Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Frisbee
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Frisbee (Pagina: 18 van 20)
Topic: Nieuwe Mixers van Denon (20-2-2005 00:16:00)Correctie: 45mm
Topic: digital output (18-2-2005 21:39:00)
want dit mengpanneel is anders als vervanging van mijn Behringer DJX700Ik ben ook wel benieuwd of hier andere faders in zitten dan in de X-1500. De X-1500 faders zijn iig beter dan van de DJX700, maar geschikt voor een battle mixer zijn ze niet.Topic: luxe-probleem (13-2-2005 23:00:00)Dat werkt voor geen meter met een Xone:32, maar je kan de EFX natuurlijk wel gewoon achter de mixer plaatsen
Waarom werkt dat niet dan?Omdat je nooit 100% effect kan horen. Je kan dus geen filters ed gebruiken omdat je het originele signaal er altijd doorheen blijft horen. Kortom, 80% van alle trucjes die je met de EFX zou kunnen doen, kan je niet gebruiken wanneer je de send-return van de Xone:32 gebruikt. Er komt nog bij dat het niet te doen is om een effect over 2 platen tegelijk te doen (tijdens de mix).
Dit komt voor een deel doordat de send op de Xone:32 alleen post fade is. Maargoed zelfs al zou hij pre-fade zijn, dan werkt het nog steeds niet echt handig. Het is veel makkelijker om de EFX gewoon achter de mixer te plaatsen. Op de EFX zit al een aan/uit functie, dry-wet mix knop EN een 3 bands isolator... wat wil je nog meer
Topic: luxe-probleem (13-2-2005 01:41:00)Dat werkt voor geen meter met een Xone:32, maar je kan de EFX natuurlijk wel gewoon achter de mixer plaatsen
Topic: Pioneer DJM 707 (10-2-2005 15:01:00)Bedoel je Irie? Ik dacht dat i er pas 5 gesloopt had... maar wat maakt het uit, bij Ecler krijg je 5 jaar lang gratis nieuwe crossfaders.
Topic: Pioneer DJM 707 (10-2-2005 08:15:00)In de 707/909 zitten andere upfaders dan in een djm600. Die van de djm600 zijn idd rond de 20 euro, en de crossfader 25 euro (vorige week toevallig gekocht). Bij Pioneer claimen ze dat de 707/909 crossfader nooit stuk zal gaan. Als hij dan toch stuk gaat willen ze weten wat er kapot aan is gegaan. Daardoor zijn ze nergens los tekoop en kun je ze alleen bij Pioneer bestellen. Ga er maar vanuit dat hij rond de 80 euro zal kosten. Zo duur zijn ongeveer alle profi crossfaders.
Dure faders kan je ook zien als een voordeel, dan heb je tenminste kwaliteit! Een djm600 crossfader gaat misschien een jaar mee. Dan ben je na 5 jaar 100 euro kwijt... kan je net zo goed een dure crossfader nemen die 5 jaar mee gaat.Topic: Het Ecler Nuo5-topic (4-2-2005 17:04:00)Nou dat lijkt me niet verstandig. Op de Nuo 5 zit 3 jaar fabrieksgarantie (netjes!) maar die ben je kwijt als je zelf aan de mixer gaat klooien (zeker als je componentjes gaat solderen)...
Max schreef:
Maar de meeste Sratchers hebben liever een compacte mixer voor tussen hun draaitafels met niet teveel poespas, dus 2-kanalen (60mm), crossfader en toonregeling per kanaal, en daar voldoet deze mixer precies aan! Vandaar ook de term "scratch-mixer".
Voor de cd-speler maakt het natuurlijk niet uit waar je hem op aansluit.
Ik snap deze hele discussie niet zo. Voor dj gebruik heb je niets aan een digitale uitgang. Het lijkt me sterk dat je verschil kunt horen tussen digitaal of analoog van dezelfde cd (mits je geen rotte tulpkabels hebt). Vroeger heb ik wel eens van CD naar MD opgenomen via een digitale uitgang. Dan nam hij meteen de track nummers over. Dat is ook meteen de enige nuttige toepassing van een digitale uitgang die ik kan bedenken.
