Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Mayoda
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 75 bijdrage(n) van Mayoda (Pagina: 2 van 8)
Topic: Super OEM pitchbereik issue (28-5-2004 09:23:00)
nog erger off topic:ik raak tegenwoordig bij bepaalde mixen(funk, soul, hiphop)helemaal mijn pitch niet meer aan en gebruik dan van alles behalve de pitch om overgangen te maken zonder dat het plakken wordt!(bijvoorbeeld door de tune van een bepaalde plaat nog even door te spelen op mijn synth terwijl de beat van de nieuwe plaat reeds loopt, terwijl de kaosspad staat te delayen op een hele korte delaytijd.
Handen te kort en ik zou graag willen dat ik er nog twee bij had
Das moelijk, uitdagend en leuk, maar lukt steeds beter.
Ik zal er binnenkort eens een link naar een van deze setjes maken.
Voordeel:je pich gaat nooit kapot........hahahahha
Topic: Ervaringen met Roland Groovebox MC 909 (28-5-2004 08:59:00)Handen te kort en ik zou graag willen dat ik er nog twee bij had
Das moelijk, uitdagend en leuk, maar lukt steeds beter.
Ik zal er binnenkort eens een link naar een van deze setjes maken.
Voordeel:je pich gaat nooit kapot........hahahahha
Dan zal de mail van snake de lading wel dekken denk ik !
Ikzelf ben helemaal gek van de KP2 en vind daarom de prijs kwaliteit verhouding erg goed.
Ik dacht dat je doelde op studio FX en dynamics, daar ben ik redelijk in thuis.
De KP2 heb ik gewoon gekocht voor mijn dj set en ik gebruik hem soms als midicontroller.
Het apparaat is zijn geld echt waard en is ook nog degelijk in elkaar gezet,.......zeer creatief ook!
Verder heb ik me eigenlijk nooit echt verdiept in de Dj-effects.
Een vriendin van me heeft de air FX en die vind ik persoonlijk niet zo bijzonder
bijvoorbeeld al omdat er geen dry/wet knop op zit.
Topic: Ervaringen met Roland Groovebox MC 909 (27-5-2004 09:05:00)Ikzelf ben helemaal gek van de KP2 en vind daarom de prijs kwaliteit verhouding erg goed.
Ik dacht dat je doelde op studio FX en dynamics, daar ben ik redelijk in thuis.
De KP2 heb ik gewoon gekocht voor mijn dj set en ik gebruik hem soms als midicontroller.
Het apparaat is zijn geld echt waard en is ook nog degelijk in elkaar gezet,.......zeer creatief ook!
Verder heb ik me eigenlijk nooit echt verdiept in de Dj-effects.
Een vriendin van me heeft de air FX en die vind ik persoonlijk niet zo bijzonder
bijvoorbeeld al omdat er geen dry/wet knop op zit.
2 dre:pffff dat zijn er zo veel, wat wil je weten?
Het hangt er ook nog van af voor welk doel je wat wilt gebruiken.
Topic: behringer VMX1000 (26-5-2004 16:13:00)Het hangt er ook nog van af voor welk doel je wat wilt gebruiken.
volgens mij moet behringer eerst weer leuk doen !hahahaha
Topic: Ervaringen met Roland Groovebox MC 909 (26-5-2004 16:06:00)Oh sorry, MPC`s zijn een begrip!
We hebben het over Akai
www.akaipro.com
De MPC4000 is zeg maar de leraar van de MC909, zo zou je het een beetje kunnen zien.
Overigens het apparaat heeft zelf geen sounbank, dus je zult wel al je sounds moeten samplen, maar aan de andere kant zijn de sounds uit de 909 ook niet echt bruikbaar, dus daar zal je ook alles zelf moeten samplen.
Topic: cd spelers of draaitafels (26-5-2004 11:57:00)We hebben het over Akai
www.akaipro.com
De MPC4000 is zeg maar de leraar van de MC909, zo zou je het een beetje kunnen zien.
Overigens het apparaat heeft zelf geen sounbank, dus je zult wel al je sounds moeten samplen, maar aan de andere kant zijn de sounds uit de 909 ook niet echt bruikbaar, dus daar zal je ook alles zelf moeten samplen.
voor mij is de enige reden dat ik vinyl draai het feit dat ik vinyl en de hoezen fantastisch vind.
