Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Laxap
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Laxap (Pagina: 2 van 20)
Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (17-6-2009 12:20:00)
Ik kan je alvast zeggen dat ze loeihard gaan. Ze gaan zelfs iets luider dan de klassieke zwaargewichten als QSC, Crown ...
Ze komen nooit warm ! zijn zeer licht !
Dit betekent dat er vervorming optreed en niet echt hoorbaar is.Zeer helder hoog.
Het voornaamste min punt is:ik mis ik de zware diepe bass !!
Die is er dus niet !
Zeer aan te bevelen voor compacte installaties en hoge volumes.
Bij de 3k6 heb ik geen vervorming opgemerkt.
De 2k2 geeft vervorming vanaf halfweg volume, doch... ondanks de vele filters die erinsteken heb ik met deze mijn zware boxen kapot gespeeld !Als je net zo goed bent in duidelijke teksten schrijven als in goed omgaan met je apparatuur dan snap ik wel waarom je "boxen" kapot gespeeld zijn
Topic: meest compacte subs tussen 200-300 euro (11-6-2009 18:54:00)Volgens mij snap je het juist niet aangezien je het hebt over een hoge luchtvochtigheid buiten terwijl dat helemaal niet relevant is.Topic: Draaien op zwembad (11-3-2009 07:55:00)
Normaal gesproken valt het met de condens nog enigzins mee.Condens ontstaat door het afkoelen van warme lucht met een relatief hoge luchtvochtigheids percentage.
Koude lucht met een hoog luchtvochtigheids percentage zal dus in een zwembad geen condens veroorzaken, omdat deze lucht verwarmt wordt en daardoor meer vocht kan absorberen.
Koude materialen zoals jou apparatuur koelt de warme lucht af waardoor deze lucht minder vocht kan absorberen waardoor je neerslag krijgt in de vorm van condens.Topic: EV RX118 (29-1-2009 09:24:00)
Heb je de Multispot al kunnen testen Martijn? Of iemand anders misschien?Topic: Stroboscoop op geluid via DMX (22-1-2009 11:03:00)
Wanneer valt de boel uit?
Antwoord: in de regel als je te veel verbruikt
Op wel moment verbruik je te veel?
Als je bijvoorbeeld veel lampjes tegelijk aan hebt op een hoogtepunt.
dan sta je ook nog wel eens te knipperen met je strobo.
De laatste info die je dan dmx naar je strobo hebt uitgestuurd is KNIPPEREN!
En als de pc dan uitvalt is DAT nu precies wat hij blijft doen totdat hij weer nieuwe info ontvangt......
Vraag me niet waarom hij niet gewoon stopt met knipperen, maar het was wel irritant.
Voordat je de pc weer up and running hebt, ben je toch wel 40-60 seconden verder.
En de truss hangt zo hoog
Dit is de reden waarom ik rook en strobo niet over de pc laat lopen.Eeuhm, als de boel eruit vliegt doordat je je strobo vol aanzet dan doet je strobo toch helemaal niks meer
of heb jij er eentje op accu?
De licht pc zou je ook nog op een groep met een konstante belasting zoals die van het geluid.
ynhoj schreef:
Ik heb beide versterkers al uitgeprobeerd.Ik kan je alvast zeggen dat ze loeihard gaan. Ze gaan zelfs iets luider dan de klassieke zwaargewichten als QSC, Crown ...
Ze komen nooit warm ! zijn zeer licht !
Dit betekent dat er vervorming optreed en niet echt hoorbaar is.Zeer helder hoog.
Het voornaamste min punt is:ik mis ik de zware diepe bass !!
Die is er dus niet !
Zeer aan te bevelen voor compacte installaties en hoge volumes.
Bij de 3k6 heb ik geen vervorming opgemerkt.
De 2k2 geeft vervorming vanaf halfweg volume, doch... ondanks de vele filters die erinsteken heb ik met deze mijn zware boxen kapot gespeeld !
Zag het op deze foto
Maar ik kan op internet verder geen informatie over deze subs vinden.
Zelf zit ik er sterk aan te denken 4 compacte subs te bouwen met de BMS 15S430 driver.
De eerste simulaties in Winisd komen uit op een kast van 80 liter getuned op 48 Hz.
Gezien de lage prijs kun je de keuze maken er wat meer te maken waardoor je ook flexibeler bent.
Met 2 kasten per kant (1800 watt op 4 ohm) heb je volgens winisd 131 dB (ik geloof dat Winisd full space aangeeft?).
