Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Dj krissie
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Dj krissie (Pagina: 14 van 20)
Topic: toonregelingen bij het draaien (5-11-2008 21:06:00)
vooral op mijn kamer heb ik weinig bass uit mijn setje dan draai ik de bass wel eens een stuk open,
betekend dit dan dat hij intern in het rood draait? zonder dat ik dat zie op de VU-meters?
excuseer mijn domheid, maar van de binnenkant van een mixer weet ik nog vrij weinig.
Roy StraverNee, Wat ik bedoelde is dat wanneer je verder dan 12 uur ging draaien het geluid "slechter" werd. (Er gaat niks kapot.)
Sluit bijvoorbeeld een subwoofer aan, (geen tops). Muziek je aan... Ga van 12 uur naar bijvoorbeeld max. Dan hoor je het vervagen (meestal). (Omdat het mengpaneel het singaal gaat versterken.) en helaas, vooral bij budget mixers, die kunnen dit singaal niet goed versterken. Daarom is het beter om iets af te knappen dan te versterken.
Ook de betere mengpanelen hebben dit problemen.
Kristian
( Edit: Ben gelijk weer een stukje gaan schrijven voor het beginners informatie topic geluid
) Topic: toonregelingen bij het draaien (5-11-2008 20:03:00)
Het is altijd beter om eerder terug te draaien dan BIJ te draaien.
Dus, als je te weinig hoog hebt draai je LOW en MID terug. etc.Ga dat eens op de gemiddelde fuif uitleggen... Nog nooit een DJ gezien die zen bass onder de 12h zet... (Behalve bij 't inmixen)
Zelf draai ik geregeld ook wel eens een fadertje lekker in de plus, bij voorbeeld om een leuk melodietje extra in de verf te zetten...Dat is het zelfde als in Rood draaien. Iets in het rood, en meeste mengpanelen kunnen dat niet goed versterken en vervormd het geluid direct.
Maar zeg zelf, Er zijn ZO WEINIG deejay's die weten hoe het nou ECHT werkt. Er zijn allemaal "Droom" deejays die weten hoe een mengpaneel en cd-spelers werkt. Maar totaal niet verder weten dan het bedienen ervan.
KristianTopic: toonregelingen bij het draaien (5-11-2008 16:53:00)
roystraver schreef:
oke, ik zit ook nog in de beginnende fase,vooral op mijn kamer heb ik weinig bass uit mijn setje dan draai ik de bass wel eens een stuk open,
betekend dit dan dat hij intern in het rood draait? zonder dat ik dat zie op de VU-meters?
excuseer mijn domheid, maar van de binnenkant van een mixer weet ik nog vrij weinig.
Roy Straver
Sluit bijvoorbeeld een subwoofer aan, (geen tops). Muziek je aan... Ga van 12 uur naar bijvoorbeeld max. Dan hoor je het vervagen (meestal). (Omdat het mengpaneel het singaal gaat versterken.) en helaas, vooral bij budget mixers, die kunnen dit singaal niet goed versterken. Daarom is het beter om iets af te knappen dan te versterken.
Ook de betere mengpanelen hebben dit problemen.
Kristian
( Edit: Ben gelijk weer een stukje gaan schrijven voor het beginners informatie topic geluid
) StijnS schreef:
dj krissie schreef:
Het beste is om NOOIT +1 of hoger te gebruiken.Het is altijd beter om eerder terug te draaien dan BIJ te draaien.
Dus, als je te weinig hoog hebt draai je LOW en MID terug. etc.
Zelf draai ik geregeld ook wel eens een fadertje lekker in de plus, bij voorbeeld om een leuk melodietje extra in de verf te zetten...
Maar zeg zelf, Er zijn ZO WEINIG deejay's die weten hoe het nou ECHT werkt. Er zijn allemaal "Droom" deejays die weten hoe een mengpaneel en cd-spelers werkt. Maar totaal niet verder weten dan het bedienen ervan.
Kristian
Het beste is om NOOIT +1 of hoger te gebruiken.
Het is altijd beter om eerder terug te draaien dan BIJ te draaien.
Dus, als je te weinig hoog hebt draai je LOW en MID terug. etc.
Topic: [Lichttafel] Conventioneel + LED + Intelligent. € 2000 + (3-11-2008 17:07:00)Het is altijd beter om eerder terug te draaien dan BIJ te draaien.
Dus, als je te weinig hoog hebt draai je LOW en MID terug. etc.
Vanmiddag met een tafeltje gespeeld. De handleiding zat in de lichtsturing zelf! 1024 dmx kanalen (2 dmx uitgangen)
Zal het tafeltje op internet eens opzoeken.
(Misschien weet iemand welke tafel ik bedoel?)
Topic: Electro Voice SBA-760 vs. LEM T5SA (19-10-2008 17:34:00)Zal het tafeltje op internet eens opzoeken.
(Misschien weet iemand welke tafel ik bedoel?)
2e hands x sub van Ev.
Nieuw kosten ze per stuk 2500 euro. Kijk of ze 2e hands aangeboden worden. Zal wel niet, aangezien ze nog niet lang verkocht worden.
Kristian
Topic: beginners set moving heads (17-10-2008 09:15:00)Nieuw kosten ze per stuk 2500 euro. Kijk of ze 2e hands aangeboden worden. Zal wel niet, aangezien ze nog niet lang verkocht worden.
Kristian
Gebruik de zoekmachine eens!
Topic: PA markt 2009 (15-10-2008 22:23:00)Overdag pa-beurs en s'nachts werk ik dan.
Gewoon even de boel omdraaien.
Topic: PA markt 2009 (15-10-2008 11:02:00)Topic: Personeel gezocht voor Drive-In Show (13-10-2008 16:52:00)
Gewoon even de boel omdraaien.
Omgeving rotterdam, kan je contact opnemen als je nog niet genoeg mensen hebt.
Topic: Grootste blunder tijdens draaien? (29-9-2008 08:51:00)inderdaad. Werkt beter.