Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Stieno

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Stieno (Pagina: 2 van 20)

Topic: Gasontladingslamp: Philips msd 250/2 | GE csd 250/2 se | Osram hsd 250/80 | Sylvania BA 250/2 se (30-9-2015 22:49:00)
En mijn ervaring is toch echt wel dat philips lampen langer hun lichtopbrengst en kleurtemperatuur behouden dan merkloze lampen. Ook heb ik met xenpow en aanverwanten en lampen die in china movingheads zitten met alleen " 250watt" op het voetje geprint, al rare dingen meegemaakt. Verbrokkelde lampvoeten, ineens niet meer willen starten , knipperen, snel geler worden, niet mooi gecentreerde vlamboog, waardoor goed afstellen niet mogelijk is. Dikke glasdruppels op de bovenkant van lamp, die bij movingheads met langs achter geplaatste lampen vervelende vlekken in het lichtbeeld gaven.
Sylvania heb ik overigens goede ervaringen mee.
Topic: Wie verhuurt..... (Diversen) (28-9-2015 15:27:00)
Hier beschikbaar

8x x18b
4x x12-T
6x x15
2x x12TA

U roept maar. Versterking ook mogelijk.
Topic: Annulatie kosten (23-9-2015 09:21:00)
Ook al zou iemand met een smoesje onder een opdracht uit willen komen, ik zou daar niets mee doen. Het scheelt je op een compleet werkleven nauwelijks geld en als je daar de sherlock uit gaat hangen levert dat met name stress en frustratie op.

30 mei had ik een feest in Noordwijk , de ochtend van de 29e kreeg ik een kort smsje "mijn vader is overleden, we lassen alles af"
Pas 4 dagen later kwam er (uiteraard wel na begrip van mijn kant) de vraag of het feest verzet kon worden. Die mensen zitten dan in een rollercoaster, dan sta je niet stil bij de dj van je feestje! Afgelopen zaterdag was de ontzettend gezellige herkansing, zonder meerprijs, en ik moet zeggen, het geeft een goed gevoel om zo te handelen. Ik denk dan in eerste instantie ook heus "ik heb wel kosten gemaakt , gaat het nog wel door, wat doe ik met afzeggen van personeel, ik heb andere mensen "nee " verkocht voor deze datum.. maar So what? , we zitten in de business van de dienstverlening. We brengen plezier en vertier , begrip, incasseringsvermogen en flexibiliteit zijn dan een must!
Topic: welke set voor school? (2-7-2015 22:37:00)
Hoi Collega (ik geef ook les op een middelbare school en doe het vergelijkbare (feesten + dj) ook al jaren, techniek en nask overigens)

Mijn ervaring is dat voor een school een simpele , fool proof set, heel veel plezier kan geven. Mits de randvoorwaarden er zijn (alles gelabeld en een goede opbergplaats) is de keuze actief (soundmate) of passief om het even.

Er is echter veel aanbod van kwalitatief goede, wat oudere, zware versterkers - 2e hands. Daarom zou ik een passieve set gaan samenstellen. Ook oudere merkspeakers zijn geen probleem hoor.. heel erg vaak zijn de componenten van merkspeakers nog steeds verkrijgbaar. Over Lem kan ik niet meepraten , maar veel merken gebruiken componenten van bijvoorbeeld 18-sound, die tot op de dag van vandaag verkocht worden. Een moderne vervanger is ook heel erg vaak te vinden. Ik zou me daarom niet direct laten afschrikken om voor een oudere merk set te gaan.
Ik zou , gezien het budget, eens gaan kijken voor een goede 2e hands versterker en 2 stuks dap x-18b subs. Je kunt dan passief draaien (het filter in de subs gebruiken) en bijvoorbeeld voorlopig je huidige topjes gebruiken. Vervolgens kun je op zoek naar 2x dap x12 t. Als de versterker het toe laat (wat betreft vermogen)kun je met een versterker, de 2 subs en 2 topjes aansturen via het filter in de subs. Je hebt dan aanzienlijk meer en beter geluid dan nu. 2e hands is dat binnen het budget realiseerbaar.

Vervolgens kun je met een simple crossover, en een 2e versterker, en nog 2 subs, een set compleet maken die voor een school vrijwel altijd voldoende is. (schoolfeesten met 300 leerlingen is geen enkel probleem) Ik ben via behringer, (nieuw , waardeloos) en master audio(2e hands jarenlang plezier van gehad maar kon geen 2 extra subs vinden..) uiteindelijk hier op uit gekomen en heb deze stappen zelf ook zo doorlopen op mijn vorige school.

