Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Sntho0

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 192 bijdrage(n) van Sntho0 (Pagina: 14 van 20)

Topic: Subs Bridgen of niet ? (1-11-2006 16:26:00)

dewazige schreef:

Antwoord op vraag 2;
Subs bij elkaar in het midden, levert gratis 3dB op door de koppeling.
+ 3dB! Weet je dit heel zeker? Is dus een verdubbeling van het geluid! Mij is verteld dat het pas zin heeft vanaf 4 speakers.
Topic: versterker kapot (28-9-2006 08:56:00)

Funzel schreef:

aha 16 ohm dus. ik merk dat mijn versterker het opeens weer doet :S:D, vreemd maar waar. igg er zitten nu 2 boxen van 4 ohm op 1 uitgang(serie),

Het nieuwe probleem=

de linker uitgang doet het niet meer, er komt een krakend zacht geluid uit sad :( . nou dacht ik wissel de draadjes van de boxen eens om, en toen zat het dus vrolijk aan de andere kant. ik heb de versterker zeker niet opgeblazen, en het ligt aan de versterker dus shocked 8O .

dan komt er helemaal niks meer uit, toen weer wel, en nu alleen nog meer de rechterkant. ik snappie niks meer van shocked 8O
Weet je zeker dat je die 2 boxen in serie hebt aangesloten?
Hoe heb je ze met elkaar verbonden?
Topic: versterker kapot (25-9-2006 08:52:00)

Funzel schreef:

a zo, mijn versterker is wat beter dan de normale versterker en zal zeker beveiliging op zitten. ik neem aan dat de zekering vervangen moet worden shocked 8O ?

en wat zal ik moeten veranderen met het aansluiten van de boxen? Of waar moet ik op letten met die Ohm aantallen? Zodat het niet weer gebeurt happy :)
Als je er voor zorgt dat je niet benden de 4 Ohm komt, kan er niets gebeuren.
Dus, als je 2 boxen van elk 4 Ohm parralel op elkaar aansluit (dus + aan + en - aan -) dan krijg je 2 Ohm. Niet doen dus! In serie (van + versterker naar + box(1) dan van - (box1) naar + Box(2), dan van die naar - (box2) en vanaf daar naar de - van de versterker.)kan wel, dan krijg je 8 Ohm en dit vindt je versterker wel leuk, alleen heb je dan wel weer minder vermogen vanuit je versterker.
Topic: Crossover Hz Help !!!! (4-7-2006 13:28:00)
'k Heb toch even niets te doen, dus vooruit dan maar..............al is het al heel veel keren uitgelegd.
Je hebt dus al een x-over besteld. Wel raar als je niet weet wat, hoe en waarom.
Wat ik hier nog niet lees (maar wel in vele andere topics) is dat je eingelijk minimaal 2 versterkers nodig hebt met 2 mid/hoogboxen en 1 of 2 basboxen.
Je zou dus met 1 basbox toekunnen.

En dan:
1. Je gaat vanuit je mengpaneel met een kabel naar de ingang van de x-over.
2. Dan ga je met een kabel van uit de "low" uitgang naar de ingang van 1 versterker.
3. Aan deze versterker sluit je de basboxen aan.
4. Dan ga je nog met een kabel vanuit de "mid/high" uitgang van je x-over naar de andere versterker.
5. Aan deze versterker sluit je vervolgens je mid/hoog boxen aan.

Over het algemeen zijn x-overs instelbaar. Dus je kunt instellen tot hoe hoog je basluidsprekers moeten gaan. Bijvoorbeel 100 Hz.
Als je dit zou doen dan kun je over het algemeen je mid/hoog luidsprekers het best laten beginnen bij 100 Hz.

Zoals ik al zij moet je eingelijk 2 versterkers hebben, maar je zou het ook (mono) met 1 versterker kunnen doen.
Dan ga je vanaf de x-over naar 1 kanaal van de versterker waar je bijvoorbeeld je basboxen op aansluit. Met een andere kabel ga je vanaf je x-over naar het andere kanaal van je versterker waar je mid/hoog op aansluit.

