Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van )pieter(
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van )pieter( (Pagina: 2 van 20)
Topic: Uniformiseren basspeakers... maar hoe? (9-3-2012 14:41:00)Ach ach, iedereen weet hoe het werkt met die kleine bedragen.Topic: Uniformiseren basspeakers... maar hoe? (17-11-2011 16:44:00)
RoyWij gebruiken voor 10x Ledtube + controller + kabels volgende kist.
Dap kist
Het is misschien niet de netste manier, en tien passen vergt wat stapelkunst. Wel is vereist dat je de volledige binnenkant eruit haalt. Uitgezonderd de drie vakken tegen de scharnieren op (meest rechtse vak: controller, overige vakken: signaal). Dan wat wieltjes eronder en je bent vertrokken.
Iemand die graag de rubix-puzzels oplost, krijgt er ook weleens 12 in.
Groeten
PieterTopic: Uniformiseren basspeakers... maar hoe? (14-11-2011 17:13:00)
Zullen we er frequentieafhankelijk van maken haha?Dat lijkt me niet. Ik ken de kasten niet, maar mij lijkt het logisch dat het fullrange signaal wat de sub in gaat gefilterd wordt tot:
1.) Signaal wat bruikbaar is voor de subspeaker en dat signaal ook alleen gebruikt wordt voor de subspeaker.
2.) Highpass-out voor de topkast.
Van overlap mag volgens mij geen sprake zijn. Misschien een paar Hz maar toch zeker niet van 60 tot 120Hz zoals jij aanhaalt.
Groet
PieterTopic: Speakerset (24-6-2011 15:22:00)Blijft gewoon een drieweg-systeem, toevallig verdeeld over 2 kasten. Maar voor de rest niets bijzonders: 8 ohm dus.
Groeten
PieterTopic: Lichteffect van het jaar? (23-6-2011 09:01:00)
Dag,
Ik kan me ergens wel iets voorstellen bij het tippen dat vlotter kan gaan met 2 bokwielen + 2 zwenkwielen ipv. 4 zwenkwielen.
Maar 4 zwenkwielen is wel zo handig bij het draaien door korte bochtjes en andere vervelende situaties met grotere kisten/speakers/etc.
Bijgevolg hier alles op 4x zwenkwiel. Speakers 4x zwenkwiel zonder rem, flightcases 2x met rem, 2x zonder rem kruislings gemonteerd.
Groeten
Pieter
Topic: RCF Bassbin kasten (27-2-2012 20:57:00)Ik kan me ergens wel iets voorstellen bij het tippen dat vlotter kan gaan met 2 bokwielen + 2 zwenkwielen ipv. 4 zwenkwielen.
Maar 4 zwenkwielen is wel zo handig bij het draaien door korte bochtjes en andere vervelende situaties met grotere kisten/speakers/etc.
Bijgevolg hier alles op 4x zwenkwiel. Speakers 4x zwenkwiel zonder rem, flightcases 2x met rem, 2x zonder rem kruislings gemonteerd.
Groeten
Pieter
Zoek eens op USB Bass bin.
Pieter
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (2-2-2012 09:51:00)Pieter
Een Prius? Ik ben er nog niet van overtuigd dat zoiets op lange termijn beter is voor het milieu dan een normale wagen.
Trouwens een toekomst op batterijen lijkt me ook al helemaal kansloos. Maar misschien niet helemaal on-topic hier.
Groeten
Pieter
Topic: Wat kosten jullie nou? (30-12-2011 11:11:00)Trouwens een toekomst op batterijen lijkt me ook al helemaal kansloos. Maar misschien niet helemaal on-topic hier.
Groeten
Pieter
eddy wally schreef:
Incl.B.T.W. op factuur??In de vorige vibe 18" zat de PW18-500, in de huidige PWX-600.
Wat de verschillen zijn? Geen idee, maar het zal allicht niet veel zijn.
Groeten
Pieter
Topic: Welke (budget) flightcase voor welke fixture / utility (14-11-2011 20:00:00)Wat de verschillen zijn? Geen idee, maar het zal allicht niet veel zijn.
Groeten
Pieter
roystraver schreef:
Iemand nog een goedkope oplossing voor led tubes (10 stuks + controller)?Roy
Dap kist
Het is misschien niet de netste manier, en tien passen vergt wat stapelkunst. Wel is vereist dat je de volledige binnenkant eruit haalt. Uitgezonderd de drie vakken tegen de scharnieren op (meest rechtse vak: controller, overige vakken: signaal). Dan wat wieltjes eronder en je bent vertrokken.
Iemand die graag de rubix-puzzels oplost, krijgt er ook weleens 12 in.
Groeten
Pieter
Zo eventjes in de vlucht geantwoord en natuurlijk alleen mijn mening:
Alles verkopen en voor 4 serieuze drivers gaan in combinatie met stevige en deugdelijk afgewerkte kasten.
- Denk hierbij aan 18LW1400 met bijhorend kastje.
- B&C heeft er vast nog wel enkele liggen (18TBX100 en andere types)
- Je kan op new-line 18g50's bestellen en dré's ontwerp nabouwen
- PD186 is ook een erg degelijke driver die wel in BR-ontwerpjes gaat.
- ...
Groeten
Pieter
Topic: Speakerset (25-6-2011 09:56:00)Alles verkopen en voor 4 serieuze drivers gaan in combinatie met stevige en deugdelijk afgewerkte kasten.
- Denk hierbij aan 18LW1400 met bijhorend kastje.
- B&C heeft er vast nog wel enkele liggen (18TBX100 en andere types)
- Je kan op new-line 18g50's bestellen en dré's ontwerp nabouwen
- PD186 is ook een erg degelijke driver die wel in BR-ontwerpjes gaat.
- ...
Groeten
Pieter
Daniel-sound schreef:
Maar je houd het stuk overlap ( in dit geval tussen ca 60 en 120 hz ) waar je wél 2 speakers hebt lopen..Zullen we er frequentieafhankelijk van maken haha?
1.) Signaal wat bruikbaar is voor de subspeaker en dat signaal ook alleen gebruikt wordt voor de subspeaker.
2.) Highpass-out voor de topkast.
Van overlap mag volgens mij geen sprake zijn. Misschien een paar Hz maar toch zeker niet van 60 tot 120Hz zoals jij aanhaalt.
Groet
Pieter
Daniel-sound schreef:
Dan draai je op 4 ohm per kanaal..Groeten
Pieter
In absolute aantallen zal niets kunnen tippen aan de spiegelbollen vrees ik