Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van BSS
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van BSS (Pagina: 15 van 20)
Topic: Schaatsbaan/ijsbaan voorzien van "disco"licht (2-6-2014 11:05:00)Dus je hebt én de behringer én de crest op die subs gehad en het viel 2x tegen, maar van de crest ben je wel tevreden op andere subs?
Dan lijkt de versterker niet het probleem, maar wel de subs (die niet zo geweldig zijn naar wat ik lees op fora). Je kan er niet meer uithalen dan er in zit hé.Topic: Post hier foto's van je drive in show.. (29-4-2014 11:17:00)
Dan stuur ik de tekening later deze week naar jou.2x fout, 1x goed.
Ja ik heb een extra verzekering. Maar dan nog zou ik het niet op mijn geweten willen hebben uiteraard. Nuja met een safety rond de poutrel zelf + degelijke klemmen heb ik er wel vertrouwen in.
Vandaar dat ik hier info en ervaringen kom inwinnen :)
Probleem met de buis is dat het een grote oppervlakte betreft dus de buis moet al lang zijn om over de breedte te komen (zou zeker minstens 10m moeten zijn, liefst langer, en dat krijg ik niet vervoerd) en is in dat geval ook niet stevig genoeg misschien.
Vandaar dat een soort grote G-haak me toch het handigst lijkt. Gewoon waar je de lamp wilt hang je die aan't plafond, alsof de H balk een truss is. Klaar. Maar dat bestaat dus niet?
Standaard ledparren gaan sowieso problemen geven kwa condensatie? Of valt dat allemaal best wel mee? Ze hangen 5.5m hoog moest dat een verschil maken.
Topic: Schaatsbaan/ijsbaan voorzien van "disco"licht (2-6-2014 08:45:00)Vandaar dat ik hier info en ervaringen kom inwinnen :)
Probleem met de buis is dat het een grote oppervlakte betreft dus de buis moet al lang zijn om over de breedte te komen (zou zeker minstens 10m moeten zijn, liefst langer, en dat krijg ik niet vervoerd) en is in dat geval ook niet stevig genoeg misschien.
Vandaar dat een soort grote G-haak me toch het handigst lijkt. Gewoon waar je de lamp wilt hang je die aan't plafond, alsof de H balk een truss is. Klaar. Maar dat bestaat dus niet?
Standaard ledparren gaan sowieso problemen geven kwa condensatie? Of valt dat allemaal best wel mee? Ze hangen 5.5m hoog moest dat een verschil maken.
Ik zou 8 scanners (heb nog 8 winners liggen) en 4 showtec compact light ledsetjes willen ophangen. (er hangen reeds een aantal gewone pars).
Hoe schatten jullie dat in kwa condensatie?
50 mm buis is een optie, hoe zwaar belastbaar is dat?
't Is allemaal geen rocket science maar zou dit graag ofwel tegoei, ofwel gewoon niet doen
Als ik elke week een ledpar of scanner mag gaan vervangen is het ook niet rendabel uiteraard. En ik zie het liever niet naar beneden komen ;)
Topic: Schaatsbaan/ijsbaan voorzien van "disco"licht (30-5-2014 16:14:00)Hoe schatten jullie dat in kwa condensatie?
50 mm buis is een optie, hoe zwaar belastbaar is dat?
't Is allemaal geen rocket science maar zou dit graag ofwel tegoei, ofwel gewoon niet doen
Als ik elke week een ledpar of scanner mag gaan vervangen is het ook niet rendabel uiteraard. En ik zie het liever niet naar beneden komen ;)
In welk opzicht zou een grote G-haak niet voldoen?
Dus echt over de balk en vanvoor terug naar beneden dus volledig de hoeken van de balken volgend (kan er dus niet afschuiven).
Ik kan toch moeilijk voor 8 scanners 8 van die klemmen gebruiken? Daar kan je bij wijze van spreken een huis aan hangen en ik zou er in totaal nog geen 100kg aan hebben hangen :)
Tenzij die ook in lichtere modellen bestaan?
En past daar een truss haak in? Ik begrijp hoe je de klem bevestigt, maar hoe bevestig je iets aan de klem zelf? Een ring er tussen hangen?
Topic: Schaatsbaan/ijsbaan voorzien van "disco"licht (30-5-2014 15:54:00)Dus echt over de balk en vanvoor terug naar beneden dus volledig de hoeken van de balken volgend (kan er dus niet afschuiven).
Ik kan toch moeilijk voor 8 scanners 8 van die klemmen gebruiken? Daar kan je bij wijze van spreken een huis aan hangen en ik zou er in totaal nog geen 100kg aan hebben hangen :)
Tenzij die ook in lichtere modellen bestaan?
En past daar een truss haak in? Ik begrijp hoe je de klem bevestigt, maar hoe bevestig je iets aan de klem zelf? Een ring er tussen hangen?
Dat is ook een optie maar wat overkill voor een scannertje aan te hangen vrees ik :)
Ik had eigenlijk gewoon een grote g-haak in gedachten die je net zoals je je lichten aan truss bevestigt rond/over de poutrel kan hangen.
Dus gewoon een (veel) grotere trusshaak.
(ook iemand ervaring met condensatie en schade in dergelijke omstandigheden?
)
Alvast hartelijk dank voor het meedenken.
