Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Rekal
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Rekal (Pagina: 13 van 20)
Topic: Geluidsverschil Shure pgx - slx - ulx - uhf (28-3-2010 19:13:00)
deze dus...
Het verschil in geluidskwaliteit tussen onbedraade systemen?
Het verschil in geluidskwaliteit tussen onbedraade en bedraade systemen?
Ik neem aan dat er zogoed als geen verschil is tussen een draadgebonden en UHF draadloos systeem.
Topic: Geluidsverschil Shure pgx - slx - ulx - uhf (28-3-2010 18:35:00)Het verschil in geluidskwaliteit tussen onbedraade systemen?
Het verschil in geluidskwaliteit tussen onbedraade en bedraade systemen?
Ik neem aan dat er zogoed als geen verschil is tussen een draadgebonden en UHF draadloos systeem.
Ik weet heus die verschillen...
En ik vraag ook niet of er verschil is tussen beta58a en beta87a.
Het gaat er gewoon om of er een audio verschil is tussen een goedkoper draadloos systeem bv. pgx, slx en een draadgebonden mic.
Als dit zo is met een beta58a dan zal dit ook wel zo zijn met een beta87a of andere mic.
Wat ik al wel begrepen heb is dat een draadgebonden mic of uhf niet zo vlug dicht zal slaan bij pieken...
Maar buiten het dynamisch verschil, zijn er nog frequentie verschillen?
Topic: Geluidsverschil Shure pgx - slx - ulx - uhf (28-3-2010 00:55:00)En ik vraag ook niet of er verschil is tussen beta58a en beta87a.
Het gaat er gewoon om of er een audio verschil is tussen een goedkoper draadloos systeem bv. pgx, slx en een draadgebonden mic.
Als dit zo is met een beta58a dan zal dit ook wel zo zijn met een beta87a of andere mic.
Wat ik al wel begrepen heb is dat een draadgebonden mic of uhf niet zo vlug dicht zal slaan bij pieken...
Maar buiten het dynamisch verschil, zijn er nog frequentie verschillen?
dat de slx best waar voor zijn geld zal zijn, dat geloof ik best!
Ik heb reeds een slx beta 58a maar ik hoor bijna geen verschil met een sm58 met draad. (ik merk wel dat de sm58 nier is en de beta58 supernier)
Ik stel de vraag om volgende reden:
Een artiest vroeg me of ik een opname kon maken tegen hoge kwaliteit. (enkel 1x zang)
Met een degelijke firewire audio kaart en Sonar 8.5 (of Protools) software wil ik deze opname gaan doen.
Ik heb reeds een beta 87a slx, maar als de draadgebonden mic nou gewoon beter klinkt dan koop ik die.
Topic: Geluidsverschil Shure pgx - slx - ulx - uhf (26-3-2010 23:14:00)Ik heb reeds een slx beta 58a maar ik hoor bijna geen verschil met een sm58 met draad. (ik merk wel dat de sm58 nier is en de beta58 supernier)
Ik stel de vraag om volgende reden:
Een artiest vroeg me of ik een opname kon maken tegen hoge kwaliteit. (enkel 1x zang)
Met een degelijke firewire audio kaart en Sonar 8.5 (of Protools) software wil ik deze opname gaan doen.
Ik heb reeds een beta 87a slx, maar als de draadgebonden mic nou gewoon beter klinkt dan koop ik die.
Ik was vandaag in Frankfurt op de Pro audio & light beurs.
Daar vroeg ik op de Shure stand of er geluidsverschil is tussen de pgx, slx, ulx en uhf systemen.
De medewerker sprak slecht Engels, maar ik begreep er uit dat er inderdaad een verschil zou zijn.
Ik heb het enkel over de geluidskwaliteit, niet over het zendbereik etc...
Mss iemand al een A/B vergelijking gedaan?
voorbeeld. (alle draadloze systemen 5m vanaf de ontvanger)
1. Shure beta 58a met draad
2. Shure beta 58a pgx
3. Shure beta 58a slx
4. Shure beta 58a ulx
5. Shure beta 58a uhf
Topic: stroboscoop: Hungaroflash of Martin atomic? (20-9-2009 19:51:00)Daar vroeg ik op de Shure stand of er geluidsverschil is tussen de pgx, slx, ulx en uhf systemen.
De medewerker sprak slecht Engels, maar ik begreep er uit dat er inderdaad een verschil zou zijn.
Ik heb het enkel over de geluidskwaliteit, niet over het zendbereik etc...
Mss iemand al een A/B vergelijking gedaan?
voorbeeld. (alle draadloze systemen 5m vanaf de ontvanger)
1. Shure beta 58a met draad
2. Shure beta 58a pgx
3. Shure beta 58a slx
4. Shure beta 58a ulx
5. Shure beta 58a uhf
quote: Voor de prijs die ik bij controllux heb gevonden van de Hungaroflash is de Eurodmx, 2500W, goedkoper maar de 5kw versie heb ik niet gevonden...
de Usdmx is max 2.5kw
de Eurodmx is 2.5kw maar in turbo mode 5kw.
of ben ik nou gek? (ja
)
Topic: stroboscoop: Hungaroflash of Martin atomic? (20-9-2009 18:28:00)de Usdmx is max 2.5kw
de Eurodmx is 2.5kw maar in turbo mode 5kw.
of ben ik nou gek? (ja
)bedoeling is voor de verhuur in Benelux, maar ik verhuur enkel als ik er zelf bij ben, ik ben lightjockey en neem deze tegen meerprijs mee als toevoeging op de show.
(meestal 800 tot 10.000 personen) denk dan aan fuiven en optredens... ,dus niet de mega evenementen....
de quaser is me iets te fors,,, iemand atomic naast Eurodmx gezien?
waarom doe je ze eigenlijk weg? niet tevreden?
