Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Brokencore

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 165 bijdrage(n) van Brokencore (Pagina: 13 van 17)

Topic: XLR > Jack (17-10-2009 23:41:00)
Je hebt denk een (passieve) DI-box nodig om van microfoon niveau naar line niveau te gaan. Je gebruikt deze dan andersom als normaal.

Voorbeeld: www.new-line.nl/v/11451. Waarschijnlijk maakt je mixer er zelf een mono signaal van als je alleen de linker jack aansluit. Als dit niet zo is zit er een tweede jack op de DI-box die je voor het rechter signaal kan gebruiken. Zo heb je ook geen problemen als je jack ingangen niet gebalanceerd zijn.

Correct me if I am wrong...
Topic: soundcraft mfx 8/2 (11-10-2009 22:55:00)
2-track "To Mix" knop ingedrukt? En de volume pot van de 2-track voldoende open. Probeer anders eens bij "monitoring" de 2-track knop in te drukken.
Topic: geluids installatie in een restaurant (22-9-2009 17:38:00)
Ik zie het voordeel van actieve speakers in dit geval niet echt in? Je moet naar 6 punten naast naast audio ook een geschakelde 230V neerleggen (of je moet de speakers altijd aan laten staan). Verder zijn actieve speakers duurder.

Stel je neemt 3x www.new-line.nl/v/5484 + een amp bijvoorbeeld www.new-line.nl/v/7256 (een beetje degelijke, aangezien hij vele uren zal aanstaan). En een simpel mengpaneel erbij. Drie speaker per kant op de versterker, en je kan twee zones met de volumeknoppen van de amp regelen.

Edit: Of 100V systeem, kan je later eenvoudiger uitbreiden mocht het nodig zijn.
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (1-9-2009 22:03:00)
Gelukkig dat de andere helft het dan wel hoort ipv helemaal niemand wink ;)
Topic: Te lange kabel? (28-8-2009 14:13:00)
3 meter moet zonder problemen gaan happy :). Voor de zekerheid uit de buurt houden van 230V en luidspreker kabels, dan kan er eigenlijk niks mis gaan.

Heeft je mixer eigenlijk geen gebalanseerde output en de versterker een gebalanseerde input? Een gebalanseerde verbinding is veel minder gevoelig voor externe invloeden.
Topic: DJM-800 "opgeblazen" (25-8-2009 23:10:00)
Klinkt als een onbelaste voeding. Als de spanning in elk geval aanwezig zijn, anders zou het ook wel eens een kortgesloten voeding kunnen zijn. Al hoor je dan meestal tikken van de voeding die probeert op te starten.

Onbelaste voeding is natuurlijk te herleiden naar defecte fuses.
Topic: Kan elke hoorn op elke driver? (26-7-2009 10:23:00)
Vergeet de spareparts bij Conrad maar. Heb wel eens met ze gebeld, en ze zeiden dat het niet rendabel was om spareparts te verkopen ivm de nieuwprijs van de speakers.
Topic: reloop access 2 USB (11-7-2009 22:25:00)
Een paar voordelen / mogelijkheden met deze setup:
- Fatsoenlijke geluidskaarten in de Reloop. Onboard geluidschips in laptop's zijn vaak slecht geroute op de print waardoor je bijgeluiden krijgt. Vooral als er geen mengpaneel tussen zit en de laptop direct op een versterker aansluit (welke de gain vol open heeft) ga dit horen.
- Door de VU-meters op het mengpaneel heb je een idee wat je naar je verstekers aan het sturen bent. De VU-meters in de DJ-software zijn afhankelijk van de Windows volume instellingen.
- Je kunt de decs gemakkelijk voorbeluisteren via de cue functie op het mengpaneel.
- Als je later een CD-speler wilt aansluiten zit je niet met volume faders op twee plekken. (al zijn twee kanalen wel beperkt, moet je steeds omschakelen tussen PC en CD-speler)
- Mogelijkheid om microfoon aan te sluiten, een microfoon lijkt mij een vereiste tijdens het draaien (al is het alleen maar voor eventuele mededelingen).

Nadelen:
- Je kan de automix features van de software niet meer gebruiken.

Dre, ik zeg niet dat dit een ideale set-up is. Alleen ik vind de conclusie van mittiebol onjuist.

Edit: Kan iemand trouwens bevestigen dat je een kanaal kunt omschakelen tussen USB en Line? Zie alleen een phono/USB+Line switch. Als de de USB en Line niet tegelijktijdig kunt aansluiten heb je weinig aan de mixer als je later wilt uitbreiden. Zou wel een gemiste kans zijn van Reloop...
Topic: reloop access 2 USB (11-7-2009 00:27:00)
Mittiebol, vanuit wat maak jij op dat deze combi niet gaat werken?

Zelf ik heb met beide apparaten geen ervaring, maar het volgende zou toch moeten werken:
- Je hebt een laptop of PC met wat DJ-software
- De Hercules stuur deze software aan (USB/MIDI controller). Op de Hercules (en in de software) heb je de beschikking over twee decs.
- Als je de Reloop mixer aansluit met twee USB kabels op je laptop/pc heb je de beschikking over twee geluidskaarten. De output van deze geluidskaarten komen binnen op kanaal 1 en kanaal 2 van de mixer.
- Stel de software zo in dat deck 1 over geluidskaart 1 gaat (dus kanaal 1 van de mixer) en deck 2 over geluidskaart 2 (kanaal 2 van de mixer).

Moet werken zo, je gebruikt de volume en crossfades op de Hercules dan niet. Dit doe je allemaal via het mengpaneel.
Topic: Showtech Led Par56 Master/slave? (6-7-2009 19:51:00)
Met mijn showtec parren (24x 1W) moet één par in bijvoorbeeld auto change mode staan. De andere parren op een willekeurig DMX adres, en ze lopen allemaal synchroon.