Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Hanzie
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 101 bijdrage(n) van Hanzie (Pagina: 2 van 11)
Topic: Showtec MultiDim MKII (27-11-2018 20:33:00)
Laat ik het zo zeggen, op het moment van weg leggen, had ik geen weet van het defect en geen reden om aan te nemen dat er een defect zou zijn. (Niet overbelast iig en/of defecte zekeringen) kwam er pas achter toen ik hem weer wou gebruiken.
Raar..... maar alle 4 de kanalen, dat lijkt mij dan toch eerder een externe oorzaak?
Maar dank iig, weet wat mij te doen staat deze winter, eerst mijn andere project maar eens afmaken..Topic: Showtec MultiDim MKII (26-11-2018 19:45:00)
pluis eerst t menu maar eens door.. zit meer in zon doossie als je verwacht.Vrijwel zeker geen instellingsfout, ken deze dingen aardig goed en zoals ik al aangaf, hij doet het ook terwijl die uit staat en nee ook geen verborgen blackout funtie oid, bij dmx maakt geen verschil, de elektronica en leds werken normaal bij en zonder dmx, het zit hem echt in het laatste stukje, voor zover ik weet staan de kanaal ledjes parallel met de uitgang tm de triacs.Topic: Showtec MultiDim MKII (26-11-2018 16:21:00)Beshik zelf over een 8 ports node (showtec net 8/5) ondersteunt artnet en klinknet, mij tafel alleen artnet, dus in dat opzicht weinig keus.
Gaat mij er zelf om dat ik niet voor iedere universe een apart dmx lijntje hoef te leggen en bezit nu ook de mogelijkheid om 1 universe te gebruiken als ingang. Dit willen we in de toekomst gebruiken om onze fx gear via dmx apart aan te sturen.
Maar in het algemeen ben ik behoorlijk geïnteresseerd in deze materie en wil mij er om de kennis in verdiepen en wie weet daar in de toekomst weer mijn voordeel mee doen.
Om die reden ook benieuwd naar -als je de keuze hebt- voor welk protocol ook, je zou kiezen en waarom.
Om diezelfde reden valt ma-net* dan ook af, daar die naar mijn weten, ook alleen voor ma bedoelt is.
* en andere merk gebonden protocollen.
Dré schreef:
Conclusie daarbij is wel dat je gedachte dat je de dimmer werkend had weggelegd een foute gedachte was. Maar goed, dat maken we wel vaker mee (inclusief herinneringen aan een rond iets dat een vierkant bleek te zijn, zwart dat wit bleek te zijn etc. etc.). Wat dat aangaat zijn onze hersenen net een natte spons.Laat ik het zo zeggen, op het moment van weg leggen, had ik geen weet van het defect en geen reden om aan te nemen dat er een defect zou zijn. (Niet overbelast iig en/of defecte zekeringen) kwam er pas achter toen ik hem weer wou gebruiken.
Raar..... maar alle 4 de kanalen, dat lijkt mij dan toch eerder een externe oorzaak?
Maar dank iig, weet wat mij te doen staat deze winter, eerst mijn andere project maar eens afmaken..
Soundpower schreef:
instelling fout is mijn eerstd gedachte.. zeker 4 kanalen tegelijk stuk is wel erg bijzonder.pluis eerst t menu maar eens door.. zit meer in zon doossie als je verwacht.
Goedendag even dit topic weer wat leven inblazen....
Ik heb nog een defecte multidim mk II liggen en wil die toch wel eens herstellen indien mogelijk.
Wat is er aan de hand?
Op de uitgangen (de 4 shuko's) blijft continu spanning staan, reageert nergens meer op, zelfs niet op de uitknop. Ik weet inmiddels dat de aan/uit knop alleen de electronica bedient en dus niet de gehele unit spanningsloos maakt.
Ik heb op het forum hier eerder gelezen, dat dit aan de triacs ligt en veelal na een defecte lmap en/of zekering gebeurt, waarschijnlijk dus door een plotselinge spanning/stroom piek op deze triacs.
Wat is dan bij mij het verschil?
