Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dj krissie

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Dj krissie (Pagina: 13 van 20)

Topic: DJ-nickname (10-11-2008 17:08:00)

YourLiVe schreef:

mark_dabomb schreef:

Ik draai echter ook feestmuziek dus ik zoek een DJ naam die ik bij beide genres kan gebruiken.
Prince Mark ... moet je alleen even een wit paard kopen wink ;)
Misschien mag je die van sinterklaas lenen dit jaar laugh :D
Topic: DJ-nickname (9-11-2008 22:01:00)
Mijn naam is gewoon kristian. Vind het gewoon leuk zo af en toe, en daar blijft het bij.

Hoewel vrienden van me wel eens dj kriskras noemen, gebruik ik die naam niet. (Wat een naam trouwens laugh :D )
Topic: Algemeen Hyves Topic (9-11-2008 21:59:00)

Mathijs_promix schreef:

dj krissie schreef:

Als iedereen zich blijft aanmelden voor al die internet kennis makings programma's zullen die dan ook nooit verdwijnen.

Heel je Privé leven komt op het internet.

Het zelfde geldt als je blijft sms naar die sms diensten van de Tv. Als je blijft sms, zullen die nooit verdwijnen. (Stomme duintje op je telefoon, BAH!)

Maar iedereen zal daar zijn eigen reden voor hebben.
Ik weet ook waar je huis woont, via Google Maps. GEEN Hyves voor nodig gehad laugh :D
Maar je ziet niet dat ik toenvallig met m'n vriendin boodschappen ben wezen doen. Bij Hyves staat er weer een bericht van iemand "lekker booschappen wezen doen vanaf.."

Je snapt mijn punt wel zeker?

Enne, wat vond je van m'n huis? zwembad in m'n tuin gezien? laugh :D
Topic: Algemeen Hyves Topic (9-11-2008 18:51:00)
Als iedereen zich blijft aanmelden voor al die internet kennis makings programma's zullen die dan ook nooit verdwijnen.

Heel je Privé leven komt op het internet.

Het zelfde geldt als je blijft sms naar die sms diensten van de Tv. Als je blijft sms, zullen die nooit verdwijnen. (Stomme duintje op je telefoon, BAH!)

Maar iedereen zal daar zijn eigen reden voor hebben.
Topic: Basisinformatie geluid (9-11-2008 11:58:00)

dj krissie schreef:

De meeste mengpanelen kunnen dit signaal niet goed versterken, want die + moet namelijk ergens vandaan komen (niet het signaal dat binnen komt).
Eveneens onzin. Sterker nog: des te harder het ingangs signaal, des te sneller zal het mengpaneel buiten zijn dynamische bereik komen, en dus sneller clippen. Men kan dan stellen dat de apparatuur in een soort "verzadigings" situatie komt.
Deze tekst was onafhankelijk van het ingangs signaal. Dit is namelijk ook een bepaalende factor en heb deze erbuiten gehouden.

Zo zie ik dat ik m'n tekst een beetje verwarrend is zo, waardoor, net zo als boven, verkeerd wordt opgevat.

Ik ga v/d week weer even achter m'n computer zitten en het nodige wijzingen/verbeteren.

Kristian
Topic: Basisinformatie geluid (8-11-2008 12:06:00)
Jasper,

Dat plaatje is precies wat ik bedoel met het 0 db afstellen.

Om elk hoofdstuk met titel duidelijk zichtbaar te houden, doen we een titel (bovenaan) met dikgedrukte letters. Zou je dit aanwillen passen Jasper? Als ook de overige mensen die een hoofdstuk gaan posten ook zouden willen doen dan helpen we elkaar zo.

Zo blijft alles overzichtelijk en kan als we klaar zijn, de bezem over de post met geen informatie erin weg geveegd worden.

