Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Djyoeri
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 27 bijdrage(n) van Djyoeri (Pagina: 2 van 3)
Topic: Alternatieven 18Sound 18w1300 (9-4-2009 07:50:00)
Beste AMX_Pete,
Bedankt voor je reactie!
De kast is oorspronkelijk bedoeld om in frequentiegebied 50 hz tot ongeveer 150 hz te werken. Ik zal de kast eens simuleren in WINISD, en kijken of het ook werkelijk zo is.
M.v.g.
Yoeri Bijker
Topic: Alternatieven 18Sound 18w1300 (8-4-2009 16:02:00)Bedankt voor je reactie!
De kast is oorspronkelijk bedoeld om in frequentiegebied 50 hz tot ongeveer 150 hz te werken. Ik zal de kast eens simuleren in WINISD, en kijken of het ook werkelijk zo is.
M.v.g.
Yoeri Bijker
Bedankt voor je reactie!
Nee, was van plan ze te gebruiken voor grotere buiten feestjes en carnavalswagens. Ze hoeven niet extreem laag te kunnen want ik ga er nog 2 grote dubbel 18 inch subs bij bouwen voor het echte "sub".
Het is ook eigenlijk een soort kleine simpele hoorn.
Zie figuur 1:

Figuur 1
Mensen die nog een leuke driver weten voor een dergelijk kastje mogen dat aan mij laten weten, graag zelfs :)
Reden voor dit kastje is dat deze zo mooi compact is en de bijpassende toppen van het zelfde formaat zijn, vandaar mijn vastberadenheid.
Alvast bedankt voor eventuele reacties! :)
Topic: Alternatieven 18Sound 18w1300 (8-4-2009 14:17:00)Nee, was van plan ze te gebruiken voor grotere buiten feestjes en carnavalswagens. Ze hoeven niet extreem laag te kunnen want ik ga er nog 2 grote dubbel 18 inch subs bij bouwen voor het echte "sub".
Het is ook eigenlijk een soort kleine simpele hoorn.
Zie figuur 1:

Figuur 1
Mensen die nog een leuke driver weten voor een dergelijk kastje mogen dat aan mij laten weten, graag zelfs :)
Reden voor dit kastje is dat deze zo mooi compact is en de bijpassende toppen van het zelfde formaat zijn, vandaar mijn vastberadenheid.
Alvast bedankt voor eventuele reacties! :)
Nog een vraagje mannen,
Zal deze Sigma Pro het goed doen in het volgende kastje? Want bij WINISD Pro kom ik er niet helemaal uit.
6e Orde Bandpasshoorn kastje.
Achterkamer: 110 Liter
Voorkamer: 50 Liter
Frequentiebereik: 50 Hz tot plusminus 140 Hz.
Afmetingen (hxbxd in cm): 58 x 58 x 62
Zo niet, is er een ander alternatieve driver voor deze kast van ongeveer 200 euro?
Bedankt alvast! ;)
Topic: 4 subs (8 ohm) aansturen op bridge 4 ohm? (3-4-2009 14:37:00)Zal deze Sigma Pro het goed doen in het volgende kastje? Want bij WINISD Pro kom ik er niet helemaal uit.
6e Orde Bandpasshoorn kastje.
Achterkamer: 110 Liter
Voorkamer: 50 Liter
Frequentiebereik: 50 Hz tot plusminus 140 Hz.
Afmetingen (hxbxd in cm): 58 x 58 x 62
Zo niet, is er een ander alternatieve driver voor deze kast van ongeveer 200 euro?
Bedankt alvast! ;)
Oke, super Frank!
Bedankt voor de uitstekende uitleg allemaal :)
Topic: 4 subs (8 ohm) aansturen op bridge 4 ohm? (2-4-2009 11:41:00)Bedankt voor de uitstekende uitleg allemaal :)
Beste Frank,
Hij geeft inderdaad 2x 1400 watt stereo op 4 ohm. Maar 4000 watt op de bridge bij 4 ohm. Dus vandaar dat ik dacht, misschien is het ook mogelijk om ze zo te schakelen waarbij iedere speaker 1000 watt krijgt i.p.v. 700 watt.