Ik heb hem werkend weg gelegd (zeker weten) , voor gebruik gepakt, 4 lampen er op, dmx aangesloten, spanning er op (stekker op spanning) en direct gingen alle 4 lampen aan terwijl de knop nog uitstond, nog spanning uit (knop eerst en dan stekker) en weer op (stekker en dan knop)
Vooraf nooit problemen gehad.
Ligt dit dan ook aan de triac en moet ik deze vervangen voor de bta 24 of de bta41 zoals Dré hier eerder voorstelde of kan het nog een ander probleem zijn?
Topic: Showtec Creator 1024 PRO - Personal builder (2-11-2018 01:43:00)Ik heb nog een defecte multidim mk II liggen en wil die toch wel eens herstellen indien mogelijk.
Wat is er aan de hand?
Op de uitgangen (de 4 shuko's) blijft continu spanning staan, reageert nergens meer op, zelfs niet op de uitknop. Ik weet inmiddels dat de aan/uit knop alleen de electronica bedient en dus niet de gehele unit spanningsloos maakt.
Ik heb op het forum hier eerder gelezen, dat dit aan de triacs ligt en veelal na een defecte lmap en/of zekering gebeurt, waarschijnlijk dus door een plotselinge spanning/stroom piek op deze triacs.
Wat is dan bij mij het verschil?
Ik heb hem werkend weg gelegd (zeker weten) , voor gebruik gepakt, 4 lampen er op, dmx aangesloten, spanning er op (stekker op spanning) en direct gingen alle 4 lampen aan terwijl de knop nog uitstond, nog spanning uit (knop eerst en dan stekker) en weer op (stekker en dan knop)
Vooraf nooit problemen gehad.
Ligt dit dan ook aan de triac en moet ik deze vervangen voor de bta 24 of de bta41 zoals Dré hier eerder voorstelde of kan het nog een ander probleem zijn?
Hoe heb je de deze fixture gebouwd in de builder?
Topic: licht en geluid over internet/intranet (4-9-2018 01:00:00)Ik zeg niet dat ik het wil, sterker nog, ben er zelf ook voorstander van om het gescheiden te houden (licht en geluid), ik vroeg mij alleen af of het kan. Ik begrijp echter dat een digitale mixer zijn datasignaal niet te vergelijken is met een gewoon lan-signaal, dit itt een digitaal lichtsignaal en je het ook niet kan zien als een lan-netwerk zoals bij gewone pc's?
Topic: Lichttafel maar welke? (16-8-2018 15:58:00)Jij snapt en begrijpt het waarschijnlijk allemaal wel
en dit is ook niet voor kenners bedoeld.
Maar ga zelf het forum eens bij langs, hoeveel vragen kom je niet tegen van, welke tafel heb ik nodig voor.... of ik heb 8 lampen hoe moet ik die aanturen? (en dat zijn het gewoon parren via een dimmer oid) of het zijn 8 ledlampen van minstens 4 kanalen en een rookmachine en willen ze dat gebruiken op een 24 kanaals tafel.... en dan al met al krijg je hier weer een hele lange lijst met antwoorden, wat veel korter had kunnen zijn als TS gewoon eerst leest en dan voor zichzelf op een rijtje zet wat hij wil.
Misschien moet Dré het forum aanpassen en aparte item/topic opnemen voor lichtafels/lichtsturing. kan iig alles met betrekking tot licht aansturing in zelfde categorie vallen. Je ziet nu zoveel versnippering en mensen zoeken niks, nee starten gewoon een nieuwe topic, terwijl het vast wel ergens staat.
Als je voor jezelf al aantal dingen op een rijtje hebt gezet wordt het veel makkelijker.
Topic: Lichttafel maar welke? (16-8-2018 12:16:00)
en dit is ook niet voor kenners bedoeld.Maar ga zelf het forum eens bij langs, hoeveel vragen kom je niet tegen van, welke tafel heb ik nodig voor.... of ik heb 8 lampen hoe moet ik die aanturen? (en dat zijn het gewoon parren via een dimmer oid) of het zijn 8 ledlampen van minstens 4 kanalen en een rookmachine en willen ze dat gebruiken op een 24 kanaals tafel.... en dan al met al krijg je hier weer een hele lange lijst met antwoorden, wat veel korter had kunnen zijn als TS gewoon eerst leest en dan voor zichzelf op een rijtje zet wat hij wil.
