Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Laxap

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Laxap (Pagina: 13 van 20)

Topic: Het bouwen van een case (8-5-2007 19:32:00)
Ik had even een vraag m.b.t. het vast zetten van apparatuur d.m.v. schuim.
Binnenkort wil ik namelijk een flightcase gaan maken voor mijn Dateq XTC en Pioneer CDJ-800's.
Nu wilde ik de pioneers goed vastzetten met schuim zodat ze tijdens vervoer netjes op hun plek blijven zitten.
Dit wilde ik doe met 2cm dik hardschuim langs de randen, maar hoe strak moet het schuim om de speler zitten? Dus met andere woorden hoeveel kleiner moet de opening zijn dan dat de cd-speler is?

Ik hoop dat het zo duidelijk is wat ik bedoel.
Topic: Nieuw setje gebouwd. (6-5-2007 13:40:00)
Ik gebruik zelf de AX-12 kasten van DAP. (1 per sub) Maar deze kastjes hebben het wel erg moeiljk om de subs bij de houden.
Mijn volgende aankop zal dan ook denk ik de X-15 van DAP zijn.
Topic: Rookvloeistof ergens anders inspuiten (27-4-2007 20:38:00)

alleznet schreef:

Wellicht nog een tip voor de toekomst, koelvloeistof in de uitlaat blijkt ook goed te werken als ik discovery channel moet geloven shocked 8O
Dat idee had ik toendertijd ook al gepost, maar dat is door de mod's verwijderd wegens het (eventuele) experimentele gevaar.
Topic: CAZ weekend mix (8-4-2007 17:37:00)
Maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik als ik een nummer mix met een ander nummer dat bijvoorbeeld van het nummer dat speelt de bass weg gaat? Of moet ik dus voor ieder nummer 2 sporen nemen? Eentje gefilterd zonder bass en eentje met? Dan zit je al snel aan 20 sporen voor 10 nummers.
Topic: CAZ weekend mix (7-4-2007 16:15:00)
Ik was net de CAZ weekend mix aan het beluisteren en vond hem erg strak in mekaar zitten, net zo strak als de SlamFM jaarmix.

Maar nu is mijn grote vraag met welk computer programa is het mogelijk deze mixen te maken? Of staat er gewoon iemand dat live te mixen? Kan het mij bijna niet voorstellen aangezien een nummer soms maar heel kort te horen is.

Ik heb zelf ook wel eens geprobeerd te mixen met een programma maar dan had ik altijd het probleem dat ik de bass bijvoorbeeld 2x zo hard had bij de overgang omdat ik het niet voor mekaar krijg om die tijdelijk uit een nummer te filteren.
Topic: Studiereis over het Internet: Enclosure Damping. (16-3-2007 12:46:00)

Dré schreef:

Laxap schreef:

De diameter van de perforatie gaatjes bepaalt de frequentie die gedempt wordt. Het idee is dat de frequenties door de gaatjes passen en dan eigenlijk "opgesloten" worden achter de plaat en dan gedempt worden door het isolatie materiaal.
Hou er rekening mee dat LANG niet elk paneel met gaatjes op deze manier werkt! Er zijn criteria waaraan voldaan moet worden. Zie ook hier.
Het verhaal van die site wordt ik niet veel wijzer. Ik houd het op de volgende formules.
Een resonator (gat in de wand met een hok erachter):
f0= c/2pi * Wortel(S/l*V)

f0= resonantiefrequentie in Hz
V= Volume in M^3
S= Dwarsdoorsnede in M2
L= lengte kanaal in M

Geperforeerd paneel:
f0= c/2pi * Wortel(P/(t+1,6r)*d)

f0= resonantiefrequentie in Hz
C= geluidssnelheid in m/s
p= perforatiegraad
t= plaatdikte in M
r= straal in M
d= spouwdiepte in M

In die spouw zou je dan ook nog absorptiemateriaal kunnen plaatsen die de dikte van 1/4 van de staande golf moet hebben.

Verder is een goede combinatie van poreuze plaatmaterialen met geperforeerde panelen ideaal aangezien Poreuze materialen alles isoleren 1000 Hz en hoger. En geperforeerde panelen isoleren tussen de 300 en 1500 Hz. Dan heb je dus het hele spraak gebied te pakken.

Edit: Ik heb zojuist ook de goede benaming gevonden van de resonator Helmholtzresonator. En tot mijn verbazing heeft de ontdekking van deze man ervoor gezorgd dat wij tegenwoordig bassreflex boxen hebben. Deze link geeft trouwens erg veel informatie over het bassreflex princiepe en maakt het voor een leek erg duidelijk hoe een bassreflex systeem eigenlijk werkt.
Edit Mod: Dré: Typfout Helmontzresonator maar even voor je omgezet naar Helmholtzresonator
Topic: Studiereis over het Internet: Enclosure Damping. (16-3-2007 09:27:00)
De diameter van de perforatie gaatjes bepaalt de frequentie die gedempt wordt. Het idee is dat de frequenties door de gaatjes passen en dan eigenlijk "opgesloten" worden achter de plaat en dan gedempt worden door het isolatie materiaal. Veel systeemplafonds met perforatie werken ook volgens dit princiepe. Meestal wordt daar bovenop een deken van isolatie materiaal gelegd.

Ik kan zo de naam even niet vinden maar ik dacht dat ze dat princiepe een helmonds resonante noemen ofzo. Heb het paar jaar terug op school gehad maar kan er even niet op komen. Wordt veel in schouwburgen gebruikt in de wanden. Het is een opening in de wand met een kamer erachter.
Topic: Geluidsset disco (15-3-2007 08:51:00)

KVM schreef:

Maarten-square schreef:

Ik denk dat ik fout begrepen wordt.
Nee, je word niet verkeerd begrepen.
Maar jij vermeld dat het rendement niet belangrijk is. (alleen de vermelding van het wattage.)
En behalve de plaatsing is juist het rendement of de soort kast ook belangrijk. (wattage komt op de tweede plaats, en is dus eigenlijk minder belangrijk)

Daarnaast zal de spreiding van de kasten ook nog een rol spelen, maar ik neem aan dat dat in het "plan" verwerkt word.

Lees nog een keer eens alle reacties goed door.

Martin.
Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat Maarten bedoelt dat ze een bepaald rendement per vierkante meter willen bereiken. Normaal gesproken kun je namelijk geluidsdruk in dB uitdrukken, maar dat kan ook in watts. Op deze manier bepaal je dus eerst hoeveel dB of watt aan geluid je wil hebben per vierkante meter (en ook waar in de disco je dat wil). Daarna kun je dan dus gaan berekenen wat het rendement en vermogen van je boxen moet zijn om aan dat rendement per vierkante meter te komen.
Topic: Aztek Dj Robo/big robo (7-3-2007 15:29:00)
Als je het schot schuin moet zetten is hij dus te kort. Dus je zult een nieuw schot moeten maken met aan 2 zijden schuim.
Ik ben ook nog op zoek naar een goede case voor 2 extreme 250 scanners van HQ-Power. Misschien dat die case ook wel iets voor mij is.
Topic: Welke rookmachine? (16-2-2007 14:21:00)

viero schreef:

HQ Power 3000... Kopie van de martin, kost een 350 eurie.
(kleine) Foto
Met een beetje zoeken €289,- incl. 20 liter vloeistof.