Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Dj joe
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 138 bijdrage(n) van Dj joe (Pagina: 2 van 14)
Topic: Hulp gevraagd met Master dx500 versterker (1 kanaal vervormt) (21-3-2013 12:05:00)
Master SM-12PA
En de eerste speaker zal ik dan ook maar onthullen want denk niet dat deze anders geraden zal worden.
LD Systems Stinger 15
2
3Topic: Foto's van open speakers (2-2-2013 02:13:00)
Ik heb trouwens ook gevraagd wat er vervangen was, de verkoper zij dat de eindtrappen vervangen waren en één weerstand (heb even gekeken en de eindtrappen (op het koelblok) zijn vervangen en één 5W 33ohm weerstand lijkt te zijn vervangen.
Maar aan de stuurprint zou dus niets vervangen moeten zijn.
Topic: Hulp gevraagd met Master dx500 versterker (1 kanaal vervormt) (21-3-2013 11:55:00)Maar aan de stuurprint zou dus niets vervangen moeten zijn.
Hallo,
Ik heb vanmorgen contact opgenomen met RB en de monteur had de hele week vrij, ik kan hem langs brengen en dan kan hij er ''mischien'' volgende week naar kijken als het niet te druk is..
Dus dan zou ik nog 2 keer op en neer moeten rijden nog 4 uur in totaal dus waar ik weinig zin in heb.
Ik heb de voedingspanning even gecontrolleerd op de eindtrap zelf en dit is bij beide kanten gewoon 140V.
hier gemeten
Wel heb ik de uitgangen even gemeten (banaan klemmen) zonder signaal op de amp en in wissel krijg ik netjes 0V alleen als ik gelijkspanning ga meten meet ik bij het goede kanaal zo goed als 0V (0.013) alleen bij het ''defecte'' kanaal meet ik 0.4V (0.421)
goede kanaal
slecht kanaal
is dit verwaarloosbaar?
Want als ik er signaal op ga gooien gaat het goede kanaal netjes door tot zon 26V (wissel) en het rechter kanaal gaat bij 0.4/0.5V ongeveer de protect in.
Komt hij dan in conflikt met die 0.4V gelijkspanning? en waar kan dit vandaan komen?
De amp gedraagt zich trouwens wel steeds anders, hij blijft nu al minder lang in protect staan met opstarten en als hij in de protect schiet gaat hij vanzelf weer uit de protect op het moment dat je het ingangsignaal eraf haalt.
:edit:
Ik heb ook alle connectoren gecontrolleerd en deze zien er gewoon goed uit.
Topic: Hulp gevraagd met Master dx500 versterker (1 kanaal vervormt) (20-3-2013 15:34:00)Ik heb vanmorgen contact opgenomen met RB en de monteur had de hele week vrij, ik kan hem langs brengen en dan kan hij er ''mischien'' volgende week naar kijken als het niet te druk is..
Dus dan zou ik nog 2 keer op en neer moeten rijden nog 4 uur in totaal dus waar ik weinig zin in heb.
Ik heb de voedingspanning even gecontrolleerd op de eindtrap zelf en dit is bij beide kanten gewoon 140V.
hier gemeten
Wel heb ik de uitgangen even gemeten (banaan klemmen) zonder signaal op de amp en in wissel krijg ik netjes 0V alleen als ik gelijkspanning ga meten meet ik bij het goede kanaal zo goed als 0V (0.013) alleen bij het ''defecte'' kanaal meet ik 0.4V (0.421)
goede kanaal
slecht kanaal
is dit verwaarloosbaar?
Want als ik er signaal op ga gooien gaat het goede kanaal netjes door tot zon 26V (wissel) en het rechter kanaal gaat bij 0.4/0.5V ongeveer de protect in.
Komt hij dan in conflikt met die 0.4V gelijkspanning? en waar kan dit vandaan komen?
De amp gedraagt zich trouwens wel steeds anders, hij blijft nu al minder lang in protect staan met opstarten en als hij in de protect schiet gaat hij vanzelf weer uit de protect op het moment dat je het ingangsignaal eraf haalt.
:edit:
Ik heb ook alle connectoren gecontrolleerd en deze zien er gewoon goed uit.
