zetten,zou het dan beter aansluiten=En heeft iemand misschien tekeningen van dynacord speakers,ben trouwens wel fan vd evx180b.Draai maar ns n drum and base feestje,of flinke house.Ben net nieuw hier,en heb er nog niet zo veel verstand van,maar mn oren doen het nog wel!Graag tips.
Gr Pjotr