Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Bams
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 141 bijdrage(n) van Bams (Pagina: 14 van 15)
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (3-12-2009 09:47:00)
MSD heeft geen hot Restrike, maar dit is ook afhankelijk van de voeding. Vaak wordt hot restrike mogelijk gemaakt door een electronische voeding, geloof niet dat die in de jaren '80 heel ver verbreid waren.
de MSD-lamp kan ook gewoon met een SN-voeding gebruikt worden. Coemar Robots hebben dezelfde lamp, en proefondervindelijk is vastgesteld
dat dit dus werkt. andersom trouwens ook, een pro400 heeft per ongeluk eens een half jaar met een SN-lamp gedraaid, totdat het verschil in kleurtemperatuur ons opviel.
Topic: Carnavalmuziek 2010 (2-12-2009 10:44:00)de MSD-lamp kan ook gewoon met een SN-voeding gebruikt worden. Coemar Robots hebben dezelfde lamp, en proefondervindelijk is vastgesteld
dat dit dus werkt. andersom trouwens ook, een pro400 heeft per ongeluk eens een half jaar met een SN-lamp gedraaid, totdat het verschil in kleurtemperatuur ons opviel.zonder iets te willen zeggen over de hitpotentie van alle bovenstaande nummers? maar komt er echt nog wat creatiefs uit of gaan we nu zelfs semihits uit begin jaren '90 coveren en alle duitse nummers, zelfs die niet goed vertaalbaar zijn, vertalen?
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (1-12-2009 15:02:00)Hoi,
de versie op youtube is de halogeenversie. De grote versie heeft het uiterlijk van een terrarium, zo'n grote glasplaat zit er aan de voorkant.
Erg vet effect, alleen niet erg bruikbaar in moderne shows als je het mij vraagt, het zijn toch lichtbundels die via kleurenwielen helemaal los gaan, om dan via een prisma dat net zo wild doet de ruimte in geslingerd te worden....het effect is zo goed als de programmeur in dit geval.
Je zag ze begin tot midden jaren '90 veel opduiken in belgische discotheken, waar ze vaak als effect naast 218/518's, of 1020's opgehangen werden.
en ook een leuke vraag....wat is vintage...de zap, en bijv. ook een martin centerpiece, High end Emulator of Opti strobeflower zijn effecten die tot op heden, nog gebruikt of zelfs gemaakt worden. zijn ze daarom niet vintage? het oorspronkelijke ontwerp is zeker 20 jaar oud, alleen zien ze er niet zo massief en lomp uit als een "gangbaar" vintage effect :)
Topic: Decibel-meter: keuze (25-11-2009 16:10:00)de versie op youtube is de halogeenversie. De grote versie heeft het uiterlijk van een terrarium, zo'n grote glasplaat zit er aan de voorkant.
Erg vet effect, alleen niet erg bruikbaar in moderne shows als je het mij vraagt, het zijn toch lichtbundels die via kleurenwielen helemaal los gaan, om dan via een prisma dat net zo wild doet de ruimte in geslingerd te worden....het effect is zo goed als de programmeur in dit geval.
Je zag ze begin tot midden jaren '90 veel opduiken in belgische discotheken, waar ze vaak als effect naast 218/518's, of 1020's opgehangen werden.
en ook een leuke vraag....wat is vintage...de zap, en bijv. ook een martin centerpiece, High end Emulator of Opti strobeflower zijn effecten die tot op heden, nog gebruikt of zelfs gemaakt worden. zijn ze daarom niet vintage? het oorspronkelijke ontwerp is zeker 20 jaar oud, alleen zien ze er niet zo massief en lomp uit als een "gangbaar" vintage effect :)
Hoi.
Een nobel streven wat je aangeeft, maar sluit me volledig bij de rest aan die het al aanhaalde, de meters in de prijsklasse zijn waarschijnlijk klasse III, dus enkel geschikt voor indicatieve metingen. heb als handhaver vaak genoeg de pech gehad aan ondernemers uit te moeten leggen dat hun meter een valse veiligheid biedt; 2 a 3 dB(A) meetverschil is meer regel dan uitzondering, en zeker als ze vanuit droge in vochtige omgeving, of andersom, komen krijg je de meest gekke uitlezingen.
daarnaast meten beide voorstellen alleen in (A) niveau, terwijl bij evenementen met veel lage tonen ook regelmatig dB(C) gewogen niveaus worden opgelegd.
ergo; leuk speelgoed en een goede indicatie, en de analoge meters zitten sinds de jaren '80 in veel audiokoffers, en worden daarom veel verkocht, maar kies waar je zelf het makkelijkst mee werkt.
een log-functie kan makkelijk zijn, dan kan je naderhand nog eens kijken hoe laat het hoe hard ging.