Topic: Nieuwe Mixers van Denon (17-2-2005 10:09:00)Ik snap deze hele discussie niet zo. Voor dj gebruik heb je niets aan een digitale uitgang. Het lijkt me sterk dat je verschil kunt horen tussen digitaal of analoog van dezelfde cd (mits je geen rotte tulpkabels hebt). Vroeger heb ik wel eens van CD naar MD opgenomen via een digitale uitgang. Dan nam hij meteen de track nummers over. Dat is ook meteen de enige nuttige toepassing van een digitale uitgang die ik kan bedenken.
djberjo schreef:
en zijn het goeie faders die er in zitten.want dit mengpanneel is anders als vervanging van mijn Behringer DJX700
remczero schreef:
Frisbee schreef:
remczero schreef:
Pioneer effectenbakkie EFX-500 (losse ,kan je op de aux send aansluiten van de xone)
Dit komt voor een deel doordat de send op de Xone:32 alleen post fade is. Maargoed zelfs al zou hij pre-fade zijn, dan werkt het nog steeds niet echt handig. Het is veel makkelijker om de EFX gewoon achter de mixer te plaatsen. Op de EFX zit al een aan/uit functie, dry-wet mix knop EN een 3 bands isolator... wat wil je nog meer

remczero schreef:
Pioneer effectenbakkie EFX-500 (losse ,kan je op de aux send aansluiten van de xone)
dunic schreef:
Daarom heeft de Nederlandse DMC champ zijn ecler eternal fader al 7 keer laten vervangen ?
Master ® schreef:
150 euro te stuk.... hoe kom je daar bij ik heb net even op een andere DJ site zitten kijken en daar kosten de DJM 600 upfaders, ik meen rond de 30 euro per stuk dus 150 is wat te overdreven.Dure faders kan je ook zien als een voordeel, dan heb je tenminste kwaliteit! Een djm600 crossfader gaat misschien een jaar mee. Dan ben je na 5 jaar 100 euro kwijt... kan je net zo goed een dure crossfader nemen die 5 jaar mee gaat.
[offtopic schreef:Zijn dat soms toevallig ook de DJ's die altijd in het rood staan te spelen?
haha, nee dat hoeft niet. Met uitmixen kan het handig zijn om de gain een beetje terug te draaien. Dan kan je de fader boven laten staan en zit je dus niet te pielen als je daarna wat trucjes doet met de faders.
Topic: Het Ecler Nuo5-topic (2-2-2005 16:11:00)Skit schreef:
Frisbee schreef:
Er zijn ook heel veel dj's die voornamelijk met de toonregeling mixen (of zelfs de gain gebruiken),dan is het helemaal geen probleem.
Nou zo'n probleem is het nu ook weer niet... Er zijn wel meer mixers met zo'n curve, daar is prima mee te mixen. Het is maar net wat je gewend bent. Nu moet je gewoon het laatste stukje met gevoel schuiven. Er zijn ook heel veel dj's die voornamelijk met de toonregeling mixen (of zelfs de gain gebruiken), dan is het helemaal geen probleem.
Zou iemand nog even kunnen kijken waar precies de -3,-6 en -10dB punten liggen? Ik dacht dat streepje 9 al meer dan -3 was maar wil het eigenlijk wel ff zeker weten. Voordat er misverstanden ontstaan.
Topic: Het Ecler Nuo5-topic (2-2-2005 15:59:00)Zou iemand nog even kunnen kijken waar precies de -3,-6 en -10dB punten liggen? Ik dacht dat streepje 9 al meer dan -3 was maar wil het eigenlijk wel ff zeker weten. Voordat er misverstanden ontstaan.
dj beat schreef:
is die ook zelf uit te voeren.