Misschien moet Dré het forum aanpassen en aparte item/topic opnemen voor lichtafels/lichtsturing. kan iig alles met betrekking tot licht aansturing in zelfde categorie vallen. Je ziet nu zoveel versnippering en mensen zoeken niks, nee starten gewoon een nieuwe topic, terwijl het vast wel ergens staat.
Als je voor jezelf al aantal dingen op een rijtje hebt gezet wordt het veel makkelijker.
De vraag welke lichtafel heb ik nodig is hier al vaker gesteld en telkens komt er dan weer van alles voorbij, met nuttige en soms waardeloze opmerkingen.
Om die keuze te vergemakkelijken heb ik het een en ander eens op een rijtje gezet.
Een rijtje die je zeker af moet werken.
Wat bepaalt mijn keuze voor een tafel?
De keuze voor een tafel wordt door 3 dingen hoofzakelijk bepaalt, namelijk:
Je BUDGET en WAT wil je aansturen en daarmee samenhangend het aantal kanalen en wat je er mee WIL (disco, live bands, theater)
Natuurlijk moet je jezelf ook afvragen, wat je in de toekomst wil, blijft het hierbij (voorlopig) of wil je echt snel groeien?
Houdt altijd de BWWT in gedachten Budget, Wat, Wil en Toekomst.
Budget, aantal kanalen, toekomst (korte en langer termijn) en wat je eisen zijn aan zijn kunnen.
Om het aantal kanalen te bepalen kun je onderstaande lijst als leidraad gebruiken.
Wat wil ik aan sturen:.
-Parren, Spots, blinders (ook wel conventioneel licht genoemd, voor 1 kanaal) Ja/Nee
Bij JA, hoeveel?
Wil je ze los of per groep (bij groep, ga je dus meerdere op het zelfde kanaal zetten) aansturen? (bijv front
afzonderlijk of juist front in 1x gelijk) Los/Groep
Bij GROEP, hoeveel groepen? . . . Aantal
Aantal kanalen is dan aantal spots of het aantal groepen, aantal kanalen: . . . .
-Led lampen of andere lampen met meer kanalen (parren/spots) Ja/Nee
Bij JA, welk merk/type en aantal per merk/type.
. . . X merk1/type hoeveel kanalen ga je gebruiken? . . . . . Kanalen
. . . X merk2/type hoeveel kanalen ga je gebruiken? . . . . . Kanalen
Etc......
Wil je ze los of per groep (bij groep, ga je dan meerdere op het zelfde kanaal zetten en doen ze dus ook exact het
zelfde)? Los/Groep
Bij GROEP, hoeveel groepen (per model) ? . . . Aantal
Aantal kanalen is dan, het aantal spots x aantal kanalen of aantal groepen
(per model x aantal kanalen) Aantal . . . .
- Intelligent licht (moving heads o.a.) Ja/Nee
Werk dan het lijstje af zoals bij de led lampen vermeld.
- Stroboscoop/rookmachine Ja/Nee
Houdt ook hier het lijstje aan van de led lampen
- Ander dmx gestuurde apparaten? Ja/Nee
Idem weer aan de led lampen.
Tel nu alle benodigde kanalen bij elkaar op, dit zijn je aantal benodigde kanalen.
Volgt nu een voorbeeld van zo'n lijst:
Apparatuur:
4 x theaterspot (conventioneel) 4 kanalen, maar per 2 groepen gestuurd> 2 kanalen
8 Led parren:
4x merk A type x, 4 kanalen per stuk (dus 16 totaal), maar in 2 groepen dus totaal 8 kanalen
4x merk B type z, 6 kanalen per stuk (dus 24 totaal), maar ook hier in 2 groepen, dus 12 kanalen
4 x movinghead:
4 x merk C type y, 12 kanalen (dus 48 totaal), los van elkaar, blijft dus 48 kanalen
1 x Stroboscoop 2 kanalen
1x rookmachine 1 kanaal
Totaal benodigde kanalen zijn dan minimaal: 63 kanalen
Wil je alles apart aan kunnen sturen heb je minimaal: 91 kanalen nodig
Besef wel dat als je dus 2 dezelfde dmx apparaten het zelfde adres geeft, ze prima werken, maar wel identiek reageren.
