Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Rekal
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Rekal (Pagina: 2 van 20)
Topic: DBX PA2 vs DBX Venu360 (10-4-2018 19:47:00)
Iemand met een DBX Venu360 kan mij uitsluitsel geven....Topic: DBX PA2 vs DBX Venu360 (7-4-2018 14:26:00)
Volgens mij staat in t cubo topic dat optie 2 het beste is voor max output.Mijn huidige 186 kasten zijn slechts een stukje kleiner dan een dubbele 18"
Los van het feit dat het dan duurder word en ik enkel handelbaarheid er voor terug krijg.
Denk aan dubbele aantal wielen, speakons, handvatten, hoeken, ...
Doe mij dan maar een dubbele 18" en te weten dat ik dan ruimschoots power over heb.
En de ruimte die ze inpakken in de zaal is dezelfde als een enkele.
Kwestie vervoer maakt het me niks uit, altijd oprijplaten bij en de kasten hebben wielen dus....
optie 2, akkoord als die plat ligt op de grond, maar ook in rechtopstaande positie ?
gemaild met DBX en dan krijg je dit antwoord :
ik : I have a scond hand Venu360, I see the fan is not spinning, is this normal ? when will it start spinning ?
DBX : Hello,
The fan should engage when the Venu gets warmed up to normal operational levels.
ik : what you mean under normal temperatures?
How many degrees?
It is 30 degrees celcius in the space and the fan does not run.
I also measures No 12 Volt on the board
can you confirm that the fan is temperature controlled?
DBX : It is temp controlled however at that temperature it should be functional, Yours may be defective.
Ondertussen ook contact gehad met de verkoper, en die wist te vertellen dat de fan bij ongeveer 40 graden aan slaat.
Getest door hem open te schroeven en een warmtelamp er boven te houden en wat denk je ?
HIJ DOET HET !
Maar dus weldegelijk warmtegestuurd.
Gezien het geen nieuw toestel was, wou ik het toch even zeker weten....
Als je het mij vraagt gewoon onkunde bij de tech afdeling bij DBX !
dank voor het meedenken !
Topic: DBX PA2 vs DBX Venu360 (7-4-2018 18:20:00)ik : I have a scond hand Venu360, I see the fan is not spinning, is this normal ? when will it start spinning ?
DBX : Hello,
The fan should engage when the Venu gets warmed up to normal operational levels.
ik : what you mean under normal temperatures?
How many degrees?
It is 30 degrees celcius in the space and the fan does not run.
I also measures No 12 Volt on the board
can you confirm that the fan is temperature controlled?
DBX : It is temp controlled however at that temperature it should be functional, Yours may be defective.
Ondertussen ook contact gehad met de verkoper, en die wist te vertellen dat de fan bij ongeveer 40 graden aan slaat.
Getest door hem open te schroeven en een warmtelamp er boven te houden en wat denk je ?
HIJ DOET HET !
Maar dus weldegelijk warmtegestuurd.
Gezien het geen nieuw toestel was, wou ik het toch even zeker weten....
Als je het mij vraagt gewoon onkunde bij de tech afdeling bij DBX !
dank voor het meedenken !
Dus ik zou gewoon even de spanning meten op de pennen van de fan.
Als daar spanning is weet je genoeg.
net even gemeten, er staat geen spanning op de fan connector.Als daar spanning is weet je genoeg.
Iemand met een DBX Venu360 kan mij uitsluitsel geven....
Het valt me net op dat de fan niet draait van mijn Venu360 , kan iemand dit bevestigen ?
wanneer hoort de fan te draaien ?
Topic: DBX PA2 vs DBX Venu360 (7-4-2018 02:01:00)wanneer hoort de fan te draaien ?
Momenteel ben ik in het bezit van een PA2, kwestie instellen via tablet een heel fijn ding !
Ik had voorheen de Driverack 260 maar dat is echt oldscool naast een PA2.
Nu is mijn vraag :
Is er iemand die de 260 naast een PA2 gehoord heeft ?
In de wandelgangen hoor ik dat een 260 beter klinkt, iemand ?
Echter ze hebben allemaal (de 260, de PA, de PA2, Venu360) hetzelfde dbx Type IV™ Conversion System.
Kan iemand op component niveau eens kijken naar de foto's onder motorkap ?
Zo zie ik bij de Venu360 de AKM AK4413EQ (High Performance 120dB 24-Bit 4ch DAC)
Die zie ik niet bij de PA2, wellicht zit hier al een belangrijk verschil ?
Ik heb vandaag een Venu360 gekocht in de hoop dat die beter zou klinken dan de PA2.
Niet dat de PA2 slecht klinkt hoor, maar het zit me toch tussen de oren
Echter bij Audio XL (NL & BE) vertellen ze dat er geen audioverschil in zit.
Ook na mailcontact met de tech. afdeling van DBX krijg ik bericht dat er geen hoorbaar audioverschil in zit.
Maar enkel meer featerus, zoals 3de input, instelbare in en outputs leds, tot 1000ms delay, 6x mono out, digitale inputs, 96 Khz, ...
Iemand ?
Ik kon het niet laten, foto's van beide toestellen onder de motorkap.
Wat gelijk opvalt is dat de Venu360 bijna 2x zo diep is en een HF voeding heeft.
hoge resolutie foto's zijn ook te downloaden : imgur.com/a/INDZr
DBX PA2