De dap x serie heet tegenwoordig dap xt mk2 de onderdelen daarvan zijn verkrijgbaar en zijn met de oudere series uitwisselbaar.

Succes!
Topic: Truss carré (1-4-2015 22:32:00)
Klinkt allemaal beetje kansloos..

Je kunt geen zeil spannen over een carre van dit formaat wat je " even los kunt snijden" Het is echt een enorm zeil dat , wil het als dak kunnen fungeren een enorme treksterkte moet kunnen weerstaan,dat betekent echt ander zeil dan een afdekzeiltje van de bouwmarkt,dan zit je al aan een bisonyl zeil van 200 kg.. dan heb je een hele onderconstructie nodig. Het dak moet een nok moet hebben, het zeil moet door diverse liggers ondersteund , verankerd aan de grond tegen opwaaien. Dat alles zet zo'n spanning op zo'n constructie en hoeken, dat je je kunt afvragen of je niet beter een tent kunt inhuren.

Esthetiek is denk ik de laatste zorg..

Kijk voor de " grap" eens naar de foto's van paaspop .. ,Pukkelpop.
Topic: Truss carré (27-3-2015 21:49:00)
16 bij 12 is een behoorlijk carré.. Dat is boxtruss dan neem ik aan?

Hoe hoog komt dit carré te staan? Hoeveel poten? En komt er iets van doeken in o.i.d. ? en wat voor ondergrond komt het op te staan?

Een carré zonder windvangers, wat niet (Te) hoog staat, van dit formaat (dus dan ga ik er van uit op minimaal 6 poten) met 6 zware baseplates zou ik zonder extra verankering neer durven zetten. Maar dat is (buiten) dan ook zo'n beetje de enige situatie dat dat kan.
Zodra er doeken e.d. in komen.. dan worden de krachten bij wind al snel enorm. Verzwaring met ibc, betonvoeten, spanbanden met haringplaten in het zand. Enfin, mogelijkheden te over dan. Maar dan blijft het daar niet bij, afhankelijk van de hoogte zul je ook de hoeken moeten schoren.
Topic: Vervangen van Woofer x-15 (12-2-2015 01:43:00)
Al sinds ergens in 2008 gebruik ik met veel plezier 6 x-15 toppen van dap redelijk intensief. Ik ben byzonder tevreden over deze kasten,
Toegegeven, het hoog is wat schel als je ze echt op hun donder geeft, de spetterlak doet zijn naam eer aan als je langs een scherp randje gaat en het schuim op de grill valt er in de verpakking al bijna af.. Toch zijn ze alle 6 nog in prima werkende staat, krijg ik regelmatig complimenten over de geluidskwaliteit, en de veelzijdigheid en prijs kwaliteit zijn in mijn ogen onovertroffen..

Een tijdje terug had ik een wat grotere opdracht, buiten, waar ik op synq digit versterkers draaide. Een van deze versterkers vond het nodig om kapot te gaan, een kanaal bleef na een keiharde tik over de speakers op protect. Van de op dat kanaal aangesloten x15 is zowel de woofer als de hoogdriver kapot. De storing vond plaats vlak na het aanzetten van de versterkers, tijdens het op laag volume soundchecken.. Ik heb overigens geen idee wat er gebeurt is. Bekabeling is 100%, synq had letterlijk geexplodeerde zekeringen en flink toegetakelde prints.. Deze versterker draaide bij mij ook al een tijd mee... heul apart..

Enfin.. Ik zet maar zelden alle kasten tegelijk in, maar ik wilde deze speaker natuurlijk toch herstellen. De x15 is inmiddels al weer opgevolgd door wat gefacelifte modellen, en de gebruikte elementen hebben andere typenummers gekregen (maar ik kan optisch in elk geval geen verschillen waarnemen) Nieuwe hoogdriver zit er inmiddels in, en de woofer van 185 euro...zal binnenkort volgen. Omdat de prijs van de elementen me erg tegenviel (zeker in vergelijking met de prijs van losse onderdelen van deze serie bij introductie!!= inmiddels verdubbeld!) begon ik me toch af te vragen hoe kritisch het komt bij het eventueel gaan voor een ander merk en type , mocht er in de toekomst weer eens zo iets voorvallen. Er zijn zo ontzettend veel kasten die kwa inhoud , poorttuning en toepassing hetzelfde zijn als deze kast, en ik ben door de jaren heen al een aantal leer kasten tegengekomen waar de originele speakers vervangen waren door vaak emminence kappa of 18- sound speakers (En waarbij me dit bij testen eigenlijk totaal niet opviel)

