Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Lazy
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 51 bijdrage(n) van Lazy (Pagina: 2 van 6)
Topic: DMX-besturing via PC voor discotheek (1-12-2003 21:21:00)
Software zit er niet bij, enkel enkele voorbeelden. Deze zul je dus zelf moeten schrijven. De basis is simpel. Die bestaat namelijk uit slechts één opdracht:
Maar ja, dan begint de ellende natuurlijk pas
Hmm maat van me wou een simpele oplossing om zijn lightjockey weer aan de gang te krijgen maar dat wordt dan een lastig klusje.. Hij had namelijk het complete pakket alleen zijn pc is gejat met kaart dus en hij heeft alleen nog wel de software, dus hij wil nou eigenlijk een interface waarmee hij lightjockey aan wil sturen als dat ten minste al kan...Topic: DMX zelfbouw (19-9-2003 17:44:00)
Deze kit werkt dan dus wel via de LPT poort, maar je bent voor 120€ klaar.
Zoek even op het forum en gij zult vinden
En hoe zit het qua software??Topic: DMX zelfbouw (18-9-2003 23:22:00)www.dil.nl had eerst een aantal interfaces op de site staan...
Dit waren ontwerpen die in de elektuur hebben gestaan en die hun gebouwd hebben! Je kon ze dan kopen voor onder de 200 euro..
Maybe dat je ff contact met hun op kunt nemen over zoiets...Topic: Martin Roboscan 812 (15-9-2003 18:35:00)Nee, ik geloof niet dat ik zoiets daar zou kopen. Onze laser heb ik rechtstreeks bij Laserquantum (www.laserquantum.com) gekocht.Welke heb je en wat kan hij precies als ik vragen mag??Topic: laser spidergeek (11-9-2003 15:21:00)
Over het aantal mensen dat je met een laser aankan kan je discussieren, maar 1.000 man met een 50mW DPSS kan je echt vergeten. Dan sta je gewoon voor lul. Als hele grove richtlijn hou ik *als maximum* zo'n 3 man per milliwatt aan (dit geldt dus alleen voor DPSS lasers, zeker niet voor argon en andere typen). Met onze laser vind ikzelf een zaal met zo'n 500 man prima te doen. Voor 1.000 man zou je een 700mW DPSS-laser moeten nemen.
Het hangt ook nog van een heleboel andere dingen af: vorm van de zaal, omgevingslicht, opstelling van de laser. In de praktijk is dat allemaal nooit ideaal.Thanks voor de info!! Dan denk ik dat ik zelf ook maar voor de 300 mw ga... Heb je hem toevallig ook via laserillusion??
Martin Lightjockey heb ik eventueel nog wel voor je!!
Topic: case of bag ? (24-9-2003 08:42:00)
case = zwaar
case = beschermd beter
case = veiliger doordat je ze vaak op slot kunt doen, zodat niemand op het vliegveld bijvoorbeeld jou koffer open kan maken...
Heb zelf 1 grote tas en 2 flightcases, maar die zijn echt zwaar hoor...
Dus het ligt er een beetje aan waarvoor je het gaat gebruiken..
Topic: DMX zelfbouw (20-9-2003 00:14:00)case = beschermd beter
case = veiliger doordat je ze vaak op slot kunt doen, zodat niemand op het vliegveld bijvoorbeeld jou koffer open kan maken...
Heb zelf 1 grote tas en 2 flightcases, maar die zijn echt zwaar hoor...
Dus het ligt er een beetje aan waarvoor je het gaat gebruiken..
Eric schreef:
De kit reageert lekker snel, mocht je denken aan Scanmaster I taferelen
Software zit er niet bij, enkel enkele voorbeelden. Deze zul je dus zelf moeten schrijven. De basis is simpel. Die bestaat namelijk uit slechts één opdracht:
  send_dmx_command channel, value
Maar ja, dan begint de ellende natuurlijk pas

Eric schreef:
Ik heb een zelfbouw DMX kit van DIL in elkaar geknutseld (met e-mailsupport van Fossalta, hij heeft dit vorig jaar ook gedaan namelijk).Deze kit werkt dan dus wel via de LPT poort, maar je bent voor 120€ klaar.
Zoek even op het forum en gij zult vinden

Dalux schreef:
Is er iemand wel eens serieus bezig geweest met zelfbouwen van DMX PCI of USB oplossingen. Als ik prijzen zie van dergelijke apparaten is dat schrikken, en als je ziet wat er in zit ga je janken dat je zoveel hebt betaald, of weet iemand goedkope oplossingen voor laten we zeggen onder de 200 Euro?Dit waren ontwerpen die in de elektuur hebben gestaan en die hun gebouwd hebben! Je kon ze dan kopen voor onder de 200 euro..
Maybe dat je ff contact met hun op kunt nemen over zoiets...
Ik zou het er niet aan beginnen...
Heb er vroeger ook 2 gehad en stond toen voor de keuze, of ze uit te breiden naar 4 stuks of ze te verkopen en andere te kopen..
Ik heb toen die 6 geni's gekocht en die zijn 250 watt halogeen maar dat scheelt wel zo erg veel in lichtopbrengst met die martin dingen...
Topic: laser spidergeek (12-9-2003 09:37:00)Heb er vroeger ook 2 gehad en stond toen voor de keuze, of ze uit te breiden naar 4 stuks of ze te verkopen en andere te kopen..
Ik heb toen die 6 geni's gekocht en die zijn 250 watt halogeen maar dat scheelt wel zo erg veel in lichtopbrengst met die martin dingen...
Over wat soort prijzen heb je het dan met zo'n systeem..??
Dus incl. de galvo's enzo, dus zeg maar een compleet systeem..
Topic: laser spidergeek (11-9-2003 23:56:00)Dus incl. de galvo's enzo, dus zeg maar een compleet systeem..
Victor schreef:
Lazy schreef:
Thanks voor de info!! Dan denk ik dat ik zelf ook maar voor de 300 mw ga... Heb je hem toevallig ook via laserillusion??Kent iemand ab's laserworks in Heerlen??
Zou ook een erg goed bedrijf moeten zijn op het gebieg van lasers...
Heeft iemand toevallig een telefoonnummer of site van dit bedrijf??
Topic: laser spidergeek (10-9-2003 23:18:00)Zou ook een erg goed bedrijf moeten zijn op het gebieg van lasers...
Heeft iemand toevallig een telefoonnummer of site van dit bedrijf??
Victor schreef:
Ik gebruik zelf een 300mW DPSS. Het is ronduit onzin dat de DPSS in de Spidergeek meer licht zou geven als een andere 40 (of 50 of whatever) mW DPSS-laser.Over het aantal mensen dat je met een laser aankan kan je discussieren, maar 1.000 man met een 50mW DPSS kan je echt vergeten. Dan sta je gewoon voor lul. Als hele grove richtlijn hou ik *als maximum* zo'n 3 man per milliwatt aan (dit geldt dus alleen voor DPSS lasers, zeker niet voor argon en andere typen). Met onze laser vind ikzelf een zaal met zo'n 500 man prima te doen. Voor 1.000 man zou je een 700mW DPSS-laser moeten nemen.
Het hangt ook nog van een heleboel andere dingen af: vorm van de zaal, omgevingslicht, opstelling van de laser. In de praktijk is dat allemaal nooit ideaal.