Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Frisbee
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Frisbee (Pagina: 15 van 20)
Topic: Platen / Vinyl Brander (15-6-2005 23:13:00)Persen kan al vanaf 500 stuks. 2500 is een hoop hoor. Een eerste oplage bestaat meestal uit zo'n 1000 of 1500 stuks, m.u.v. de grote labels.Topic: KRK RP5 monitors aansluiten op DJM600 (29-5-2005 13:38:00)
en voor de effecten: is er geen on of knopje? of moet je die draaiknop gebruiken?(en dan telken helemaal open zetten?)Het senden kan op 2 manieren:
Pre = onafhankelijk van de fader, zoals de PFL
Post = wel afhankelijk van de stand van de fader
Wanneer je de Return gebruikt komt alles wat je send automatisch bij de master. Tenminste dat begrijp ik uit het blokschema, in de handleiding wordt er over de werking niet gesproken.
Wil je bijvoorbeeld een filter effect gebruiken dan doe het het volgende:
- draai de send dicht
- zet de send van het gewenste kanaal op Pre
- Draai de sendknop langzaam open en schuif tegelijk de fader van het kanaal omlaag
- bedien het filter
Wil je daarna weer terug naar het gewone signaal dan moet je de send dicht draaien en de fader van het kanaal weer omhoog schuiven. Dit werkt volgens mij niet echt handig en zo kan je effecten ook nooit voorbeluisteren (of het effect apparaat eerst de BPM laten bepalen oid).
Het lijkt me beter om ipv de Return dan maar een line-ingang te gebruiken. Bijvoorbeeld het middelste kanaal. Dan regel je de return gewoon met een fader.
Zoals die laatste optie werkt de send-return op de Xone's ook. Ik vind het heel onhandig maar het kan wel. Op de Nuo5, DJM600 nieuwe Vibe etc is de send-return iig een stuk beter!
@ Dré, de handleidingen staan op de website van ecler. Ik zag dat er in de webshop alleen nog een brochure was toegevoegd bij de Nuo3/2.Topic: Het Ecler Nuo5-topic (14-4-2005 20:00:00)
tis niet veel maar net genoeg om mij knettergek te maken
en voor wat ik wil idd misschien achteraf beter een battle mixer moeten kopen
maar zal het nu hier mee moeten doen en vraag me af wat er aan gedaan kan worden (misschien andere line-faders) ik ben zo technisch als een wortel namelijk
Ik denk dat er vrij weinig aan te doen is. Tenzij de curve aangepast word door de fabrikant (iets wat ik van meerdere mensen bevestigd heb gekregen at dat gaat gebeuren). Je zou zelf ook met weerstandjes aan de slag kunnen gaan maar dat vind ik zelf iets te risky om zomaar in het wilde weg rond te gaan modden.
Als de fabrikant de mod vrij geeft voor de huidige Nuo bezitters wil ik dat best een keer uit testen. (al werk ik liever met deze curve)Wat ik uit het verhaal van INFAMOUS begrijp is dat hij de fader traag vindt reageren, en dan vooral met (snelle) scratch bewegingen.
De modificatie waar over gepraat word is bedoeld om de curve van de line-faders nog minder scherp te maken.
Daar los je het probleem van INFAMOUS dus niet mee op (word er eerder slechter van). Als je scratcht met de 'lange' curve over 60mm is het misschien een optie om de korte curve voor de line-faders te proberen. Het probleem kan ook tussen de oren zitten. Ik bedoel, als de beweging (zoals je die misschien al jaren maakt) niet overeenkomt het volume verloop van de fader, kan je 2 dingen doen. De fader de schuld geven of je eigen beweging aanpassen. Misschien moet je (met cutten) op een andere manier je snelheid verdelen over de lengte van de fader.Topic: Actieve near-field (studio) monitors? (7-4-2005 15:32:00)
mr_jows schreef:
Nopez.... Je kan het zelf laten persen, maar dan wel een minimale afname van 2500 stuks dacht ik ;) Dan komt het omgerekend om zo'n 10 euro p/s.Als je beide handleidingen erbij pakt zie je dat de polariteit van Pin 2 & 3 anders is. Ik weet niet of dat wat uitmaakt...
Topic: Beste koptelefoon? (22-5-2005 16:35:00)OK, duidelijk
Vanwege het prijsverschil met de v700 vroeg ik het me gewoon af.
Topic: Beste koptelefoon? (22-5-2005 12:59:00)
Vanwege het prijsverschil met de v700 vroeg ik het me gewoon af.
Hebben de Sony MDR-7509 en de v700 eigenlijk dezelfde drivers? Volgens de specificaties zijn ze hetzelfde. Eerst had je ook al de v500 - v600 en de v700 - v900 die hetzelfde waren op de behuizing na.
Topic: Ben je de Q-30 snel beu? (16-5-2005 16:09:00)Je kan beter meteen een goede draaitafel kopen. De Q-30 is vast een prima ding maar als je vaak op een Technics of OEM draait kom je er achter dat dat toch wel lekkerder draait, waardoor je de Q-30 steeds minder gaat waarderen.
Het verschil zal hem niet zitten in het pitchen of gelijk lopen maar vooral in hoe de speler aanvoelt. Bij een Technics/OEM voelt het plateau steviger aan en de naald staat stabieler, dat soort dingen.
Topic: Reloop rp4000 versleten? (10-5-2005 20:44:00)Het verschil zal hem niet zitten in het pitchen of gelijk lopen maar vooral in hoe de speler aanvoelt. Bij een Technics/OEM voelt het plateau steviger aan en de naald staat stabieler, dat soort dingen.