Voor bijv. frontlicht zal dat niet veel uitmaken (1 x links en 1 rechts), 2 movingheads allebei op rechts naast elkaar ook niet, maar hangt 1 vd movingheads rechts en de ander links, maakt het wel degelijk uit of hangt de 1 en staat de ander, idem. Houdt ook daar rekening mee.
Bij de meeste grotere lichttafels word elk afzonderlijk apparaat vaak een "fixture" genoemd. Dit aantal fixtures bepaalt dan het maximale aantal afzonderlijk aan te sturen apparaten.
Dan moet je je ook nog afvragen wat je voor ogen hebt, moet het gewoon wat knipperen of bewegen of wil je echt op maat van de muziek en ingewikkelde patronen kunnen maken?
Zet ook deze eisen voor jezelf op papier en ga dan gericht kijken of vragen stellen.
Heb je alleen conventioneel licht en/of paar led parren met een rookmachine en/of stroboscoop, kom je niet boven de 12, 24 of 48 kanalen uit en mag het gewoon wat knipperen of snelheid of muziek? Dan is er genoeg keuze bijv. de showtec showmaster 24 (of soortgelijke modellen) en vergelijk die onderling.
Voor uitsluitend ledparren kun je bijv de showtec led commander gebruiken (of zijn broertjes van een andere fabriekant)
Met movingheads etc (zelfs als je onder de 48 kanalen blijft) zijn dit wel erg lastige tafels en daar niet echt voor bedoeld, maar kan wel.)
Kijk dan naar bijv een pc/laptop met dmx dongle (bijv entec open dmx dongle en dan freestyler bijv als software) of zoiets als de cuety lpu-1van Visual Productions, prima voor dit soort dingen.
Bij meer eisen of mogelijkheden, dan mag je hier natuurlijk altijd je gerichte vragen stellen.
Nogmaals vul het lijstje in en gebruik die als leidraad, voor jezelf en ook hier. Daarmee is voor iedereen duidelijk WAT je wilt aansturen en WAT je er mee wil doen, kunnen wij je hier beter advies/tips geven en kun je gerichter zoeken op bijv. www.new-line.nl
Topic: Avolites Pearl tafels uitgespeeld (16-8-2018 11:41:00)Om die keuze te vergemakkelijken heb ik het een en ander eens op een rijtje gezet.
Een rijtje die je zeker af moet werken.
Wat bepaalt mijn keuze voor een tafel?
De keuze voor een tafel wordt door 3 dingen hoofzakelijk bepaalt, namelijk:
Je BUDGET en WAT wil je aansturen en daarmee samenhangend het aantal kanalen en wat je er mee WIL (disco, live bands, theater)
Natuurlijk moet je jezelf ook afvragen, wat je in de toekomst wil, blijft het hierbij (voorlopig) of wil je echt snel groeien?
Houdt altijd de BWWT in gedachten Budget, Wat, Wil en Toekomst.
Budget, aantal kanalen, toekomst (korte en langer termijn) en wat je eisen zijn aan zijn kunnen.
Om het aantal kanalen te bepalen kun je onderstaande lijst als leidraad gebruiken.
Wat wil ik aan sturen:.
-Parren, Spots, blinders (ook wel conventioneel licht genoemd, voor 1 kanaal) Ja/Nee
Bij JA, hoeveel?
Wil je ze los of per groep (bij groep, ga je dus meerdere op het zelfde kanaal zetten) aansturen? (bijv front
afzonderlijk of juist front in 1x gelijk) Los/Groep
Bij GROEP, hoeveel groepen? . . . Aantal
Aantal kanalen is dan aantal spots of het aantal groepen, aantal kanalen: . . . .
-Led lampen of andere lampen met meer kanalen (parren/spots) Ja/Nee
Bij JA, welk merk/type en aantal per merk/type.
. . . X merk1/type hoeveel kanalen ga je gebruiken? . . . . . Kanalen
. . . X merk2/type hoeveel kanalen ga je gebruiken? . . . . . Kanalen
Etc......
Wil je ze los of per groep (bij groep, ga je dan meerdere op het zelfde kanaal zetten en doen ze dus ook exact het
zelfde)? Los/Groep
Bij GROEP, hoeveel groepen (per model) ? . . . Aantal
Aantal kanalen is dan, het aantal spots x aantal kanalen of aantal groepen
(per model x aantal kanalen) Aantal . . . .
