Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van DJJD

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van DJJD (Pagina: 17 van 20)

Topic: Het Punisher baskast topic (24-11-2004 18:35:00)
dus als ik het goed begrijp moet je 2 versterkers op 1 box zetten?
Kan dit niet aan elkaar worden verbonden zegmaar dat je 1 versterker nodig hebt?
Topic: Live band versterken (24-11-2004 17:30:00)
Die ervaring hoop ik juist te krijgen door die band soms te versterken.
Het gaat echt om een klein bandje van een paar vrienden van me. Daar maakt het niks uit als het niet perfect is. Mijn functie is alleen maar om een beetje het iets harder te laten klinken.
De punisher en GP3 boxen geven misschien een verkeerd beeld van de kwestie maar die gebruik ik alleen maar omdat ik ze dan toevallig al heb waarschijnlijk, dan hoef ik dus geen geld uit te geven aan 2 mooie eon boxen ofzo.

Maargoed, de monitors die ik waarschijnlijk wil gaan gebruiken zijn www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_behringer_f1220_eurolive_prodinfo.html ,
De drummicrofoonset wil ik dan op deze aansluiten www.behringer.com/MX882/ en vervolgens als stereo kanaal op mijn mixer zetten.
Topic: Live band versterken (23-11-2004 22:37:00)
Achja maar het is nog niet eens zeker of er drums bijkomen, de stijl die voornamelijk gespeeld word is jazz/funk.
Ik neem de subjes toch liever wel mee maar dan alleen omdat het stoer staat wink ;)

Het monitorprobleem is trouwens opgelost, ik heb nog een keer goed in de gebruiksaanwijzing gekeken en kwam erachter dat je veel meer kon met dat mixertje razz :p Dus ik kan nu de monitors aan 2 ALT kanalen toewijzen.
De vraag is alleen welke monitors?
Zijn deze leuk? www.behringer.com/F1220 (189 euro)
Topic: Live band versterken (23-11-2004 21:46:00)
Maar meestal zijn drums toch wel hard genoeg dat ze niet hoeven worden versterkt? En anders eventueel met overheads?
Topic: Live band versterken (23-11-2004 21:30:00)
Ik heb al eerder meegeholpen met soortgelijke "producties".
Maar toen waren er eigenlijk helemaal geen problemen, gewoon alles aansluiten en soms de fader een beetje verschuiven.
Het gaat trouwens om een erg kleinschalig iets. Dus zelfs vliegt alles in de fik, dan is er nog niks aan de hand bij wijze van spreken wink ;).

Dit is de mixer die ik wil gebruiken. www.behringer.com/UB1204FX
De effecten die daar op zitten zijn wel goed genoeg. Hij heeft helaas geen subgroepen voor de monitors. Hoe kan ik dit dan oplossen?

De GSP en Punishers zet ik natuurlijk niet voluit maar ik gebruik ze alleen omdat ik ze dan al heb.

Wat zijn trouwens relatief goedkope monitoren?
Topic: Live band versterken (23-11-2004 21:10:00)
Hallo, ik ben gevraagd tegen betaling geluidsman te worden van een beginnende kleine band van een paar mensen van mijn school (conservat).
Maar ik moet dan ook voor het geluid zorgen. Het is de bedoeling dat we dan in kleine zaaltjes (denk aan café) moeten optreden.
Ik was al van plan om 2 Punishers te bouwen en 2 GSP toppen o.i.d. dus ik dacht dat ik die dan mooi kon gebruiken daar voor.
Ik heb zelf al een Behringer UB-1204FX live mixer die ik dan wil gaan gebruiken, microfoons daar zorgt iemand anders voor maar ik moet ook nog voor monitors zorgen, welke raden jullie mij aan?
En zijn er nog dingen die ik vergeet, compressors ofzo of is dat niet nodig?

De band bestaat uit ong. 5 mensen, zangeres, saxen, piano en misschien blaasinstrument oid.
Topic: SUB-meeting (23-11-2004 19:55:00)

Janbo schreef:

He Joost, twee punishers gingen flink lager dan een, vier ten opzichte van twee maakte vrijwel niets meer uit, behalve veel meer db's.
Voor kleine feestjes zou ik zonder problemen slechts een punisher meenemen met twee topjes (ik heb nog twee JBL Mpro 412's. Vervolgens de 50 hz band een paar db'tjes meer en draaien maar! Wat dat betreft zijn ze breed in te zetten.

Greetz Janbo.
Maakt het trouwens veel uit of je 2 punishers op elkaar zet of 4 meter uitelkaar?
Topic: Het Punisher baskast topic (30-10-2004 18:40:00)

lichtenlawaai schreef:

zie www.speakerstore.nl bij constructies staan een aantal toppen met tekening. en in de tekst daarboven staat welke drivers erin moeten.... en die kun je lekker makkelijk op de zelfde site kopen!! wink ;)
Maar bijvoorbeeld bij de GSP2 staat alleen welke laag en middendrivers ze aanraden.
Topic: Het Punisher baskast topic (28-10-2004 20:25:00)
Wanneer zouden we deze GSP2MKII kunnen verwachten?
En ik ben een complete newbie met zelfbouw, maar bij de Punisher (met hoofdletter wink ;)) stond welke driver er bij moest enzo. Waarom staat dit eigenlijk niet bij de GSP2 of andere zelfbouw toppen?
Topic: Het Punisher baskast topic (17-10-2004 12:53:00)
Ik weet zelf eigenlijk ontzettend weinig van zelfbouw boxen, maar ik ga het toch wagen om een punisher te bouwen, omdat het maken van de kast voor mij geen probleem is en het ontwerp duidelijk op internet staat.
Maar als ik de Punisher af heb, heb ik alleen maar laag geluid, dus ik wil ook bijpassende zelfbouw topjes maken. Het probleem is alleen dat ik geen flauw idee heb wat ik dan moet bouwen... Wie weet een goed ontwerp van toppen die goed bij de punisher passen?