Waar baseer je dat gevoel op?
Topic: Het Ecler Nuo5-topic (25-4-2005 21:45:00)Ik zou gewoon de Nuo3 nemen. Send-return is helemaal niet zo belangrijk... een efx-500 kan ook prima tussen je mixer en versterker. Werkt super makkelijk, dan kan je ook effecten gebruiken tijdens het mixen en hoef je je nooit zorgen te maken over eventuele instellingen voor je een effect kan gebruiken.
Topic: Het Ecler Nuo5-topic (25-4-2005 10:30:00)dj sonic schreef:
ik heb ook een vraagje,en voor de effecten: is er geen on of knopje? of moet je die draaiknop gebruiken?(en dan telken helemaal open zetten?)
Pre = onafhankelijk van de fader, zoals de PFL
Post = wel afhankelijk van de stand van de fader
Wanneer je de Return gebruikt komt alles wat je send automatisch bij de master. Tenminste dat begrijp ik uit het blokschema, in de handleiding wordt er over de werking niet gesproken.
Wil je bijvoorbeeld een filter effect gebruiken dan doe het het volgende:
- draai de send dicht
- zet de send van het gewenste kanaal op Pre
- Draai de sendknop langzaam open en schuif tegelijk de fader van het kanaal omlaag
- bedien het filter
Wil je daarna weer terug naar het gewone signaal dan moet je de send dicht draaien en de fader van het kanaal weer omhoog schuiven. Dit werkt volgens mij niet echt handig en zo kan je effecten ook nooit voorbeluisteren (of het effect apparaat eerst de BPM laten bepalen oid).
Het lijkt me beter om ipv de Return dan maar een line-ingang te gebruiken. Bijvoorbeeld het middelste kanaal. Dan regel je de return gewoon met een fader.
Zoals die laatste optie werkt de send-return op de Xone's ook. Ik vind het heel onhandig maar het kan wel. Op de Nuo5, DJM600 nieuwe Vibe etc is de send-return iig een stuk beter!
@ Dré, de handleidingen staan op de website van ecler. Ik zag dat er in de webshop alleen nog een brochure was toegevoegd bij de Nuo3/2.
The INFAMOUS schreef:
ik heb hem nu ook een tijdje en ben er redelijk tevreden over alleen zit er wel ietsje vertraging in de upfaderstis niet veel maar net genoeg om mij knettergek te maken
en voor wat ik wil idd misschien achteraf beter een battle mixer moeten kopen
maar zal het nu hier mee moeten doen en vraag me af wat er aan gedaan kan worden (misschien andere line-faders) ik ben zo technisch als een wortel namelijk
Reind schreef:
Wat beteft fader delay, dat lijkt zo door de curve mischien. Omdat de fader pas in het laatste stukje "echt" werkt moet je veel meer gooien en smijten ten opzichte van bijvoorbeeld een Xone.Ik denk dat er vrij weinig aan te doen is. Tenzij de curve aangepast word door de fabrikant (iets wat ik van meerdere mensen bevestigd heb gekregen at dat gaat gebeuren). Je zou zelf ook met weerstandjes aan de slag kunnen gaan maar dat vind ik zelf iets te risky om zomaar in het wilde weg rond te gaan modden.
Als de fabrikant de mod vrij geeft voor de huidige Nuo bezitters wil ik dat best een keer uit testen. (al werk ik liever met deze curve)
De modificatie waar over gepraat word is bedoeld om de curve van de line-faders nog minder scherp te maken.
Daar los je het probleem van INFAMOUS dus niet mee op (word er eerder slechter van). Als je scratcht met de 'lange' curve over 60mm is het misschien een optie om de korte curve voor de line-faders te proberen. Het probleem kan ook tussen de oren zitten. Ik bedoel, als de beweging (zoals je die misschien al jaren maakt) niet overeenkomt het volume verloop van de fader, kan je 2 dingen doen. De fader de schuld geven of je eigen beweging aanpassen. Misschien moet je (met cutten) op een andere manier je snelheid verdelen over de lengte van de fader.
https://www.multimediasoft.com/amp3dj/images/equalizer.jpe
Dit het het klankbeeld van de gemiddelde huis-tuin-en-keuken speaker vergeleken bij een studio monitor. Als ik naar het 5,1 setje of de Sony stereo van een vriend van me luister, vind ik dat een troebele boombox. Als hij bij mij is zegt i dat er geen bass uit mn speakers komt... Das een beetje het verschil tussen HiFi en Studio monitors.
Hoewel HiFi letterlijk "grote getrouwheid" (High Fidelity) betekend, geven de huidige consumenten speakers een compleet vertekend beeld van het geluid. Het moet vooral vet en vol klinken ipv zuiver en strak.
Dit het het klankbeeld van de gemiddelde huis-tuin-en-keuken speaker vergeleken bij een studio monitor. Als ik naar het 5,1 setje of de Sony stereo van een vriend van me luister, vind ik dat een troebele boombox. Als hij bij mij is zegt i dat er geen bass uit mn speakers komt... Das een beetje het verschil tussen HiFi en Studio monitors.
Hoewel HiFi letterlijk "grote getrouwheid" (High Fidelity) betekend, geven de huidige consumenten speakers een compleet vertekend beeld van het geluid. Het moet vooral vet en vol klinken ipv zuiver en strak.