Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Frisbee
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Frisbee (Pagina: 16 van 20)
Topic: Actieve near-field (studio) monitors? (7-4-2005 14:45:00)Wat hoor je dan in je koptelefoon? Plaat B of B&A?Topic: Betaalbare digitale X-over/processor!!! (2-4-2005 23:37:00)Met 18 bits kan je een signaal op 262144 verschillende manier weergeven.
110dB is een factor 100 miljard in vermogen.
Wat is dan het verband tussen bits en dB's? Het is misschien een beetje offtopic maar zou ik eigenlijk wel willen weten.
Topic: tempo op cdj-800 (1-4-2005 21:51:00)Branden op lage snelheid wil helemaal niet zeggen dat de kwaliteit beter wordt. Het wisselt per cd en hangt ook af van je brander. Ik heb test resultaten gezien waarbij ze dezelfde cd op verschillende snelheden brandden. Dan waren bijvoorbeeld de langzame burns veel slechter dan de snelle.Topic: Het Ecler Nuo5-topic (15-3-2005 14:45:00)
Voor het scratchen koop je ook een Hak360 en geen Ecler Nuo5.
Neem aan dat je dat zelf ook nog wel had kunnen bedenkenDaar heb je gelijk in. Maar het hele dj-gear gebeuren is toch ook een beetje mieren***ken. De kunst om het meest perfecte stukje gear te creëren.
[edit] Zou je zo vriendelijk willen zijn om nog even te kijken waar de -3, -6 en -10dB punten liggen (in de sharp- en softstand). Dan is het duidelijk waar de hele discussie over gaat, en kunnen we er een eind aan breien. Je hebt me overigens niet horen zeggen dat het een probleem zou zijn, of dat er hierdoor niet goed met de mixer te mixen is. Het is echt een heel fijne mixer, mja het zou imo nóg beter kunnen.
Natuurlijk kan dat. Je hebt dan alleen geen 'vette' speakers, maar wel speakers die zuiver en strak klinken.
Topic: Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe (6-4-2005 23:36:00)Als ze nog wat aan het ontwerp veranderen mogen ze van mij die grijze vlek op de deckplate weglaten. Gewoon egaal zwart ziet er netter uit imo.
Topic: Cue'en; "One cup" of "Two cup" (wie doet wat??????????) (4-4-2005 17:37:00)Het nadeel van die methode vind ik juist dat de koptelefoon relatief hard moet. De koptelefoon moet namelijk altijd harder dan de monitors (achtergrond herrie), wil je het goed kunnen horen.
Ik heb altijd 1 plaat in 1 oor en met mn andere oor luister ik naar de monitors. Op die manier hoeft de koptelefoon nooit harder dan het geluid van de omgeving, en heb ik ook een last meer van volume problemen. Dat had ik eerst wel altijd als ik de koptelefoon helemaal op had met pitchen (2 platen erin) en mixte over de monitors. Dan moest de koptelefoon dus eerst harder dan de monitors en daarna klonken de monitors weer zacht als ik de koptelefoon af deed. Met als gevolg dat ze beide altijd heel hard stonden.
Met 1 plaat in 1 oor kan het volume bij mij echt veeel zachter en hoor ik alles perfect. Een ander nadeel van mixen met de koptelefoon op (dus op 2 oren en mixer op master) vind ik dat je moeilijk kan onderscheiden welk geluidje bij welke plaat hoort. Met corrigeren moet je altijd maar een beetje gokken omdat je beide kanalen niet los van elkaar kan horen. Je kan dan eigenlijk net zo goed de koptelefoon aan de kant gooien en alles over de monitors mixen.
Topic: Cue'en; "One cup" of "Two cup" (wie doet wat??????????) (4-4-2005 16:27:00)Ik heb altijd 1 plaat in 1 oor en met mn andere oor luister ik naar de monitors. Op die manier hoeft de koptelefoon nooit harder dan het geluid van de omgeving, en heb ik ook een last meer van volume problemen. Dat had ik eerst wel altijd als ik de koptelefoon helemaal op had met pitchen (2 platen erin) en mixte over de monitors. Dan moest de koptelefoon dus eerst harder dan de monitors en daarna klonken de monitors weer zacht als ik de koptelefoon af deed. Met als gevolg dat ze beide altijd heel hard stonden.
Met 1 plaat in 1 oor kan het volume bij mij echt veeel zachter en hoor ik alles perfect. Een ander nadeel van mixen met de koptelefoon op (dus op 2 oren en mixer op master) vind ik dat je moeilijk kan onderscheiden welk geluidje bij welke plaat hoort. Met corrigeren moet je altijd maar een beetje gokken omdat je beide kanalen niet los van elkaar kan horen. Je kan dan eigenlijk net zo goed de koptelefoon aan de kant gooien en alles over de monitors mixen.
PimW schreef:
Ik mix ook met 2 oorschelpen op, simpelweg om de reden dat de koptelefoon een stukje zachter gezet kan worden (isolatie).Dré schreef:
Verder is het bij de meeste apparaten ook niet nodig. Bij een A/D D/A systeem dat 18 bits gebruikt zit je al snel op 110dB S/N (theoretisch maximum). Daar kun je gerust 20dB van opofferen aan headroom ;-)110dB is een factor 100 miljard in vermogen.
Wat is dan het verband tussen bits en dB's? Het is misschien een beetje offtopic maar zou ik eigenlijk wel willen weten.
@Nafdac
Ben je serieus een playlist aan het maken incl. alle pitch percentages?! Beetje jammer hoor
Topic: Pioneer DJM 707 (30-3-2005 20:05:00)Ben je serieus een playlist aan het maken incl. alle pitch percentages?! Beetje jammer hoor

Als ze er nu nog aan verdienen... kan je nagaan wat je anders aan winst betaald.
Topic: wegvallend kanaal na plaatsing nieuwe elementen (19-3-2005 16:20:00)
De 5532 is best een goede op-amp en kost ongeveer 2 euro. Aan componentjes zal de reparatie niet meer dan 10 euro hebben gekost. De rest is loonkosten+winst. Je had ook deze kunnen kopen: www.new-line.nl/v/12593
En de phono-ingang kunnen laten voor wat het was...
Topic: cd spelers of draaitafels (18-3-2005 21:48:00)En de phono-ingang kunnen laten voor wat het was...
Tenkater schreef:
Bij deze een reactie! Ik zelf gebruik ook geen aldi cd's en schrijf ze met snelheid 1x of 2x, maar heel veel mensen (ook mensen die ik ken en draaien) weten dit niet of hebben geen zin zich hierin te verdiepen.Reind schreef:
Dat de Nuo mischien een beetje een afwijkende/vreemde curve heeft allá maar overdrijven is ook een vak.Voor het scratchen koop je ook een Hak360 en geen Ecler Nuo5.
Neem aan dat je dat zelf ook nog wel had kunnen bedenken
[edit] Zou je zo vriendelijk willen zijn om nog even te kijken waar de -3, -6 en -10dB punten liggen (in de sharp- en softstand). Dan is het duidelijk waar de hele discussie over gaat, en kunnen we er een eind aan breien. Je hebt me overigens niet horen zeggen dat het een probleem zou zijn, of dat er hierdoor niet goed met de mixer te mixen is. Het is echt een heel fijne mixer, mja het zou imo nóg beter kunnen.