+/- 3 dB: 42 Hz
- 10 dB: 37 Hz
Maar hier komt t.z.t. wel een apart topic over.
Topic: meest compacte subs tussen 200-300 euro (11-6-2009 18:37:00)Maar ik kan op internet verder geen informatie over deze subs vinden.
Zelf zit ik er sterk aan te denken 4 compacte subs te bouwen met de BMS 15S430 driver.
De eerste simulaties in Winisd komen uit op een kast van 80 liter getuned op 48 Hz.
Gezien de lage prijs kun je de keuze maken er wat meer te maken waardoor je ook flexibeler bent.
Met 2 kasten per kant (1800 watt op 4 ohm) heb je volgens winisd 131 dB (ik geloof dat Winisd full space aangeeft?).
+/- 3 dB: 42 Hz
- 10 dB: 37 Hz
Maar hier komt t.z.t. wel een apart topic over.
Aan de foto's te zien op Tom zijn site heeft hij NJD subwoofers.
Topic: meest compacte subs tussen 200-300 euro (11-6-2009 15:37:00)De BMS 15s330 doet het al leuk in een kistje van 45x45x45 (in winisd).
Driver kost dacht ik 190 euro dus voldoet prima aan je eisen.
Edit:
sorry zie net dat je geen zelfbouw wilt...
Topic: Draaien op zwembad (12-3-2009 09:09:00)Driver kost dacht ik 190 euro dus voldoet prima aan je eisen.
Edit:
sorry zie net dat je geen zelfbouw wilt...Derkie schreef:
Ik snap waarom er vocht neerslaat op de apparatuur.Derkie schreef:
Erg veel last van condens gehad, waarschijnlijk door de hoge luchtvochtigheid buiten. (Zwaar slecht weer)Normaal gesproken valt het met de condens nog enigzins mee.
Koude lucht met een hoog luchtvochtigheids percentage zal dus in een zwembad geen condens veroorzaken, omdat deze lucht verwarmt wordt en daardoor meer vocht kan absorberen.
Koude materialen zoals jou apparatuur koelt de warme lucht af waardoor deze lucht minder vocht kan absorberen waardoor je neerslag krijgt in de vorm van condens.
Ik vroeg mij 2 dingen af over de RX118 sub van EV:
1) Waarom zit de baffle schuin in de kast? (is dit een soort hybride ontwerp?) Op deze manier ben je toch veel lucht aan het verplaatsen tijdens vervoer?
2) En hoe worden dit soort kasten dan berekent? Het lijkt mij namelijk niet een standaard BR kastje?
Topic: Kanaalindeling ledparren.. (27-1-2009 11:28:00)1) Waarom zit de baffle schuin in de kast? (is dit een soort hybride ontwerp?) Op deze manier ben je toch veel lucht aan het verplaatsen tijdens vervoer?
2) En hoe worden dit soort kasten dan berekent? Het lijkt mij namelijk niet een standaard BR kastje?
Okay, duidelijk verhaal. Wel jammer, vooral het "bami-schijf" ontwerp sprak mij erg aan. Je krijgt er met gemak 8 van in een relatief kleine flightcase.
Topic: Kanaalindeling ledparren.. (27-1-2009 10:04:00)Martijn schreef:
Importeur stuurt eind deze week/begin volgende week een Multiform Multispot op (en als het meezit ook een LS1009, de "tri-led" variant van de Multispot). Ben benieuwd.
Tom schreef:
wat betreft kermis in het licht bij uitvallende pc.Wanneer valt de boel uit?
Antwoord: in de regel als je te veel verbruikt
Op wel moment verbruik je te veel?
Als je bijvoorbeeld veel lampjes tegelijk aan hebt op een hoogtepunt.
dan sta je ook nog wel eens te knipperen met je strobo.
De laatste info die je dan dmx naar je strobo hebt uitgestuurd is KNIPPEREN!
En als de pc dan uitvalt is DAT nu precies wat hij blijft doen totdat hij weer nieuwe info ontvangt......
Vraag me niet waarom hij niet gewoon stopt met knipperen, maar het was wel irritant.
Voordat je de pc weer up and running hebt, ben je toch wel 40-60 seconden verder.
En de truss hangt zo hoog
Dit is de reden waarom ik rook en strobo niet over de pc laat lopen.
of heb jij er eentje op accu?
De licht pc zou je ook nog op een groep met een konstante belasting zoals die van het geluid.