- Intelligent licht (moving heads o.a.) Ja/Nee
Werk dan het lijstje af zoals bij de led lampen vermeld.
- Stroboscoop/rookmachine Ja/Nee
Houdt ook hier het lijstje aan van de led lampen
- Ander dmx gestuurde apparaten? Ja/Nee
Idem weer aan de led lampen.
Tel nu alle benodigde kanalen bij elkaar op, dit zijn je aantal benodigde kanalen.
Volgt nu een voorbeeld van zo'n lijst:
Apparatuur:
4 x theaterspot (conventioneel) 4 kanalen, maar per 2 groepen gestuurd> 2 kanalen
8 Led parren:
4x merk A type x, 4 kanalen per stuk (dus 16 totaal), maar in 2 groepen dus totaal 8 kanalen
4x merk B type z, 6 kanalen per stuk (dus 24 totaal), maar ook hier in 2 groepen, dus 12 kanalen
4 x movinghead:
4 x merk C type y, 12 kanalen (dus 48 totaal), los van elkaar, blijft dus 48 kanalen
1 x Stroboscoop 2 kanalen
1x rookmachine 1 kanaal
Totaal benodigde kanalen zijn dan minimaal: 63 kanalen
Wil je alles apart aan kunnen sturen heb je minimaal: 91 kanalen nodig
Besef wel dat als je dus 2 dezelfde dmx apparaten het zelfde adres geeft, ze prima werken, maar wel identiek reageren.
Voor bijv. frontlicht zal dat niet veel uitmaken (1 x links en 1 rechts), 2 movingheads allebei op rechts naast elkaar ook niet, maar hangt 1 vd movingheads rechts en de ander links, maakt het wel degelijk uit of hangt de 1 en staat de ander, idem. Houdt ook daar rekening mee.
Bij de meeste grotere lichttafels word elk afzonderlijk apparaat vaak een "fixture" genoemd. Dit aantal fixtures bepaalt dan het maximale aantal afzonderlijk aan te sturen apparaten.
Dan moet je je ook nog afvragen wat je voor ogen hebt, moet het gewoon wat knipperen of bewegen of wil je echt op maat van de muziek en ingewikkelde patronen kunnen maken?
Zet ook deze eisen voor jezelf op papier en ga dan gericht kijken of vragen stellen.
Heb je alleen conventioneel licht en/of paar led parren met een rookmachine en/of stroboscoop, kom je niet boven de 12, 24 of 48 kanalen uit en mag het gewoon wat knipperen of snelheid of muziek? Dan is er genoeg keuze bijv. de showtec showmaster 24 (of soortgelijke modellen) en vergelijk die onderling.
Voor uitsluitend ledparren kun je bijv de showtec led commander gebruiken (of zijn broertjes van een andere fabriekant)
Met movingheads etc (zelfs als je onder de 48 kanalen blijft) zijn dit wel erg lastige tafels en daar niet echt voor bedoeld, maar kan wel.)
Kijk dan naar bijv een pc/laptop met dmx dongle (bijv entec open dmx dongle en dan freestyler bijv als software) of zoiets als de cuety lpu-1van Visual Productions, prima voor dit soort dingen.
Bij meer eisen of mogelijkheden, dan mag je hier natuurlijk altijd je gerichte vragen stellen.
Nogmaals vul het lijstje in en gebruik die als leidraad, voor jezelf en ook hier. Daarmee is voor iedereen duidelijk WAT je wilt aansturen en WAT je er mee wil doen, kunnen wij je hier beter advies/tips geven en kun je gerichter zoeken op bijv. www.new-line.nl
Update,
Inmiddels bijna een jaar verder en weer veel veranderd. Ben inmiddels de trotse eigenaar van een infinity chimp 300 geworden en al verscheidene shows mee gewerkt, daar tot op heden nog geen moment spijt van gehad, veel tafel (=lees) mogelijkheden voor zijn prijs.
Ik hoef iig niet weer terug naar een roller tafel, het heeft even geduurd, maar het werken met cues/cuelists is toch wel fijner. Nu alleen het werken met de "magic sheets" onder de knie krijgen, die er sinds de laatste update (8-'18) bijgekomen is.
