Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Stefke96
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Stefke96 (Pagina: 19 van 20)
Topic: 4-polige speakon versterker output (26-1-2020 18:45:00)
De soundgear amps werken prima op 4 Ohm, echter zal je het beste resultaat halen als je de load wat verdeeld over de amps.
4 kanalen belasten met dubbel 18 sub vind geen enkele 4-kanaals amp leuk (ook geen lab of n powersoft).
@Tom
Zijn trouwens geen 'zelfbouw' amps. Ze worden geïmporteerd uit China, en vervolgens verkocht door Soundgear
James de eigenaar weet waar hij mee bezig is.
Betreffende de eventuele 4p speakon. Dat zie je wel vaker hoor: Lab PLM, Powersoft X4/8,
Topic: 4-polige speakon versterker output (26-1-2020 13:37:00)4 kanalen belasten met dubbel 18 sub vind geen enkele 4-kanaals amp leuk (ook geen lab of n powersoft).
@Tom
Zijn trouwens geen 'zelfbouw' amps. Ze worden geïmporteerd uit China, en vervolgens verkocht door Soundgear
James de eigenaar weet waar hij mee bezig is.
Betreffende de eventuele 4p speakon. Dat zie je wel vaker hoor: Lab PLM, Powersoft X4/8,
Als je het over de saturn 10 hebt.
Die aanduiding betekend niks minder dan hoe de amp intern is aangesloten (dus + uitgang zit ook op de +1 en +2).
Deze amps kun je trouwens ook niet bruggen, modules zijn intern al gebrugd. Daarnaast, drivers als de 18nw100 mogen ook gerust de saturn 16 hebben.
Topic: Plaatsing subs (14-1-2020 21:28:00)Die aanduiding betekend niks minder dan hoe de amp intern is aangesloten (dus + uitgang zit ook op de +1 en +2).
Deze amps kun je trouwens ook niet bruggen, modules zijn intern al gebrugd. Daarnaast, drivers als de 18nw100 mogen ook gerust de saturn 16 hebben.
In dit geval 1m want hij had geen andere keus.
Topic: 10 inch horn top (13-1-2020 14:44:00)Ben uiteindelijk niet door gegaan met het project, had helaas minder tijd voor n dergelijk project en had de mogelijkheid om voor een goede prijs BA te kopen.
Na de bouw is ie een keer getest, maar was toen nog niet aan meten toegekomen. De kast staat nog ergens, maar geen idee wat de staat is (was kaal mdf).
Op Facebook staan alle plannen in de "High Order Quarterwave Society (DIY Bass A-Z)" als je daar lid van bent heb je alle plannen tot je beschikking.
Bij het vergelijk tussen de TH-18 en de Type-C met dezelfde driver kwam de Type-C beter uit de test (is ook gemeten).
Topic: 10 inch horn top (13-1-2020 11:53:00)Na de bouw is ie een keer getest, maar was toen nog niet aan meten toegekomen. De kast staat nog ergens, maar geen idee wat de staat is (was kaal mdf).
Op Facebook staan alle plannen in de "High Order Quarterwave Society (DIY Bass A-Z)" als je daar lid van bent heb je alle plannen tot je beschikking.
Bij het vergelijk tussen de TH-18 en de Type-C met dezelfde driver kwam de Type-C beter uit de test (is ook gemeten).
Als je toch opteert voor een TH-18 (of vergelijkbaar) dan zou ik ook eens kijken naar de paraflex ontwerpen.
Er zijn veel lovende berichten over de verschillende ontwerpen, bij dergelijke ontwerpen heeft een driver met veel motorkracht absoluut het voordeel.
Topic: 10 inch horn top (8-1-2020 11:41:00)Er zijn veel lovende berichten over de verschillende ontwerpen, bij dergelijke ontwerpen heeft een driver met veel motorkracht absoluut het voordeel.
En is die 95dB bij de SRX718 niet fullspace en de Danley halfspace?
