Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Addy
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 14 bijdrage(n) van Addy (Pagina: 2 van 2)
Topic: Solton Craaft CA1600 (9-5-2003 10:32:00)
Thanks voor de felicitatie, ben er zelf ook wel happy mee.
Een klein nadeel is dat hij 5He is en 30kg weegt. OEPS.
Ik ga het gewoon proberen of die court-bins of die kasten met de Beyma's. De kasten van die beyma's heb ik eigenlijk nog niet eerder gezien, 120 x 100 x 60 hxbhd.
De speakers zijn boeven elkaar gemonteerd, hebben een gezamelelijke gesloten drukkamer en kijken vanaf de rechterkant schuin naar achter en moeten de sound via de achterwand van de kast door een spleet gevolgd door een hoorn naar voren stralen. Echt hele zwaren kasten, niet te tillen. (steekwagen met luchtbanden werkt niet). Die court-bins, netjes met wielen zijn beter handteerbaar vind ik zelf. Maar goed, hoe klinken ze? Kan pas over 2-3 weken testen welke behouden blijven en welke niet, ben absoluut voornemens om of voor de Beyma's of voor de JBL's BR kasten te maken. Heb alleen moeite (lees mislukt) om de juiste specs van de JBL te vinden.
Ander vraagje: Ik hoor van verschillende mensen dat die court-bin (of enkele w-bin)rechtop moet staan, terwijl ik ze altijd plat op de buik plaats. Volgens mij moet het ook zo. Weet iemand er iets van. Heb ze eens ene keer rechtop gahad ivm gebrek aan ruimte, ik was niet zo te spreken over weergave.
Topic: w-bin (8-5-2003 14:24:00)Een klein nadeel is dat hij 5He is en 30kg weegt. OEPS.
Ik ga het gewoon proberen of die court-bins of die kasten met de Beyma's. De kasten van die beyma's heb ik eigenlijk nog niet eerder gezien, 120 x 100 x 60 hxbhd.
De speakers zijn boeven elkaar gemonteerd, hebben een gezamelelijke gesloten drukkamer en kijken vanaf de rechterkant schuin naar achter en moeten de sound via de achterwand van de kast door een spleet gevolgd door een hoorn naar voren stralen. Echt hele zwaren kasten, niet te tillen. (steekwagen met luchtbanden werkt niet). Die court-bins, netjes met wielen zijn beter handteerbaar vind ik zelf. Maar goed, hoe klinken ze? Kan pas over 2-3 weken testen welke behouden blijven en welke niet, ben absoluut voornemens om of voor de Beyma's of voor de JBL's BR kasten te maken. Heb alleen moeite (lees mislukt) om de juiste specs van de JBL te vinden.
Ander vraagje: Ik hoor van verschillende mensen dat die court-bin (of enkele w-bin)rechtop moet staan, terwijl ik ze altijd plat op de buik plaats. Volgens mij moet het ook zo. Weet iemand er iets van. Heb ze eens ene keer rechtop gahad ivm gebrek aan ruimte, ik was niet zo te spreken over weergave.
Stacken werkt idd veel beter. Maar met 1 W-bin per kant heb je leuk laag (als je eisen niet te hoog zijn) Ik heb er ook een jaar mee gedraaid, weliswaar een enkele 15" maar ging best leuk, had alleen wel een 15"+1" top erop staan ca. 150 man in kroeg of zaaltje haalde ik er wel mee. Nu heb ik er een 18" W-bin per kant bij liggen en gaat echt een stuk dieper.
Nadeel is dat er geen mooie strakke bassen meer uitkomen, de combi van 15 en 18 vind ik niet werken. Dit is ook de reden dat ik ze opruim. Ga iets anders maken, weet nog niet wat, wellicht wat BR-en.
Topic: Solton Craaft CA1600 (8-5-2003 10:49:00)Nadeel is dat er geen mooie strakke bassen meer uitkomen, de combi van 15 en 18 vind ik niet werken. Dit is ook de reden dat ik ze opruim. Ga iets anders maken, weet nog niet wat, wellicht wat BR-en.
De Ca 1600, heeft iemand er ervaring mee?
Ik heb er gister eentje gekocht. Hij zou 2 x 800 RMS leveren bij 4 ohm. Ik ben voornemens om hier of 2 x dubbele JBL 15" W-bin (met 2240g/h) te draaien, of 2 x dubbel Beyma 18G400.
Wat zou het beste gaan?
mvg Addy
Topic: Stel je even voor... (29-4-2003 17:05:00)Ik heb er gister eentje gekocht. Hij zou 2 x 800 RMS leveren bij 4 ohm. Ik ben voornemens om hier of 2 x dubbele JBL 15" W-bin (met 2240g/h) te draaien, of 2 x dubbel Beyma 18G400.
Wat zou het beste gaan?
mvg Addy
Stel me dan nu ook even voor.
Addy Buijserd.
Inderdaad een neef van Tommy Buijserd die de grootste drive in show HAD van midden Nederland en ben dus ook door De Blue Fire Drive In Show (inmiddels J&H)aangestoken.
Hier hadden overigens meer familieleden last van.
Draai zelf met eigen hobby drive in sinds 1992.
Ben begonnen met 15" en 1" full range kast met een marantz apmp erachter. Zo vaak gedraaid dat woofers geen rubber meer hadden (CV) Toen zelf iets gemaakt, kast timmeren en speakers kopen, draaien maar.
Inmiddels redelijk uitgebreid met 2 x 18" W-bin, 2 x 15" W-bin, 4 x 12" mid, en 2 x 2" peavy hoorn met JBL driver (1 x defect inmiddels (cntr).
Ben het slepen hiermee nu echt vreselijk zat en ben op de forums aan het rondneuzen voor zelfbouw. Wil echt iets goeds gaan maken wat flexibel ingezet kan worden van 100 tot 500 man.
Dit is eigenlijk de reden dat ik me nu voor dit forum heb aangemeld.
Heb per jaar zón 50 opdrachten, heb het dus niet echt druk, maar andere hobby's vergen erg veel tijd.
Hoop gewoon een mooie set te kunnen bouwen en jullie de ervaringen te kunnen meedelen.
Mvg Addy Buijserd
Addy Buijserd.
Inderdaad een neef van Tommy Buijserd die de grootste drive in show HAD van midden Nederland en ben dus ook door De Blue Fire Drive In Show (inmiddels J&H)aangestoken.
Hier hadden overigens meer familieleden last van.
Draai zelf met eigen hobby drive in sinds 1992.
Ben begonnen met 15" en 1" full range kast met een marantz apmp erachter. Zo vaak gedraaid dat woofers geen rubber meer hadden (CV) Toen zelf iets gemaakt, kast timmeren en speakers kopen, draaien maar.
Inmiddels redelijk uitgebreid met 2 x 18" W-bin, 2 x 15" W-bin, 4 x 12" mid, en 2 x 2" peavy hoorn met JBL driver (1 x defect inmiddels (cntr).
Ben het slepen hiermee nu echt vreselijk zat en ben op de forums aan het rondneuzen voor zelfbouw. Wil echt iets goeds gaan maken wat flexibel ingezet kan worden van 100 tot 500 man.
Dit is eigenlijk de reden dat ik me nu voor dit forum heb aangemeld.
Heb per jaar zón 50 opdrachten, heb het dus niet echt druk, maar andere hobby's vergen erg veel tijd.
Hoop gewoon een mooie set te kunnen bouwen en jullie de ervaringen te kunnen meedelen.
Mvg Addy Buijserd