Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Masterboy

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 167 bijdrage(n) van Masterboy (Pagina: 15 van 17)

Topic: Het Denon DN-S1000-topic (29-8-2004 09:42:00)
Dat van die pitch die andersom werkte op de Technics SL-P1200 tov de Technics SL-1200MKII heb ik ook nooit begrepen.
Toen deze cd speler in 1986 uitkwam keek iedereen er natuurlijk naar op, want qua uiterlijk zag hij er toen wel echt knap uit.(een cd speler met het onderstel van een sl-1200MKII en de eerste cd speler met pitch control, want in die tijd was er geen andere cd speler met pitchcontrol.Om ermee te kunnen mixen was wat anders want er was geen pitch bend op.Wat ik vroeger ook altijd naar opkeek was die korte herhaalfunctie wanneer men de pauze knop indrukte, dan kreeg je een soort stutter effect en dat was uiteraard ook al heel wat in die tijd.Ik heb er hier ook nog eentje staan, met cd-r's kan hij uiteraard niet overweg, want in 1986 bestonden er nog geen cd-r's.Maar heb hem eigenlijk maar staan als jeugdherinnering aan de tijd dat ik er naar opkeek als ik dat ding in een discotheek zag staan en het te duur was om zelf te kunnen kopen als schoolgaande jongen. ;-)
Topic: Het Ecler Nuo5-topic (24-8-2004 13:32:00)
Bij mijn Ecler MAC90V liggen de Low Line en High Line wel langs elkaar.(kanaal 1-4 hebben Low Line, en 5-8 High Line)
Bij de Ecler Sclat is het wel mogelijk om bij ieder Line-in kanaal achteraan een klein schakelaartje te herzetten om te kiezen tussen Low Line en High Line.
Topic: CDJ-100 schoonmaken (22-7-2004 18:00:00)
isopropanol hebben ze me vroeger in school altijd doen kopen om de video's en cassettedecks te reinigen (Koppen, aandrukrol...)toen ik nog radio, tv en videoherstelling studeerde.(Alweer 15 jaar geleden) ;-)
In België is dat wel bij iedere apotheker te koop.
Topic: Het Ecler Nuo5-topic (22-7-2004 17:54:00)
De klank en toonregeling van Ecler is volgens mij ook heel goed.Want ik heb nu een paar maanden een Mac90V en die klinkt echt stukken beter dan de duurdere Rodec wat ik daarvoor had.
Topic: herschilderen technics (19-7-2004 13:30:00)
Hier even een foto van een oude DN-2500 cd speler die ook wel eens mag herschildert worden ;-)
Heeft precies veel afgezien in zijn leven.

www.fun-disco.fi/denon2500.jpg

Vond deze foto op een Amerikaans Denon forum.
Topic: Voorbeeld van zeer oud fadersysteem (11-7-2004 13:00:00)
Inderdaad, die Rane faders zullen wel stukken beter zijn dan het fadersysteem van vetelec wat ik toonde.Maar ik wilde het maar eens laten zien hoe zo een fader er 24 jaar geleden uitzag.Want wanneer je heel erg traag deze Vetelec fader beweegt, dan hoor je de stapjes als je heel goed luistert.Uiteraard werden deze mengpanelen hoofdzakelijk gebouwd voor discotheken en daar hoorde je dus niks van die stapjes en het voornaamste was dat deze faders tegen stof en stootjes konden en dus bijna niet kapot te krijgen waren.
Topic: Voorbeeld van zeer oud fadersysteem (10-7-2004 12:59:00)
Ja, de magneetcontactjes zullen misschien na heeeel veel schakelen ook de geest geven.Maar op dit 24 jaar oude mengpaneel (dat toch zeer veel is gebruikt) heb ik er nog geen last van gehad.
Topic: Voorbeeld van zeer oud fadersysteem (10-7-2004 12:29:00)
Inderdaad,Was toen in die tijd heel slim bedacht door de ontwerpers om op zo een manier een kraakloze fader te bouwen.
Topic: Voorbeeld van zeer oud fadersysteem (10-7-2004 12:00:00)
Nu ik hier mooie uitleg zag over het heropfrissen van een oud Dateq mengpaneel wilde ik hier maar eens laten zien hoe men vroeger (meer dan 20 jaar geleden) een fader bouwde die tegen een stootje kon en dus nooit last had van kraken door stof of dergelijke.Op de volgende 2 foto's zie je een print van een module van een Vetelec mengpaneel dat zo een 24 jaar oud is.Daarop zie je duidelijk een fadersysteem van toen.Ik heb dit mengpaneel ooit gekregen van een discotheek in de buurt waar ze dit 15 jaar (3 dagen per week) hebben gebruikt en ik heb het nu dus 9 jaar.En ik kan u zeggen dat de faders nog steeds perfect werken en zeer soepel.Wanneer deze faders wat stroever beginnen worden, dan kun je ze gewoon met wat olie op de 2 geleiders smeren en alles gaat weer terug zoals nieuw.De weerstandwaarde van de faders werkt dus met magneetcontacten die telkens een andere weerstandswaarde inschakelen als men de fader met magneten op herschuift voor de contacten.

Foto's:

users.pandora.be/marcl/1.jpg

users.pandora.be/marcl/2.jpg
Topic: sorry hoor, maar welke mixer... (25-6-2004 10:38:00)
Ik heb nu ongeveer 2 maanden een Ecler Mac90V en ben er zeer tevreden over.Voordien had ik een Rodec MX-240MKIII en ik moet zeggen dat de Ecler Mac90V veel beter klinkt dan de Rodec.De faders zijn ook vrij soepel en de Crossfader is VCA gestuurd en is heel erg soepel.