Kristian
Topic: Basisinformatie geluid (8-11-2008 11:21:00)
Bovenstaande tekst is geheel zelf geschreven. Heb het alleen voor de zekerheid door een geluid technicus laten controleren. (en met succes)

Ook voor anderen forum leden. Denk je, ik wil wel een stukje over *** schrijven. Twijfel niet. Ik heb niet zoveel tijd om te schrijven. Maar ik zal proberen om telkens een hoofdstuk te doen. Om zo dadelijk een goede topic met veel informatie te hebben.

Kristian
Topic: Basisinformatie geluid (8-11-2008 11:21:00)
Oversturen geluid.

De meeste mensen denken: “hoe hoger die volume knop, hoe harder het gaat”. Maar zo is het in de theorie niet. Je moet namelijk je mengpaneel afstellen tot 0 db. Als je hierboven gaat betekent dit oversturen. De meeste mensen denken dat je dan meer signaal naar je versterker stuurt. Maar het enige wat gebeurt als je boven 0 db komt dat het steeds naar mate je hoger gaat vervormd. Waarna het lijkt of het harder gaat maar dat het helemaal niet harder gaat.
Het is niet erg als je erboven komt, maar de kwaliteit van het geluid gaat sterk op achteruit.

Afstellen mengpaneel.

Wanneer je mengpaneel, cd-speler en versterker aangesloten staat zet je eerst de cd-speler aan. Vervolgens stel je de GAIN af op c.a. 0 db. Indien je dit gedaan hebt zet je (keuze 1 of 2 ) 1: de fader van dat kanaal helemaal open en daarna de master op gewenst niveau. 2: Je gooit de master helemaal open en vervolgens de fader van dat kanaal op gewenst niveau.

Het kan daarna zijn dat het geluid niet klinkt zoals je het wilt. Probeer in alle gevallen je equalizer knoppen niet verder te draaien dan neutraal. Wanneer je te weinig low hebt probeer eerst High en Mid terug te draaien. Reden? Lees bij: “heeft: “Rood draaien” zin?”

Heeft: “Rood draaien” zin?

De meeste mensen denken: “Hoe hoger die knop, hoe harder het gaat” Zo beweert de praktijk. Maar in theorie blijkt dit niet. De meeste mengpanelen kunnen dit signaal niet goed versterken, want die + moet namelijk ergens vandaan komen (niet het signaal dat binnen komt).

Je kunt het namelijk ook horen aan de kwaliteit van het geluid. Pak bijvoorbeeld een subwoofer. (Hier hoor je het duidelijker dan bij een top). Alles neutraal en vervolgens draai je de low helemaal naar rechts. Je hoort het wel harder, maar de kwaliteit van het geluid is ver weg te zoeken als bij neutraal. Je hoort (waarschijnlijk) de subwoofer grommen, ook dit is in de meeste gevallen een vertoning van het verslechterde geluid.

Ook de betere mengpanelen hebben hier moeite mee. Dateq haar mengpanelen kan ik zeggen dat deze het goed voor elkaar hebben.

Wat is: “Clippen”

Iedereen heeft er wel eens van gehoord of gelezen. Het woord “clip”. Clip wordt voornamelijk gebruikt op versterkers. Als de clip lampjes aangaan of zachtjes aangaan betekent dit dat de versterker zijn vermogen niet meer kwijt kan. Anders gezegd, je stuurt de versterker te veel signaal wat dan de oorzaak leidt dat de versterker zijn vermogen niet meer kwijt kan.
Topic: Speakers op de grond of op tafel? (6-11-2008 22:39:00)
Of even een vlieg constructie maken boven op de speaker. Kettingen ofzo... Maar dan bedoel ik wel VEILIG!

Niet dat het na één feestje al naar benede komt. (En dan maar hopen dat het een zachte landing wordt wink ;) ).
Topic: toonregelingen bij het draaien (5-11-2008 22:00:00)

roystraver schreef:

okay, bedankt man! weet ik dat ook weer.
Ben bang dat ik niet alleen jou heb geholpen. Maar ook meer on-verstande deejays laugh :D