Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Rekal
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Rekal (Pagina: 17 van 20)
Topic: Zelfbouw project 1 (9-6-2005 15:35:00)
inderdaad van die 74l moet ook nog de speaker af en de poort.
Ik hoop echt dat het te doen is en dat ik mn kast niet moet gaan verbouwen ( nogmaals ).
Nu ga ik me eens even verdiepen in al die termen die je bij de parrameters ziet staan.
want daar begrijk ik maar enkele dingen van.
dus de RCF L15 s800 zou kunnen dienen ? ,,,
Jullie moeten echt weten dat ik er niks van ken en dus echt het aan jullie over laat.
Ik geef maximum 300euro uit voor 1 speaker dus zeg jij maar welke ik er in moet zetten voor het beste resultaat. ( meeste bass )
Topic: Zelfbouw project 1 (9-6-2005 13:53:00)Ik hoop echt dat het te doen is en dat ik mn kast niet moet gaan verbouwen ( nogmaals ).
Nu ga ik me eens even verdiepen in al die termen die je bij de parrameters ziet staan.
want daar begrijk ik maar enkele dingen van.
dus de RCF L15 s800 zou kunnen dienen ? ,,,
Jullie moeten echt weten dat ik er niks van ken en dus echt het aan jullie over laat.
Ik geef maximum 300euro uit voor 1 speaker dus zeg jij maar welke ik er in moet zetten voor het beste resultaat. ( meeste bass )
ooo inderdaad ,het moet dus echt een basskast gaan worden he mensen !
mss ook wel een tikkel sub maar ik denk dat je dat zoiezo hebt.
Mmmm als jullie mij zeggen welke speakers er in zouden kunnen en wat ik vervolgens moet doen ( liefst de box in huidige toestand laten natuurlijk ) dan kan ik zelf kiezen hoe of wat.
oja denk eraan dat ik er een crossover tussen heb staan ! en zeg me dus vanaf welke Hz ik mag beginnen en eindigen met dit ding.
74 liter zijn de binnenmaten dus netto veronderstel ik.
Topic: Zelfbouw project 1 (9-6-2005 01:42:00)mss ook wel een tikkel sub maar ik denk dat je dat zoiezo hebt.
Mmmm als jullie mij zeggen welke speakers er in zouden kunnen en wat ik vervolgens moet doen ( liefst de box in huidige toestand laten natuurlijk ) dan kan ik zelf kiezen hoe of wat.
oja denk eraan dat ik er een crossover tussen heb staan ! en zeg me dus vanaf welke Hz ik mag beginnen en eindigen met dit ding.
74 liter zijn de binnenmaten dus netto veronderstel ik.
lol ik heb effe natuurkunde lesje gehad van Sp Audio en als het goed is is mijn huidige liter inhoud +/- 74 liter als ik de plank recht zou maken zou dit +/- 125 liter zijn..
ik weet niet of ik in de goede richting zit maar een Beyma 15g450/n zou er in gaan maar dan moeten 2 basspoortjes dicht en de middelste moet dan 10cm lang worden.
nu is mn tuning freq 36Hz. ( goed dus ? )/.
of zit ik maar wat in het wilde weg te doen ? ( winISD uitgerend )
Topic: Zelfbouw project 1 (8-6-2005 23:29:00)ik weet niet of ik in de goede richting zit maar een Beyma 15g450/n zou er in gaan maar dan moeten 2 basspoortjes dicht en de middelste moet dan 10cm lang worden.
nu is mn tuning freq 36Hz. ( goed dus ? )/.
of zit ik maar wat in het wilde weg te doen ? ( winISD uitgerend )
de maten ; https://www.rekal.be/ANDERE/project1-2.JPG
Is dit een beetje te doen ? of moet ik echt de schuine want deruit gaan halen en een rechte wand aan de voorkant maken zeg maar ( krijg je dus iets minder dan het dubbele kwa inhoudt ( liters ) ).
De poorten kunnen natuurlijk dicht gemaakt worden en/of een pvc pijpje derin met een bepaalde lengte ( heeft iets te maken met je afstemming geloof ik ).
hij moet dus nogmaal gaan dienen voor pakweg 30 tot 200hz ... daar moet hij lekker in daveren.
