Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Palmboompie
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 21 bijdrage(n) van Palmboompie (Pagina: 2 van 3)
Topic: Beginnen met DJ-en (14-5-2007 21:14:00)
Maar omdat je een 19" cd speler pakt, is een 19" mixer misschien handinger (ivm inbouw). Een JB Systems MX-6. Die kun je later met een 19" cd speler netjes inbouwen in een flightcase. Dat kleed netter af en maakt het geheel wat meer "roadproof".
Mocht je budget wat ruimer zijn, of mocht je tweedehands willen kijken, neem dan een Numark CDN-35. Daarvan weet ik zeker dat hij True Instant Start heeft en dat is echt een must.
Prima cd-speler
Prima hoofdtelefoon
€ 159,- + € 269,- + € 49,- = € 473,-.
Zeer leuk setje waar je de komende jaren prima mee vooruit kan.Heeft die CDN-22 MK4 ook True Instant Start? Bij een aantal oudere modelen was dat namelijk niet zo, maar bij deze weet ik het niet.die mixer is wel veel duurder 19"
en dan ook nog die CDN-35 dan duurt het nog wel even voordat ik het geld heb.
maarjaTopic: Beginnen met DJ-en (14-5-2007 21:11:00)
Prima cd-speler
Prima hoofdtelefoon
€ 159,- + € 269,- + € 49,- = € 473,-.
Zeer leuk setje waar je de komende jaren prima mee vooruit kan.mixer: niet eens met beatcounter? ik dacht dat dat wel handig was voor het mixen
cd-speler: ben ik het wel mee eens die heeft tog wel true instant start hé?
koptelefoon: had ik zelf ook al gekozen dus: mee eensdat ik het eens was dat die witte koptelefoon zo lelijk was!Topic: Beginnen met DJ-en (14-5-2007 20:48:00)nee, maar aangezien ik nog niet helemaal weet hoeveel die speakers nou gaan kosten. Want de een zegt computerboxjes (wat mij wel heel slecht lijkt trouwens), de ander 2 dure speakers, de ander weer goedkope. Dat bedoelde ik eigenlijk ook.
sry voor de onduidelijkheidTopic: Beginnen met DJ-en (13-5-2007 14:37:00)alleen bij passieve boxen , bij een actief setje zitten ze ingebouwd.als ik het zelf samenstel
op hoeveel kom ik dan terecht (inclusief niet al te grootte speakers)
en dan ga ik even uit van mijn voorstel wat ik had gegeven op pagina 1Topic: Beginnen met DJ-en (12-5-2007 19:44:00)
Zelf heb ik ook gewoon een oude versterker en speakers en ik ben er zeer tevreden over, zeker voor thuis.
Je kan ook beter niet kiezen voor zo'n alles in 1 systeem. (cd-spelers en mixer in 1 apparaat). Als je later door wilt gaan en je set wil uitbreiden wordt dit al een stuk moeilijker.zoals ik al zei ik heb niet zoheel veel ruimte en een versterker en 1 of 2 speakers neemt dat veel ruimte in????
en is de versterker verplicth?Topic: Beginnen met DJ-en (12-5-2007 19:14:00)
(je weet maar nooit).
als het gewoon voor thuis is kun je ook deze nemen:
www.new-line.nl/v/9775
dan heb je voor 26 euro al 2 monitoren (zie goede revieuws), hier moet je dan nog een goedkope 50w versterker voor kopen en je bent klaar.ik wil ze niet gebruiken om te draaien.... maar qua geluid heb ik (tot nu toe) nog niet zoveel te eisen... en ook nog niet echt de ruimte. daarom wil ik pas als ik het kan goede dingen kopen qua geluid
ik wil echt niet een super iets voor het geluid ofzow wat is een kleine oplossing (aangezien ik dus niet zoveel ruimte heb)
oja hou die max 500 euro in de gaten!Topic: Beginnen met DJ-en (12-5-2007 18:50:00)
Philip_Janssen schreef:
Ik zou lekker de MX-4 pakken in plaats van de Beat-4. Die ellendige beatcounters werken niet geweldig en lijden alleen maar af.Maar omdat je een 19" cd speler pakt, is een 19" mixer misschien handinger (ivm inbouw). Een JB Systems MX-6. Die kun je later met een 19" cd speler netjes inbouwen in een flightcase. Dat kleed netter af en maakt het geheel wat meer "roadproof".
Mocht je budget wat ruimer zijn, of mocht je tweedehands willen kijken, neem dan een Numark CDN-35. Daarvan weet ik zeker dat hij True Instant Start heeft en dat is echt een must.
Groovelover schreef:
Prima mixerPrima cd-speler
Prima hoofdtelefoon
€ 159,- + € 269,- + € 49,- = € 473,-.
Zeer leuk setje waar je de komende jaren prima mee vooruit kan.
en dan ook nog die CDN-35 dan duurt het nog wel even voordat ik het geld heb.
maarja
Groovelover schreef:
Prima mixerPrima cd-speler
Prima hoofdtelefoon
€ 159,- + € 269,- + € 49,- = € 473,-.
