Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van TimD

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van TimD (Pagina: 2 van 20)

Topic: Super OEMs plakken (23-2-2022 12:08:00)
Geniaal toch laugh :D
Topic: Super OEMs plakken (23-2-2022 10:28:00)
De onderzijde wit maken lijkt me wel een gave combi geven met de groene bovenzijde. Bij die rubber dip spray van Dré staat dat het 'gemakkelijk te verwijderen is' en dat de levensduur 3 jaar is. Lijkt me dan geen blijvende oplossing. Aan de andere kant kun je je afvragen hoe vaak je er met je handen aan zit (vaste installatie dus vrijwel nooit)
Topic: Super OEMs plakken (22-2-2022 14:56:00)

Joepurlings schreef:

Hallo Tim,

Volgens mij kun je dit gerust 1:2 splitten zonder verdere toestanden, maar je zou eventueel een passieve microfoonsplitter met trafo kunnen gebruiken (1 gebalanceerde is dan genoeg voor stereo).
Ik zou de eerst gewoon een "harde split" proberen, en de trafo splitter alleen toepassen als het geluid op een of andere manier zou tegenvallen. De trafo split zou ik dan gebruiken voor de timecode en het "echte signaal" voor de audio.

Groeten,
Joep
Ga ik proberen!
Topic: Super OEMs plakken (22-2-2022 14:55:00)

Big bang schreef:

Misschien kun je ze voorzien van raptor liner oid, lijkt me best tof happy :)
Ja dat ziet er wel gaaf uit! Ik heb ze al groen laten spuiten dus de onderkant mag wat mij betreft wat minder uitgesproken

https://i.ibb.co/YhsX5F9/TT.jpg
Topic: Super OEMs plakken (22-2-2022 10:56:00)
Dat is een goeie. Eigenlijk vind ik het zo al een mooie vooruitgang want je kon ze niet aanraken zonder dat je het spul daarna van je handen moest schrobben. Ik ga het truukje van een paar post hierboven proberen met glans geven door WD40 erop te smeren. Of heb jij nog tips/suggesties?

Overigens nog een andere vraag die wellicht een tikkeltje offzone is: buiten dat ik de draaitafels gebruik via DVS in Rekordbox, beluister ik ook 'oude' platen mee. Momenteel heb ik de draaitafel via de DDJ-1000 aangesloten, welke via een Denon Hifi versterker (PMA-600) naar KEF luidsprekers gaan.

Door de DDJ-1000 zal het analoge signaal naar digitaal omgezet worden om door de mixer te gaan, en vervolgens weer analoog gemaakt worden om via de tulp/XLR naar de versterker te gaan (correct me if i'm wrong...) Als ik de DDJ-1000 er tussenuit haal, dan komt het signaal vanuit de draaitafel analoog bij de versterker aan.

Mocht mijn bovenstaande redenatie kloppen, dan moet ik de draaitafel zowel aan de DDJ-1000 aansluiten ivm DVS, en rechtstreeks op de versterker voor het analoge signaal. Hoe kan ik het signaal vanuit de draaitafel op een correcte manier splitten?
Topic: Super OEMs plakken (21-2-2022 16:07:00)
Even een update; ik heb de draaitafels uit elkaar geschroefd. In de onderkant zit enkel een verzwaringsplaat geschroefd en geen elektronica. De pootjes zijn eruit gedraaid en de verzwaringsplaat heb ik verwijderd. Vervolgens heb ik de de plaat in een grote bak met water en flink wat Dasty gelegd. Na een nachtje weken is het er met een harde borstel goed vanaf te poetsen.

Ik heb het uiteraard ook geprobeerd zonder alles uit elkaar te schroeven, maar dat is niet goed te doen. De borstel en schuurspons zitten vrij snel vol met die plakzooi en de oppervlakte plakt alsnog.
Topic: Super OEMs plakken (1-5-2021 12:03:00)
Dank voor de reacties, dan gaat de coating eraf. Het is de onderkant/zijkant van de draaitafels dus daar heeft die soft-feel nauwelijks toegevoegde waarde. Ik was in de veronderstelling dat er onderhand wel een oplossing voor zou zijn, maar niet dus.
Topic: Super OEMs plakken (30-4-2021 13:54:00)
Ik heb al jaren 2 prachtige Super OEM-draaitafels, de variant van Omnitronic. De onderkant van de draaitafels en start/stop knop plakken al geruime tijd. Ik heb iets in mijn hoofd zitten dat het met de weekmakers te maken heeft. Het lijkt alsof de coating 'vergaan' is. Je ziet er trouwens niks aan, is puur het plakkerige gevoel. Het is vrij onprettig als je de draaitafels eens moet verplaatsen of herschikken en ik zou het dus willen oplossen. Met welk middeltje kan ik dit het best te lijf gaan?
Topic: Equalizer NA versterker (18-2-2021 16:42:00)
Mannen hartelijk dank voor het meedenken. Dat heeft mij ook weer op een aantal punten aan het denken gezet. Fases heb ik gecheckt, daar komt geen hoorbare verbetering/verslechtering van. De luidsprekers zijn voorzien van berekende kasten erachter en klinken in principe -voor een plafondluidspreker uit het middensegment- absoluut niet verkeerd. Had er voorheen ook helemaal geen klachten over, maar dat hangt samen met het volgende wink ;) :

Ik ben er ook achter wat mijn vraag getriggerd heeft; sinds kort heb ik een nieuwe auto waar een zeer aangenaam (en veelvoudig in te stellen) geluidssysteem in zit. Ik hoor alle details en de stemmen en instrumenten zijn in de ruimte te plaatsen. Dat miste ik in mijn woning.

Ik laat het hier dus bij. Als er een quick fix was dan ging ik verder experimenteren, maar Sonos laat geen verdere aanpassingen toe en hardwarematig is voor mij niet te doen. Verder is het gemak van dit systeem dusdanig prettig dat ik het ook niet ga wisselen voor wat anders (en stiekem zit er al meer dan genoeg geld in met alle zones).
Topic: Equalizer NA versterker (12-2-2021 13:24:00)
Om Tom's vragen te beantwoorden: ik heb deze speakers in het plafond zitten www.new-line.nl/nl/omroep-installaties/dap-dcs-8240-16-55343.htm en gebruik deze amp www.sonos.com/nl-nl/shop/amp.html

Dit stuurt de speakers in de keuken en de woonkamer aan. In de woonkamer heb ik de 2 speakers boven de bank ingebouwd, waardoor het icm een soundbar en sub als 5.1 systeem werkt. Dat werkt enkel via een Sonos Amp, anders had ik een losse player genomen (Port) en een EQ tussen de Port en de versterker gezet.

Momenteel mis ik wat definitie in het midden- en hoog. Aangezien er filters in luidsprekers worden ingebouwd die bepaalde frequenties filteren en verzwakken, bestaat er wellicht ook iets dat het juist op kan krikken, zo was mijn gedachtegang. Een equalizer is de gebruiksvriendelijkste variant ervan, maar wellicht dat er nog andere suggesties zijn.