Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Braz

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Braz (Pagina: 17 van 20)

Topic: "in 't rood draaien" (1-3-2004 13:47:00)

Victor schreef:

braz schreef:

als ik ervoor zorg dat, wanneer de display ch 1 en 2 aangeeft, ik niet in het rood kom, dan zie ik, wanneer ik de display weer op links en rechts zet, slechts sporadisch een lampje branden.... Vind ik nogal vreemd
Dat is dus helemaal niet gek. Als je niet al te hard draait slaan de meters in de l/r-stand niet vol uit. Zolang de meters in de ch1/ch2-stand maar niet in het rood komen.

Of wil je graag bij het afspelen een mooie show op de metertjes?
tegelijk gepost met mijn post, vandaar dat ik dit niet zag. Maar mijn VU-meter slaat helmaal niet uit als ik mijn display op L en R zet, slecht heel sporadisch 1 of 2 groene lampjes
Topic: "in 't rood draaien" (1-3-2004 13:46:00)
Nog niet geprobeert want heb dit pas vanmorgen gepost op mijn werk waar ik nog steeds zit.

Victor schreef:

Ten eerste: het is niet slecht voor je mixer, wel voor wat er daarna komt (vooral je luidsprekers).

Ten tweede: je stuurt te hard in. Dat corrigeer je nu door de master verder naar beneden te draaien (waardoor de meters weer uit het rood komen) maar het kwaad is al geschied: de mixer vervormt intern.

Oplossing: zet de display-toets in de stand "channel 2/3" en speel op kanaal 2 een cd of vinyl. Regel de gain (draaiknop bovenaan) van dat kanaal zo af dat de meters uit het rood blijven. Daarna display-toets op l/r, fader 2 openzetten en master zo afregelen dat meters nog steeds uit het rood blijven. Ditzelfde doe je met kanaal 3.
Dit heb ik ooit al gedaan. Als ik het goed begrijp moet ik dus mijn display in de stand channel 2/3 als uitgangspunt gebruiken. Als ik alles dan zo afstel dat de vu-meters niet in het rood komen, en ik switch vervolgens naar dsiplay L en R, dan slaat de vu-meter amper uit(slechts sporadisch.) Klopt het dan? Vond het namelijk zo vreemd dat de meter dan helemaal niet meer uitslaat.
Topic: "in 't rood draaien" (1-3-2004 13:36:00)
nou, mijn welgemeende excuses dat ik wat door elkaar haal hoor. Dit is toch een newbie-forum. dan wens ik ook niet zo hard aangepakt te worden als ik eens wat door elkaar haal. En volgens mij bestaat er niet iets als een masterfader; ik heb faders voor mijn kanalen en de cross(fader) en mijn master is gewoon een draaiknoppie. Dan is het toch logisch dat ik de termmasterfader niet helamaal snap en wellicht verkeert heb begrepen. Sorry sorry sorry.

Maar snapt iemand nu ondertussen wat mijn probleem is (buiten dat ik dus niet alle termen ken.... razz :p )
Topic: "in 't rood draaien" (1-3-2004 13:31:00)

sylvia schreef:

Masterfader helemaal open? Da's dus veel te ver:
wel dus, maar dat maakt toch niet uit? Iedereen valt mij aan op mijn woordkeus, terwijl ik het alleen overneem omdat ik er geen bal van snap.... stel jullie antwoorden echt wel op prijs hoor... sad :(
Topic: "in 't rood draaien" (1-3-2004 13:28:00)
en ik zie nu dat sylvia die term masterfader over heeft genomen van Victor.....
Topic: "in 't rood draaien" (1-3-2004 13:25:00)
sorry hoor, maar ik heb de term masterfader niet geintroduceerd in deze discussie; dat was sylvia. Probleem is: Als ik mijn display op L en R heb staan, dan komt de VU-meter net op 0db, dus dt is geen probleem. Switch ik vervolgens op mijn display naar ch2/ch3, dan sta ik vet in het rood te draaien. Ik heb het als volgt allemaal afgesteld. Master op 1/3 gain ch1 en ch2 op ongeveer 1/4.

Wat is dus zo vreemd vindt is het verschil tussen L en R (bijna geen uitslag op mijn VU-meter) en, zonder iets te veranderen qua master en gain, op ch1 en ch2 (vet in het rood.)
Topic: "in 't rood draaien" (1-3-2004 11:16:00)
met masterfader bedoel ik dus gewoon de fader van het kanaal he. En als ik het zo afstel dat ik, als mijn display op ch 1 en 2 heb staan, ik niet in het rood draai (dmv afstellen gain) dan zie ik, als ik de dsiplay op links en rechts zet sporadisch een lampje branden. (fader staat dan helemaal open) Oftewel. ch1 en ch2 slaan veeeel verder uit als Links en Rechts
Topic: "in 't rood draaien" (1-3-2004 10:46:00)
kanaal en masterfaders staan gewoon helamaal open. bas staat half (recht omhoog in het midden)
Topic: "in 't rood draaien" (1-3-2004 10:26:00)
Dank je voor de uitleg. Heb mijn gain nog niet voor een kwart open als de vu-meter alweer het rood in duikt. Is dat normaal? En als ik ervoor zorg dat, wanneer de display ch 1 en 2 aangeeft, ik niet in het rood kom, dan zie ik, wanneer ik de display weer op links en rechts zet, slechts sporadisch een lampje branden.... Vind ik nogal vreemd
Topic: "in 't rood draaien" (1-3-2004 09:51:00)
dank je. Maar mijn vraag wordt hier nog niet echt beantwoord. Wil eigenlijk weten hoe het komt dat in het ene geval (als ik L en R zie staan) ik niet in het rood draai, en in het tweede geval (als ik knopje indruk en ik ch1 en ch2 zie) dat ik wel in het rood draai.