Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Viero

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Viero (Pagina: 13 van 20)

Topic: Geslaagd?!?! (2-7-2008 07:12:00)

watje schreef:

OEH VIERO

ten eerste gefeliciteerd,

ten tweede wat vond je van die school? heb je ook een beetje kunnen zien wat ze op licht gebiden doen?
met vr groet martin
razz :p 1e jaar is zo'n beetje vanalles, qua licht vooral basis omtrent theaterbelichting, qua geluid de basis voor gewone geluidsversterking. In het 2e jaar wordt alles veel meer uitgediept en kan je jezelf toeleggen op wat je liefst doet (uiteraard moet je voor alles wel geslaagd zijn). Ik ben wel tevreden over de opleiding, mijn verwachtingen werden ingevuld.
Topic: Geslaagd?!?! (1-7-2008 22:38:00)
Geslaagd in het eerste jaar Podiumtechnieken aan het Rits in Brussel happy :)
Topic: Wat kosten jullie nou? (24-6-2008 12:31:00)
Bij ons is het voor klank + licht (2x T4) 250-300, afhankelijk van de gelegenheid. Voor feesten voor jongeren (bv. 18e verjaardag) zijn er dan nog een stroboscoop en Stormbird bij.
Huwelijk is vaste show, truss met 4 moving heads, 400 vast bedrag (klank, licht etc.. incl).
Als DJ gaan draaien zonder installatie is 120 voor een uur of 3-4, indien meer uren + 20/h

Als freelance technieker vraag ik momenteel 175/dag.
Topic: theaterliften (15-5-2008 18:18:00)

joepjuh7 schreef:

Die beveiliging is bij alle genie's waar ik mee gewerkt heb eraf gehaald. Als je bijvoorbeeld maar 2-3 meter de lucht in hoeft om lampjes te stellen is die beveiliging behoorlijk irritant, dan moet je elke keer alle poten vast draaien en elke keer weer los. Die outtriggers zitten er natuurlijk niet voor niets aan, die steek ik er dus altijd wel in maar draai er maar 1 of 2 'vast' om te voorkomen dat de genie gaat rijden. Kom ik boven de 3 meter word de genie compleet gestempeld en waterpas gezet, want dan is het een behoorlijke hefboom.

Rijden op hoogte doe ik nooit met een genie, dan is het toch nodig tijd voor een goede schaarlift.
Doen ze toch in genoeg theaters... Op mijn stage gezien en van alle klasgenoten gehoord...
Topic: theaterliften (12-5-2008 19:37:00)

havefun schreef:

beste,

na een lange babbeling met enkele maten over rigging kwam theaterliften op de koop.
De vraag is mij wat zijn theaterliften en wat is de reglementering derrond:d.

grtz,

lefoxy
Je hebt verschillende soorten theaterliften, volgens verschillende methoden (spindels, schaarsysteem, tandwiel-tandwielrail)... Meest frequent zie je ze bij liften die tot de hoogte van de scènevloer gaan (in het midden van de scène bijvoorbeeld) om decorstukken omhoog te brengen.
Vaak is ook de orkestbak beweegbaar en ook te gebruiken als scènelift.
Ook de trekken zijn eigenlijk een vorm van scèneliften, ze 'liften' tenslotte het licht en decor in de toneeltoren.
Reglementering persoonlijk geen idee, waarschijnlijk ook te zien van welk type je gebruikt.
Topic: Beginnersinformatie DMX en Licht (13-3-2008 22:32:00)
Ik zou je aanraden om je 24 parren aan dmx barren te hangen, een dmx strobo en dmx blinders (sunstrips) te kopen, die kan je dan vlot aansturen via een showtec showmaster 48
Topic: Frost filter (12-3-2008 22:29:00)
Ook in theater worden frost filters vaak gebruikt. Dit bv icm PC's (pebble/plano convex wink ;) ) in het front. Dit om (zoals eerder gezegd) de bundel vager te maken zodat je (hier in het front) geen harde randen hebt. In het tegenlicht gebruikt men meestal fressnels omdat die sowieso een minder scherpe rand als een PC heeft.
Topic: Versterker (2-3-2008 12:58:00)
Wat is 'het'? Je afspeelapparatuur kan je gewoon op je mixer aansluiten. Als je passieve speakers hebt moet er een versterker tussen, als je actieve hebt moet er geen versterker tussen.
Topic: doe muziek?? (20-2-2008 18:23:00)

Roeltje schreef:

TNT schreef:

jelmer schreef:

Er is ook zo'n rampzalig liedje waar ik de artiest niet van weet maar afgeaande op de tekst zal de titel iets als "chi chi wa" zijn. Ik eindigde hierdoor afgelopen sinterklaas als een soort dronken eens met z'n tong uit z'n mond en met zijn duimen omhoog...
Dj bobo - chihuahua
das echt een andere... nummer heet tsjoe tsjoe wa oid, kinderliedje...

wig waggel waggel van fred en aad is ook echt een dansje-liedje met uitleg...

en vroeger hadden we hier een speciaal dansje op Arabeat van Bingo, maar vind dat nummer nu maar eens ;p
Arabeat staat op superfeestmakers 2 :p Cd die vorig jaar uitkwam ;)
Topic: Proefdraaien (29-1-2008 18:38:00)

stompinne schreef:

viero schreef:

De buren waarschuwen dat je een tiental uurtjes je versterker zal uittesten... Zo doe ik het toch als ik thuis enkele uurtjes lawaai wil maken...
Dat zal niet gaan, daar ik hem hélemaal open wil zitten...ik heb het over buren (lees de halve straat), niet over één buur.
Ah, ok, op die manier laugh :D Ik heb het geluk dat we thuis een aparte ruimte hebben voor mijn materiaal en de 2e buren zo goed als niets meer horen van mijn 'lawaai'