Zeer leuk setje waar je de komende jaren prima mee vooruit kan.
cd-speler: ben ik het wel mee eens die heeft tog wel true instant start hé?
koptelefoon: had ik zelf ook al gekozen dus: mee eens
eriswa schreef:
En hoe bedoel je die laatste zin? want daar snap ik echt niets vanNou jullie wouden dat ik wat research ging doen. En dat heb ik gedaan.
Ik heb zelf een setje samengesteld
(en deze keer niet even snel binnen 5 minuten maar ik heb er echt de tijd voor genomen)
Ik wou nog op 1 ding reageren:
alle producten van Numark bij compacte mixers
dan vind ik de JB-Systems Beat 4 toch iets beter dan wat ik daar zag staan. Maar dat kan aan mij liggen -_-
Algoed mijn setje:
voor de mixers heb ik een hoop rondgekeken maar kon niet echt iets goeds vinden (in de prijsklasse waar ik op doel) buiten de beat 4 (correct me if i'm wrong!). Dus als mixer:
JB-Systems Beat 4 MKII
voor de CD-speler (dubbel) heb ik graag jullie commentaar. Ik twijfel (nog) steeds tussen:
De JB-Systemds CD-570
en de Numark CDN-22MK4
hier heb ik graag jullie mening over. Ik zat eerst ook te denken aan:
DAP DS-850D die look vond ik wel heel vet. En het leek me ook een redelijke cd-speler.
maar aangezien er
Heb ik dus maar niet gedaan. Als dat niet waar is (wat er in die quote staat) zeg het dan aub.
En als hoofdtelefoon:
de American Audio HP-700
En ik had nog een vraagje over de Beat 4. Kan ik ook alleen het geluid laten klinken als ik bovenop er een hoofdtelefoon inplug? Want dan kan ik later (1 of 2 maanden na de zomervakantie. Aangezien ik deze zet pas in de zomervakantie koop) wel 2 tweedehands speakers kopen. Wanneer ik daar genoeg voor heb.
PS:
Topic: Beginnen met DJ-en (13-5-2007 16:15:00)Ik heb zelf een setje samengesteld
(en deze keer niet even snel binnen 5 minuten maar ik heb er echt de tijd voor genomen)
Ik wou nog op 1 ding reageren:
Als ik jouw was zou ik gewoon voor een goedkoop Numark setje gaan. Goede kwaliteit voor de beginnende DJ en werkt lekker makkelijk.
Dat vooral de mixers van Numark mij niet zo'n goed idee lijken want als ik tussen deze resultaten kijk: (op de laatste 2 na)alle producten van Numark bij compacte mixers
dan vind ik de JB-Systems Beat 4 toch iets beter dan wat ik daar zag staan. Maar dat kan aan mij liggen -_-
Algoed mijn setje:
voor de mixers heb ik een hoop rondgekeken maar kon niet echt iets goeds vinden (in de prijsklasse waar ik op doel) buiten de beat 4 (correct me if i'm wrong!). Dus als mixer:
JB-Systems Beat 4 MKII
voor de CD-speler (dubbel) heb ik graag jullie commentaar. Ik twijfel (nog) steeds tussen:
De JB-Systemds CD-570
en de Numark CDN-22MK4
hier heb ik graag jullie mening over. Ik zat eerst ook te denken aan:
DAP DS-850D die look vond ik wel heel vet. En het leek me ook een redelijke cd-speler.
maar aangezien er
Maar niet de DAP heeft veel problemen met lezen van cd's etc.
stond. Heb ik dus maar niet gedaan. Als dat niet waar is (wat er in die quote staat) zeg het dan aub.
En als hoofdtelefoon:
de American Audio HP-700
En ik had nog een vraagje over de Beat 4. Kan ik ook alleen het geluid laten klinken als ik bovenop er een hoofdtelefoon inplug? Want dan kan ik later (1 of 2 maanden na de zomervakantie. Aangezien ik deze zet pas in de zomervakantie koop) wel 2 tweedehands speakers kopen. Wanneer ik daar genoeg voor heb.
PS:
Oewww, wat lelijk, zo een witte koptelefoon...
daar ben ik het zeker mee eens!dat vind ik wel een redelijk setje. En de speakers zijn ook betaalbaar. En omdat er geen verserker bij hoeft red ik het dan wel qua ruimte. Maar wat is beter:
deze dual-cd speler
of 2 enkele die ongeveer op dezelfde prijs komen als deze dual-cd speler
[edit]
ik zat te denken aan:
American Audio HP-500 als koptelefoon misschien niet zo'n super geluid. Maar aangezien mijn budget
[edit2]
dat mixertje wat jij hebt gezegd heeft dat genoeg kanalen om ook daar de speakers op te zetten?
Topic: Beginnen met DJ-en (13-5-2007 14:59:00)deze dual-cd speler
of 2 enkele die ongeveer op dezelfde prijs komen als deze dual-cd speler
[edit]
ik zat te denken aan:
American Audio HP-500 als koptelefoon misschien niet zo'n super geluid. Maar aangezien mijn budget
[edit2]
dat mixertje wat jij hebt gezegd heeft dat genoeg kanalen om ook daar de speakers op te zetten?
