Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Dewazige
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Dewazige (Pagina: 15 van 20)
Topic: sm115 Beyma goed voor? (10-2-2005 16:06:00)
Natuurlijk kan je aan een filmpje nooit horen of er een goede klank in een kassie zit!
Je kan wel een indruk krijgen van de netheid van het kastje (afwerking, details) Maar nooit de klank!
Topic: Het bouwen van een case (10-2-2005 12:24:00)Je kan wel een indruk krijgen van de netheid van het kastje (afwerking, details) Maar nooit de klank!
Je hoeft niet zo heel handig te zijn om zelf uit een stukje metaal (Metaalhandel) een plaatje te maken voor tussen de Wielen en de Case. Met een haakse slijper/ijzerzaag en boormachine kom je al een heel eind.
Topic: verloop perilex -> CEE 16 amp. 5p (9-2-2005 18:38:00)Er bestaan voor perilex verschillende aansluitmethoden, officiele en officieuze.
Je kan een perilex aansluiten met L1,L2,L3,N,PE (dus kracht)op de daarvoor bestemde klemmen maar er zijn ook methoden die L1,L1.N,N,PE gebruiken (fornuisaansluiting in woningen met 1 fase). Er zij ook weer methoden die uitgaan van L,N,PE,sckakeldraad,schakeldraad (voor kleine ventilatoren of methodes waarbij pen L2 en L3 gebruikt worden voor een 0-10V regeling.
Al met al dus heel erg moeilijk om altijd de juiste verloopjes bij je te hebben en sommige aansluitmanieren kan ik je echt NIET aanraden om te gebruiken.
Mijn oplossing:
Ik weiger te werken met Perilex stekkers. dit is een niet gangbaar soort aansluiting, je weet nooit hoe het aangesloten is.
In mijn ogen moet een zaal/locatie ervoor zorgen dat er een standaard stroomaansluiting is (cee16/32/63) of zelf zorgen voor de juiste verloopjes (wel ALTIJD meten)
Topic: Genoeg voor Carnavalswagen? (7-2-2005 12:14:00)Je kan een perilex aansluiten met L1,L2,L3,N,PE (dus kracht)op de daarvoor bestemde klemmen maar er zijn ook methoden die L1,L1.N,N,PE gebruiken (fornuisaansluiting in woningen met 1 fase). Er zij ook weer methoden die uitgaan van L,N,PE,sckakeldraad,schakeldraad (voor kleine ventilatoren of methodes waarbij pen L2 en L3 gebruikt worden voor een 0-10V regeling.
Al met al dus heel erg moeilijk om altijd de juiste verloopjes bij je te hebben en sommige aansluitmanieren kan ik je echt NIET aanraden om te gebruiken.
Mijn oplossing:
Ik weiger te werken met Perilex stekkers. dit is een niet gangbaar soort aansluiting, je weet nooit hoe het aangesloten is.
In mijn ogen moet een zaal/locatie ervoor zorgen dat er een standaard stroomaansluiting is (cee16/32/63) of zelf zorgen voor de juiste verloopjes (wel ALTIJD meten)
De optocht van maastricht is wezenlijk anders dan anderen.
Van te voren is er uiteraard mogelijkheid om je in te schrijven maar eventuele spontane deelnemers zijn helemaal vrij om gewoon mee te gaan lopen, daardoor verandert de hele samenstelling. Er rijdt ergens een wagen daarachter loopt weer een themagroep, dan weer iemand anders die zich graag wil laten zien. en weer wat verderop komt weer een wagen met geluid erop, eigenlijk is het een grote zooi.
Sorry Sylvia, de optocht van maastricht voldoet niet aan jouw idee van een carnavals optocht. De individuele wagens komen eigenlijk best goed tot hun recht (hier dan). Ik vind dat, ook al is het carnaval, je de mensen wel moet voorzien van een beetje fatsoenlijk geluid.
Je ziet te vaak mensen met de vingertjes in de oren omdat er ergens weer veel te veel vermogen in een spreeuwenkastje wordt gestopt.
Topic: Carnavalsklappertjes 2005 (7-2-2005 12:01:00)Van te voren is er uiteraard mogelijkheid om je in te schrijven maar eventuele spontane deelnemers zijn helemaal vrij om gewoon mee te gaan lopen, daardoor verandert de hele samenstelling. Er rijdt ergens een wagen daarachter loopt weer een themagroep, dan weer iemand anders die zich graag wil laten zien. en weer wat verderop komt weer een wagen met geluid erop, eigenlijk is het een grote zooi.
Sorry Sylvia, de optocht van maastricht voldoet niet aan jouw idee van een carnavals optocht. De individuele wagens komen eigenlijk best goed tot hun recht (hier dan). Ik vind dat, ook al is het carnaval, je de mensen wel moet voorzien van een beetje fatsoenlijk geluid.
Je ziet te vaak mensen met de vingertjes in de oren omdat er ergens weer veel te veel vermogen in een spreeuwenkastje wordt gestopt.
Op tafels dansen mag alleen op de kleuterschool als je jarig bent. Die kinderen hebben nog melktandjes.
Voor personen zijn er podiumdelen uitgevonden.
Topic: Genoeg voor Carnavalswagen? (7-2-2005 11:58:00)Voor personen zijn er podiumdelen uitgevonden.
Tuurlijk is het leuk "om over andere wagens heen te gaan".