Nu duidelijk? wink ;)

O ja, nog vergeten. Als je 2 boxen aan elkaar gooit: + aan + en - aan - halveert de weerstand.
Dus, als een box 8 Ohm is en je gooit er 2 parallel aan elkaar (zoals hierboven beschreven) hou je 4 Ohm over. Dat is meestal geen probleem. Maar heb je 2 boxen van elk 4 Ohm, dan krijg je 2 Ohm, en daar kunnen de meeste versterkers niet tegen. Dus hou dit in de gaten.
Je zou die dan in serie moeten aansluiten: vanaf de + van de versteker naar de + van box A. Via de - van box A naar de + van box B, en via de - van box B naar de - van de versterker. Zo krijg je 8 Ohm.
Topic: stageline speakers (19-6-2006 10:25:00)

KVM schreef:

HR Sound schreef:

Leuk is dat Piezo's al jaren verguisd worden. Waarom is mij onduidelijk, die dingen kosten haast niks, je hebt er geen ingewikkelde filters voor nodig. Vooropgesteld is dat ze kwalitatief minder zijn als "normale" drivers.
Toevalig onlangs nog twee gekocht voor monitoren.
Om de doodeenvoudige reden dat ik niet zo snel tijd had om een fatsoenlijke filter te bouwen voor de B&C hoorns.
Ach, Piëzo beetje filteren en een paar weerstandjes met een regelaar, redelijk te pruimen.

De boxen die ik vroeger gebruikte hadden overigens 2 piëzo's.(uiteraard ook met "filtertje" en volume regeling.) Daar heeft nog menig bekend artiest over gezongen sneaky :V (nooit kommentaar gehad hierover)

Martin.
Waarom filter je de Piëzo wel? Is toch niet nodig? Of klinken ze dan beter?

Ik heb eerder ook Piëzo (zonder filter) gebruikt en nog nooit 1 opgeblazen.
Nog een vraagje; klopt het dat Piëzo je weerstand niet veranderen? Kun je wat dat betreft ongestraft een aantal van die dingen toevoegen?
Topic: Problemen met rumble (15-5-2006 16:30:00)

Roytje schreef:

Rumble is (heel simpel bekeken) het trillen van je draaitafel dat wordt opgepikt door het element. Die trilling kan op verschillende manieren ontstaan. Om rumble te voorkomen moet je dus zorgen dat je draaitafel zo weinig mogelijk trillingen op kan pikken.

Door geen elementen te gebruiken (cd-spelers dus) pak je het probleem iig bij de wortel aan, en heb je dus ook geen last van rumble. (duh!)
Dit heb ik ook altijd gedacht, maar volgens Luc2366 en zoals ik het hier en daar lees kan rumble ook door andere dingen veroorzaakt worden.
Of lees ik dit verkeerd?
Topic: Problemen met rumble (15-5-2006 14:50:00)
Ik heb een vraag over rumble en vond dit oude topic. Dus, waarom een nieuwe aanmaken?
Mijn vraag is of rumble alleen kan ontstaan door het gebruik van een platenspeler, of kan dit ook via cd's? Of kan het ergens in de apparatuur zitten?
Topic: versterker + luidsprekers vr kleine trouwfeesten +/- 450€ (28-4-2006 13:32:00)

Levi schreef:

Ik kijk eens rond voor die actieve boxen.
Aangezien ik dan geen versterker moet zoeken, kan ik meer uitgeven voor die actieve luidsprekers, en er misschien een sub bij aanschaffen.
thx
Als je toch je budget een beetje wilt opschroeven zou ik zeker naar de tip van Dre kijken (De DAP K-112A (die heeft aparte eindtrappen voor woofer en HF driver).
Kijk maar eens op deze site bij die boxen.
Topic: versterker + luidsprekers vr kleine trouwfeesten +/- 450€ (28-4-2006 08:27:00)

Levi schreef:

Sowieso lijken die Omnitronic KB-212A actieve luidsprekertjes me wel wat, zeker om mee te beginnen. Dat oogt ook meteen professioneler en mooier op een feest, zeker wanneer ze op een statief bevestigd zijn.

Wat de keuze van de versterker betreft, .......................
Op marktplaats zag ik dat er een paar Omnitronics KB-212A worden aangeboden. Het is ook nog in Braband, dus misschien is dat wat voor je.

Waar wil je die versterker dan voor hebben? Als je die actieve spekers zou kopen heb je geen apparte versterker nodig Voor je hihi boxen die je wilt laten bouwen? Neem daarvoor nou gewoon een hifi versterker. Laat hifi bij hifi en PA bij PA. wink ;)
Topic: versterker + luidsprekers vr kleine trouwfeesten +/- 450€ (27-4-2006 13:51:00)

Dré schreef:

Kun je ook een DAP P-12A nemen. Al zou ik in dat geval het budget even oprekken voor de K-112A (die heeft aparte eindtrappen voor woofer en HF driver).
Natuurlijk! Maar heb ik nog nooit gehoord. Vooral die K-112A lijkt inderdaad lang niet verkeerd!
Inderdaad zou ik het budget een beetje opschroeven en voor deze K-112A gaan.