Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Laxap

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Laxap (Pagina: 18 van 20)

Topic: Mijn eerste spulletjes (21-3-2006 00:30:00)
Ik heb ook nog een paar fototjes kunnen vinden uit 2003 van een feestje die ik samen met mij neefje gegeven had.

Ik had toen pas een digitale camera en dit zijn dus een van de eerste foto's die ik heb kunnen maken (en 2 filmpjes zonder geluid).

filmpje 1
filmpje 2

foto 1
foto 2
foto 3
foto 4
foto 5
(voor de 56k modem gebruikers onder ons: foto's 3,4 en 5 zijn iets aan de grote kant)

Wat er stond was:
- gemini BPM-250 mengpaneel
- soundlab dubbele cd-speler (gaat in augustus de deur uit, iemand misschien al intresse?)
- 2 jamo hifi boxen (80 watt denk ik)
- 4 hifi boxen waar ik het merk niet meer van weet (+/- 50 watt per stuk)
- soundlab mengpaneeltje voor de pc met traktor erop
- pioneer 2 x 85 watt hifi versterker
- sony 2 x 100 watt hifi versterker
- jamo subwoofer met sateliet speakers (als we toch op de hifi toer zijn wink ;) )
- goboflower van 500 watt
- iets wat op een derby lijkt maar weet de naam er niet meer van ashamed :$
- schakelpaneeltje en (volgens mij) op een hele gevaarlijke manier aangesloten. 1 draad als min gebruiken en dan 4 als plus zodat je minder kabel nodig hebt.
- moonflower van 50 watt
- puntspotje met draaischijf
- 2 x kleine stroboscoop
- blacklight tl van 120 cm
- 2 gemini snaaraangedreven draaitafels met een behringer mengpaneel (was van de dj die nog een paar hardstyle plaatjes kwam draaien).
- en er hingen nog wat parren en effecten van het zaaltje zelf.
Topic: Het Dynacord-EV-Midas topic (17-3-2006 14:25:00)
@KVM:
Ik was met Robert mee van Fantasy Sound.

[off-topic]
Wat voor dingen heb jij bij De Scheg gedaan dan? Ik werk daar dus als er iets van licht en geluid komt dan ga ik meestal wel even langs om te gluren hoe het eruit ziet.
[/off-topic]
Topic: Kabelmatten (17-3-2006 14:15:00)

KVM schreef:

Ik heb hier een stuk "squash vloer" liggen als muismat, zal dus ongeveer gelijk zijn aan balletvloer.
Ik ken alleen maar squash vloeren van hout laugh :D
Topic: Het Dynacord-EV-Midas topic (16-3-2006 19:27:00)
Vergis je niet in die dynacord speakers.

Paar maand geleden ben ik met iemand mee geweest die een disco gaf op de ijsbaan in Deventer (De Scheg). Dat is een openlucht wedstrijdbaan met in het midden een ijshokkey baan.

Ik dacht dat de set-up bestond uit 1x F5 & 2x FX20 (per kant). Het geluid ging hard genoeg. We hebben zelfs na 30 min. al verder moeten gaan op ongeveer - 10 dB omdat de politie al klachten had gehad.

Het jaar daarvoor had hij voor dezelfde omstandigheden deze set ook mee maar dan met 2x F5 & 4x FX20 per kant mee. Ik woon ongeveer 250 meter van die ijsbaan af, maar ik had geen moeite om de muziek letterlijk te kunnen verstaan terwijl ik tv aan het kijken was.

Ik ben trouwens ook een enorme liefhebber van Dynacord (en EAW).
Topic: Kabelmatten (16-3-2006 19:13:00)
Zoiets moet toch ook wel kunnen met een stuk zeil dat je normaal op de grond in je keuken?
Topic: Wat kosten jullie nou? (16-3-2006 15:25:00)
De echte grote jongens hebben zoals KVM al zei een website die er vrij simpel uit ziet.

Een grote (en misschien wel de grootste) licht en geluid verhuurder hier in Deventer heeft ook een vrij simpele website.
Topic: DJ-nickname (7-3-2006 18:06:00)

Wesley vd H schreef:

Hmmz dan zit ik met mijn achternaam van de haterd best verkeerd voor dj doeleinden razz :p
Groothedde werkt ook niet echt lekker razz :p
Topic: DAP AX15B + AX12 een goed set ? (3-3-2006 15:16:00)

Dré schreef:

De PM1200 (en derivaten) is ontworpen als headroom versterker (vandaar ook de hoge railspanningen). Bij subs heb je juist "doorduwers" nodig (en een doorduwer is iets anders dan een hoogspringer).

Dus het kan (alles kan) maar het is niet de meest ideale keuze.
Welke versterkers advizeer je dan voor subwoofers Dré?

Ik zat zelf eraan te denken om een Crest CPX 2600 aan te schaffen.
Topic: Decibel schaal voor disco en bands (3-3-2006 03:10:00)
Midden in de zaal van In Qontrol 2005 (en ik denk dat het op sommige momenten ook wel iets harder ging)

Leuk detail dat die vu-meters ongeveer 3 dB in het rood staan.
Topic: DAP AX15B + AX12 een goed set ? (2-3-2006 22:21:00)

marijn schreef:

12 inch tops kan ik moeilijk gebruiken als fullrange kasten (te weinig bas).
Dat valt nog heel erg mee hoor. Ik gebruik ze af en toe ook fullrange. Zijn ze niet echt voor gemaakt. Maar wanneer mensen echt een beetje bas willen neem je toch gewoon 2 subwoofers mee? Dan klinkt het wel een stuk beter met die 12".

Ik heb zoiets: Ik heb bijna nooit fullrange speakers nodig, omdat ik subwoofers gebruik wanneer dat nodig is, en wanneer dat nodig is heb ik dus beter geluid. En die enkele keer dat ik maar met 2 speakers op pad wil gaan heb ik dan wat minder bass dan met een 15".

Je moet voor jezelf even nagaan wat je het meeste zult gebruiken. En aan de hand daarvan kun je dus kijken of je beter de AX-12 of de AX-15 kunt nemen.