Topic: 4 subs (8 ohm) aansturen op bridge 4 ohm? (1-4-2009 19:21:00)Hij geeft inderdaad 2x 1400 watt stereo op 4 ohm. Maar 4000 watt op de bridge bij 4 ohm. Dus vandaar dat ik dacht, misschien is het ook mogelijk om ze zo te schakelen waarbij iedere speaker 1000 watt krijgt i.p.v. 700 watt.
Klopt helemaal heren, maar bij deze versterker was het een verschil of de subs per stuk 700 watt krijgen (parallel) of 1000 watt (brigde 4 ohm).
Maar het gaat dus gewoon parallel worden :)
Topic: 4 subs (8 ohm) aansturen op bridge 4 ohm? (1-4-2009 18:01:00)Maar het gaat dus gewoon parallel worden :)
Beste Daniel.
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp het nu!
Ik ga binnenkort het c4 setje van D&B nabouwen.
Het gaat dus om de 4x C4 sub geladen met (waarschijnlijk) Sigma pro 18. (650 RMS)
De versterker die ik wil gaan gebruiken is de behringer EP4000. Misschien dat je een beter alternatief weet omme nabij die prijs?
Groetjes,
Yoeri
Topic: 4 subs (8 ohm) aansturen op bridge 4 ohm? (1-4-2009 17:54:00)Bedankt voor je reactie. Ik begrijp het nu!
Ik ga binnenkort het c4 setje van D&B nabouwen.
Het gaat dus om de 4x C4 sub geladen met (waarschijnlijk) Sigma pro 18. (650 RMS)
De versterker die ik wil gaan gebruiken is de behringer EP4000. Misschien dat je een beter alternatief weet omme nabij die prijs?
Groetjes,
Yoeri
Zou inderdaad kunnen Pieter, heb ik zo even niet gezien. Dan zou het dus niet kunnen toch? Met 8 polig naar 4 polig wel? Zo ja, dan zou je dat zelf kunnen maken.
Topic: 4 subs (8 ohm) aansturen op bridge 4 ohm? (1-4-2009 17:41:00)Bedankt voor je reactie!
Niet helemaal wat ik bedoel. Kijk maar naar het volgende plaatje.
https://www.levenly.com/photo/standard/fs13large.jpg
Je hoeft dat niet een 2e keer parallel te doen en daardoor behoudt je volgens mij die 4 ohm op de bridge.
Dat zou de de uitgaande versterker kabel zijn, die zich opsplitst in 2 verschillende kabels. Of vergis ik me nu totaal en wordt het dan wel 2 ohm?
Topic: 4 subs (8 ohm) aansturen op bridge 4 ohm? (1-4-2009 17:15:00)Niet helemaal wat ik bedoel. Kijk maar naar het volgende plaatje.
https://www.levenly.com/photo/standard/fs13large.jpg
Je hoeft dat niet een 2e keer parallel te doen en daardoor behoudt je volgens mij die 4 ohm op de bridge.
Dat zou de de uitgaande versterker kabel zijn, die zich opsplitst in 2 verschillende kabels. Of vergis ik me nu totaal en wordt het dan wel 2 ohm?
Bedankt voor de reacties heren!
Ik zat meer aan het volgende te denken
-----------Amp (1 uitgang, kabel splitsen in 2en)
------------|
-----------/-\
----------/---\
-------Sub-----Sub
--------|------|
--------|------| (parallel)
-------Sub----Sub
Dan zou hij toch als 8 ohm bridge uit de versterker komen, en daarna een parallel ondergaan waardoor de impendancie 4 ohm wordt? Of gaat dat niet zo bij de bridge modus :$
Bedankt!
Groetjes,
Yoeri
Ik zat meer aan het volgende te denken
-----------Amp (1 uitgang, kabel splitsen in 2en)
------------|
-----------/-\
----------/---\
-------Sub-----Sub
--------|------|
--------|------| (parallel)
-------Sub----Sub
Dan zou hij toch als 8 ohm bridge uit de versterker komen, en daarna een parallel ondergaan waardoor de impendancie 4 ohm wordt? Of gaat dat niet zo bij de bridge modus :$
Bedankt!
Groetjes,
Yoeri