Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Laxap

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Laxap (Pagina: 17 van 20)

Topic: De bouw van een 15" hybride basreflex/hoorn kast. (27-4-2006 18:42:00)

ivo2 schreef:

De 18" hybride hebben op 30mtr zeker nog voelbare druk. Deventer ligt niet zo ver van Emmen, ik zou zeggen kom een keer, 4Juni? meeting, langs, en overtuig jezelf.
Ik kom graag langs, maar 4 juni gaat niet lukken. Want ik zit op dit moment in het buitenland voor stage. Ergens midden augustus komt mij wel goed uit. Stel dat ik door jou 2 hybride hoorns laat bouwen dan kan ik ze ook vast wel een keertje van te voren luisteren wink ;) en misschien ook nog wel wat andere subjes.

Maar voor welke soorten muziek zou je deze kasten gebruiken? En voor wat voor soort zalen? En wat voor topjes zijn aan te raden? Ik heb op dit moment de DAP AX-12. Maar misschien dat een 15" beter aansluit op de 18" hybride hoorn? En misschien ook wel wat meer voor discogebruik geschikt is?
Topic: De bouw van een 15" hybride basreflex/hoorn kast. (27-4-2006 15:19:00)
Kan ik hieruit concluderen dat de DAP dus beter presteerd voor hetzelfde geld? Alleen wel een stuk groter en een stuk zwaarder is?

Ik kan me herrineren dat ik ook een keertje iets langs heb zien komen van ivo2 over een 18" hybride hoorn. Misschien dat hij iets meer kan vertellen over de grote verschillen tussen de 15 en de 18 inch.

Het idee dat deze hybride baskasten op een meter of 30 nog een voelbare bass hebben spreekt mij wel aan. Ik denk ook dat wanneer ik zou moeten kiezen tussen bassreflex en hybride dat ik voor de hybride ga. Als het is goed is gaan deze kasten ook laag genoeg voor normaal drive-in werk ofniet? Ik ben namelijk niet van plan om er bands mee te gaan versterken.
Topic: De bouw van een 15" hybride basreflex/hoorn kast. (27-4-2006 03:56:00)
Even een kleine kick.

Ik ben benieuwd of het nog loont om deze Hybride Sub-kast zelf te bouwen. Vooral omdat DAP nu ook met een nieuwe hybride hoorn op de markt is gekomen. Die (als je hem op dezelfde manier af wil werken en met een RCF L15P540 speaker) ongeveer net zo duur is. Je hebt alleen in het geval van zelfbouw wel speakers van RCF ipv DAP. En DAP schrikt een hoop mensen al snel af als ze dat merk zien.

En hoe zit het met restwaarde? Zal een zelfbouw-sub die netjes afgewerkt is en geladen met een RCF speaker minder waard zijn 2e hands dan een DAP sub?

Zijn er ondertussen ook al wat meer gebruikers ervaringen? Hoeveel man en wat voor zalen bespeel je nou met bijvoorbeeld met 2 van deze subjes.
Topic: examenstunt (12-4-2006 18:46:00)
Ik maak het ook regelmatig mee dat er op school een brandoefening gehouden wordt met rook. Ik heb nog nooit iemand gezien die in paniek raakt. Best wel raar om te zien hoe mensen reageren als er brand is. De meeste blijven namelijk rustig of blijven gewoon zitten waar ze zitten. We hadden toevallig laatst in het gebouw waar ik zit met stage en brandmelding. En iedereen pakt vrolijk de lift. Terwijl er net gebeld was of het een oefening was en het dus geen oefening was.