Topic: 10 inch horn top (7-1-2020 09:58:00)Als je die 180* (die geïntroduceerd is door het filter) weg wil krijgen zal je wat all-pass of FIR filtering nodig hebben.
Een "vlakke"/gladde fase response vanaf zeg 300/400 Hz moet zeker te doen zijn, als je vanaf nog lager wil zal je (te) veel latency krijgen.
Vooral die laatste heeft wat valkuilen en kan meer problemen introduceren dan oplossen.
Heb je toevallig ook nog wat traces (met fase) van het laag en hoog apart? En beide samen in een scherm?
Betreffende de Tham 15, dat is echt een kastje tot 50Hz. Luid? Ja, maar zelf zou ik toch echt sterk tot 40Hz prefereren (het liefst nog iets lager zelfs).
Als het max volume een TH(1)18 of vergelijkbaar niet toelaat dan zou ik gewoon gaan voor een goede 18" BR.
Topic: 10 inch horn top (17-12-2019 15:40:00)Een "vlakke"/gladde fase response vanaf zeg 300/400 Hz moet zeker te doen zijn, als je vanaf nog lager wil zal je (te) veel latency krijgen.
Vooral die laatste heeft wat valkuilen en kan meer problemen introduceren dan oplossen.
Heb je toevallig ook nog wat traces (met fase) van het laag en hoog apart? En beide samen in een scherm?
Betreffende de Tham 15, dat is echt een kastje tot 50Hz. Luid? Ja, maar zelf zou ik toch echt sterk tot 40Hz prefereren (het liefst nog iets lager zelfs).
Als het max volume een TH(1)18 of vergelijkbaar niet toelaat dan zou ik gewoon gaan voor een goede 18" BR.
Als je dergelijke drivers gaat gebruiken heb je meer vermogen nodig dan een LAB4000.
Even een snel vergelijk tussen 2X 15XL1400 en 1X 18XL2000:
-Beide 35 Hz tuning
-2X 15XL1400 200L netto
-1X 18XL2000 150L netto
-Poort 15Xl1400 -->840cm2
-Poort 18XL2000 -->600cm2

15XL1400=rood
18XL2000=groen
Beide krijgen hier hun AES vermogen (beide blijven onder hun Xmax), en je wint 2dB met 2X 15XL1400.
Echter heb je een flinkere poort nodig, meer netto volume en dus een grotere kast.
Mijn keus zou de 18" zijn, zeker gezien eventuele uitbreiding in de toekomst.
Topic: 10 inch horn top (15-12-2019 14:01:00)Even een snel vergelijk tussen 2X 15XL1400 en 1X 18XL2000:
-Beide 35 Hz tuning
-2X 15XL1400 200L netto
-1X 18XL2000 150L netto
-Poort 15Xl1400 -->840cm2
-Poort 18XL2000 -->600cm2

15XL1400=rood
18XL2000=groen
Beide krijgen hier hun AES vermogen (beide blijven onder hun Xmax), en je wint 2dB met 2X 15XL1400.
Echter heb je een flinkere poort nodig, meer netto volume en dus een grotere kast.
Mijn keus zou de 18" zijn, zeker gezien eventuele uitbreiding in de toekomst.
Zal morgen even kijken voor de tekeningen, zit volgens mij ook nog een compact 21" ontwerp bij.
Wat heb je aan versterking voor het laag?
Topic: 10 inch horn top (25-11-2019 21:20:00)Wat heb je aan versterking voor het laag?
Beetje electronische muziek vraagt gewoon om veel luchtverplaatsing, zelfs de meeste huidige top 40 (of je er van houdt of niet) muziek vraagt om veel headroom in het laag. Hebben we het nog niet over live gehad.
Komt bij dat 2x 18" driver per kant geen probleem moet zijn voor dergelijke kastjes.
Komt bij dat 2x 18" driver per kant geen probleem moet zijn voor dergelijke kastjes.