Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Frisbee
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Frisbee (Pagina: 17 van 20)
Topic: Het Ecler Nuo5-topic (15-3-2005 12:47:00)
Dat is niet zo'n stomme vraag hoor. Ik stond ook ff te kijken hoe het nou zat met de curves. Bij de sharp stand had ik namelijk ook verwacht dat het volume in het bovenste deel van de fader zou zitten. Om 1 of andere rede hebben ze er voor gekozen om het volume in het onderste deel van de fader te laten verlopen...
Veel turntablists maken graag 'clicks' wat met de Nuo5 dus niet kan, omdat het 0dB punt in de sharp stand ergens rond nr 4 op de faderbaan ligt. De logica hiervan ontgaat me een beetje. Misschien voorkomt het dat je steeds tegen het einde ramt, maar dit scratcht volgens mij niet echt geweldig.Topic: Het Ecler Nuo5-topic (14-3-2005 21:08:00)Dat is echt niet zo hoor. Bij de Nuo5 die ik geprobeerd heb was de curve best wel extreem, en kon je de eerste helft van de fader wel overslaan met mixen. Pas bij het laatste stuk hoorde je het volume sterk toenemen.
Ik heb hier (helaas) geen Nuo5 staan maar alleen een DJM600. Daarbij is de curve als volgt:
10 = 0dB
9
8
7 = -3dB
6
5 = -6dB
4 = -9dB
3 = -12dB
2
1
0
Zou je anders ff kunnen kijken waar de -3 en -6 punten liggen op de Nuo5, dan weten we tenminste waar we over praten.
Topic: Final Scratch 2 (4-3-2005 10:27:00)
grr!
ik wil het zo graag :)Je kan beter ff wachten dan dat je straks een systeem hebt wat niet goed werkt. Er zal vast een goede rede zijn voor de vertraging.Topic: Nieuwe Mixers van Denon (24-2-2005 10:49:00)
groetDat probeerde ik net te zeggen. Het aantal dB's per mm schuiven is in het belangrijkste deel van de fader (0 tot -10) hetzelfde...
Er zijn verschillende soorten 45mm faders: afbeelding
Ik ben het met je eens dat er met het "numark-type" niet te mixen is, maar met het "pioneer-type" wel (net zo precies als een 100mm fader).Topic: digital output (23-2-2005 15:27:00)De VMX-300 heeft 3 uitgangen: Amp, Booth en Tape. Amp is eigenlijk de hoofduitgang voor de speaker (je stereo). Het signaal is hetzelfde als van de Booth uitgang, alleen heeft de de Amp (master) nog een extra balans regeling. Die uitgang zou ik gebruiken om je stereo op aan te sluiten.
Dan houd je de Booth en Tape uitgangen over om te gebruiken voor opnames. Voordeel van de Booth uitgang is dat die apart te regelen is. Je kan dan op je mixer het opname niveau instellen. De tape uitgang is speciaal voor opnames. Dat signaal verlaat de mixer meestal op een lager niveau (-10dB) omdat sommige opname apparaten (oa tapedecks) een nogal gevoelige ingang hebben.
Maargoed je kan ze beide gebruiken voor opnames op de pc. Bebruik je de booth dan kan je het opname niveau met de mixer regelen, gebruik je de tape uitgang zul je het volume met de ingang van de geluidskaart moeten regelen. De booth lijkt me persoonlijk handiger voor opnames.
Omdat geluidskaarten klein zijn (en er geen plaats is voor tulp aansluitingen) zitten er mini-jack aansluiten op. Je hebt dan zo'n kabeltje nodig om het aan te sluiten:
www.new-line.nl/v/6020 (zijn overal tekoop)Topic: digital output (22-2-2005 22:38:00)
Maar in theorie kan je elke mixer gebruiken voor meer doeleinden maar dat wil niet zeggen dat dat dan ook goed werkt en of gebruikersvriendelijk is.Dat zegt iedereen die Dateq gewent is
Als de curve goed is kan je met een 45mm fader net zo precies mixen. Op een Dateq is de laatste 2,5 cm schuiven 9dB. Op de DJM600 is de laatste 2,7cm 9dB. Kan je dus net zo precies mee mixen.
Als je tenminste de volledige lengte van de fader gebruikt, tot plus 6dB. Als je het 'echte' 0 punt neemt is de laatste 10dB met de Dateq veel minder goed te regelen als met een DJM600 fader...Topic: digital output (20-2-2005 11:29:00)Hij heeft er een paar (gehad?!)
blauwe
gele
groene
Best mooi ge-airbrushed, vooral die blauwe.Topic: digital output (20-2-2005 01:37:00)Simpel, gewoon de booth/rec uitgang van je mixer op de line-in van je pc (geluidskaart) aansluiten. Als je dan met een programma als Cool-Edit (of windows recorder) de line-in opneemt hebt je je mix digitaal.
Skit schreef:
Misschien een stomme vraag, maar heb je er op gelet dat de fader curve op soft stond bij de Nuo5?
Veel turntablists maken graag 'clicks' wat met de Nuo5 dus niet kan, omdat het 0dB punt in de sharp stand ergens rond nr 4 op de faderbaan ligt. De logica hiervan ontgaat me een beetje. Misschien voorkomt het dat je steeds tegen het einde ramt, maar dit scratcht volgens mij niet echt geweldig.
