Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Laxap
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Laxap (Pagina: 15 van 20)
Topic: Het bouwen van een case (7-7-2006 20:10:00)Ziet er leuk uit dat setje zo.
Is die top ook nog op een statief te plaatsen als je maar 1 sub per kant gebruikt?
Of kun je dan beter een stuk truss erzetten als ik zo naar de grote kijk?
Topic: Logo ontwerpen (19-6-2006 21:08:00)
Een logo is zo veel simpeler en makkelijker.Ja die foto is ook alleen voor de website. Het logo zal zoiets als dit worden. Maar ik vind hem zelf nog een beetje saai dus zal nog even verder gaan werken aan het logo.Topic: Het bouwen van een case (19-6-2006 15:32:00)Overzethoek is 33mm? Waarschijnlijk bedoel je hoekprofiel?
En wat is er precies 18x18mm?
Exact nagemeten met "flitecar" profiel,
3x3 hoekprofiel, binnenmaat 28mm
Male strip (10mm) binnenmaat 19mm geeft als exacte minimale houthoogte 4,7cm.
Niet dat het om die 4mm wat uitmaakt
Martin.Even een oud voorbeeldje erbij halen.
Blauw is de overzet hoek die om het sluitprofiel gaat zodat je op de hoek geen scherpe randen hebt. En die is 33 mm hoog.
Roze is het hoekprofiel dat 18 mm hoog is gemeten vanaf het hout (binnenmaat van het hoekprofiel dus)
Mijn hoekprofiel en de overzet hoek kunnen strak tegen mekaar gezet worden, dan heb ik dus een hoogte van 33+18=51 mm als ik de overzet hoek strak tegen het hoekprofiel maak.
Op het plaatje is dus de afstand van de bovenkant van het blauwe blokje tot aan de onderste gestippelde lijn in het roze vakje 51 mm. Dat is dus voor mij de minimale hoogte van het hout. Of zie ik dat verkeerd?
@Geit:
Gewoon getekent met autoCAD 2006. Werkt volgens mij wat netter en fijner dan illustrator voor dit soort dingen.Topic: Het bouwen van een case (19-6-2006 14:34:00)
Het was laat
zal het meteen aanpassen.Topic: Het bouwen van een case (17-6-2006 17:15:00)
Mag ik misschien vragen wat het voordeel is van een stolpcase t.o.v. een "normale" case?
Topic: Schotten Drive-in Show :: Bouw (22-6-2006 04:00:00)Mag ik misschien vragen wat voor hout je gebruikt hebt? HPL? Of gewoon multiplex met een stevige verf/lak laag erover heen?
Topic: Hoe snij ik een gat in mijn vinyl? (21-6-2006 02:00:00)Het moet niet gekken worden. Straks krijgen we nog de vraag: Hoe kan ik mijn speaker het mooiste door midden zagen? 
Topic: Nieuw setje gebouwd. (19-6-2006 23:43:00)
ivo2 schreef:
Foto van de nieuwe topIs die top ook nog op een statief te plaatsen als je maar 1 sub per kant gebruikt?
Of kun je dan beter een stuk truss erzetten als ik zo naar de grote kijk?

me_myself_and_i schreef:
Die vind ik ook zeker mooier, maar waarom er een foto achter zetten?Een logo is zo veel simpeler en makkelijker.
KVM schreef:
Laxap schreef:
Als profiel gebruik ik 18x18 mm (binnenmaat) en de overzet hoek is 33 mm hoog. Dan heb ik dus 18+33= 51 mm als minimale maat voor de voorkant.En wat is er precies 18x18mm?
Exact nagemeten met "flitecar" profiel,
3x3 hoekprofiel, binnenmaat 28mm
Male strip (10mm) binnenmaat 19mm geeft als exacte minimale houthoogte 4,7cm.
Niet dat het om die 4mm wat uitmaakt
Martin.
Blauw is de overzet hoek die om het sluitprofiel gaat zodat je op de hoek geen scherpe randen hebt. En die is 33 mm hoog.
Roze is het hoekprofiel dat 18 mm hoog is gemeten vanaf het hout (binnenmaat van het hoekprofiel dus)
Mijn hoekprofiel en de overzet hoek kunnen strak tegen mekaar gezet worden, dan heb ik dus een hoogte van 33+18=51 mm als ik de overzet hoek strak tegen het hoekprofiel maak.
Op het plaatje is dus de afstand van de bovenkant van het blauwe blokje tot aan de onderste gestippelde lijn in het roze vakje 51 mm. Dat is dus voor mij de minimale hoogte van het hout. Of zie ik dat verkeerd?
@Geit:
Gewoon getekent met autoCAD 2006. Werkt volgens mij wat netter en fijner dan illustrator voor dit soort dingen.
Als profiel gebruik ik 18x18 mm (binnenmaat) en de overzet hoek is 33 mm hoog. Dan heb ik dus 18+33= 51 mm als minimale maat voor de voorkant. Ik heb het ook uitgetekent. Ik ga denk ik toch voor HPL want dat kost mij maar 60 euro gezaagd en al en dat vind ik dan nog wel de moeite waard.
