Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van BSS

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van BSS (Pagina: 17 van 20)

Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (5-3-2014 12:04:00)
Ik vraag wel een waarborg maar dat dekt uiteraard de kosten niet.

Als ik mijn "goede" set met carnaval verhuur en ze blazen een woofer op, aan 350 euro/stuk, wat ga je dan doen? 1000 euro waarborg vragen en hopen da ze maximum 3 woofers opblazen.

Deze was gelukkig mijn reservesetje en ook goedkoper maar je kan toch geen waarborg ter waarde van je set vragen.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (5-3-2014 09:29:00)

Hollender schreef:

Komt niet zo snel voor maar hier denk ik dat ik het eens ben met Frank. 99% van de mensen, ook hier op het forum ja, schuimt internet af om de beste deals te vinden. Ergens ook logisch, waarom zou je voor hetzelfde product bij leverancier A meer betalen dan bij leverancier B?
Een drive in show is geen identiek product. Dat zou zijn als 2 boekingskantoren jouw show verkopen en je dan het goedkoopste kantoor kiest.

Maar een andere dj, zelfs met hetzelfde materiaal, is gewoonweg een andere product.

Wat doen jullie bij wanbetalers?
In mijn geval bv de schade door carnaval (nog geen sprake van wanbetaling, tis hypothetisch bedoeld). De jongens waren vriendelijk, maar of ik mijn geld ga zien? Er staat zwart wit op papier wat er beschadigd is maar wat ga je doen? Ze dagvaarden? Voor 300 euro een advocaat onder de arm nemen?
Contractjes zijn leuk maar zijn dergelijke kleine dingen iets dat gangbaar is bij een vrederechter oid? En zelfs al krijg je gelijk, zijn de kosten dan niet hoger dan het bedrag dat je wint?
Topic: Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen) (4-3-2014 19:51:00)
1x ADJ APX152 blijkbaar van de wagen gevallen
1x DAP AX-15B die geen teken van leven geeft
Topic: Volume regulering nu ook in Holland (17-2-2014 11:09:00)

Hollender schreef:

Al met al blijf je een beetje vaag over de omstandigheden waarin iets wel of niet kan.
Ik dien dan ook geen dossier hieromtrent in. Ik vind alleen dat als je bewust naar een danslocatie gaat je je wel kan verwachten aan muziek die luider staat dan huiskamer niveau.

Ik ben niet zwart wit tegen een regelgeving maar ik hou als ik op stap ben (in een deftige zaal) wel van een goede muziekinstallatie waar je de bassen voelt en de toppen niet schel klinken maar toch op deftig volume spelen (en dat zal inderdaad al snel over de limiet zijn). Dan steek ik mijn dopjes in en ervaar ik de muziek toch nog doordat je "voelt" dat er een dikke installatie staat te spelen, maar het doet geen pijn/is niet schadelijk en klinkt toch lekker "vet".
En anders kan je nog altijd wat meer achter in de zaal staan.

Ik krijg eerder huiveringen van kroegen en cafés waar iedereen op elkaar geduwd staat met een hoop herrie door de mensen zelf veroorzaakt, en daar dan nog wat speakers (vaak enkel topkasten of te weinig basskasten) die op het randje van hun kunnen over die herrie willen spelen waardoor het nog lekker schel wordt zonder dat de muziek goed klinkt.
Topic: Keuze zelfbouw of kopen (17-2-2014 09:44:00)
"gehele zaakje passief filteren" waar slaat dat op?

koop u dan gewoon een soundmate 1 ofzo, desnoods van een ander merk als je echt niet tegen het logo kan.

Ik denk dat zelfbouw alleen loont als je er dikke drivers in verwerkt. Je vindt namelijk al leuke basskastjes (in dit segment) vanaf een 250 euro.

Idem voor de kleine topjes lijkt me.
Topic: Passief naar actief of toch maar niet (17-2-2014 08:53:00)
Ik ga het eens met die van Dré proberen :)
Topic: Volume regulering nu ook in Holland (14-2-2014 15:57:00)
Op elk dansfeest ga je gehoorschade oplopen hoor. Tenzij de muziek inderdaad belachelijk zacht staat, en dan nog loop je tegen de herrie van pratende mensen op.

Zelfs in het zwembad waar ik gewerkt heb kreeg je oordopjes, gewoon door de spelende kinderen, het geluid van het water dat van de glijbaan in het bad stortte etc.. dat maakt al veel herrie en dat is niet eens muziek.

Dan vind ik het een beetje jammer dat er gezegd wordt "de muziek mag maar zo hard" en dan is alles zogezegd goed (en weg feestvreugde).

Je zou dan evengoed wel net dat tikkeltje harder kunnen gaan zodat je toch kan dansen en je hangt en groot bord op met waarschuwingen "hier loop je gehoorschade op" en dan een mooie pijl naar de gratis oordopjes.

Ideaal is het misschien niet, maar zelfs die gratis dopjes, al doen ze er maar 3DB af, kunnen wel het verschil maken vind ik.

Ik bedoel helemaal niet dopjes in of opkrassen, ik bedoel dat je mensen kan sensibiliseren en ze de mogelijkheid moet bieden zich gratis te beschermen.

Het gehoor beschadigt nu eenmaal zeer snel en onherstelbaar. Dus ik snap de voorstanders wel, en ik ben er niet in sé tegen, maar als je je gehoor absoluut niet wilt beschadigen heb je zelfs op een trouwfeest vaak problemen want je zit nu eenmaal zeer snel aan de limiet van je oren zonder dat je het merkt en zonder dat de muziek daarom heel de tent doet daveren.
Topic: Volume regulering nu ook in Holland (14-2-2014 11:47:00)
Het moeilijke is vaak dat "dansbaar volume" vaak al een tikje over de limiet zit.

Ik bedoel dan ook niet dat het geluid 5x te hard moet staan, maar dat vaak een stukje boven de limiet al volstaat, en daar kan je dan met oordopjes jezelf beschermen.
Topic: Volume regulering nu ook in Holland (14-2-2014 11:27:00)
Waarom zo heftig reageren?
Ik heb het niet over carnavalsoptochten, kermissen of openbare marktpleinen.

Wel over fuiven of disotheken waar je op voorhand weet dat de muziek daar luid staat.
Waar dat je naartoe gaat, net omwille van de muziek.

Ik weet ook als ik naar bepaalde feesten ga dat de muziek daar luid kan (zal) staan. Oortjes in en weg probleem, en toch genieten van drukvolle muziek en niet naar een huiskamer geluidje luisteren.
Topic: Volume regulering nu ook in Holland (14-2-2014 10:22:00)
Gewoon een beetje sneu dat alles vanuit de overheid opgelegd moet worden.

Als mens kan je toch zelf verantwoordelijkheid nemen en als je gehoor je lief is dat je dopjes moet kopen.
De overheid kan sensibiliseren.

Wil je ze niet kopen, goed, je eigen keuze. Maar dan draag je de gevolgen.

Het probleem zal helaas zijn dat velen de foute keuze zullen maken..
Onder de 16 jarigen zal het waarschijnlijk ook niet zo stoer zijn.