Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Massive

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Massive (Pagina: 13 van 20)

Topic: Beatmixen (24-11-2004 20:13:00)
In je hoofd klinkt het vast heel logisch. Wellicht had het geholpen als je wat meer aandacht had besteed aan typo's en spelling...
Topic: Live band versterken (24-11-2004 17:04:00)

kvm schreef:

Ga dan eerst maar eens ervaring opdoen, voordat je je als mixer uitgeeft.
Naar mijn inzien de belangrijkste zin van dit topic. Dat is nou precies wat de OP moet gaan doen. En de uitleg waarom staat in de rest van het topic uitvoerig beschreven laugh :D
Topic: Live band versterken (24-11-2004 13:47:00)
Op zich is dat nog wel te combineren; de eigen geluidsman zal zich vooral bezighouden met het juiste balans qua instrumenten/zang PER NUMMER.

Anders komt die lekkere bass- of gitaarsolo, drumfill of wisseling van hoofdzang er niet uit. Niet omdat de ingehuurde geluidsman slecht is, maar omdat hij de nummers, indeling en afspraken tussen de bandleden niet kent

De soundcheck, instellen van het (digitale) mengpaneel: daar mag de ingehuurde geluidsman zich best druk om maken wink ;)
Topic: Live band versterken (24-11-2004 08:28:00)
Jij hebt dan ook de 'luxe' dat er uberhaupt een aparte monitormixer is, dit zal de OP niet hebben vrees ik.

En vanuit de zaal monitor- + FOH-mix regelen is wat ik in gedachten had bij mijn verhaal.
Topic: Live band versterken (24-11-2004 00:45:00)
Mijn eerste reactie is: NIET aan beginnen!

Nouja, wel aan beginnen, maar niet alleen.

Hoe goed je je apparatuur ook voorelkaar mag hebben, wat voor prachtig speelgoed er ook tot je beschikking staat: het is allemaal op slag WAARDELOOS als 'iets' gaat rondzingen. Het ontbreekt je aan de ervaring te horen waar het weg komt, wat het is, wat de oorzaak kan zijn, hoe je dit snel oplost. En voor je het weet besluit je om de hele mik maar uit te zetten omdat je bezoekers al 5 min een oorverdovende piep om de oren geslingerd krijgen.

En dan ben je nog niet eens toegekomen aan het vinden van de juiste mix, het plaatsen van instrumenten qua stereobeeld, de band zelf voorzien van een goed monitorgeluid..

Geloof me, zonder ervaing ben je nergens. Ik heb het zelf meegemaakt, en maak het ook nog elke keer weer mee. 'Werk' nu dik 2 jaar als geluidsman van een band, en als ik op 10% van het leerproces zit is het al heel wat.

Je moet het gewoon hebben van mensen met ervaring, die snel kunnen ingrijpen, tot in de kleinste details weten hoe je iets het beste uitmixt; en er vooral het gevoel voor hebben kunnen ontwikkelen. En dat is een proces waar je jaren over doet!

Onderschat de locatie ook niet.. de accoustiek van een grote zaal is soms een stuk 'makkelijker' dan een klein cafétje, waar alles weerkaatst, echo's geeft, noodgedwongen (te) dicht opelkaar staat...

Ga er dus niet alleen voor staan, zorg dat je hulp krijgt van ervaren, professionele mensen.

Want op de avond zelf héb je geen keuze meer. Dan moet het staan!
Topic: SUB-meeting (21-11-2004 19:20:00)
Even wat namen plakken op 1 van de foto's zou wel leuk zijn inderdaad!
Topic: SUB-meeting (21-11-2004 17:54:00)

tds schreef:

Qua tijd vind ik van 11.00 uur aanvang tot 19.00 uur wel netjes.
Ik hoop dat je je découpagehandleiding en scenario beter leest dan je op 't forum doet Edie...
Topic: Pioneer weer een stap verder. (20-11-2004 18:24:00)
Hartstikke leuk voor je joh...

Als je nou ook nog (onderbouwd!) verteld WAT je er van vond, heeft je post nog nut ook wink ;)
Topic: XLR kabels maken (10-11-2004 22:14:00)
Zeker weten dat de no-name connectors beter zijn dan die van DAP?

Als het nu gaat om Neutriks is het een ander verhaal. Maar dan beland je ook in een hele andere prijsklasse.

Heb nu al geruime tijd een hele rits DAP-kabels in gebruik, en vind het nette kabels voor een zéér nette prijs.
Topic: Het Ecler Nuo5-topic (10-11-2004 20:42:00)
Gedaan.