Ja rustroom dacht ik ook gelijk aan maar zo te zien zijn ze daar ook niet aan geweest (siliconen laagje zit er nog op en is gelijk aan de andere kant dus lijkt me origineel)
Maar ik heb een mailtje terug gekregen van de verkoper, deze zij van niets te weten.
De versterker is vorige week bij RB sound service in stein gerepareert en er zou garantie op de reparatie zitten, op de factuur stond alleen reparatie + onderdelen.
Heb zojuist even gebelt naar rb en degene die de reparaties doet was er op het moment niet dus ik moet morgen even terug bellen.
Ik hoop dat hij me kan vertellen wat er vervangen is dat ik er zo mischien achter kom wat er mis is en anders wordt het toch naar Stein op en neer rijden en hun erna laten kijken.
Laat hier wel weten wat het was als het opgelost is.
Topic: Hulp gevraagd met Master dx500 versterker (1 kanaal vervormt) (19-3-2013 20:22:00)Maar ik heb een mailtje terug gekregen van de verkoper, deze zij van niets te weten.
De versterker is vorige week bij RB sound service in stein gerepareert en er zou garantie op de reparatie zitten, op de factuur stond alleen reparatie + onderdelen.
Heb zojuist even gebelt naar rb en degene die de reparaties doet was er op het moment niet dus ik moet morgen even terug bellen.
Ik hoop dat hij me kan vertellen wat er vervangen is dat ik er zo mischien achter kom wat er mis is en anders wordt het toch naar Stein op en neer rijden en hun erna laten kijken.
Laat hier wel weten wat het was als het opgelost is.
Hallo mede forummers,
Ik heb vandaag een master dx500 versterker opgehaald bij iemand via marktplaats.
Persoon zij dat de versterker kort geleden nagekeken was en er wat dingen vervangen waren en dat hij nu gewoon goed was en ik heb stom genoeg geen speakers meegenomen om te testen.
Daar gekomen de versterker wel even aan de stroom gehad en ging netjes in de protect bij aanzetten en na een paar seconden schakelden de kanalen in (hoorde de relais) en de protect ledjes gingen uit.
Op goed vertrouwen dus meegenomen alleen toen ik heb thuis aan had gesloten bleek het rechter kanaal niet helemaal te werken.
Vervormt heel erg en zodra ik was meer signaal in ga sturen (eerste groene ledje -20db) gaat hij in de protect.
Heb de verkoper gemailt maar weinig vertrouwen dat ik iets terug krijg en ongeduldig dat ik ben heb ik de versterker open gemaakt en de eindtrappen compleet uitgewisseld links en rechts en het probleem bleef alleen dan de andere kant.
Toen heb ik de bovenste printen uitgewisseld om te kijken of het in de eindtrap zelf zat en toen verranderde het probleem mee.
Dus de eindtrappen (gedeelte dat op het koelblok zit) is goed alleen er is iets mis met de print.
Lijkt wel of er teveel signaal ingestuurd wordt.
Ik heb de grote weerstanden rondom gemeten en de elco's en deze lijken in orde, verder heb ik er weinig verstand van.
Weet iemand wat het zou kunnen zijn? of is er iemand die er (tegen betaling natuurlijk) naar kan kijken?
Als het in de eindtrappen had gezeten had ik de hoop al opgegeven en was ik terug gereden naar de verkoper maar om nu weer 3 uur in de auto te gaan zitten en dan als nog geen versterker en een hoop benzine weg gegooit te hebben zie ik ook niet zitten.
Dus ik hoop dat het iets kleins is.
Ik heb wat foto's gemaakt van de amp en de print waar het om gaat:
1
2
3
4
Topic: Foto's van open speakers (2-2-2013 16:22:00)Ik heb vandaag een master dx500 versterker opgehaald bij iemand via marktplaats.
Persoon zij dat de versterker kort geleden nagekeken was en er wat dingen vervangen waren en dat hij nu gewoon goed was en ik heb stom genoeg geen speakers meegenomen om te testen.
Daar gekomen de versterker wel even aan de stroom gehad en ging netjes in de protect bij aanzetten en na een paar seconden schakelden de kanalen in (hoorde de relais) en de protect ledjes gingen uit.
Op goed vertrouwen dus meegenomen alleen toen ik heb thuis aan had gesloten bleek het rechter kanaal niet helemaal te werken.
