Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Laxap
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Laxap (Pagina: 19 van 20)
Topic: Decibel schaal voor disco en bands (1-3-2006 20:23:00)Groten deels mee eens deels niet mee eens.
Ik draai op het moment ook met gebrande cd's(deels), ik vraag daar wel geld voor alleen met het geld wat ik er voor krijg zorg ik dat mijn kosten van de huur kan betalen. Ik huur alles omdat ik gewoon nog niet genoeg feesten heb om me eigen apparatuur te kopen.
Maar die bedragen die ik vraag voor de verhuur, liggen vaak niet rond de drie tientjes.
Even iets anders,
Ik zie tegenwoordig steeds vaker dat resident dj's in discotheken steeds vaker zelf met gebranden cd's aankomen. Ik weet niet of dat alleen hier in de omgeving is of dat het landelijk is?
Ik weet niet of het landelijk is maar hier is het in de discotheken ook zo. Dieka, New York en de Leeren Lampe zijn discotheken waar ik nog nooit iemand met alleen maar orginele cd's heb zien draaien. Ik denk dat het ongeveer 50-50 is.
Maar je weet natuurlijk niet of ze zelf die cd's samenstellen uit een aantal orginele cd's.
Ook kun je tegenwoordig alle nummers wel legaal downloaden.Topic: Het bouwen van een Dj Meubel (21-2-2006 22:49:00)Waarmee heb je die tekening gemaakt? AutoCAD?
Welke houtdikte heb je gebruikt? Als ik het zo lees kom ik op een houtdikte van 1.79 cm. Ik denk dat je iets niet helemaal goed hebt gedaan.
Ook is het handig om in dit stadium al te bedenken hoe je het hout wil laten zagen. Je kunt namelijk het beste die zij-panelen uit 1 plaat maken. Heb je gelijk een mooi afgewerkt aanzicht.
Maar probeer eerst je maatvoering goed te krijgen.
Misschien ook wel handig om te weten is dat tegenwoordig alle maatvoering op bouwtekeningen in milimeters gedaan worden ipv centimeters.Topic: Wat kosten jullie nou? (20-2-2006 17:39:00)Misschien speelt het ook wel mee dat toen veel van de mensen hier op het forum zijn begonnen met plaatjes draaien je nog helemaal geen cd's kon kopieren.
Ik heb wel eens gedraaid in Zaaldijk en daar hebben ze een rood lampje boven de bar hangen. Als die ging branden moest ik de muziek wat zachter zetten. Er hing een EAW setje en ik heb het lampe nooit zien branden. Heb het ook niet uitgeprobeerd want ik had echt het idee dat mijn trommelvliezen uit m'n oren zouden springen.
Ik had geen dB meter mee, zal die volgende keer meenemen want ben wel benieuwd bij hoeveel dB dat lampe gaat branden.
Topic: Decibel schaal voor disco en bands (1-3-2006 18:27:00)Ik had geen dB meter mee, zal die volgende keer meenemen want ben wel benieuwd bij hoeveel dB dat lampe gaat branden.
Ik ben wel benieuwd hoeveel dB de discotheken over het algemeen aanhouden.
Topic: Decibel schaal voor disco en bands (1-3-2006 18:00:00)Tussen de 100 en 110 is een best groot verschil. Ik dacht dat 3 dB verhoging verdubbeling van het geluid betekent (voor het menselijk gehoor dan).
Maar lijkt mij ook wel handig om zoiets te hebben. Ik zet zelf altijd de muziek zo hard dat ik vind dat het wel goed is. Maar misschien dat het dan wel te hard staat, of te zacht. Er zal vast wel een maximum zijn wat discotheken mogen produceren. Misschien dat dat als grens gebruikt kan worden. (Of net een paar db-tjes erboven
)
En je hebt altijd van die mensen die zeggen: "Hoe harder hoe beter". Maar die mensen die lopen denk ik ook met een gehoorapparaat rond op hun 30ste.
Topic: Het echte verschil tussen verschillende TRUSS-merken ? (28-2-2006 16:27:00)Maar lijkt mij ook wel handig om zoiets te hebben. Ik zet zelf altijd de muziek zo hard dat ik vind dat het wel goed is. Maar misschien dat het dan wel te hard staat, of te zacht. Er zal vast wel een maximum zijn wat discotheken mogen produceren. Misschien dat dat als grens gebruikt kan worden. (Of net een paar db-tjes erboven
)En je hebt altijd van die mensen die zeggen: "Hoe harder hoe beter". Maar die mensen die lopen denk ik ook met een gehoorapparaat rond op hun 30ste.
Nou mag iemand mij toch wel eens gaan uitleggen waarom je niet 2 verschillende merken truss aan mekaar mag koppelen? Als je weet wat je doet (waar je toch vanuit mag gaan als je truss op gaat hangen) en je weet met welke gegevens je moet rekenen moet dit naar mijn idee toch geen enkel probleem zijn?
Even een voorbeeldje:
Een bouwbedrijf gaat een fabriekshal maken van stalen profielen. Sommige profielen moeten zwaarder uitgevoerd worden dan de ander omdat deze meer belast worden. Dan gaan ze toch niet alle profielen in de zwaarste uitvoering maken?
Misschien een heel raar voorbeeldje maar dat is nu iets waar ik dagelijks mee te maken heb, en dat kan ik van truss nog niet zeggen
Waar ik het wel mee eens ben is dat als je niet weet waar je mee bezig bent, en je gewoon een belastings tabel wil lezen zonder verder te willen gaan rekenen je het beste bij 1 merk truss kunt houden.
