Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Stefke96

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Stefke96 (Pagina: 16 van 20)

Topic: Plannen voor rcf lf18g401 vervanging hybride subs (8-9-2020 12:16:00)
Lijkt veel op een RCF 8001 wink ;) laugh :D
Topic: Cubo 21 + 2x10'' top (31-8-2020 18:16:00)
Het is de bedoeling dat ik binnenkort weer ga beginnen aan een nieuw project.
Op het moment trouwens zeker tevreden met BA, echter kan ik het niet laten om zelf iets te bouwen.

Wat gaat er komen?

4x Aangepaste Cubo 21; Hier zijn de afmetingen aangepast (met hulp van Johan wink ;) ) nu ligt de hoogte rond de 90cm, dit maakt het een en het ander met stacken. Baffle steekt wat uit om zo plaats te maken voor de 21" driver i.p.v. de 18" driver. Gebruikte driver zal een flinke worden: RCF LF21N551, Lavoce SAN215.30 (ja hij lijkt veel op de RCF razz :p ) etc. of misschien zelfs de nieuwe Eminence NSW6021-6, echter is die op het moment bijna onbetaalbaar in de EU. Wil dit doorgaan dan zal er een aardige 'group-buy' opgezet moeten worden om de prijs lager te krijgen.
https://i.imgur.com/Uij43hg.jpg

2x 2x10" hoorngeladen top waar de hoorn coaxiaal wordt geplaatst. Hoop dat die zonder BR poorten laag genoeg komt voor de Cubo 21.
Hier zal nog het meeste werk ik gaan zitten, zeker gezien het mogelijk filter dat ik wil gaan ontwerpen voor deze kast. Voor nu heb ik de kast zo ontworpen dat het meeste nog aangepast kan worden, denk aan; volume kamer 10" drivers, soort HF driver, hoorn 10" drivers etc.
https://i.imgur.com/rlYFc4r.jpg

Versterking/Processing: Voor nu 3x Powersoft K3 DSP, echter moet er nog een K10/K20 komen voor het laag.
Voor de kleinere dingen komen twee kleinere 15" BP kastjes.
Topic: Cubo 15 (28-8-2020 21:43:00)
@LH

Met 2x cubo 15 (geloof 62cm per kast) heb je nooit genoeg hoogte voor een topkast.
Topic: Cubo 15 (17-8-2020 20:46:00)

LH schreef:

Of 2x 18” extended cubo met RCF L18P300?
Met een goede versterking natuurlijk ook niet mis.
Heb je een PM gestuurd, heb wellicht wat voor je.
Topic: 10 inch horn top (29-6-2020 13:54:00)
De response van de scoop ziet er inderdaad niet 'oké' uit. Wellicht een nieuwe meting wat meer laat zien.

Mocht je ooit denken om naar Powersoft DSP te gaan. Zeker doen! Zeer veel opties, en ook belangrijk, zeer goede limiting.
Topic: 10 inch horn top (28-6-2020 22:40:00)
@Noud

Zien er al zeer goed uit.
Is bij beide de gemeten response gewoon zonder processing?
En al gebruik gemaakt van de Powersoft DSP?

@Dre
Excuses nog voor de link.
Topic: Mackie swa 1801 met jbl 2241 (8-6-2020 23:51:00)
De mackie kast is uiteraard berekend op de huidige driver. Dus om er zo maar een andere driver in te steken heeft weinig zin.
Daar komt nog bij dat de gehele versterker en bijbehorende processing op maat is voor die driver.

Naar wat ben je op zoek? Meer druk? Meer extensie?
De gekozen JBL is nogal een oud ding, en voor dat geld krijg je twee top drivers van andere gerenommeerde fabrikanten (die ook nog een stuk beter presteren).
Topic: Cubo 15 (5-6-2020 12:56:00)
Heb hier nog een flinke 12" L'acoustics HP BC122 (lijkt veel op de 12TBX100) driver op de plank liggen. Heb laatst de ts-parameters gemeten, en lijkt geschikt voor een cubo 12.

Zoek je een of meerdere drivers?
Topic: subs op gebrugde versterker img stage line sta-800d (29-5-2020 13:44:00)
4 Ohm brug komt overeen met een (nominale) 2 Ohm belasting per kanaal (of hoger/lager), wat er weer voor zorgt dat er meer stroom geleverd moet worden.
Dit resulteert weer in meer warmte (en laat dat nou net het probleem zijn). 9/10 keer kan een dergelijke budget amp geen 2 Ohm belasting aan, dus zou het niet wagen. Je kunt dan beter kijken naar een wat flinkere versterker wink ;)
Topic: 10 inch horn top (24-5-2020 10:58:00)
Ik bestel dergelijk spul altijd bij een franse webshop.

toutlehautparleur.

Als Dré het goed vind wink ;)
Edit Mod: Dré: Compleet met link is nou ook weer niet nodig (en ook niet volgens de regels). De naam lijkt me voldoende (dus link verwijderd).