DBX Venu360

Naast elkaar

Topic: Bouw van 2x CUBO 218 (10-3-2018 22:51:00)Ik had voorheen de Driverack 260 maar dat is echt oldscool naast een PA2.
Nu is mijn vraag :
Is er iemand die de 260 naast een PA2 gehoord heeft ?
In de wandelgangen hoor ik dat een 260 beter klinkt, iemand ?
Echter ze hebben allemaal (de 260, de PA, de PA2, Venu360) hetzelfde dbx Type IV™ Conversion System.
Kan iemand op component niveau eens kijken naar de foto's onder motorkap ?
Zo zie ik bij de Venu360 de AKM AK4413EQ (High Performance 120dB 24-Bit 4ch DAC)
Die zie ik niet bij de PA2, wellicht zit hier al een belangrijk verschil ?
Ik heb vandaag een Venu360 gekocht in de hoop dat die beter zou klinken dan de PA2.
Niet dat de PA2 slecht klinkt hoor, maar het zit me toch tussen de oren
Echter bij Audio XL (NL & BE) vertellen ze dat er geen audioverschil in zit.
Ook na mailcontact met de tech. afdeling van DBX krijg ik bericht dat er geen hoorbaar audioverschil in zit.
Maar enkel meer featerus, zoals 3de input, instelbare in en outputs leds, tot 1000ms delay, 6x mono out, digitale inputs, 96 Khz, ...
Iemand ?
Ik kon het niet laten, foto's van beide toestellen onder de motorkap.
Wat gelijk opvalt is dat de Venu360 bijna 2x zo diep is en een HF voeding heeft.
hoge resolutie foto's zijn ook te downloaden : imgur.com/a/INDZr
DBX PA2

DBX Venu360

Naast elkaar

ondertussen weer een paar stapjes verder...
Heb de speakerflens ingefreesd (gewoon uit de hand, 1ste keer
).
Is wel mooier als gewoon op het hout, maar minder stevig lijkt me.

Ben nu erg aan het twijfelen of ik al dan niet een extra versteviging dien de te maken aan de binnenkant ?
Het gat voor de flens heb ik niet conisch gemaakt, (die ribbels van de flens lopen wel conisch)
Is de bedoeling dat je die randen van de flens eigenlijk in het hout trekt ?

Ik denk dat dit afhankelijk is van de lengte van de tussenpaal.
heb nu een paaltje wat ik kan instellen van 905 cm. tot 1450 cm.
op de foto staat hij op de laagste stand ( en dat is al best hoog vind ik )

Kan me voorstellen dat als je 1450 cm. gebruikt je dan wel versteviging dient te maken,
Ben aan het denken om het niet extra te verstevigen en 2 vaste lengte paaltjes voor te kopen (900 cm.)
verder nog wat pics.

de nieuwe tafelboormachine ook maar even in de picture :-) (Huvema HU 20-4 Super)

een mal gemaakt om 18" iedere keer perfect uit te kunnen frezen (werkt perfect)

Ben er verder nog niet uit of ik al dan niet de extra flenzen ga monteren zodat hij ook plat kan liggen met een paaltje.
hmmmm.....
Als dat verschil echt zo minimaal is...
Graag ook nog advies over de handvatten die ik nog moet bestellen.
Ik dacht zelf 4x Penn Elcom H1105 per kast

Zelf houten handvatten er in maken (frezen) kan ook, maar dat ga ik niet doen denk ik.
Zou ik de wielen er gewoon vast op monteren ? of met een dolly gaan werken ?
Topic: Bouw van 2x CUBO 218 (1-3-2018 00:24:00)Heb de speakerflens ingefreesd (gewoon uit de hand, 1ste keer
). Is wel mooier als gewoon op het hout, maar minder stevig lijkt me.

