Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Martyndegraaf

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 159 bijdrage(n) van Martyndegraaf (Pagina: 13 van 16)

Topic: Ervaringen met merk Zeck (29-5-2004 21:08:00)
Ik heb de A-902 eindversterker van Zeck. echt goed spul! Van origine gemaakt voor voornamelijk bands. Hebben veel gitaarversterkers enzo.

Ben er echt dik tevreden over, lekker lomp zwaar voor ruig gebruik (wat we niet doen natuurlijk laugh :D ) Degelijk en al is het een oud beestje, hij werkt nog prima. Ook de gebruikte onderdelen en de montage daarvan is zeer degelijk.

Dat is wat ik kan vertellen over de versterkers, maar ik neem aan dat voor de speakers dit ook wel op zal gaan. Je kunt dit redelijk vergelijken met merken als Peavey en Dynacord en dergelijke.

Zeker de moeite waard!

Gr Martyn de Graaf
Topic: Stroombekabeling (22-5-2004 00:07:00)
waarom zou je dan niet gelijk op je chassis solderen? aangezien je op die manier de kans op storing alleen maar vergroot?

Ik denk dat iedereen wel een manier heeft om verbindingen te maken. Ik persoonlijk doe het liever degelijk en ik vind dat dat solderen is...! Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat je draad uit een huls/klem kon trekken hoewel deze met de juiste tang waren vastgezet
Topic: Stroombekabeling (21-5-2004 23:56:00)
ik denk dat ik weet wat je bedoeld. Maar dat zijn adereindhulzen: zijn bedoeld om soepele installatiedraad in een schriefverbinding te kunnen gebruiken. Zijn dus niet geschikt om aan een Powercon chassis te gebruiken, wel in de stekker. Bij flexible sboeren dienen deze ALTIJD gebruikt te worden!!

Dat spul is oa van Klauke (google maar eens wat) en zijn speciale adereindhuls tangen voor nodig.
Topic: Stroombekabeling (21-5-2004 23:51:00)
Dat zijn inderdaad AMP klemmen, maar een stuk VD draad in een AMP klem... wago lasblokje erop enz enz sad :( nee sorry hoor ik zou die kist niet aan durven raken...
Topic: Stroombekabeling (21-5-2004 23:40:00)
"Beetje proppen" sad :( kijk dat bedoel ik dus.... een soldeer verbinding zit zeker te weten vaster dan wa koperdraadjes "in een amp klem gepropt" waar het eigenlijk niet voor bedoeld is.....

nee dan soldeer ik het wel liever.. ook omdat het in een kist door beweging dan niet los kan gaan...
Topic: Stroombekabeling (21-5-2004 23:26:00)
Niet om het een of ander hoor, maar hoe krijg je in totaal 5mm2 met AMP klemmen(ik neem aan dat je die bedoeld0 op 1 aansluitlip sad :( ?

Dit is opbouwende kritiek hoor wink ;)
Topic: Stroombekabeling (21-5-2004 23:16:00)
Ja gewoon netjes solderen en alles isoleren dmv krimpsok
Topic: Stroombekabeling (21-5-2004 22:38:00)
WCD = WandContactDoos= Stopcontact razz :p

wat je doet op een paneel: powercon in en uit naast elkaar, fase aan fase maken, nul aan nul en aarde aan aarde (eventueel nog aan je paneel/metalen delen in de case) en tak gewoon van fase/nul/aarde van de powercon in je apparatuur af.

Ik kan je wel foto's mailen als je dat wilt?

(BTW kan iemand mij eens uitleggen hoe ik zo een klik-hier-en-je-ziet-een-foto-link werkt sad :( ??)
Topic: Stroombekabeling (21-5-2004 22:27:00)
Ik maak zelf altijd in al mijn kisten een connector paneel met iig Powercon In en Powercon UIT. Op die manier kun je altijd gewoon alles doorlussen. en dus niet 2x uit bijv op de mixer kist.

Dan doe je gewoon voeding-->mixer-->cd-->cd en kun je eventueel van je cd weer verder naar bijvoorbeeld een spanningsslof (zo'n een blok met 5/6 wcd's) werkt echt ideaal!!

Alvast om opmerkingen te voorkomen: dit is alleen bij randaparatuur als mixers, cd speles, lichttafels, lichte versterkers ed. Niet bij zwaarder spul, al kan een Powercon 20A hebben (geloof er nix van maargoed) UIteraard standaard kabels 3x2,5...
Topic: EUROLIGHT LC2412 (28-4-2004 22:48:00)
mijn dealer van Behringer (in Breda) heeft al eens gezegt dat die dingen "origineel" van Behringer nooit hebben bestaan, zij hebben er niks voor gemaakt. Maar idd een verloopje, van Dixons of noem maar zo'n tent, schijnt ook gewoon te werken.

Als het maar een opslag medium is..