Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van FreeStyler

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 20 bijdrage(n) van FreeStyler (Pagina: 2 van 2)

Topic: ombouwen naar elektronische ballast (8-4-2008 13:34:00)
Is er iemand die ervaring heeft met het omschakelen van magnetische ballasten naar elektronische (HTI 150)?
We zouden als experiment een miniMac willen voorzien van een elektronische ballast, maar voor we de kost maken wou ik even weten of iemand dit al eens heeft geprobeerd. Een groot voordeel zou het gewichtsverlies zijn (maar testen moeten uitmaken of het ding in balans blijft en betrouwbaar is).

Alvast bedankt voor jullie bevindingen.

Raph
Topic: Geni Brilliance ombouwen (24-7-2007 23:12:00)
Hallo Allemaal

Ik heb hier nog een Geni Radiance liggen waarvan de kop als hij op lage snelheid zou moeten draaien ligt te trillen ipv trage beweging (af en toe doet hij wel, zeker als hij van een hogere snelheid komt).
Tevens maakt deze stappenmotor een tikkend geluid als hij op hogere snelheid draait (op hogere snelheid is er geen trilling en draait hij wel).Ik heb dan de aansluiting van de kop verwisseld met die van de mirrordish en het probleem met de kop blijft, dus aan de electronika ligt het niet. Er blijven dan nog 2 zaken over: bekabeling en motor, de kabels zijn doorgemeten en lijken ok.

Ik zou eens willen testen met een andere stappenmotor, maar heeft er iemand een idee welke specs deze heeft, want op geen enkele motor kan ik iets terugvinden?
Ik heb de belgische verdeler hier in België reeds gecontacteerd maar willen geen support meer leveren voor deze toestellen.

Alle informatie is welkom.

Alvast bedankt
Topic: freestyler hulp (29-12-2006 15:55:00)
Beste

Heeft u al eens op het FreeStyler forum gevraagd naar het profiel?
Ik zelf heb nog amper tijd om toestellen toe te voegen, maar er zijn voldoende gebruikers die je misschien kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten
Topic: freestyler hulp (23-12-2006 20:16:00)
Hallo Allemaal

Ik probeer zo snel mogelijk bugs en andere problemen op te lossen en nieuwe versies beschikbaar te maken, maar ik reken op de gebruikers om mij deze problemen door te geven, zoniet blijven deze problemen bestaan.

Daarom als u een probleem of vraag heeft dan hoor ik het graag via https://www.djmalc.com/fsbugreporting/

Prettige feestdagen !

Raph
FreeStylersupport & development
Topic: Berekening diameter en gewicht baseplate (20-8-2006 10:06:00)
Hallo iedereen

Alvast bedankt voor al jullie reacties.
De movingheads die erop komen zijn van het type Mac250, Movitec SL250 en nog enkele andere MSD250 movingheads.
Deze constructies komen meestal op een vast podium uit de buurt van het publiek.

Raph
Topic: Berekening diameter en gewicht baseplate (19-8-2006 14:37:00)
Hallo

Weet er iemand hoe je het gewicht en grootte bepaald van een baseplate?
Ik zou deze op maat willen laten maken en liefst op het ideale gewicht (om gewicht en volume te besparen bij transport), maar wil niet inboeten aan veiligheid. (hoe zwaarder hoe stabieler)

Waarvoor het moet dienen: er komt een stuk trio truss op van 2m (Mobiltruss) met daarboven een movinghead van max 25KG + 2KG baseplate (movinghead is vastgeschroefd op een standaard baseplate van Mobiltruss). Truss weegt 11KG.

Alvast bedankt
Topic: Mighty Spot Moving head blijft lang calliberen (9-12-2005 16:32:00)
Hangt er op dat ogenblik een dmx controller aan? Ik heb het ooit bij die Mighty Spots voorgehad en toen was de dmx controller het probleem, bij de volgende start pas na de reset de dmx er ingestopt en toen werkte hij perfect.

Heb je de kabels al eens uitgemeten?

Heb je een dik kwartier gewacht na de vorige strike van je lamp, want dat kan soms ook een probleem geven vermits de HTI lamp geen hot-restrike is.

Met vriendelijke groeten

Raph
Topic: Mighty Spot Moving head blijft lang calliberen (5-12-2005 15:18:00)
Beste

Ik heb hetzelfde probleem (ook gobos en kleuren hadden problemen)gehad bij twee MightySpots enkele jaren terug.
Ze zijn toen in reparatie gegaan bij Beglec zonder succes, maar na enkele uren zoeken
vonden we het probleem : de draden die van de base naar de head gingen waren
versleten zodanig dat hij niet alle gegevens kon ontvangen uit de head.
Ik heb toen alle kabels vervangen en alles werkte terug perfect.

Voor alle zekerheid kan je eens de draden uitmeten zodanig dat je dit al kan uitsluiten.

Met vriendelijke groeten

Raph
Topic: Boost Hyper Dragon MK II (24-5-2005 16:28:00)
Hallo

Uit nieuwsgierigheid heb ik de Boost Hyper dragon MKII eens van naderbij bekeken en ben ik op zoek gegaan naar de fabrikant van de lasermodule die in dit toestel zit om zo het juiste aantal mW te weten. Na een korte zoektocht vond ik de fabrikant (https://www.cnilaser.com/index.htm) en gaf ik hen het serienummer dat op de lasermodule te lezen valt. Zoals verwacht is deze module minder sterk dan de 60mW die overal op de doos te lezen valt namelijk +-15 mW!! Voor deze prijs eigenlijk geen verrassing. Al moet ik toegeven voor deze prijs toch een leuke en doeltreffende laser, enkel spijtig dat je hem niet via dmx kan afzetten.

Met vriendelijke groeten
Topic: Velleman DMX - USB Controller "K8062" (11-4-2005 22:52:00)
Hallo iedereen

Als eerste zou ik iedereen willen bedanken voor de complimentjes over mijn software.

Ten tweede is het zo dat FreeStyler niet voor de problemen zorgt met deze interface. Met de meeste toestellen werkt deze interface perfect (getest met icolor4, emotion250 scans), maar andere toestellen hebben het dan weer moeilijk: 4 movingheads VDP250MH8 die opeens alles en niets doen. Mogelijke oorzaken zijn: de drivers van Velleman, USB poort, andere software / hardware,...

Met vriendelijke groeten

Raph
FreeStyler support & development