Ben nu erg aan het twijfelen of ik al dan niet een extra versteviging dien de te maken aan de binnenkant ?
Het gat voor de flens heb ik niet conisch gemaakt, (die ribbels van de flens lopen wel conisch)
Is de bedoeling dat je die randen van de flens eigenlijk in het hout trekt ?

Ik denk dat dit afhankelijk is van de lengte van de tussenpaal.
heb nu een paaltje wat ik kan instellen van 905 cm. tot 1450 cm.
op de foto staat hij op de laagste stand ( en dat is al best hoog vind ik )

Kan me voorstellen dat als je 1450 cm. gebruikt je dan wel versteviging dient te maken,
Ben aan het denken om het niet extra te verstevigen en 2 vaste lengte paaltjes voor te kopen (900 cm.)
verder nog wat pics.

de nieuwe tafelboormachine ook maar even in de picture :-) (Huvema HU 20-4 Super)

een mal gemaakt om 18" iedere keer perfect uit te kunnen frezen (werkt perfect)

Ben er verder nog niet uit of ik al dan niet de extra flenzen ga monteren zodat hij ook plat kan liggen met een paaltje.
hmmmm.....
Als dat verschil echt zo minimaal is...
Graag ook nog advies over de handvatten die ik nog moet bestellen.
Ik dacht zelf 4x Penn Elcom H1105 per kast

Zelf houten handvatten er in maken (frezen) kan ook, maar dat ga ik niet doen denk ik.
Zou ik de wielen er gewoon vast op monteren ? of met een dolly gaan werken ?
Hoi Allemaal,
Momenteel ben ik bezig met de bouw van 2x Cubo 218 extended baskast.
Eigenlijk is het 2x Cubo 18 op elkaar, want de Cubo 218 is namelijk inwendig 2cm ingekort volgens de originele tekening.
Ik heb er voor gekozen de kasten dus niet 120cm maar 122cm hoog te maken.
Op die manier krijg je dus letterlijk 2x een Cubo 18 in spiegelbeeld op elkaar geplakt
(met wegvallen van 1 onderkant)
Zoals gewoonlijk is de ontwerper van dit design (Johan) uiterst behulpzaam bij vragen die ik had.
Dit is m'n 1ste build waar ik de inslagmoeren vast lijm middels 2comp. epoxy, want al te vaak mee gemaakt
dat een inslagmoer gaat meedraaien (en dan ben ik aan het vloeken!)
Ik weet niet of dit voldoende is, en of ik er nog een extra stukje hout achter de inslagmoer zou klemmen ?
Vast is perfect nu, maar als het los moet na x jaar, en de inslagmoer komt los... oei oei oei.
M6 30mm RVS inbusbouten met een drupje loctite 243 is de bedoeling.
De speaker vooraf op de baffle gemonteerd (ter test) want als de baffle er eenmaal inzit en het past niet, dan
4x M20 speakerflens besteld, maar ik weet nog niet of ik er werkelijk 2 per kast ga zetten, of mss. enkel 1 per kast aan de bovenkant (rechtopstaande positie).
Er zijn systemen zoals Nexo RS18 die kun je plat leggen en dan 1,5m tussenpaal met toppen er op.
Lijkt me wel erg veel (lang) als tussenpaal ?
Er komen overigens 2x RCF LF18G401 per kast in.
Ik had reeds 2x 186 Horn gebouwd, maar vond ze toch te vrij bonkerig klinken met 1 per kant.
De RCF esw1018 copy klonk eigenlijk toch lekkerder (dieper, warmer).
Ben eens benieuwd wat dit gaat doen. (ik denk ergens er tussenin kwestie klank)
Alvast enkele foto's :