Wat ook zeker geholpen heeft is de chimp cursus bij highlite, die ik beide gevolgd heb.
Moet er ook bij zeggen, dat updates etc goed uitgevoerd/gecontroleerd worden tegenwoordig. (Versie 1.01 t/m 1.03, kwamen door toch wel wat tekortkomingen erg vlot achter elkaar aan) Na 1.04, kwam vrij vlot de 1.05 (eind vorig jaar) en dan nu 1.06, maar aangezien ze nog steeds in de 1.0x range zitten, mag je er van uitgaan denk ik, dat ze nog wel wat plannen hebben voor ze aan de 2.0x beginnen of hoger.
Er zijn zowel in de tafel (bijv geen gemotoriseerde faders) als softwarematig (multidimmer, pixelmapping) bepaalde keuzes gemaakt, die ze duidelijk onderbouwen (op verzoek)
Wat ik eerder hoopte/verwachtte, dat er naast de showtec creator 1024pro nog een 2048pro zal niet gebeuren denk ik, daar is nu de chimp 100 voor.
Naast de creator pro versie heb je nog wel de gewone 1024 en de 2048, maar deze zijn meer als theater tafel bedoeld.
Avolites/Fairlight is in iig sinds begin dit jaar gestopt met de Pearl Tiger en recentelijk ook met Pearl Expert, daar begint het nu met de dongle en daarna de Titan Quarts.
Met name de Quarts/Touch II kom je met regelmaat tegen.
Ben niet echt een avo kenner om hier hier genoeg van af te weten, ken daar de simpelweg de huidige serie niet goed genog voor.
Na mijn cursussen van de Titan nog geen avo weer onder de vingers gehad (oh wacht.... nog een x een pearl Tiger en dat was geen touch
)
Zero88 is wat mijn inziens wel blijven hangen, met de solution serie en verwacht dan ook dat die over niet al te lange tijd uitgefaseerd wordt. De FLX serie komt in de buurt, maar ook die legt af tegen andere merken, (vooral qua mogelijkheden) zelfs tegen de infinity chimp, al was het maar om de prijs/kunnen verhouding, Ben benieuwd wat of waar zij mee komen gaan. Jaren terug zag je overal nog de frog, frog 2 en soms zelfs nog een serius, tijden van weleer...
Chamsys hier in het noorden? Nee nog amper, ook ik moet toch even opmerken, dat als er iemand vraagt "wat voor tafel zal ik.. " er altijd wel iemand is die direct Chamsys roept. Misschien omdat die geen andere tafels kent of wil kennen?
Ook voor mij, geldt dat ik soms het woord Chamsys beetje beu ben, gewoon omdat het zo vaak geroepen wordt en zonder duidlijke motivatie en ook wat hier al eens gezegd is, iemand vraagt wat en 2 dagen later is er weer een update. (Spreek niet uit eigen ervaring qua updates, maar lees dat toch wel op diverse fora)
Topic: cue(list) versus playback (12-8-2018 20:20:00)Inmiddels bijna een jaar verder en weer veel veranderd. Ben inmiddels de trotse eigenaar van een infinity chimp 300 geworden en al verscheidene shows mee gewerkt, daar tot op heden nog geen moment spijt van gehad, veel tafel (=lees) mogelijkheden voor zijn prijs.
Ik hoef iig niet weer terug naar een roller tafel, het heeft even geduurd, maar het werken met cues/cuelists is toch wel fijner. Nu alleen het werken met de "magic sheets" onder de knie krijgen, die er sinds de laatste update (8-'18) bijgekomen is.
Wat ook zeker geholpen heeft is de chimp cursus bij highlite, die ik beide gevolgd heb.
Moet er ook bij zeggen, dat updates etc goed uitgevoerd/gecontroleerd worden tegenwoordig. (Versie 1.01 t/m 1.03, kwamen door toch wel wat tekortkomingen erg vlot achter elkaar aan) Na 1.04, kwam vrij vlot de 1.05 (eind vorig jaar) en dan nu 1.06, maar aangezien ze nog steeds in de 1.0x range zitten, mag je er van uitgaan denk ik, dat ze nog wel wat plannen hebben voor ze aan de 2.0x beginnen of hoger.