Is het te kort door de bocht om te zeggen dat het vervangen van een speaker (vaarvan de thiele parameters niet terug te vinden zijn) door een exemplaar van een ander merk gemaakt voor eenzelfde toepassing (mid-bass) met eenzelfde elektrische belastbaarheid en voice coil diameter in PRAKTIJK eigenlijk best vaak goed gaat? Hetzelfde vraag ik me eigenlijk ook af voor subwoofers.. Ik lees regelmatig met belangstelling de topics waarin na veel rekenwerk een woofer wordt gekozen voor een basskast. Ik zal die materie niet snel eigen maken..Maar is er misschien iemand die in Jip en Janneke taal wilt uitleggen wat er conceet nou zo verschillend is aan simple 18 inch basskastjes met vergelijkbare speceficaties? (en dan bedoel ik de inhoud , bassreflex , frontloaded, 18 inch, ik snap dat een ander kastontwerp echt appels en peren vergelijken is)

Bedankt !
Topic: Pioneer CDJ-2000nexus (8-1-2015 09:28:00)
Is er dan een manier om de mapstructuur te synchroniseren met de "playlist" zodat als ik nummers en (sub)mappen toevoeg die ook automatisch in de playlists worden opgenomen en ik daar ook gewoon door kan bladeren ?

Ik vindt geen kopie van de tracks in contents. Volgens mij is dat gewoon een link. Waarom zou de fysieke lokatie niet opgenomen kunnen worden in die database ?

Ik snap nog steeds niet waarom het uit zou moeten maken voor de cdj hoe een track gevonden wordt, en waarom wel een deel van de info (kleine waveform en bpm) gevonden wordt.
Topic: Pioneer CDJ-2000nexus (7-1-2015 15:48:00)
Toch is dat raar, Ik heb dus even als test een usb stick gemaakt met 2 mapjes (dance en test)
de 4 tracks in "Dance" is zijn geanalyseerd,
"test"bevat dezelfde 4 tracks, maar hier is rekordbox niet aan geweest.

Ik kan zoeken op artiest, A , afrojack - > inladen, hoppa alles werkt.

Ik kan zoeken op folder, dance, afrojack-> inladen, alleen bpm en kleine waveform wordt weergegeven groot niet, sync functie werkt niet

Vervolgens zoeken op folder, test, afrojack-> inladen, geen bpm en geen kleine waveform, grote waveform wordt uiteraard niet weergegeven en sync funtie werkt ook niet..

Hoe is het te verklaren dat slechts een deel van de door rekordbox vastgelegde informatie niet wordt gevonden als de track via optie folder van de browser van de speler zelf wordt ingeladen? Kan iemand dit probleem reproduceren?

Ik heb namelijk een collectie die volledig is gesorteerd in mappen op een ssd. Deze externe ssd hangt aan mijn Rekordbox laptop. Als ik dan browse en sleep naar de spelers via recordbox op de laptop werkt alles altijd keurig. Ook al browse zoek ik door door de mappen heen te klikken.

Sluit ik de laptop niet aan, maar hang ik de ssd via usb aan een van de 2 cdj's. Dan heb ik niets aan mijn mappenstructuur, want ik kan alleen alle info op de spelers krijgen als ik zoek en inlaad op artiest, key, enz.

Die externe SSD werkte niet op de oude cdj2000's die ik hiervoor had, want die gaf niet de benodigde voeding via usb. De nexus geeft dat wel, en niet altijd afhankelijk zijn van een laptop leek me een verademing.

Toch raar?
Topic: Pioneer CDJ-2000nexus (6-1-2015 23:57:00)
Als ik (tracks netjes door recordbox gehaald, cdj's draaien op 1.22) browse op de speler zelf, kan ik kiezen uit key, track, artist, enz.

op alle manieren gaat het inladen prima, maar als ik via "folder" een track inlaad, dan krijg ik soms geen waveform, werkt de sync functie niet, enz, ik krijg ook de waarschuwing dat een rekordbox database noodzakelijk is voor sync als ik master of sync aantik.

Frappant is, dat als ik dezelfde track zoek via search, er geen enkel probleem is, alleen via inladen via "folder" krijg ik problemen(en laat ik nou heel ouderwets alles netjes in folders hebben.....zucht)

Wie weet raad? probleem is bij beide spelers via usb, en link! (sd nog niet geprobeerd)