Topic: Bouw van RCF club 12 speakers (1-3-2018 00:14:00)Momenteel ben ik bezig met de bouw van 2x Cubo 218 extended baskast.
Eigenlijk is het 2x Cubo 18 op elkaar, want de Cubo 218 is namelijk inwendig 2cm ingekort volgens de originele tekening.
Ik heb er voor gekozen de kasten dus niet 120cm maar 122cm hoog te maken.
Op die manier krijg je dus letterlijk 2x een Cubo 18 in spiegelbeeld op elkaar geplakt
(met wegvallen van 1 onderkant)
Zoals gewoonlijk is de ontwerper van dit design (Johan) uiterst behulpzaam bij vragen die ik had.
Dit is m'n 1ste build waar ik de inslagmoeren vast lijm middels 2comp. epoxy, want al te vaak mee gemaakt
dat een inslagmoer gaat meedraaien (en dan ben ik aan het vloeken!)
Ik weet niet of dit voldoende is, en of ik er nog een extra stukje hout achter de inslagmoer zou klemmen ?
Vast is perfect nu, maar als het los moet na x jaar, en de inslagmoer komt los... oei oei oei.
M6 30mm RVS inbusbouten met een drupje loctite 243 is de bedoeling.
De speaker vooraf op de baffle gemonteerd (ter test) want als de baffle er eenmaal inzit en het past niet, dan
4x M20 speakerflens besteld, maar ik weet nog niet of ik er werkelijk 2 per kast ga zetten, of mss. enkel 1 per kast aan de bovenkant (rechtopstaande positie).
Er zijn systemen zoals Nexo RS18 die kun je plat leggen en dan 1,5m tussenpaal met toppen er op.
Lijkt me wel erg veel (lang) als tussenpaal ?
Er komen overigens 2x RCF LF18G401 per kast in.
Ik had reeds 2x 186 Horn gebouwd, maar vond ze toch te vrij bonkerig klinken met 1 per kant.
De RCF esw1018 copy klonk eigenlijk toch lekkerder (dieper, warmer).
Ben eens benieuwd wat dit gaat doen. (ik denk ergens er tussenin kwestie klank)
Alvast enkele foto's :







Ze zijn ondertussen klaar,
vond het wel zo netjes enkele foto's te posten.
Een rooster en speakerschuim moet ik er nog op zetten.
Een goed getest zonder, en klinkt eigenlijk heel erg goed !
op de 12" speakers een QSC PL4.0 (2x 900W RMS @ 8ohm) en op de hoorns een QSC PL218 (die staat slechts 10% staat te draaien ofzo :-)
Kasten zijn dus 4 polig uitgevoerd (+1 en -1 op de 12" en +2 en -2 op de hoorndriver)
Zaal van 20m diep en 8m breed met 500 personen is op vol vermogen (voor de clip) net te doen.
100dbA in het midden van de zaal.
Toevallig kunnen vergelijken en ze presteren per stuk kwestie dbA ongeveer gelijk aan 2x QSC K12
klinken een stuk rustiger en minder schreeuwerig dan de QSC.
Als laatste foto, de testlocatie waar ik toen klus had.










Topic: Showtec expression 5000 vs Showtec phantom 70 Led beam (24-2-2018 00:21:00)vond het wel zo netjes enkele foto's te posten.
Een rooster en speakerschuim moet ik er nog op zetten.
Een goed getest zonder, en klinkt eigenlijk heel erg goed !
op de 12" speakers een QSC PL4.0 (2x 900W RMS @ 8ohm) en op de hoorns een QSC PL218 (die staat slechts 10% staat te draaien ofzo :-)
Kasten zijn dus 4 polig uitgevoerd (+1 en -1 op de 12" en +2 en -2 op de hoorndriver)
Zaal van 20m diep en 8m breed met 500 personen is op vol vermogen (voor de clip) net te doen.
100dbA in het midden van de zaal.
Toevallig kunnen vergelijken en ze presteren per stuk kwestie dbA ongeveer gelijk aan 2x QSC K12
klinken een stuk rustiger en minder schreeuwerig dan de QSC.
Als laatste foto, de testlocatie waar ik toen klus had.