Sylvia schreef:
Is er iets mis met je rekenmachine?sry voor de onduidelijkheid
olly schreef:
palmboompie schreef:
en is de versterker verplicth?op hoeveel kom ik dan terecht (inclusief niet al te grootte speakers)
en dan ga ik even uit van mijn voorstel wat ik had gegeven op pagina 1
Daan86 schreef:
ik denk dat je voor het geluid beter op zoek kan gaan naar een tweedehands hifi versterker en speakers. Gewoon wat rommelmarkten e.d. afgaan, dan kan je meestal voor 2 tientjes een redelijk goed geluid krijgen. Of anders aan familie of vrienden vragen of ze nog een oude versterker en wat speakers hebben staan. Die koekblikjes van 26 eurie halen het nooit bij een normaal hifi setje en is eigenlijk weggegooid geld.Zelf heb ik ook gewoon een oude versterker en speakers en ik ben er zeer tevreden over, zeker voor thuis.
Je kan ook beter niet kiezen voor zo'n alles in 1 systeem. (cd-spelers en mixer in 1 apparaat). Als je later door wilt gaan en je set wil uitbreiden wordt dit al een stuk moeilijker.
en is de versterker verplicth?
olly schreef:
maar die computerboxjes wil te toch gebruiken als monitor he , toch niet om mee te draaien
(je weet maar nooit).als het gewoon voor thuis is kun je ook deze nemen:
www.new-line.nl/v/9775
dan heb je voor 26 euro al 2 monitoren (zie goede revieuws), hier moet je dan nog een goedkope 50w versterker voor kopen en je bent klaar.
ik wil echt niet een super iets voor het geluid ofzow wat is een kleine oplossing (aangezien ik dus niet zoveel ruimte heb)
oja hou die max 500 euro in de gaten!
Ik zat (als ik zelf ga samenstellen) te denken aan:
2x DAP DS-2200S (NR 1)
JB-Systems Premium (NR 2)
American Audio HP-500 (NR 3) later koop ik een betere
Een vraagje over NR 1:
zitten de kabels om hem aan te sluiten op nr 2 ook erbij? zo nee welke heb ik nodig?
en kan ik beter deze 2 losse kopen of een dual zodat ik een betere mixer kan kopen?
Een vraag over NR 2:
Als ik zeg maar de 2 cd spelers op channel 1 en 2 aansluit. Is het dan handig om die 3e open te houden. Of kan ik dan beter een goedkoper alternatief doen met maar 2 kanalen. En heeft NR 2 genoeg mixing mogelijkheden. En wederom hier zitten de kabels erbij
Een opmerking over NR 3:
ik koop hier later een beter voor. Maar nu eerst even simpel
En mocht ik voor een set gaan dan doe ik :
Deze
of deze
en anders deze
al met al een boel vraagjes. commentaar/hints/tips alstublieft!
Topic: Beginnen met DJ-en (12-5-2007 18:32:00)2x DAP DS-2200S (NR 1)
JB-Systems Premium (NR 2)
American Audio HP-500 (NR 3) later koop ik een betere
Een vraagje over NR 1:
zitten de kabels om hem aan te sluiten op nr 2 ook erbij? zo nee welke heb ik nodig?
en kan ik beter deze 2 losse kopen of een dual zodat ik een betere mixer kan kopen?
Een vraag over NR 2:
Als ik zeg maar de 2 cd spelers op channel 1 en 2 aansluit. Is het dan handig om die 3e open te houden. Of kan ik dan beter een goedkoper alternatief doen met maar 2 kanalen. En heeft NR 2 genoeg mixing mogelijkheden. En wederom hier zitten de kabels erbij
Een opmerking over NR 3:
ik koop hier later een beter voor. Maar nu eerst even simpel
En mocht ik voor een set gaan dan doe ik :
Deze
of deze
en anders deze
al met al een boel vraagjes. commentaar/hints/tips alstublieft!
dubbele of 2 enkele maakt niet uit. dubbele vind ik wel wat handiger
19" mengpaneel zou ik niet weten wat dat betekent (ja zo'n noob ben ik)
en de speakers maakt inderdaad niet uit zolang er maar een redelijke koptelefoon bij zit..... (zoals in 1 van die set's)
en nog een vraagje:
als ik computerboxjes zou nemen (wel redelijke niet super flut dingen) zit die aansluiting dan wel op de mixer/cd-speler want die is heel anders dan die grote speakers!
en kan ik beter een set kopen
of cd-spelers en paneeltje apart.
19" mengpaneel zou ik niet weten wat dat betekent (ja zo'n noob ben ik)
en de speakers maakt inderdaad niet uit zolang er maar een redelijke koptelefoon bij zit..... (zoals in 1 van die set's)
en nog een vraagje:
als ik computerboxjes zou nemen (wel redelijke niet super flut dingen) zit die aansluiting dan wel op de mixer/cd-speler want die is heel anders dan die grote speakers!
en kan ik beter een set kopen
of cd-spelers en paneeltje apart.