Reind schreef:
Echter vraag ik me af of ze in het buitenland andere nuo's hebben als hier in NL. De curve van de upfaders zie ik namelijk bij veel meer mixers terug (DJM, Vestax etc etc) waarin er in de laatste cm van de fader meer gebeurd ten opzichte van de voorgaande 6cm.Ik heb hier (helaas) geen Nuo5 staan maar alleen een DJM600. Daarbij is de curve als volgt:
10 = 0dB
9
8
7 = -3dB
6
5 = -6dB
4 = -9dB
3 = -12dB
2
1
0
Zou je anders ff kunnen kijken waar de -3 en -6 punten liggen op de Nuo5, dan weten we tenminste waar we over praten.
christophe vos schreef:
argh, kut-stanton, hoelang moet het nog duren voordat die 2e shipping komt...!grr!
ik wil het zo graag :)
fredje schreef:
45 mm faders zijn te ongenuanceerd voor mij,te weinig speling om mijn werk goed uit te kunnen voeren.groet
Er zijn verschillende soorten 45mm faders: afbeelding
Ik ben het met je eens dat er met het "numark-type" niet te mixen is, maar met het "pioneer-type" wel (net zo precies als een 100mm fader).
Jaspervaniperen schreef:
Je zegt dat ik via de booth/rec-functie op m'n mixer alles digitaal krijg, maar ik zie alleen booth staan, die gebruik ik al voor de aansluiting op m'n stereo. Voor de duidelijkheid, ik gebruik /v/12274. En dan nog iets, de uitgang van de booth is anders dan de ingang van m'n pc. Welk kabeltje heb je daar dan voor nodig?Dan houd je de Booth en Tape uitgangen over om te gebruiken voor opnames. Voordeel van de Booth uitgang is dat die apart te regelen is. Je kan dan op je mixer het opname niveau instellen. De tape uitgang is speciaal voor opnames. Dat signaal verlaat de mixer meestal op een lager niveau (-10dB) omdat sommige opname apparaten (oa tapedecks) een nogal gevoelige ingang hebben.
Maargoed je kan ze beide gebruiken voor opnames op de pc. Bebruik je de booth dan kan je het opname niveau met de mixer regelen, gebruik je de tape uitgang zul je het volume met de ingang van de geluidskaart moeten regelen. De booth lijkt me persoonlijk handiger voor opnames.
Omdat geluidskaarten klein zijn (en er geen plaats is voor tulp aansluitingen) zitten er mini-jack aansluiten op. Je hebt dan zo'n kabeltje nodig om het aan te sluiten:
www.new-line.nl/v/6020 (zijn overal tekoop)
Ja, dat is alleen voor de show...
Het is algemeen bekend dat al die mix cd's nep zijn. Heb je Jean, Dana, Marco V ooit wel eens foutloos (zonder 1 correctie) en met perfecte timing horen mixen? Toevallig dat het op de cd wel allemaal goed gaat
CD's worden voornamelijk met Sonic Foundry's ACID (overgenomen door Sony) gemixt, al komen er de laatste tijd ook compilaties uit die met Ableton zijn gemixt.
Topic: Nieuwe Mixers van Denon (22-2-2005 22:09:00)Het is algemeen bekend dat al die mix cd's nep zijn. Heb je Jean, Dana, Marco V ooit wel eens foutloos (zonder 1 correctie) en met perfecte timing horen mixen? Toevallig dat het op de cd wel allemaal goed gaat
CD's worden voornamelijk met Sonic Foundry's ACID (overgenomen door Sony) gemixt, al komen er de laatste tijd ook compilaties uit die met Ableton zijn gemixt.
fredje schreef:
maar bijv 45 mm faders daar wil ik in mijn gebeuren niet EENS AAN DENKEN OM MEE TE WERKEN MAAR OVER TE ZWIJGEN.Maar in theorie kan je elke mixer gebruiken voor meer doeleinden maar dat wil niet zeggen dat dat dan ook goed werkt en of gebruikersvriendelijk is.
Als de curve goed is kan je met een 45mm fader net zo precies mixen. Op een Dateq is de laatste 2,5 cm schuiven 9dB. Op de DJM600 is de laatste 2,7cm 9dB. Kan je dus net zo precies mee mixen.
Als je tenminste de volledige lengte van de fader gebruikt, tot plus 6dB. Als je het 'echte' 0 punt neemt is de laatste 10dB met de Dateq veel minder goed te regelen als met een DJM600 fader...
Dat is onzin, alle cd's worden met de PC gemixt. Arjan Rietvink maakt veel van die zogenaamde mix cd's, voor DJ Jean, Dana, Marco V, Tiesto etc...
Die foto's die erbij staan zijn nep. Nouja missien mixen ze wel een set, maar dan gaat Arjen alle vinyls opnemen en de mix helemaal foutloos nabouwen en masteren.
Topic: Gemodificeerde Koptelefoons? (20-2-2005 02:34:00)Die foto's die erbij staan zijn nep. Nouja missien mixen ze wel een set, maar dan gaat Arjen alle vinyls opnemen en de mix helemaal foutloos nabouwen en masteren.
RobbieB schreef:
Mauro Picotto heeft altijd al een een blauwe (Sony?)blauwe
gele
groene
Best mooi ge-airbrushed, vooral die blauwe.
Jaspervaniperen schreef:
Mij gaat het er meer om hoe ik mijn mixen digitaal kan krijgen.