Er zijn zowel in de tafel (bijv geen gemotoriseerde faders) als softwarematig (multidimmer, pixelmapping) bepaalde keuzes gemaakt, die ze duidelijk onderbouwen (op verzoek)
Wat ik eerder hoopte/verwachtte, dat er naast de showtec creator 1024pro nog een 2048pro zal niet gebeuren denk ik, daar is nu de chimp 100 voor.
Naast de creator pro versie heb je nog wel de gewone 1024 en de 2048, maar deze zijn meer als theater tafel bedoeld.
Avolites/Fairlight is in iig sinds begin dit jaar gestopt met de Pearl Tiger en recentelijk ook met Pearl Expert, daar begint het nu met de dongle en daarna de Titan Quarts.
Met name de Quarts/Touch II kom je met regelmaat tegen.
Ben niet echt een avo kenner om hier hier genoeg van af te weten, ken daar de simpelweg de huidige serie niet goed genog voor.
Na mijn cursussen van de Titan nog geen avo weer onder de vingers gehad (oh wacht.... nog een x een pearl Tiger en dat was geen touch
)Zero88 is wat mijn inziens wel blijven hangen, met de solution serie en verwacht dan ook dat die over niet al te lange tijd uitgefaseerd wordt. De FLX serie komt in de buurt, maar ook die legt af tegen andere merken, (vooral qua mogelijkheden) zelfs tegen de infinity chimp, al was het maar om de prijs/kunnen verhouding, Ben benieuwd wat of waar zij mee komen gaan. Jaren terug zag je overal nog de frog, frog 2 en soms zelfs nog een serius, tijden van weleer...
Chamsys hier in het noorden? Nee nog amper, ook ik moet toch even opmerken, dat als er iemand vraagt "wat voor tafel zal ik.. " er altijd wel iemand is die direct Chamsys roept. Misschien omdat die geen andere tafels kent of wil kennen?
Ook voor mij, geldt dat ik soms het woord Chamsys beetje beu ben, gewoon omdat het zo vaak geroepen wordt en zonder duidlijke motivatie en ook wat hier al eens gezegd is, iemand vraagt wat en 2 dagen later is er weer een update. (Spreek niet uit eigen ervaring qua updates, maar lees dat toch wel op diverse fora)
Update.
Bijna 1 jaar verder en een stuk wijzer. Heb inmiddels volledig door wat cue's zijn en hoe ze werken. Ben dan ook al in staat om redelijke shows te maken.
De kwartjes beginnen langzaam te vallen...
Meeste begrippen etc zijn mij allemaal duidelijk. Proberen (tafel en pc met capture) en maar proberen, effecten vergelijken, etc en je komt een heel eind.
Topic: Artnet/ dmx nodes (12-8-2018 20:05:00)Bijna 1 jaar verder en een stuk wijzer. Heb inmiddels volledig door wat cue's zijn en hoe ze werken. Ben dan ook al in staat om redelijke shows te maken.
De kwartjes beginnen langzaam te vallen...
Meeste begrippen etc zijn mij allemaal duidelijk. Proberen (tafel en pc met capture) en maar proberen, effecten vergelijken, etc en je komt een heel eind.
DJ Bartje schreef:
Ik denk dat in jou geval art-net het perfecte protocol is. Bijna zowat elke recente tafel kan namelijk wel Art-net uitsturen en is dus in dat geval het veelzijdigste.
Gaat mij er zelf om dat ik niet voor iedere universe een apart dmx lijntje hoef te leggen en bezit nu ook de mogelijkheid om 1 universe te gebruiken als ingang. Dit willen we in de toekomst gebruiken om onze fx gear via dmx apart aan te sturen.
Maar in het algemeen ben ik behoorlijk geïnteresseerd in deze materie en wil mij er om de kennis in verdiepen en wie weet daar in de toekomst weer mijn voordeel mee doen.
Om die reden ook benieuwd naar -als je de keuze hebt- voor welk protocol ook, je zou kiezen en waarom.
Om diezelfde reden valt ma-net* dan ook af, daar die naar mijn weten, ook alleen voor ma bedoelt is.
* en andere merk gebonden protocollen.