Topic: stroboscoop: Hungaroflash of Martin atomic? (20-9-2009 17:48:00)(meestal 800 tot 10.000 personen) denk dan aan fuiven en optredens... ,dus niet de mega evenementen....
de quaser is me iets te fors,,, iemand atomic naast Eurodmx gezien?
waarom doe je ze eigenlijk weg? niet tevreden?
Ik ben van plan 2 strobes te kopen.
twijfel tussen paar strobes.
heeft iemand ze al naast elkaar gehad?
1. Martin atomic: 20a 230v 3kw (max 15xenon lamp)
2. Hungaroflash usdmx: 10a 230v 2.5kw (speciale lamp)
3. Hungaroflash eurodmx: 20a 230v 5kw (xop 15 lamp)
Zijn er andere strobos die mss nog intressanter zijn?
vereiste is dat hij met standaard 230v stekker kan werken/ max 20a dus
Topic: Avolites tiger of Chamsys maxi pc wing? (7-6-2009 11:21:00)twijfel tussen paar strobes.
heeft iemand ze al naast elkaar gehad?
1. Martin atomic: 20a 230v 3kw (max 15xenon lamp)
2. Hungaroflash usdmx: 10a 230v 2.5kw (speciale lamp)
3. Hungaroflash eurodmx: 20a 230v 5kw (xop 15 lamp)
Zijn er andere strobos die mss nog intressanter zijn?
vereiste is dat hij met standaard 230v stekker kan werken/ max 20a dus
ik heb reeds een touchscreen gekocht, word dus de chamsys software en wing....
dank voor de meningen en input.
Topic: Avolites tiger of Chamsys maxi pc wing? (2-6-2009 18:12:00)dank voor de meningen en input.
Begin toch steeds meer naar Chamsys te neigen....
Is het trouwens mogelijk 2 MagicQ PC Wings aan te sluiten idpv 1xMagicQ PC Wing + 1x MagicQ uibreidingswing.
Dan zou je eventueel 4048 kanalen hebben voor dezelfde prijs? (zal wel niet funtioneren
)
Topic: Avolites tiger of Chamsys maxi pc wing? (2-6-2009 12:33:00)Is het trouwens mogelijk 2 MagicQ PC Wings aan te sluiten idpv 1xMagicQ PC Wing + 1x MagicQ uibreidingswing.
Dan zou je eventueel 4048 kanalen hebben voor dezelfde prijs? (zal wel niet funtioneren
)De gemiddelde fuiven ligen tussen 500 en 10000 personen welke ik normaal bedien.
Maar de laatste tijd begint er veel "PA live" werk en ook theater bij te komen.
vandaar toch een iets degelijkere tafel.
Waarvoor de tafel het meeste gaat dienen:
8x Futurelight phs260,
8x Futurelight phw700,
2x Futurelight phs710,
blinders,
led parren en strips,
rookmachine.
Ik ga vandaag eens stoeien met de Chamsys software, ik heb nog een velleman kastje op de zolder ligen.
De bedoeling zou dan uitendelijk zoiets worden, maar dan netjes in een case ingebouwd: https://img367.imageshack.us/img367/1055/img1mr9.jpg
Heb trouwens de prijzen net binnen van de Belgische leverancier.
"Pc wing 1024" kost 2300€ incl btw.
"maxi wing 2048" kost 4800€ incl btw.
"extra playback wing" kost 2300€ incl btw.
Mogelijkheid 1 netjes inbouwen in flightcase.
Pc Wing 1024 en een extra playback wing (4600€) + 19" IIyama T1930sr ProLite tocuhscreen (450€) + pc (300€) = 5350€
Mogelijkhied 2 ook netjes ingebouwd
Pc wing maxi 2048 (4800€) + 19" IIyama T1930sr ProLite tocuhscreen (450€) + pc (300€) = 5550€
Mogelijkheid 3 kant en klaar
Avolites tiger met org flightcase = 5200€
Is die pc wing trouwens zonder vertraging?
Ik wil bijvoorbeeld op de beat shutters laten switchen in de heads, manueel via een tap button,,, is dat wel mogelijk?
Maar de laatste tijd begint er veel "PA live" werk en ook theater bij te komen.
vandaar toch een iets degelijkere tafel.
Waarvoor de tafel het meeste gaat dienen:
8x Futurelight phs260,
8x Futurelight phw700,
2x Futurelight phs710,
blinders,
led parren en strips,
rookmachine.
Ik ga vandaag eens stoeien met de Chamsys software, ik heb nog een velleman kastje op de zolder ligen.
De bedoeling zou dan uitendelijk zoiets worden, maar dan netjes in een case ingebouwd: https://img367.imageshack.us/img367/1055/img1mr9.jpg
Heb trouwens de prijzen net binnen van de Belgische leverancier.
"Pc wing 1024" kost 2300€ incl btw.
"maxi wing 2048" kost 4800€ incl btw.
"extra playback wing" kost 2300€ incl btw.
Mogelijkheid 1 netjes inbouwen in flightcase.
Pc Wing 1024 en een extra playback wing (4600€) + 19" IIyama T1930sr ProLite tocuhscreen (450€) + pc (300€) = 5350€
Mogelijkhied 2 ook netjes ingebouwd
Pc wing maxi 2048 (4800€) + 19" IIyama T1930sr ProLite tocuhscreen (450€) + pc (300€) = 5550€
Mogelijkheid 3 kant en klaar
Avolites tiger met org flightcase = 5200€
Is die pc wing trouwens zonder vertraging?
Ik wil bijvoorbeeld op de beat shutters laten switchen in de heads, manueel via een tap button,,, is dat wel mogelijk?