Topic: Schaatsbaan/ijsbaan voorzien van "disco"licht (30-5-2014 12:35:00)Ik had eigenlijk gewoon een grote g-haak in gedachten die je net zoals je je lichten aan truss bevestigt rond/over de poutrel kan hangen.
Dus gewoon een (veel) grotere trusshaak.
(ook iemand ervaring met condensatie en schade in dergelijke omstandigheden?
)Alvast hartelijk dank voor het meedenken.
Zo ziet het plafond er uit
www.dropbox.com/s/surqx17jijrt2tg/2014-05-28%2018.48.20.jpg
mijn idee was dus een soort grote G-haak rond de poutrellen te klemmen met daaraan de lichten.
+ safetys uiteraard.
Volgens mij moet dit soort haak bestaan alleen weet ik de naam niet.
Topic: Schaatsbaan/ijsbaan voorzien van "disco"licht (30-5-2014 10:05:00)www.dropbox.com/s/surqx17jijrt2tg/2014-05-28%2018.48.20.jpg
mijn idee was dus een soort grote G-haak rond de poutrellen te klemmen met daaraan de lichten.
+ safetys uiteraard.
Volgens mij moet dit soort haak bestaan alleen weet ik de naam niet.
Hallo
Zijn er hier leden die ervaring hebben met belichting voor een ijsbaan?
Het belichten op zich is niet het probleem. Wel dat deze apparatuur er iedere keer minstens een half jaar aanwezig zal zijn, of eventueel zelfs permanent voor meerdere jaren.
Hoe groot is condensatie als probleem?
Op dit moment heb ik ledparren (showtec fourbars) en een aantal scanners (halogeen) in gedachten om aan het plafond te bevestigen. Er moet gewoon leuk licht zijn en een aantal bewegende stralen.
Het doel is discoschaatsen 1 of 2x per week en dit duurt maar een aantal uurtjes per avond.
Maar gezien er ook een onderhoudscontract bij hoort zou ik graag een idee hebben van de te verwachte problemen.
Een scanner lijkt me sowieso wat robuuster dan een (budget)movinghead (minder fragiel) en ook goedkoper want het budget moet ook in gedachten gehouden worden.
Verder is het plafond ook voorzien van grote dwarsbalken. Bestaan er bv trusshaken die 30cm breed zijn, dus om over balken/poutrel te hangen (zodat ik geen truss moet takelen maar rechtstreeks aan het plafond). De poutrellen "zweven" dus je kan er gewoon iets over haken. Er is nog ruimte tussen het dak en de poutrellen.
Topic: Versterker voor het laag (6-5-2014 11:47:00)Zijn er hier leden die ervaring hebben met belichting voor een ijsbaan?
Het belichten op zich is niet het probleem. Wel dat deze apparatuur er iedere keer minstens een half jaar aanwezig zal zijn, of eventueel zelfs permanent voor meerdere jaren.
Hoe groot is condensatie als probleem?
Op dit moment heb ik ledparren (showtec fourbars) en een aantal scanners (halogeen) in gedachten om aan het plafond te bevestigen. Er moet gewoon leuk licht zijn en een aantal bewegende stralen.
Het doel is discoschaatsen 1 of 2x per week en dit duurt maar een aantal uurtjes per avond.
Maar gezien er ook een onderhoudscontract bij hoort zou ik graag een idee hebben van de te verwachte problemen.
Een scanner lijkt me sowieso wat robuuster dan een (budget)movinghead (minder fragiel) en ook goedkoper want het budget moet ook in gedachten gehouden worden.
Verder is het plafond ook voorzien van grote dwarsbalken. Bestaan er bv trusshaken die 30cm breed zijn, dus om over balken/poutrel te hangen (zodat ik geen truss moet takelen maar rechtstreeks aan het plafond). De poutrellen "zweven" dus je kan er gewoon iets over haken. Er is nog ruimte tussen het dak en de poutrellen.
Ronne schreef:
Denk dat we elkaar verkeerd begrijpen frank heb de 8001 op andere subs staan doet het super, en wil graag voor de EV subs een andere en lichtere versterker hier draaide eerst een cpx 2600 op van crest en nu de EP4000, dus schiet maar raak.Dan lijkt de versterker niet het probleem, maar wel de subs (die niet zo geweldig zijn naar wat ik lees op fora). Je kan er niet meer uithalen dan er in zit hé.
Hoe valt dat mee doe MH's op trusspaaltjes als er wat volk op de dansvloer zit? Schijn je dan niet tegen de mensen op? Of schijn je enkel op het plafond? Is dat niet een beetje zonde?
Ziet er wel erg mooi uit vandaar dat ik het vraag, zo een opstelling lijkt me ook leuk om te maken.
Topic: Cubo 15 (16-4-2014 11:52:00)Ziet er wel erg mooi uit vandaar dat ik het vraag, zo een opstelling lijkt me ook leuk om te maken.
En komt er wel geluid uit bij een andere luidspreker?
Als je de woofer rechtstreeks aansluit op de versterker (met een kabel uiteraard en met speakon aan de versterker aangesloten) kan je normaal niets mis doen.
Topic: Sub bouwen (16-4-2014 11:50:00)Als je de woofer rechtstreeks aansluit op de versterker (met een kabel uiteraard en met speakon aan de versterker aangesloten) kan je normaal niets mis doen.
Kvdb013 schreef:
Misschien dat je even jou profiel wil invullen, met name jou email!Dan stuur ik de tekening later deze week naar jou.