Topic: Het bouwen van een case (18-6-2006 00:08:00)Wat is nou beter om te gebruiken om de cd-spelers vast te zetten? Hard schuim of zachtschuim? Ik zat aan 10/20 mm te denken.
En ik heb even gekeken hoe ik aan de voorkant uitkom omdat het nogal laag was. Het zit krap maar denken jullie dat het zo mogelijk is?
Uitleg omdat het nogal onduidelijk eruit ziet:
Paars: Hoekprofiel
Geel: Mannelijk sluitprofiel
Rood: Vrouwelijk sluitprofiel
Blauw: Overzethoek
Groen: Bolhoek
En de stippellijnen geven het hout aan.
Ik wilde het hout zwart gaan verfen omdat ik HPL hout voor dit project te duur vind. Wat raden jullie mij dan aan voor verf te nemen? Ik wil het wel een beetje glad aan laten voelen dus ik zal wel veel moeten plamuren om de houtnerven weg te krijgen en de verf moet hard zijn ofniet?
Topic: Logo ontwerpen (17-6-2006 20:05:00)En ik heb even gekeken hoe ik aan de voorkant uitkom omdat het nogal laag was. Het zit krap maar denken jullie dat het zo mogelijk is?
Uitleg omdat het nogal onduidelijk eruit ziet:
Paars: Hoekprofiel
Geel: Mannelijk sluitprofiel
Rood: Vrouwelijk sluitprofiel
Blauw: Overzethoek
Groen: Bolhoek
En de stippellijnen geven het hout aan.
Ik wilde het hout zwart gaan verfen omdat ik HPL hout voor dit project te duur vind. Wat raden jullie mij dan aan voor verf te nemen? Ik wil het wel een beetje glad aan laten voelen dus ik zal wel veel moeten plamuren om de houtnerven weg te krijgen en de verf moet hard zijn ofniet?
René Eppink schreef:
Mis inderdaad ook wat. De 'i' in drive-in show.
zal het meteen aanpassen.@ DJ Mark:
Ik heb wel rekening gehouden met de aansluitingen op de achterkant. Die plank die je bovenopzit zitten achter het mengpaneel en achter de cd-spelers is 5 cm. Lijkt mij genoeg voor een paar tulp aansluitingen en een voedingskabel.
@ big bang:
Dus eigenlijk moet de buitenste kist aan de zijkanten gewoon 1 cm groter worden en aan de achterkant eventueel wat hoger? Want aan de voorkant heb ik al een vrijstaande rand van +/- 40mm hoog.
Ik besef ook dat het lastig wordt die sluitprofielen zo in verstek te zagen, echter heb ik dit wel eens vaker heel precies moeten doen met iets anders, ik was er toen nog niet achter dat er ook overzet hoeken bestonden
En het resultaat was redelijk goed. Maar het is zeker een uitdaging om dat netjes te krijgen. Des te leuker is het ook als het straks er goed uitziet.
Deksel ga ik dus vastzetten met vlindersluitingen. 2 aan de voorkant en 2 aan de achterkant. Of is het ook nog nodig om er aan iedere zijkant 1tje te doen?
Voor de ventilatie ga ik denk ik een 2HE ventilatie paneel gebruiken. Lijkt me wel voldoende. Op dit moment zit het mengpaneel namelijk ook strak ingebouwd. En ik denk dat ik voor de platte hoeken ga. Eerst maar even wat plaatjes opzoeken van kisten met bolle en platte hoeken.
Bedankt voor de informatie. Dit zijn zeker punten waar ik wat me kan. Ik zal binnenkort de nieuwe plannen online zetten.
Ik heb wel rekening gehouden met de aansluitingen op de achterkant. Die plank die je bovenopzit zitten achter het mengpaneel en achter de cd-spelers is 5 cm. Lijkt mij genoeg voor een paar tulp aansluitingen en een voedingskabel.
@ big bang:
Dus eigenlijk moet de buitenste kist aan de zijkanten gewoon 1 cm groter worden en aan de achterkant eventueel wat hoger? Want aan de voorkant heb ik al een vrijstaande rand van +/- 40mm hoog.
Ik besef ook dat het lastig wordt die sluitprofielen zo in verstek te zagen, echter heb ik dit wel eens vaker heel precies moeten doen met iets anders, ik was er toen nog niet achter dat er ook overzet hoeken bestonden
En het resultaat was redelijk goed. Maar het is zeker een uitdaging om dat netjes te krijgen. Des te leuker is het ook als het straks er goed uitziet. Deksel ga ik dus vastzetten met vlindersluitingen. 2 aan de voorkant en 2 aan de achterkant. Of is het ook nog nodig om er aan iedere zijkant 1tje te doen?
Voor de ventilatie ga ik denk ik een 2HE ventilatie paneel gebruiken. Lijkt me wel voldoende. Op dit moment zit het mengpaneel namelijk ook strak ingebouwd. En ik denk dat ik voor de platte hoeken ga. Eerst maar even wat plaatjes opzoeken van kisten met bolle en platte hoeken.
Bedankt voor de informatie. Dit zijn zeker punten waar ik wat me kan. Ik zal binnenkort de nieuwe plannen online zetten.