Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Timcooijmans

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 93 bijdrage(n) van Timcooijmans (Pagina: 2 van 10)

Topic: Zeer Simpele Limiter/Volume Regelaar? (23-2-2007 17:15:00)
Beste Forummers,

Een tijdje geleden is de line-in van mijn laptop opgeblazen tijdens LJ werk. Waarschijnlijk omdat de mixer waarmee de DJ werkte te hard uit stuurde (de mixer had geen tape-out dus en blijkbaar hebben me ze gewoon op master out geplugt) nu wil ik dit in het vervolg voorkomen. Ik ga een Behringer UCA 202 U-control bestellen. Hopelijk kan deze wat meer hebben. (Iemand ervaring?)

En ben ik opzoek naar een simpele volume regelaar/limiter waarbij ik het volume kan regelen. Iemand een idee wat ik het beste kan pakken?

Het hoeft totaal geen functies/kwaliteit te hebben. Sterker nog niemand hoort het geluid wat er door heen komt.

Groeten,
Tim Cooijmans
Topic: Draaien met een laptop/notebook (15-2-2007 09:43:00)

René Eppink schreef:

Ik vraag me wel af waarom je 2 laptops gebruikt. Met welk programma speel je de mp3's af?

In principe zou je het namelijk ook gewoon op 1 laptop kunnen doen, met een stukje dj-software. In dat geval heb je echter wél een geluidskaart nodig met 2 stereo uitgangen (wil je je mixer kunnen blijven gebruiken).
óf 2 geluidskaarten (zoals Dré al zei)
Topic: LED Par??? (14-2-2007 18:26:00)
Het zou gemakkelijk aan 2 verschillende merken lampen kunnen liggen. Misschien is er een andere samenstelling van gassen gebruikt.

Al is het verschil wel enorm. Lijkt me eerder inderdaad verschillende filters.
Topic: LED Par??? (13-2-2007 14:03:00)
Bovenstaande klopt inderdaad (heb ik dit dan tegengesproken?) Echter als ik een PAR lamp naast een RGB par zet en bij beide de output over het volledige (dat wil zeggen een PAR lamp zonder filter en een RGB par die wit weergeeft) (zichtbare) spectrum bepaal kan ik ze toch netjes vergelijken. Laat nou bij de JB-systems LED par de output wit gegeven zijn. Als ik deze vergelijk met een 300 MFL ook op wit kan ik toch een geronde conclusie trekken (dat deze als het op wit aan komt ongeveer gelijk zijn)
Topic: LED Par??? (13-2-2007 10:44:00)

DeMennooos schreef:

Ter vergelijking: een Thomas PixelPAR90 geeft op 2 meter met 30 graden film 916 lux
Leuke vergelijking alleen gaat die vlieger niet helemaal op.
Je kunt een witte PAR niet vergelijken met een LED PAR waar je via RGB wit moet maken.
Al wil ik best een keer een witte PixelPar naast een gewone PAR houden....

Daarnaast heeft de PixelPar een 6 graden conische bundel en is de 30º optioneel en wordt niet standaard gebruikt.
Neem je de standaard versie van de PixelPar en neem je dan het aantal Lux dan zit je op 5865 Lux.
En dat is de versie die je op de foto's en in het filmpje ziet.
Het verschil tussen gefilterde parren en Ledparren is moeilijk te bepalen omdat parren een continue spectrum hebben en LED parren niet.
Als je het over de golflengte hebt dan is het net andersom.
Het vergelijk zal trouwens net zo kloppend zijn als dat van een witte par met een RGB LED par sneaky :V
Ten eerste waarom zou je RGB wit niet kunnen vergelijken met een gewone par. De hoeveelheid energie die op een bepaald oppervlakte valt (in de vorm van licht) is wel degelijk te berekenen. Als in de handleiding staat dat bij wit licht (welke temperatuur wit dat is laten we dan maar even achterwegen) 1034 lux valt op een x oppervlakte vanaf x meter. Dan kan ik dus berekenen hoeveel lumen de lamp dan uitzend. Hetzelfde geld voor een ongefilterde "normale" par. Waarom zou deze vergelijking dan niet kloppend zijn?