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (23-11-2009 14:33:00)Een nobel streven wat je aangeeft, maar sluit me volledig bij de rest aan die het al aanhaalde, de meters in de prijsklasse zijn waarschijnlijk klasse III, dus enkel geschikt voor indicatieve metingen. heb als handhaver vaak genoeg de pech gehad aan ondernemers uit te moeten leggen dat hun meter een valse veiligheid biedt; 2 a 3 dB(A) meetverschil is meer regel dan uitzondering, en zeker als ze vanuit droge in vochtige omgeving, of andersom, komen krijg je de meest gekke uitlezingen.
daarnaast meten beide voorstellen alleen in (A) niveau, terwijl bij evenementen met veel lage tonen ook regelmatig dB(C) gewogen niveaus worden opgelegd.
ergo; leuk speelgoed en een goede indicatie, en de analoge meters zitten sinds de jaren '80 in veel audiokoffers, en worden daarom veel verkocht, maar kies waar je zelf het makkelijkst mee werkt.
een log-functie kan makkelijk zijn, dan kan je naderhand nog eens kijken hoe laat het hoe hard ging.
Iemand nog interesse om een speurtocht naar een 3tal claypaky-effecten uit de 70's te beginnen? iig een werkende ufo en een par36 bal. Ik heb de loods waar ze staan, en heb de verhuurder van de loods voor je, maar kan er verder niets mee doen aangezien ik dan werk en prive door elkaar ga halen. degene die me als eerste mailt met een goede reden krijgt de tip. dit is natuurlijk geen garantie voor succes he
Topic: Martin pro 518 (10-11-2009 12:53:00)
kabelbreuk kan ook nog he. de 518's zijn toch al snel 10 jaar oud, en die connectors zijn niet echt heel degelijk. ook de aansluiting van de connector op het moederbord doorsolderen kan helpen.
Topic: Martin pro 518 (6-11-2009 10:40:00)hoi,
Dat optisch gebeuren is een bekend probleem. als de oude Optische sensors er nog inzitten kan het helpen om de uitsparing in het wiel wat uit te vijlen, dit is een oplossing die door martin zelf is aangegeven, kijk maar in de logs bij de updates op de servicesite. de tijd die de optische sensor heeft om door te krijgen dat de uitsparing voorbij komt is in de eerste versies te kort, vandaar dat vergroten werkt.
de sensor kan om een of andere reden ook verschoven zijn, dan wil opnieuw afstellen helpen, maar dit komt zo nauw dat het een terugkerend probleem gaat vormen vrees ik.
De oplossing met magneetjes werkt best goed, maar wss zit er een reed-rerlais is, en dat kan maar een aantal cycly draaien, vervangen van je reed relais kan helpen.
Topic: Carnavalmuziek 2010 (28-10-2009 18:23:00)Dat optisch gebeuren is een bekend probleem. als de oude Optische sensors er nog inzitten kan het helpen om de uitsparing in het wiel wat uit te vijlen, dit is een oplossing die door martin zelf is aangegeven, kijk maar in de logs bij de updates op de servicesite. de tijd die de optische sensor heeft om door te krijgen dat de uitsparing voorbij komt is in de eerste versies te kort, vandaar dat vergroten werkt.
de sensor kan om een of andere reden ook verschoven zijn, dan wil opnieuw afstellen helpen, maar dit komt zo nauw dat het een terugkerend probleem gaat vormen vrees ik.
De oplossing met magneetjes werkt best goed, maar wss zit er een reed-rerlais is, en dat kan maar een aantal cycly draaien, vervangen van je reed relais kan helpen.
Na wat gegoogle op jacht naar altijd leuke nummers kwam ik dit tegen:
https://seveninchmania.blogspot.com/2008/05/mijnheer-overcamp-dr-zit-een-jehova-op.html
Alweer vele jaren oud maar nooit een hit geweest..hoe vreemd ook, goede tekst, makkelijk meezingbaar en vooral een simpele 4kwartsmaat.
Topic: Hazer gezocht: budget max. 800,- (23-10-2009 14:56:00)https://seveninchmania.blogspot.com/2008/05/mijnheer-overcamp-dr-zit-een-jehova-op.html
Alweer vele jaren oud maar nooit een hit geweest..hoe vreemd ook, goede tekst, makkelijk meezingbaar en vooral een simpele 4kwartsmaat.
Wij gebruiken de 24/7 alweer een jaar of 2 naar volle tevredenheid. pas sinds een paar maanden in case en daarvoor altijd zo in de aanhangwagen gegooid. niet echt bevorderlijk voor je spullen maar de JEM houdt zich meer dan sterk. verbruik is in een zaaltje waar jij hem voor wil gebruiken echt bijna niets, maar op vol vermogen kan je er met gemak een tankje doorheen draaien op een lange avond (lees; een hal van 2000 bezoekers is niet de omvang waarvoor hij bedoeld is) de mogelijkheid om de output wat te richten is overigens echt bruikbaar, al regelmatig zo artiesten op een klein podium te vriend weten te houden.
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (25-3-2009 15:51:00)Heb even gemaild voor de ufo, staat vlak bij mij te koop.
Als ik hem kan overnemen neem ik ook graag de controller over als ik toch langskom voor de onderdelen rinus :)
Als ik hem kan overnemen neem ik ook graag de controller over als ik toch langskom voor de onderdelen rinus :)