En dan heb ik misschien nog wel een rare vraag maar ik stel hem toch maar:
Waarom wordt er rekening gehouden met een veiligheidsfactor van 5?
Terwijl het gebouw waar je in staat te draaien gemaakt is met een veiligheidsvactor (maximaal) 1,6, en in het ergste geval 1,2.
Topic: CDJ-800 MK2 & CDJ-1000 MK3 (28-2-2006 05:20:00)Even een voorbeeldje:
Een bouwbedrijf gaat een fabriekshal maken van stalen profielen. Sommige profielen moeten zwaarder uitgevoerd worden dan de ander omdat deze meer belast worden. Dan gaan ze toch niet alle profielen in de zwaarste uitvoering maken?
Misschien een heel raar voorbeeldje maar dat is nu iets waar ik dagelijks mee te maken heb, en dat kan ik van truss nog niet zeggen

Waar ik het wel mee eens ben is dat als je niet weet waar je mee bezig bent, en je gewoon een belastings tabel wil lezen zonder verder te willen gaan rekenen je het beste bij 1 merk truss kunt houden.
En dan heb ik misschien nog wel een rare vraag maar ik stel hem toch maar:
Waarom wordt er rekening gehouden met een veiligheidsfactor van 5?
Terwijl het gebouw waar je in staat te draaien gemaakt is met een veiligheidsvactor (maximaal) 1,6, en in het ergste geval 1,2.
Als iemand zijn CDJ-800 kwijt moet mag hij (of zij) wel een mailtje deze kant op doen
.
Topic: Het bouwen van een Dj Meubel (23-2-2006 22:15:00)
.Schijnen die spotjes niet in je ogen als je aan het draaien bent?
Ziet er verder strak uit. Je kunt die ventilator ook altijd nog onder een hoek van 45 graden plaatsen. En dan een soort tunnel erachter maken naar de zijkant van je meubel.
Topic: Wat kosten jullie nou? (23-2-2006 16:47:00)Ziet er verder strak uit. Je kunt die ventilator ook altijd nog onder een hoek van 45 graden plaatsen. En dan een soort tunnel erachter maken naar de zijkant van je meubel.
Ik heb de website bekeken maar snap nog niet helemaal hoe het werkt.
Hoe kom je aan die nummers?
Moet je die downloaden?
Krijg je een cd thuis iedere maand?
Hoeveel nummers krijg je dan voor die 50 euro?
Kun je ook zelf kiezen welke nummers je wil?
Topic: Wat kosten jullie nou? (22-2-2006 15:22:00)Hoe kom je aan die nummers?
Moet je die downloaden?
Krijg je een cd thuis iedere maand?
Hoeveel nummers krijg je dan voor die 50 euro?
Kun je ook zelf kiezen welke nummers je wil?
Marc Ebbers schreef:
Sylvia schreef:
En dan zeg ik: niet moeilijk doen, gewoon gratis blijven hobby-bobben totdat je je zaakjes op orde hebt.Ik draai op het moment ook met gebrande cd's(deels), ik vraag daar wel geld voor alleen met het geld wat ik er voor krijg zorg ik dat mijn kosten van de huur kan betalen. Ik huur alles omdat ik gewoon nog niet genoeg feesten heb om me eigen apparatuur te kopen.
Maar die bedragen die ik vraag voor de verhuur, liggen vaak niet rond de drie tientjes.
Even iets anders,
Ik zie tegenwoordig steeds vaker dat resident dj's in discotheken steeds vaker zelf met gebranden cd's aankomen. Ik weet niet of dat alleen hier in de omgeving is of dat het landelijk is?
Maar je weet natuurlijk niet of ze zelf die cd's samenstellen uit een aantal orginele cd's.
Ook kun je tegenwoordig alle nummers wel legaal downloaden.
bassie schreef:
Ik ben heb net voor een vriend even een meubeltje getekend. Dit is zoals het ongeveer moet worden maar over dat middenste stuk ben ik niet echt tevrede. Het meubel kan niet smaller dus dat is geen oplossing, iemand ideeen??Welke houtdikte heb je gebruikt? Als ik het zo lees kom ik op een houtdikte van 1.79 cm. Ik denk dat je iets niet helemaal goed hebt gedaan.
Ook is het handig om in dit stadium al te bedenken hoe je het hout wil laten zagen. Je kunt namelijk het beste die zij-panelen uit 1 plaat maken. Heb je gelijk een mooi afgewerkt aanzicht.
Maar probeer eerst je maatvoering goed te krijgen.
Misschien ook wel handig om te weten is dat tegenwoordig alle maatvoering op bouwtekeningen in milimeters gedaan worden ipv centimeters.
jordiploum schreef:
Daar heb je zeer zeker gelijk in Sylvia! echter vind ik het redelijk normaal dat een 15 jarige nogal wat illigale CD'tjes heeft, echter keur ik dit niet goed. als je mijn berichtje verder door had gelezen heb ik ook gezegd dat ik in de toekomst meer Legale CD's wil gaan kopen om dit zo dan op te lossen. De situatie in dit geval is ook helemaal anders, jij draait zoals ik op kan maken uit jou bericht voor een club, en ik sta pas in de 'kinderschoenen'. Jij hebt op het begin toch ook niet zeker ALTIJD legale CD'tjes gedraaid..of wel ? Maar i.v.m. met o.a. het bovenstaande heb ik ook mijn vraag gepost wat ik zou kunnen vragen i.c.m. hetgeen ik kan bieden!