Mijn vraag is dus welke speaker koop ik het beste ? budget rond de 250€ per speaker.
oja de speakers moeten tenminste 600w rms zijn en max 700w rms. 15" 8ohm zijn.
ik dacht zelf aan een Beyma 15lx60 ,15g450/n of JBL 2226 of RCF L15 s800 jullie snappen wel welke richting ik uit wil denk ik.
alvast bedankt voor de komende reacties
https://www.usspeaker.com
https://www.speakerstore.nl alvast leuke links denk ik voor spec enzo.
Topic: Zelfbouw project 1 (8-6-2005 22:03:00)Is dit een beetje te doen ? of moet ik echt de schuine want deruit gaan halen en een rechte wand aan de voorkant maken zeg maar ( krijg je dus iets minder dan het dubbele kwa inhoudt ( liters ) ).
De poorten kunnen natuurlijk dicht gemaakt worden en/of een pvc pijpje derin met een bepaalde lengte ( heeft iets te maken met je afstemming geloof ik ).
hij moet dus nogmaal gaan dienen voor pakweg 30 tot 200hz ... daar moet hij lekker in daveren.
Mijn vraag is dus welke speaker koop ik het beste ? budget rond de 250€ per speaker.
oja de speakers moeten tenminste 600w rms zijn en max 700w rms. 15" 8ohm zijn.
ik dacht zelf aan een Beyma 15lx60 ,15g450/n of JBL 2226 of RCF L15 s800 jullie snappen wel welke richting ik uit wil denk ik.
alvast bedankt voor de komende reacties
https://www.usspeaker.com
https://www.speakerstore.nl alvast leuke links denk ik voor spec enzo.
aanschouw https://www.rekal.be/ANDERE/project1-1.JPG
ik heb ze dus gezaagt.
Het moeten de kasten worden die op de foto Rechts vanvoor staan.
de maten volgen vanavond nog ;
Topic: Zelfbouw project 1 (8-6-2005 16:33:00)ik heb ze dus gezaagt.
Het moeten de kasten worden die op de foto Rechts vanvoor staan.
de maten volgen vanavond nog ;
Ik heb een groove tekenfout uit mn tekening gehaald !
Topic: Zelfbouw project 1 (8-6-2005 13:55:00)zie hier een schetjes van de kasten https://www.rekal.be/ANDERE/project1.JPG
ondertussen zie ik dat het niet echt een w-bin kast is.
maargoed dat ter zeide ,,,de echte foto volgt ook nog ( hopelijk vanavond ).
Zou ik er 2 kleine baskastjes van maken ? dus gewoon door midden zagen in het midden.
de kamers zijn gewoon helemaal gescheiden dus ik denk dat het wel gaat.
en dan er 2 Beyma's Beyma 15G-450/N in vlammen ? 750w aes
of beter 2 Beyma's Beyma 15LX60 ? 700w aes
of laat ik beter de kasten "heel" en ga in serie werken met 2x300w per kast ?
ze moeten gaan dienen voor 30 tot 200 Hz ongeveer.
Topic: Zelfbouw project 1 (8-6-2005 11:41:00)ondertussen zie ik dat het niet echt een w-bin kast is.
maargoed dat ter zeide ,,,de echte foto volgt ook nog ( hopelijk vanavond ).
Zou ik er 2 kleine baskastjes van maken ? dus gewoon door midden zagen in het midden.
de kamers zijn gewoon helemaal gescheiden dus ik denk dat het wel gaat.
en dan er 2 Beyma's Beyma 15G-450/N in vlammen ? 750w aes
of beter 2 Beyma's Beyma 15LX60 ? 700w aes
of laat ik beter de kasten "heel" en ga in serie werken met 2x300w per kast ?
ze moeten gaan dienen voor 30 tot 200 Hz ongeveer.
Ik heb 1 versterker van 2 x 1200w rms aan 4ohm
ik heb er al 2 mid/tops op hangen van 2 x 550w rms 8ohm op het rechter kanaal. ( parrelel )
nu wil ik op het linker kanaal de bass hangen / shnappie.
yep das mono geluid dan.
Maar terug komend op mijn vraag ,zijn car audio speakers evenzeer bruikbaar in de PA ? en omgekeert ?
Topic: Zelfbouw project 1 (8-6-2005 01:54:00)ik heb er al 2 mid/tops op hangen van 2 x 550w rms 8ohm op het rechter kanaal. ( parrelel )
nu wil ik op het linker kanaal de bass hangen / shnappie.
yep das mono geluid dan.
