Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van BSS

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van BSS (Pagina: 13 van 20)

Topic: Actieve subs (24-9-2014 11:58:00)
Nja, als ik ergens dezelfde subjes vind, onmiddellijk.

Zelf bouwen heb ik geen ervaring mee. 6 planken op elkaar zetten lukt me nog wel, maar mooie rondjes er uit frezen en poorten maken.. dat materiaal heb ik niet.

Misschien dat ik een schrijnwerker of houthandel dat dan weer wel kan laten doen.
Maar voor het geld van die ADJ kastjes kan je niet eens zelf iets bouwen vrees ik.

Of zijn er bedrijven die dat gewoon voor je doen? Iemand ervaring in BE limburg oid.
Die hybrides van Ivo indertijd leken me ook super.

Ik vind nogal veel plannen op speakerplans.com
Iemand een aanrader, daar ik toch vanaf nul moet beginnen? Of om mijn zoektocht op gang te helpen
Het maakt me niet echt uit of het nu beyma of rcf of 18sound is.

Het schrikt me een beetje af omdat ik niet precies weet waar je dat specifieke materiaal haalt. Speakerschuim, foam vanbinnen, "buizen" voor de poorten, rooster..

Tenzij er echt kant en klare kits bestaan die ik enkel ineen moet plakken, handvatten er in steken, speaker aansluiten etc, dat lukt me allemaal nog wel. Maar echt vanaf nul..
Topic: Actieve subs (24-9-2014 09:48:00)
Gisterenavond kort de 8003 kunnen beluisteren, wel op volledig vermogen.
Ik was eigenlijk wel teleurgesteld. Er stonden stevige toppen op (rcf 3031) wat het beeld ook wel zal beinvloed hebben, maar met 2 stuks had ik echt niet het "oempf" gevoel en ik had niet de indruk dat dit met 4 stuks wel zou lukken.
Ze klonken nogal braaf, de klank was in evenwicht, maar je voelde het niet.

4 van deze stuks zijn dus geen match voor 8 18G50 subs die ik probeer te vervangen.

Mijn collega verhuurder had nog een set van ADJ staan (8x sense 18b en 4x sense 12) wat gezien mijn budgetbeperkingen ook nog interessant kon zijn.

Uiteraard klonk dit, gezien het aantal, luider dan de rcf kasten, maar ook "voelde" je hier de muziek wat meer.
Niet evenzeer als met mijn vorige set, maar wel aanvaardbaar voor de zaken die ik doe. Ik heb het gevoel dat ik al naar 6 8003 subs zou moeten gaan om dit gevoel te evenaren maar dat vind de portefeuille niet zo leuk.
Dus 8 goedkopere basskastjes gaf voor mij een beter gevoel dan 4 dure actieve kasten.

Ik moet nog een prijs doorkrijgen maar indien dit meevalt is dit wel een kanshebber zodat ik toch weer de draad weer kan oppikken (mits kleine aderlating financieel en wat inboeten tov de vorige set).

Subsystem op dit forum heeft ook een set van 8 thoman the box pro 118/800 subs te koop.
Nieuwprijs hetzelfde als de American Audio Sense 18B maar ik weet niet of ze beter of slechter zijn.
Iemand ervaring met beide speakers?

Ik vermoed dat ze elkaar niet zoveel zullen ontlopen, maar subsystem was zo vol lof over zijn subs dat ik wel benieuwd ben. Helaas kan hij de 8 stuks niet demonstreren.
Topic: Actieve subs (22-9-2014 08:48:00)
Ik probeer ondertussen ergens een demo van de 8003 vast te krijgen.
Heb toch een beetje mijn zinnen hierop gezet ondertussen, na het lezen van reviews.

De S10 lijkt me ook héél mooi. Nog mooier zelfs, maar je moet ergens de grens trekken en gezien ik geen "pro" bedrijf ben denk ik dat de 8003 ook wel zal voldoen.
Topic: Actieve subs (11-9-2014 11:06:00)
Voor iets minder dan 5000 excl heb ik ook 4x db S10

lijkt me dan misschien ook interessant en nog een trapje hoger dan de rcf 8003 ?
Topic: Actieve subs (11-9-2014 10:11:00)
2dehands mag ook hoor. Maar ik vind er geen 2dehands.

Met 4 stuks zou je toch richting 500 personen moeten gaan? Het zal wel de oude set net niet evenaren, maar de 8003 schijnt toch ook een echt beest te zijn dus met 4 van die dingen kan je normaal toch wel al een massa volk bespelen?
Topic: Actieve subs (9-9-2014 15:51:00)
Goh, de prijs 8003 is toch echt eigenlijk het maximum dat ik op dit moment wil/kan geven er aan.
Eigenlijk liever zelfs iets goedkoper, maar iedereen is zo lovend over deze sub dat hij de meerprijs misschien toch wel waard is tov bv de db sub18d oid

Hun theoretisch spl ligt beiden op 134db. Iemand die sub 18d gehoord heeft tov de rcf 8003?
Topic: Actieve subs (9-9-2014 13:32:00)
Lijkt me een érg leuke basskast en kan me voorstellen dat je met 4 van deze beesten een hoop volk bespeelt. Maar ik lees ook dat hij in je eentje echt onhandelbaar is? Of valt dat met steekwagentje/wieltjes en ramp nog mee? Ik ben nu ook geen slappe jongen (maar ook geen gewichtheffer) en mijn rug is me wel dierbaar.
Topic: Actieve subs (9-9-2014 12:46:00)
Lijkt me wel leuk om torentjes te bouwen maar een stokje kan ook.
Topic: Actieve subs (9-9-2014 10:35:00)
Dit weekend is mijn grote set verduisterd (Dré, je speakers zijn blijkbaar nog populair). (8x bass, 4x top)
Ik heb er niet al te veel hoop op deze terug te zien.

Ik heb hier nog een paar mackie SRM450's liggen.
Nu dacht ik er er aan om het verlies wat te beperken door een stel stevige actieve subs te kopen en zo toch nog een "grote" set te hebben. (tot 400-500 personen op goed volume, heb 6 toppen)

Ik ben dus op zoek naar ofwel 4 stevige basskasten, ofwel 8 minder stevige, maar in zijn totaliteit wel evenwaardig aan de 4 sterkere.
Ik zal een 5000 euro te spenderen hebben (incl) give or take een beetje als het echt de moeite is (tja ik ben nu toch in de buidel aan't tasten sad :( )
Kandidaten:
db sub 15d
db sub 18d
rcf sub 705
rcf sub 718 as

Andere voorstellen ook welkom..
Voorwaarde is dat ze in je eentje in de aanhangwagen gezet moeten kunnen worden (desnoods met oprijramp).
Mijn mackie SWA1501's til ik ook in mijn eentje op en ze wegen 40 kilo dus dat lijkt me zo wat het maximum dat ik aan gewicht wil zitten.
Topic: Suggestie webshop en forum (3-9-2014 14:39:00)
Het gaat hier over chrome 36 op win7