Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dewazige

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Dewazige (Pagina: 13 van 20)

Topic: DAP AX15B + AX12 een goed set ? (13-3-2005 23:10:00)
Misschien hebben ze beiden een andere ingangsgevoeligheid of is deze instelbaar. Lees de handleiding er even op na, die zal wel uitsluitsel bieden.
Topic: geluidset (13-3-2005 22:53:00)
Kleiner en efficienter/doelgerichter daarentegen kan wel zeker.
Topic: geluidset (13-3-2005 22:45:00)
Ik ben een 21 jarige elektromonteur met dromen.
Dromen is goed maar je moet reëel blijven. En je moet tevreden zijn met wat je wel hebt, niet met wat je niet hebt.

Ik droom ook wel van een mooi stackje punishers met x-tro's erop, 2 stacks per kant...
Voorlopig zijn we blij met 2 18G50 subjes, mocht dit ooit te weinig worden dan bouwen we nog gewoon 2 subjes erbij. wordt dat weer te weinig dan zou er ondertussen ook al budget moeten zijn voor een leuke (hoorn)luidsprekerset (zelfbouw of fabriekskasten is eigen keuze).
Begin, krijg opdrachten, groei, krijg grotere opdrachten en als je het goed aanpakt kom je misschien nog eens ergens. Je kan NOOIT aan de top starten doe je dat wel dan flikker je er zo'n beetje meteen toch weer af. Begin bij het begin en groei.

Droom zacht
Topic: geluidset (13-3-2005 22:29:00)
Je kan dan aan elke Lab12 luidspreker een gebrugde boost hangen (6 Ohm in brug is wel erg zwaar voor zo'budgetamp dus blijf ver weg van de clip) zodat je per labsub 2 versterkers gebruikt.

Wat je ook kan doen is even stoppen met hemelfietsen en gewoon een setje nette 18" basreflex subjes bouwen. Dan speel je met 2 subjes zo 150 man weg, als die dan te klein worden en je hebt wat meer ervaring opgedaan met het bouwen van luidsprekers dan kan je je misschien wagen aan een hoornkastje.

Waarom wil je meteen LABsubs aanschaffen? die dingen zijn zo vies groot en gaan zo hard dat ze voor een beginnende drive-in absurde overkill zijn en in zaaltjes eigenlijk onbruikbaar. Heb je ook gedacht aan een toch wel zeer aan te bevelen signaalprocessor? die groeien niet aan de boom. Bedenk je ook dat potentiele huurders van een LABsub waarschijnlijk niet de versterking en processing in huis hebben om de boel mee aan te sturen (als ik een setje luidsprekers wil huren wil ik er ook een versterker bij) deze zal je dus ook in huis moeten hebben en die groeien ook niet aan de boom.

Markje kom naar beneden en zet je voetjes op de vloer, (niet vanwege je leeftijd maar puur door je ongeloofwaardige wispelturige gedrag met wel hele extreme uitersten aan systeemvarianten)
Topic: Je Kamer Geluidsdicht maken ! (12-3-2005 20:39:00)
Dan zal je dus niet bij de gemiddelde baliemedewerker moeten zijn. Als je vervolgens vertelt dat je de eigenaar wil spreken krijgt die verkoper het helemaal op zijn heupen.

Vaak wenst een eigenaar iets en laat het uitwerken en de techniek over aan mensen die daarvoor geleerd hebben.
Topic: Je Kamer Geluidsdicht maken ! (12-3-2005 20:35:00)
Je mag meestal blij zijn als de verkoper iets afweet van de producten die hij verkoopt (uitzonderingen altijd daargelaten).
Als dan diezelfde verkoper je ook nog precies kan vertellen hoe die kamer gebouwd is dan heb je te maken met een uitstervend soort.
Topic: Waar huur ik 'deze' apparatuur? (12-3-2005 12:31:00)
Bij de firma Vangelabbeek in Lanaken (Net over de grens bij maastricht) word/werd gewoon pyroflash verhuurd.
We hebben ooit van school uit wat rookpotjes en zilverfonteitjes gehaald voor een musicalstuk bij deze firma. De controller werkte toen niet, dit hebben we opgelost met een paar 9v batterijtjes en een paar beldrukkers, dit werkte ook prima.
Topic: Grote lasers en gelul in de ruimte (26-2-2005 14:06:00)
Gebruik die antimaterie maar om je ruimteschip voort te stuwen, dat doen ze in Star Trek ook.

Van lasers naar kerncentrales naar dopllereffect naar tijdreizen naar antimaterie, niet echt pro- audio/light gerelateerd toch?

Maar weer On-topic misschien?

P.S. In de Quest (populair wetenschappelijk maandblad) van deze maand staat een leuk artikel over Einstein. Relativiteitstheorie, (anti)materie, vacuum en lichtsnelheid worden allemaal in min of meer Jip en Janneke taal uitgelegd.
Topic: Samson & American Audio: Versterker (13-2-2005 21:51:00)
Als je de tech sheet van de samson versterker had gelezen (PDF bestandje, te openen met acrobat reader. Gratis te downen op https://www.adobe.com) dan had je gezien dat er geen vermogens opgegeven worden voor 2ohm stereo/parallel of 4ohm Bridge.
Waarschijnlijk is deze versterker dus niet bedoeld om te bruggen in 4 ohm.
Topic: geluidset (13-2-2005 19:00:00)
Zoveel kost een plaat MDF in de aanbieding bij de bouwmarkt toch niet?

Waarom dan moeite doen met deuvels, latjes, flessen houtlijm? die moeten ook aangeschaft worden? kost ook geld.