Maar terug komend op mijn vraag ,zijn car audio speakers evenzeer bruikbaar in de PA ? en omgekeert ?
Hallo , ik moet 2x2 losse 15" 300/400wrms basspeakers hebben voor mn nieuwe bass kastjes.
het budget mag gerust rond de 150 a 200€ per speaker liggen. ik zag leuke Beyma sm of zelfs pro series in de buurt komen ,,MAAR.
Nu wil ik dat per baskast het totaal uitkomt op 600w 8ohm ( dus ga ik de 2 bassen van 4ohm in serie in de kast plaatsen )
Nu ruik je het al Beyma levert bijna alles aan 8ohm ( niet goed dus ).
Moet ik nu naar de car-audio speakers gaan zoeken ? werkt dit even goed in de PA ?
het zijn Copy kasten van W-bin dus ze moeten ergens tegen kunnen ivm met druk vanchteren of zoiets heb ik me laten vertellen.
En waar vind ik 4ohm speakers op het www ? beetje kwalitatief geen con*** links aub.
dacht zelf aan ; Jbl , Beyma , Eminence ,Das ofzo
Er komt vraag 2 ook nog aan in dit topic. namelijk wat ik het beste doe met mn kast en een foto ervan. ( welke speaker past er het beste in ,op het oog ) en zou ik hem in 2 zagen ?
( lol de kast uiteraard )
Topic: enorme licht(en eventueel geluid) beurs? (4-6-2005 01:44:00)het budget mag gerust rond de 150 a 200€ per speaker liggen. ik zag leuke Beyma sm of zelfs pro series in de buurt komen ,,MAAR.
Nu wil ik dat per baskast het totaal uitkomt op 600w 8ohm ( dus ga ik de 2 bassen van 4ohm in serie in de kast plaatsen )
Nu ruik je het al Beyma levert bijna alles aan 8ohm ( niet goed dus ).
Moet ik nu naar de car-audio speakers gaan zoeken ? werkt dit even goed in de PA ?
het zijn Copy kasten van W-bin dus ze moeten ergens tegen kunnen ivm met druk vanchteren of zoiets heb ik me laten vertellen.
En waar vind ik 4ohm speakers op het www ? beetje kwalitatief geen con*** links aub.
dacht zelf aan ; Jbl , Beyma , Eminence ,Das ofzo
Er komt vraag 2 ook nog aan in dit topic. namelijk wat ik het beste doe met mn kast en een foto ervan. ( welke speaker past er het beste in ,op het oog ) en zou ik hem in 2 zagen ?
( lol de kast uiteraard )
REKAL KIEST JA.
lol ,inderdaad leuk idee maken desnoods er een rommelmarkt concept van.
gewoon een groote hall en daar ( op je vliegkisten ) kun je lekker spulletjes zetten op te laten zien of verkopen ed.......
Dus een echte licht en geluid markt voor de kleinere onder ons.
( dus niet Martin met een stans ofzo ,maar wel cyberdance die een truss muurtje heeft gemaakt met een zooi Maccen derin ,gewoon echt ouderwets vergelijken. )
Als ik op die PA markt site ga kijken zie ik --maar-- 60 stands.
hoeveel bedrijfjes willen niet een dagje uit met hun spulletjes om ervaring op te doen en te showen ...
of je verdeelt gewoon de echte firma's in hall 1 en de bijklussers in hall 2.
Verzin maar wat.
lol ,inderdaad leuk idee maken desnoods er een rommelmarkt concept van.
gewoon een groote hall en daar ( op je vliegkisten ) kun je lekker spulletjes zetten op te laten zien of verkopen ed.......
Dus een echte licht en geluid markt voor de kleinere onder ons.
( dus niet Martin met een stans ofzo ,maar wel cyberdance die een truss muurtje heeft gemaakt met een zooi Maccen derin ,gewoon echt ouderwets vergelijken. )
Als ik op die PA markt site ga kijken zie ik --maar-- 60 stands.
hoeveel bedrijfjes willen niet een dagje uit met hun spulletjes om ervaring op te doen en te showen ...
of je verdeelt gewoon de echte firma's in hall 1 en de bijklussers in hall 2.
Verzin maar wat.