Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van )pieter(
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van )pieter( (Pagina: 19 van 20)
Topic: Nieuw: Xilica XP en XD series (speaker management systems) (10-5-2008 15:39:00)Met muziek dacht ik dat er nog een externe bron, buiten de tv om, bij het verhaal betrokken was. Een aparte tuner of cd-speler.
Mvg.
Pieter
Misschien is de DBX Driverack 260 iets voor jou zitten alle functies op en zitten maar een beetje over de 1000 euro
Mvg.
pieter
Topic: Zaagplannen welk programma? (10-5-2008 15:35:00)Mvg.
pieter
Zo deed ik het ook tot voor kort. Ik wil hier eigenlijk juist verandering in brengen.
Stel nu dat je nog eens twee dezelfde kasten moet bijmaken maar het plan niet meer hebt, dan moet je weer alle maten opnieuw opschrijven terwijl als je dit op de computer had staan je gewoon PRINT moest duwen.
Ook is het handiger voor de bouwers, als je iemand in opdracht voor je laat bouwen, zodat ze precies begrijpen wat jij bedoelt.
Mvg.
Pieter
Topic: Zaagplannen welk programma? (10-5-2008 11:58:00)Stel nu dat je nog eens twee dezelfde kasten moet bijmaken maar het plan niet meer hebt, dan moet je weer alle maten opnieuw opschrijven terwijl als je dit op de computer had staan je gewoon PRINT moest duwen.
Ook is het handiger voor de bouwers, als je iemand in opdracht voor je laat bouwen, zodat ze precies begrijpen wat jij bedoelt.
Mvg.
Pieter
Hallo bedankt voor de vele reacties.
Ik wou dus eigenlijk een fatsoenlijk plan laten maken om dan bij een meubelmaker kunnen af te geven. Omdat ik van mening ben dat ik beter wat geld uitgeef aan het fatsoenlijk in elkaar steken van een kast, dat dan uiteraard met beter gereedschap gedaan wordt en door mensen die meer verstand hebben van hoe te werken met hout.
Als je dan zo'n zaagplan aan die meubelmaker kan geven staat dat ook net iets professioneler dan gewoon wat blaadjes waar in potlood wat op geknoeid is.
Ondertussen heb ik de meeste softwarepakketten hier vermeld al bekeken. Autocad is relatief duur, coreldraw ook...
Het zal even zoeken worden...maar misschien wordt het dan ook weer wel paint en papier
lekker ouwe school
Topic: Zaagplannen welk programma? (8-5-2008 19:20:00)Ik wou dus eigenlijk een fatsoenlijk plan laten maken om dan bij een meubelmaker kunnen af te geven. Omdat ik van mening ben dat ik beter wat geld uitgeef aan het fatsoenlijk in elkaar steken van een kast, dat dan uiteraard met beter gereedschap gedaan wordt en door mensen die meer verstand hebben van hoe te werken met hout.
Als je dan zo'n zaagplan aan die meubelmaker kan geven staat dat ook net iets professioneler dan gewoon wat blaadjes waar in potlood wat op geknoeid is.
Ondertussen heb ik de meeste softwarepakketten hier vermeld al bekeken. Autocad is relatief duur, coreldraw ook...
Het zal even zoeken worden...maar misschien wordt het dan ook weer wel paint en papier
lekker ouwe school De vraag zegt het zelf eigenlijk al. Stel nu je zit met een berg papieren waar je mooi hebt op zitten tekenen met je potloodje maar je zou die zaagplannen nu toch echt wel eens op de computer willen hebben.
Welk programma gebruiken jullie hiervoor? Model de meeste kasten wel in 3d met 3d studiomax6 maar om wat planken te laten verzagen tot luidsprekerkastonderdelen is een 2D plan toch net iets handiger.
Dus suggesties altijd welkom.
Mvg
Pieter
Topic: Nieuwe versterkers crest ca / x0001 / (6-5-2008 22:11:00)Welk programma gebruiken jullie hiervoor? Model de meeste kasten wel in 3d met 3d studiomax6 maar om wat planken te laten verzagen tot luidsprekerkastonderdelen is een 2D plan toch net iets handiger.
Dus suggesties altijd welkom.
Mvg
Pieter
ik denk dat alle cresten wel zwaar zijn met uitzondering de pro '002, en pro '200's
Topic: Nieuwe versterkers crest ca / x0001 / (6-5-2008 19:03:00)Zo dat bridgen van de oudere CA's zal ik dan eens moeten bekijken. Nog nooit gedaan eigenlijk maar goed, heb nu trouwens juist een CA6 die kapot is.
Kanaal A krijgt geen signaal als gevolg van een kapotte opamp...