Maargoed ik denk dat er vrij weinig mensen in paniek raken van die rookmachines. De meeste mensen weten ook wel hoe rook ruikt dat van een brand af komt. En dat ruikte nogal anders dan rookvloeistof wink ;)
Topic: Slechtste ervaring (7-4-2006 01:23:00)

barbara schreef:

Vorige week BHV gehad, als ik goed opgelet heb...dan is het slecht voor electrische apparatuur en niet ernstig slecht voor de gezondheid.
In tegenstelling tot een ander middeltje dat niet meer gebruikt mag worden(wel stuk effectiever bij bepaalde brandjes)..
Ik heb ook geen idee hoe oud die blusser was, maar wanneer is het slecht voor electrische apparatuur? Als je 8 meter van de apparatuur staat en dan 0,5 seconden in een hoekje die brandblusser gebruikt. Zou het dan al schadelijk zijn voor je apparatuur?
Topic: Slechtste ervaring (6-4-2006 20:23:00)
Gelukkig gebeurde het achter in de zaal. En hebben we op het moment dat we het merkten gelijk alle deuren en ramen opengezet. Ook denk ik dat hij maar heel even in gedrukt is geweest. Maar dat was wel genoeg om een onaangename lucht te verspreiden. Maar onze apparatuur doet het allemaal nog prima.

Gelukkig had ook niemand (ernstig) last gekregen van de longen. Want volgens mij is dat spul dat eruit komt niet echt goed voor de gezondheid.
Topic: Slechtste ervaring (5-4-2006 19:07:00)
Mijn slechtste ervaring ooit was toen er iemand met een poederblusser ergens achterin de zaal ging spuiten.

Eerst had ik niks in de gaten totdat mijn keel pijn ging doen. Iedereen gaf automatisch de rookmachine de schuld. Maar later bleek dus dat er iemand met een poederblusser had lopen spuiten (voor de gein). Iedereen dus naar buiten (was echt niet te doen binnen met die lucht).

Toen de lucht weg was zou het feest al bijna afgelopen zijn. In overleg met de organisatie zijn we gestopt en hebben we alles in gepakt en zijn we naar huis gegaan.

Verder was het wel een gezellig avond, alleen jammer dat het dan zo moet eindigen.
Topic: Geni FL-1800/D : Ook Standalone te gebruiken ? (30-3-2006 05:29:00)
Ik denk toch dat ik voor de BF-04D controler moet gaan dan.

Je kunt namelijk 1 stap op 1 beat doen in de showmaster. Maar dat betekent dat wanneer je van 0 naar 255 wil gaan je 2 stappen nodig hebt. Als je hem van 255 naar 255 doet doet hij namelijk niks. En dit betekent dus dat je hem niet op iedere beat 1 keer kunt laten knipper (of vaker).

Het is dus of manueel flashen of de BF-04D controler. Ik denk dat de 2e optie een beter idee is wink ;)
Topic: Geni FL-1800/D : Ook Standalone te gebruiken ? (26-3-2006 23:46:00)
Ik heb nog even een vraagje over het programmeren van de Geni FL-1800/D op een Showmaster 24. Hoe programmeren jullie hem? Ik beweeg gewoon het schuifje op het moment dat ik hem nodig heb. Maar eigenlijk zou ik willen dat hij op iedere beat 1 (of meerdere keren) knippert. Iemand enig idee hoe ik dat op een Showmaster 24 voor mekaar kan krijgen?
Topic: Aztek Dj Robo/big robo (24-3-2006 21:43:00)
Ik ben ook van plan om over een half jaartje 2 (of 4) keer de Aztek DJ Robo aan te schaffen. Nu zat ik te kijken naar een flightcase, omdat ik dus lees dat hij best wel breekbaar is (en zo ziet hij er ook wel uit).

Als het is goed zijn de afmetingen van de DJ Robo 500x270x160 mm. Ik weet niet of dit ook klopt. Maar als dit klopt dan passen er precies 4 in een DAP Stack Case 4. Die is namelijk van binnen 750x550x325 mm. Je hebt dan rondom ruimte voor 25 mm schuim en tussen de scanners in 22 mm. Is dit genoeg of moet dat meer zijn?

Ook ben ik wel benieuwd naar wat meer actie filmpjes. Ik heb er een paar gezien van Basement-club en dat zag er goed uit.