De reden is een soort verzamel drift, al staat er sinds een jaar wel een huis tuin en keuken cd speler naast mij setje om af enm toe een cd erin te kunnen gooien, misschien ga ik die in de toekomst wel vervangen voor een deugdelijk dj apparaat!
ik zou gewoon voor alle twee gaan cd, en vinyl hoe meer soul hoe meer mogelijkheden !
Topic: Ervaringen met Roland Groovebox MC 909 (26-5-2004 11:32:00)De reden is een soort verzamel drift, al staat er sinds een jaar wel een huis tuin en keuken cd speler naast mij setje om af enm toe een cd erin te kunnen gooien, misschien ga ik die in de toekomst wel vervangen voor een deugdelijk dj apparaat!
ik zou gewoon voor alle twee gaan cd, en vinyl hoe meer soul hoe meer mogelijkheden !
Ik zou zelf de MC909 nooit kopen(afgezien van het feit dat het een prachtig apparaat is).
Ik vind de geluiden die je bij de mc909 krijgt verschrikkelijk ouderwets(een kwaltje van roland die nog wel eens voort willen borduren op reeds bestaande sound engines)
bijna alle geluiden de erin zitten zijn reeds uitgemolken in de dance producties van de afgelopen paar jaar.
Goed, dan zou je hem dus kopen voor de sampler. , maar dan zeg ik :kijk eens naar een MPC4000, een gigant van een sampler die een stuk beter klinkt dan de roland.
Een groot sample geheugen heeft(wanneer uitgebreid)van 512Mb.
Bovendien heeft het apparaat een harddisk intern van ik geloof 40gig.
De mogelijkheden zijn groter dan bij de mc909.
als het iets te hoog gegrepen is kan je ook kijken naar de MPC2000(nog steeds niet te versmaden)
Als je op een mpc bijvoorbeeld een midicontroller van bijvoorbeeld Kenton hangt heb je een zeer compleer workstation!
Topic: Hoe belangrijk vinden jullie faderlengte op een mixer? (18-5-2004 13:36:00)Ik vind de geluiden die je bij de mc909 krijgt verschrikkelijk ouderwets(een kwaltje van roland die nog wel eens voort willen borduren op reeds bestaande sound engines)
bijna alle geluiden de erin zitten zijn reeds uitgemolken in de dance producties van de afgelopen paar jaar.
Goed, dan zou je hem dus kopen voor de sampler. , maar dan zeg ik :kijk eens naar een MPC4000, een gigant van een sampler die een stuk beter klinkt dan de roland.
Een groot sample geheugen heeft(wanneer uitgebreid)van 512Mb.
Bovendien heeft het apparaat een harddisk intern van ik geloof 40gig.
De mogelijkheden zijn groter dan bij de mc909.
als het iets te hoog gegrepen is kan je ook kijken naar de MPC2000(nog steeds niet te versmaden)
Als je op een mpc bijvoorbeeld een midicontroller van bijvoorbeeld Kenton hangt heb je een zeer compleer workstation!
afgezien van het feit dat je er zeer ``smooth`` mee kan werken(daar ben ik nu ook achter)staat het ook zo verdomde mooi op je mixer !(niet belangrijk, wel vet )
Topic: En dan nòg maar een keertje: BPM (17-5-2004 11:55:00)Dat iedereen zo bang is voor tempo verschillen, ik vind juist dat tempo verschillen je set MAKEN.
tempo verschillen maken muziek juist leuk en vermakelijk om naar te luisteren.
even gas terug om vervolgens er weer een stapje op te doen !
Topic: verschil tussen tulp kabels (14-5-2004 09:27:00)tempo verschillen maken muziek juist leuk en vermakelijk om naar te luisteren.
even gas terug om vervolgens er weer een stapje op te doen !
2 dre :daar moet ik je absoluut gelijk in geven, ik betrap mezelf ook vaak op het feit dat te veel naar mijn set aan het luisteren ben, ook zeker naar de muziek.
Maar inderdaad luister ik dan vaak hoe iets wordt weergegeven ipv van wat er wordt weergegeven.
Wat niet wegneemt dat ik tegelijk natuurlijk van de muziek geniet !
Maar goed das weer een beetje off topic.
P.s waar luister je nu je muziek op af ?
Maar inderdaad luister ik dan vaak hoe iets wordt weergegeven ipv van wat er wordt weergegeven.
Wat niet wegneemt dat ik tegelijk natuurlijk van de muziek geniet !
Maar goed das weer een beetje off topic.
P.s waar luister je nu je muziek op af ?