Verder vraag ik me af of je weet wat Lux betekend. Natuurlijk heeft een 6 graden par een hogere waarde als we naar lux kijken. Lux betekend niks meer dan aantal lumen per m2. Als de bundel dus kleiner is en de output van de lamp hetzelfde zal het aantal lumen inderdaad groter zijn. Als ik dan van een hoek van 30 graden uitga (waarvan de photometrische gegevens ook gegeven zijn) kan ik deze rustig ongeveer vergelijken (in acht nemend dat de hoek 3 graden kleiner is maar dat maakt voor de output van de lamp toch niet uit?)

Het probleem dat ik aangaf betreft kleuren filters is dat als je een kleuren filter voor een normale PAR stopt en je de waarden van het spectrum niet precies weet. Je de output met filter niet handig kunt bepalen (je zou hem echter wel kunnen meten met lux meters die hier in de webshop verkrijgbaar zijn)

Verder klopt mijn uitspraak over de golflengte wel degelijk.
Topic: LED Par??? (12-2-2007 16:09:00)

Timothy schreef:

Dat verschil in 'lumen' (ik weet dat dat de eenheid van lichtsterkte is, maar dat is ook al :-) )is dat verwaarloosbaar bij de led par 64 en de tradiotionele PAR 56 MFL?
Ik zie dat er toch een duidelijk verschil is volgens die berekening qua 'lumen', maar is dat veel?

Bijkomend: verliest een tradtionele par dan veel wanneer er een filter voor hangt?

Dit moet bij de vergelijking ook in rekening worden gebracht denk ik: voor drive in komt er steeds een filter voor: (blauw, rood, geel groen en roos-paars, dacht ik uit het hoofd).

Graag nog enige verduidelijking... alvast wel al bedankt!
Dat verschil is inderdaad zo goed als verwaarloosbaar. Het verschil tussen gefilterde parren en Ledparren is moeilijk te bepalen omdat parren een continue spectrum hebben en LED parren niet.
Topic: LED Par??? (11-2-2007 13:58:00)
Uitgaande van de gegevens die op de site van GE gegeven zijn en in de handleiding is de output op wit ongeveer gelijk aan die van een 300W PAR64 op open wit.

Berekening:
Op 2 meter is de radius van de straal ook ongeveer 2 meter. De oppervlakte van deze straal (als hij haaks op een oppervlak valt) is dus pi*r^2= 12,5m^2. De LED par 64 geeft op 2 meter 290 lux = 290 lumen per m2. Totaal geeft de LED par 64 dus 3644 lumen. Een GE PAR56 300W MFL doet 3840 lumen.

Ter vergelijking: een Thomas PixelPAR90 geeft op 2 meter met 30 graden film 916 lux
Topic: Octostrip (8-2-2007 09:44:00)
Over de ingebouwde programma's: Het lijkt er op dat de Octostrips gewoon puur en alleen RGB per strip hebben. De programma's zijn dus niet zoals bij Tubes per segment maar ook gewoon per tube. (Het doet dus niks meer wat je met DMX niet kan bereiken, wat een Tube wel doet)
Topic: Octostrip (7-2-2007 19:15:00)
Ik heb met JB-systems LED-tubes (de 220 versie) en deze beestjes gewerkt.

Er zijn een aantal verschillen:
-De JB systems tubes kunnen alleen RGB-en per controller de Octostrip per tube.
-Tubes kunnen niet stroben op RGB (alleen op static colours en chases) de Octostrips wel
-JB systems tubes hebben tientallen programma's, Octostrips maar 8.
-Octo strips hebben veel minder output, De tubes zie je ook goed als je er tegen op kijkt. Octostrips zie je echt alleen als je direct richting de LED kijkt
-Octostrips zijn niet handig aan te sluiten (elke Strip een apparte XLR kabel (5-polig))
-Je hebt een 48 channel mode waarin je elke strip appart kunt laten stroben, RGB-en, chasen. in de 24 mode is dit per 4 in de 12 per 2 6 mode per 1.
-De octostrips hebben een blokje aan de achterkant waardoor ze lastig ophangen
Topic: Welke rookvloeistof (30-1-2007 08:55:00)
Voor écht zware rook zou ik JEM Heavy Fog pakken. bijv: www.new-line.nl/v/12571