Gisteren heb ik samen met collega sgrovert ook wat geluid op een wagen gezet voor de Grote Optocht (boonte störrem) in Maastricht.
Het was me opgevallen dat er veel wagens waren die wel zeer hard gingen maar die eigenlijk nergens naar klinken. Veel te veel (vervormd) hoog tot nivo's waarbij het onprettig was on een tijdje in de buurt van die wagen te verblijven.
Wij waren blij dat we tenminste een beetje kwaliteit konden leveren, we gingen echt niet "het hardst" maar qua output in het laag konden veel wagens nog wat van ons leren, Voor ons is het liever kwaliteit dan kwantiteit.
Het is tijdens de carnaval toch vooral belangrijk dat je lol hebt, hoe maakt niet zo zeer uit meer het feit dat je lol hebt telt. Mensen van boven de rivieren snappen dit waarschijnlijk niet en denken dat carnaval een zuipfestijn is waarbij je zonodig verkleed moet zijn en gek moet doen. Toch?
Wij hadden op de wagen staan:
2 beyma 18g50 baskastjes
2 zelfbouw toppies (8"+1")
2 koda monitorretjes
aangestuurd door:
1 Qsx plx1602 gebrugd op het laag
1 Crest vs 900 op de zelfbouw toppies
1 IMG Sta-150 voor de monitorretjes (klinkt erg naar op het hoog)
1 Behringer cx2300 Crossover
1 Prefer 2*7 bands eq
Al met al een leuke dag gehad, Jammer van sgroverts laptop waarmee een ongelukje gebeurde. (verzekeringskwestie)
Topic: welke bass speakers??? (6-1-2005 21:41:00)Gisteren heb ik samen met collega sgrovert ook wat geluid op een wagen gezet voor de Grote Optocht (boonte störrem) in Maastricht.
Het was me opgevallen dat er veel wagens waren die wel zeer hard gingen maar die eigenlijk nergens naar klinken. Veel te veel (vervormd) hoog tot nivo's waarbij het onprettig was on een tijdje in de buurt van die wagen te verblijven.
Wij waren blij dat we tenminste een beetje kwaliteit konden leveren, we gingen echt niet "het hardst" maar qua output in het laag konden veel wagens nog wat van ons leren, Voor ons is het liever kwaliteit dan kwantiteit.
Het is tijdens de carnaval toch vooral belangrijk dat je lol hebt, hoe maakt niet zo zeer uit meer het feit dat je lol hebt telt. Mensen van boven de rivieren snappen dit waarschijnlijk niet en denken dat carnaval een zuipfestijn is waarbij je zonodig verkleed moet zijn en gek moet doen. Toch?
Wij hadden op de wagen staan:
2 beyma 18g50 baskastjes
2 zelfbouw toppies (8"+1")
2 koda monitorretjes
aangestuurd door:
1 Qsx plx1602 gebrugd op het laag
1 Crest vs 900 op de zelfbouw toppies
1 IMG Sta-150 voor de monitorretjes (klinkt erg naar op het hoog)
1 Behringer cx2300 Crossover
1 Prefer 2*7 bands eq
Al met al een leuke dag gehad, Jammer van sgroverts laptop waarmee een ongelukje gebeurde. (verzekeringskwestie)
Ga ook eens nadenken over een actieve crossover
Als je niet weet wat een crossover is dan kan je altijd even zoeken in het forum www.new-line.nl/forum/search/?str=actieve+crossover&Go.x=14&Go.y=9
Topic: welke bass speakers??? (6-1-2005 20:21:00)Als je niet weet wat een crossover is dan kan je altijd even zoeken in het forum www.new-line.nl/forum/search/?str=actieve+crossover&Go.x=14&Go.y=9
Dit zijn 15"topjes geweest en dat rechthoekig gat is de plaats geweest waar je hoorntje voor je hoog had moeten zitten. De inhoud van de kast is aan de krappe kant voor een nette laagweergave.
Als het iets meer mag kosten; maak dan nieuwe kasten van 18mm mdf
Mag het nog meer mag kosten; maak dan nieuwe kasten van 18mm berken multiplex
Ook leuk; De Beyma sm-115 luidspreker én je krijgt er helemaal gratis een bouwtekening bij voor een leuke compacte baskast (wel hier bestellen natuurlijk).
Topic: welke bass speakers??? (6-1-2005 19:09:00)Als het iets meer mag kosten; maak dan nieuwe kasten van 18mm mdf
Mag het nog meer mag kosten; maak dan nieuwe kasten van 18mm berken multiplex
Ook leuk; De Beyma sm-115 luidspreker én je krijgt er helemaal gratis een bouwtekening bij voor een leuke compacte baskast (wel hier bestellen natuurlijk).
Hoe zitten de poorten in de kast? De 2 buisjes boven en de gleuf beneden?
Waar monteer je de luidspreker? Nog beter; maak een foto!
2 verschillende poorten met een andere oppervlakte en lengte dus tunefrequentie, dit doet me heel erg denken aan 6e orde bandpass.
Topic: eminence sigma pro-18 (2-1-2005 20:52:00)Waar monteer je de luidspreker? Nog beter; maak een foto!
2 verschillende poorten met een andere oppervlakte en lengte dus tunefrequentie, dit doet me heel erg denken aan 6e orde bandpass.