Vervormt heel erg en zodra ik was meer signaal in ga sturen (eerste groene ledje -20db) gaat hij in de protect.
Heb de verkoper gemailt maar weinig vertrouwen dat ik iets terug krijg en ongeduldig dat ik ben heb ik de versterker open gemaakt en de eindtrappen compleet uitgewisseld links en rechts en het probleem bleef alleen dan de andere kant.
Toen heb ik de bovenste printen uitgewisseld om te kijken of het in de eindtrap zelf zat en toen verranderde het probleem mee.
Dus de eindtrappen (gedeelte dat op het koelblok zit) is goed alleen er is iets mis met de print.
Lijkt wel of er teveel signaal ingestuurd wordt.
Ik heb de grote weerstanden rondom gemeten en de elco's en deze lijken in orde, verder heb ik er weinig verstand van.
Weet iemand wat het zou kunnen zijn? of is er iemand die er (tegen betaling natuurlijk) naar kan kijken?
Als het in de eindtrappen had gezeten had ik de hoop al opgegeven en was ik terug gereden naar de verkoper maar om nu weer 3 uur in de auto te gaan zitten en dan als nog geen versterker en een hoop benzine weg gegooit te hebben zie ik ook niet zitten.
Dus ik hoop dat het iets kleins is.
Ik heb wat foto's gemaakt van de amp en de print waar het om gaat:
1
2
3
4
Master SM-12PA
En de eerste speaker zal ik dan ook maar onthullen want denk niet dat deze anders geraden zal worden.
LD Systems Stinger 15
2
3
De eerste is idd een eminence kappalite 3015
de tweede staat geen b&c op maar zou best eens een oem kunnen zijn..
De hoogdriver van de eerste speaker is een BMS 4524 btw.
Echt niemand een idee? De eerste kan best lastig zijn idd.. maar de tweede zou toch wel wat makkelijker moeten zijn.
Topic: Foto's van open speakers (29-1-2013 18:27:00)de tweede staat geen b&c op maar zou best eens een oem kunnen zijn..
De hoogdriver van de eerste speaker is een BMS 4524 btw.
Echt niemand een idee? De eerste kan best lastig zijn idd.. maar de tweede zou toch wel wat makkelijker moeten zijn.
Ik heb er ook een paar:
Speaker 1
Laagdriver
Hoogdriver
Filter
En de tweede is een aktieve speaker:
Speaker 2
Laagdriver
Hoogdriver/AMP
Aansluit/ bedieningspaneel
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (3-1-2011 17:06:00)Speaker 1
Laagdriver
Hoogdriver
Filter
En de tweede is een aktieve speaker:
Speaker 2
Laagdriver
Hoogdriver/AMP
Aansluit/ bedieningspaneel
Wij hebben hier thuis een 520I, wel met de std 16 inch winterbandjes, zolang je de asc aan laat gaat zon ding nergens heen.
Met de zomer bandjes echter (245/50/18) glijd je bij nat weer goed door de bochten, met de asc uit is het niet te doen
En voor ruimte koop je zowiezo geen bmw, koop dan een station of een bus.. bmw is gewoon luxe rijden.
Topic: HK audio Actor AT115 speaker identiceren (12-12-2010 15:10:00)Met de zomer bandjes echter (245/50/18) glijd je bij nat weer goed door de bochten, met de asc uit is het niet te doen
En voor ruimte koop je zowiezo geen bmw, koop dan een station of een bus.. bmw is gewoon luxe rijden.
Is wel een erg compacte behuizing (85 liter) ik zou eerder de br115 van Eighteensound bouwen, had er 4 waarvan 2 met de 15w700 en 2 stuks heb ik een tijd gebruikt met de dap Er 1576L v2 speaker welke we ook in de actor sub geplaatst hadden als vervanger en deed het nog verrassend goed, had zelfs het idee dat deze met minder vermogen meer druk gaf dan de Eighteensound woofer.
De 15w700 ging natuurlijk een stuk meer los met 1000 watt erop..
Topic: HK audio Actor AT115 speaker identiceren (10-12-2010 16:04:00)De 15w700 ging natuurlijk een stuk meer los met 1000 watt erop..
Nee daarom zij ik dit ook, dan had hk heel wat speakers kunnen vervangen..