Hoi.
gewoon ter info wou ik even het volgende laten weten voor diegene twijfelen tussen beide toestellen.
Ik ben bezig met A/B vergelijkingen tussen de Showtec expression 5000 vs Showtec phantom 70 Led beam
De beam 70 heeft een veel mooiere (ronde) spot op de muur en is kwestie kleurenmenging natuurlijk een stuk mooier.
De spot van de Beam 70 is net iets kleiner, dus de straal die er uit komt zal net iets smaller en strakker zijn.
(geen haze of rook beschikbaar momenteel).
kwestie output :
ROOD: Expression 5000 wint en is 10% feller.
GROEN : Beam 70 wint en is 5% feller.
BLAUW : Beam 70 wint en is 5% feller.
De Expression maakt duidelijk 3x zoveel FAN geluid als de Beam 70
Kwestie bewegingen weet ik nog niks, maar dit zijn mijn 1ste A/B vergelijkingen.
De base van de Beam 70 is kleiner (word vast gehangen met 1 haak), echter is de kop wel iets groter,
hij lijkt zo-iezo forser van een afstand omdat hij die grote 60mm leds heeft.
Is de Beam 70 een waardige opvolger, JA ! op alle vlakken (behalve de rode output) een beter product.

Topic: Aderdikte luidsprekerkabel (16-8-2017 00:05:00)gewoon ter info wou ik even het volgende laten weten voor diegene twijfelen tussen beide toestellen.
Ik ben bezig met A/B vergelijkingen tussen de Showtec expression 5000 vs Showtec phantom 70 Led beam
De beam 70 heeft een veel mooiere (ronde) spot op de muur en is kwestie kleurenmenging natuurlijk een stuk mooier.
De spot van de Beam 70 is net iets kleiner, dus de straal die er uit komt zal net iets smaller en strakker zijn.
(geen haze of rook beschikbaar momenteel).
kwestie output :
ROOD: Expression 5000 wint en is 10% feller.
GROEN : Beam 70 wint en is 5% feller.
BLAUW : Beam 70 wint en is 5% feller.
De Expression maakt duidelijk 3x zoveel FAN geluid als de Beam 70
Kwestie bewegingen weet ik nog niks, maar dit zijn mijn 1ste A/B vergelijkingen.
De base van de Beam 70 is kleiner (word vast gehangen met 1 haak), echter is de kop wel iets groter,
hij lijkt zo-iezo forser van een afstand omdat hij die grote 60mm leds heeft.
Is de Beam 70 een waardige opvolger, JA ! op alle vlakken (behalve de rode output) een beter product.

Ik ben momenteel baskasten van 3,8Kw RMS per kast (4ohm) aan het bouwen (dubbel 18")
Er draait een QSC pl4.0 in bridge op.
Met een kabellengte van 25m van versterker naar baskast, heb ik dan voldoende met 2x4 mm² ?
Ik kom uit op 4000/4 = 1000 , wortel uit 1000 = 31,6 ampere
Ik heb bewust gekozen voor de Neutrik NL4MP-UC chassis en NL4FX connectors (deze zouden 40A cont. aan kunnen)
2x6mm past ook niet lekker in de connectors denk ik ?
Titanex 2G6 heeft een buitenmantel van 16,8mm
Volgens de datasheet gaat de Neutrik NL4FX tot 14,5mm
Topic: Ontwerp gezocht voor de RCF L18P300 (14 stuks! Cubo 18?) (30-7-2017 18:14:00)Er draait een QSC pl4.0 in bridge op.
Met een kabellengte van 25m van versterker naar baskast, heb ik dan voldoende met 2x4 mm² ?
Ik kom uit op 4000/4 = 1000 , wortel uit 1000 = 31,6 ampere
Ik heb bewust gekozen voor de Neutrik NL4MP-UC chassis en NL4FX connectors (deze zouden 40A cont. aan kunnen)
2x6mm past ook niet lekker in de connectors denk ik ?
Titanex 2G6 heeft een buitenmantel van 16,8mm
Volgens de datasheet gaat de Neutrik NL4FX tot 14,5mm
Soundpower schreef:
Waarom geen 4 enkele? Dan ben je veel flexibeler. Kan je op kleine gelegenheden de helft thuislaten en de handelbaarheid is ook aanzienlijk vriendelijker.Volgens mij staat in t cubo topic dat optie 2 het beste is voor max output.
Los van het feit dat het dan duurder word en ik enkel handelbaarheid er voor terug krijg.
Denk aan dubbele aantal wielen, speakons, handvatten, hoeken, ...
Doe mij dan maar een dubbele 18" en te weten dat ik dan ruimschoots power over heb.
En de ruimte die ze inpakken in de zaal is dezelfde als een enkele.
Kwestie vervoer maakt het me niks uit, altijd oprijplaten bij en de kasten hebben wielen dus....
optie 2, akkoord als die plat ligt op de grond, maar ook in rechtopstaande positie ?