Met de pro's niet zo ruime ervaring als met ca's. Enkel ooit op een 6001 en 7001 gespeeld.Van de CA's ongeveer alles in mijn handen gehad buiten de CA2.
mvg
pieter
Topic: Nieuwe versterkers crest ca / x0001 / (6-5-2008 17:58:00)Kanaal A krijgt geen signaal als gevolg van een kapotte opamp...
Met de pro's niet zo ruime ervaring als met ca's. Enkel ooit op een 6001 en 7001 gespeeld.Van de CA's ongeveer alles in mijn handen gehad buiten de CA2.
mvg
pieter
Dat is eigenlijk vrij logisch aangezien de CA's wat minder op leeftijd zijn dan de 6001 en de 4001's
En als je ze niet tot het uiterste wilt drijven dus tot op 2ohm stereo of indien brugbaar 4ohm brug, dan zijn de x001's de beste (lees goedkopere) oplossing. Je rug zal in ieder geval het verschil toch niet merken.
Veel succes ermee en crest is een zeer goede keuze.
mvg
Pieter
Topic: Nieuwe versterkers crest ca / x0001 / (6-5-2008 17:02:00)En als je ze niet tot het uiterste wilt drijven dus tot op 2ohm stereo of indien brugbaar 4ohm brug, dan zijn de x001's de beste (lees goedkopere) oplossing. Je rug zal in ieder geval het verschil toch niet merken.
Veel succes ermee en crest is een zeer goede keuze.
mvg
Pieter
De nieuwe ca serie is ok. De oude is ook wel ok. Verschil is volgens mij enkel dat de nieuwere ca's speakonuitgangen hebben gekregen en brugbaar zijn. Ik weet wel niet of de oude ca's een inschakelvertraging hebben maar mag bij de ca6 en ca9 normaal nog geen probleem geven op een 16A groep.
De 6001 is een al wat ouder bakje uit de vroegere pro series maar zeker niet fout, ik zou hem ideaal vinden voor op monitoren of dergelijke.
Aan een tweedehands crest uit de pro en ca serie doe je eigenlijk zelden een slechte zaak zijn zeer degelijk opgebouwd zonder exotische toestanden en blijven dus zo goed als altijd repareerbaar.
Toch zou ik uitkijken voor een nieuwere ca aangezien deze bridgebaar zijn je weet maar nooit voor wat je ze nodig hebt en ze zijn dus ook stabiel in 4ohm bridge. Anders sta je daar soms met een bak vermogen en alleen niet de eigenschap om te bridgen wat soms wel frustrerend kan zijn (ervaring
)
mvg.
Pieter
Topic: Nieuwe versterkers crest ca / x0001 / (5-5-2008 18:31:00)De 6001 is een al wat ouder bakje uit de vroegere pro series maar zeker niet fout, ik zou hem ideaal vinden voor op monitoren of dergelijke.
Aan een tweedehands crest uit de pro en ca serie doe je eigenlijk zelden een slechte zaak zijn zeer degelijk opgebouwd zonder exotische toestanden en blijven dus zo goed als altijd repareerbaar.
Toch zou ik uitkijken voor een nieuwere ca aangezien deze bridgebaar zijn je weet maar nooit voor wat je ze nodig hebt en ze zijn dus ook stabiel in 4ohm bridge. Anders sta je daar soms met een bak vermogen en alleen niet de eigenschap om te bridgen wat soms wel frustrerend kan zijn (ervaring
)mvg.
Pieter
de 4001 was de eerst twee ohm stabiele versterker van crest (1983) en als ik mij niet vergis gewoon algemeen ook de eerste.
Nu de 4601 is dit niet
350 watts @ 8 ohms
485 watts @ 4 ohms
925 watts bridged into 8 ohms
de specs van de 4001 vind ik nu even niet maar zo van buiten wist ik dat de eerste 2 ohm stabiele versterker was, de vermogens kunnen ook wat verschillen.
mvg
Pieter
Topic: Syrincs M3-220 DT vraagje (20-4-2008 10:10:00)Nu de 4601 is dit niet
350 watts @ 8 ohms
485 watts @ 4 ohms
925 watts bridged into 8 ohms
de specs van de 4001 vind ik nu even niet maar zo van buiten wist ik dat de eerste 2 ohm stabiele versterker was, de vermogens kunnen ook wat verschillen.
mvg
Pieter
sunny leon schreef:
Hoezo zou je er een mengpaneel tussen doen? Dat bevordert de geluidskwaliteit niet en het heeft eigenlijk ook geen enkele zin omdat je de syrincs direct op de tv kan aansluiten met het bovengenoemde verloopje.Mvg.
Pieter