Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Stekelvarke

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Stekelvarke (Pagina: 2 van 20)

Topic: Showtec SC-2412 (15-5-2012 01:30:00)
De handleiding voor deze 'simpele' controller heeft bij mij net nog alles wat waziger gemaakt.
Vandaar deze concrete vragen aan SC-2412 gebruikers, voordat ik dit beestje aanschaf:

- Om een scene te maken kan ik alle 24 faders gebruiken om mijn 'look' te creëren?
(Opslaan van een scene gebeurt met de onderste 12 flash buttons op de juiste page, ook al kan ik tijdens het programmeren de onderste 12 faders gebruiken voor het bedienen van het licht?)
- Ik kan bij het programmeren ook naar kanaal 25-48 gaan door op de 'onzichtbare' Page A_B knop te drukken?

Ik kan 96 scenes maken (2A_B x 4pages x 12faders)?
Als een scene een opeenvolging van max 1000 stappen is zoals de handleiding zegt, wat is dan chase zoals je er 6 zou kunnen maken, want daar wordt verder in alle talen over gezwegen?

Alvast bedankt!
Topic: html-tips voor het maken van je site (24-9-2010 18:11:00)
Dat kan perfect via j@vascript.

Ik heb een voorbeeldje voor je gemaakt, gebruikt alleen HTML, CSS en j@vascript (met JQuery). Flash lijkt me voor zo iets overbodig.

Ik denk dat het eerste voorbeeld is wat je bedoeld (2 afbeeldingen met een map)?
Maar het kan ook met meerdere gelinkte afbeeldingen of tekst.
Topic: Martin Wizard Extreme ? (23-9-2010 21:07:00)
Maar als je de andere functies wel via DMX kan aansturen kan dat toch geen probleem zijn?
Topic: Berekening diameter en gewicht baseplate (24-8-2010 12:55:00)
Ik veronderstel dat je zo iets bedoeld?
www.prolyte.com/documents/imgtruss/mpt_tower.jpg
Dat bestaat natuurlijk al langer.
Topic: Drive-in show websites (18-8-2010 15:05:00)
@Emile, er zijn een aantal dingen die je kan doen om de website sneller te laten laden.

Allereerst is er de foto slider op je homepagina, de foto's die daar gebruikt worden kunnen een stuk kleiner (in bestandsgrootte).
Ze zitten nu rond de 180/200kB, deze kunnen zonder al te veel zichtbaar kwaliteitsverlies makkelijk onder de 100kB (meestal rond de 50k). Zelfs de bestandsgrootte van je thumbnails kan meer als gehalveerd worden.

Als je Firefox gebruik heb je 2 plugins voor de Firebug plugin, Yslow en Google Page Speed, deze geven je een aantal tips om de front-end van je website te optimaliseren, de belangrijkste zaken zijn:
- Stop als je CSS en j@vascript in een appart bestand ipv ze gewoon in je HTML code te zetten.
- Je HTTP requests minimaliseren dmv:
* Al je CSS in 1 bestand te stoppen.
* Al je j@vascript in 1 bestand te stoppen (in de maten van het mogelijke aangezien je met Mootools en een aantal plugins werkt).
* Waar mogelijk je achtergrond afbeeldingen combineren en werken met CSS sprites.
- Je j@vascript onderaan je pagina plaatsen (net boven de </body>), hierdoor word je content eerst geladen alvorens je j@vascript geladen word.
- Mootools laden via de Google CDN, dit geeft je ook het voordeel dat Mootools als gecached kan zijn bij de eindgebruiker en je je HTTP requests verdeeld over meerdere domeinen.
- Je kan je CSS en/of j@vascript minimaliseren door bv YUI compressor te gebruiken.

Er zijn nog een aantal zaken zoals gzip, Expires headers, Etags, eigen CDN gebruiken. Maar voor een aantal van deze zaken zal je toegang moeten hebben tot je webserver, wat met shared hosting niet mogelijk is (voor zover ik weet).

De foto pagina dan, ik denk dat het laden traag is omdat er geen gebruik gemaakt wordt van echte thubnails, maar de grote foto die door CSS of j@vascript verkleind word. Ik kan verkeerd zijn, want de code is nogal vreemd.
De foto's zelf kunnen volgens mij nog een stukje kleiner zonder kwaliteitsverlies.

Ik zie dat je Joomla! gebruikt voor je site, hierdoor zullen een aantal bovengenoemde zaken moeilijker worden omdat je door een CMS met een temlate systeem (en misschien plugins) soms wat controle moet uit handen geven. Geen idee hoe dat bij Joomla! zit (ik werk zelf enkel met Wordpress en Expression Engine).

Ik vind persoonlijk je website er wel heel mooi uitzien! Ik zou alleen nog is nadenken over de opmaak van de tekst naast je fotoslider op de homepage, Ik kan me best voorstellen dat deze voor sommige mensen nogal moeilijk leesbaar is.

Ook de URL structuur zou ik wat user en SEO vriendelijker maken, maar daar is het misschien al te laat voor.
Topic: advies en tips belichting bands+afterparty (22-6-2010 16:05:00)
Ik denk dat tekst moeilijk gaat worden, of je moest die 16 sunstrips dicht tegen elkaar plaatsen. (waarom lees ik trouwens overal 8 sunstrips terwijl er 16 op de tekening staan?)
Ik ben persoonlijk wel voorstander van sunstrips op één rij, zeker hier met de beperkt hoogte, als je ze te laag gaat hangen staan er wellicht versterkers, drum, mensen en andere rommel voor. Je kan ze natuurlijk ook horizontaal op een rijtje hangen, verdeeld over de 3/4 verschillende dwarsliggers van het dak.

Qua movingeads kan je voor spot gaan, als het 's avonds doorgaat, maar kies dan wel voor wat nieuwere modellen (zoals Mac 250 krypton/entour), daar komt een pak meer licht uit dan uit een oude Movitec. Ik denk dat je met een 6 tal movingheads wel goed zit. 4 aan de achterwand, en 2 wat meer naar voor.

En dan een stuk of zes 4-barren verticaal achteraan, en de overige twee ook wat meer naar voor (horizontaal).
De kleuren zou ik beperken tot 3 maximum 4 verschillende kleuren.
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (19-9-2009 12:26:00)
Inderdaad, als luidsprekerkabel speakon gebruiken had in deze situatie de ideale oplossing geweest.
Ik denk dat de label optie van Douwe meer voorkomt in zijn wereldje, waar er 100 multi's vertrekken en nog eens 100 stroomkabels toekomen. Dan kan je niet zonder.
Topic: DMX kring werkt zonder problemen en OPEENS niet meer (2-9-2009 22:59:00)
Werkt de Miniscan wel als je hem uit de kring haalt en alleen op de tafel aansluit?
Topic: openluchtfestival: advies? (28-8-2009 17:20:00)
Zo'n dingen kan je gewoon programmeren als je dat wil.
Ik zou ze gewoon allemaal hetzelfde instellen.
Topic: openluchtfestival: advies? (23-7-2009 19:27:00)

KVM schreef:

Ik zou het niet doen, ik kijk niet naar "speelse" figuren
Ik vind het dan juist wel weer leuk dat er wat hoogte verschil zit in de kleuren, al zou ik niet direct figuurtjes gaan maken.